ARMA2! (för oss Operation Flashpoint fans!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Ja och det ser verkligen dåligt ut. Tekniskt sett är OFP:DR i dagsläget långt efter ArmA2 i grafiken.

Kolla dessa bilder, dom har animationer som ser ut som gamla ofp och vapnen skjuter snett.
http://i41.photobucket.com/albums/e265/CameronMcDonald/Lulz-1...
http://dl2.armed-assault.de/team/burns/cwckackstelzen.jpgtaget här respektive här ifrån

Seriöst. Orka! :S

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Seriöst. Orka! :S

haha håller me

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem

någon som har hört om systemkrav eller liknande bra SLI stöd tex?

Visa signatur

Intel Core i7-12700KF | Asus TUF GAMING Z690-PLUS D4 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200MHz | ASUS TUF GeForce RTX 3070 Ti OC 8GB | Corsair MP600 Core M.2 - 2TB| Corsair RM850 | Corsair 4000D / Tempered Glass | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS920+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jacke0247
Antar vell att det är standard positioner fan vet jag. Tror nog att ARMA har likadana positioner men jag orkar inge göra nått bild kolage just nu

Gör inte ARMA de också? :S

Nope. Här är en video från 2006 innan spelet släpptes.
http://adeadguy.net/webby/pages/moviearmedassault004.htm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Seriöst. Orka! :S

Det är ju inte jag som har gjort bilderna som jag skrev längst ner, men dom visar väldigt opassande saker i ett sådant här spel.
OFP:DR verkar ha samma system som många andra vanliga shooters där kulorna kommer från skärmens mitt istället för vapnets mynning.

Edit:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av albizona
någon som har hört om systemkrav eller liknande bra SLI stöd tex?

Detta är det systemkravet som släpptes för kanske ett år sedan.

Citat:

Projected Minimal PC System Requirements

  • * Dual Core CPU
    * 512 MB RAM
    * GPU with Shader Model 3 and 256 MB RAM
    * Windows XP or Windows Vista

Projected Optimal PC System Requirements

  • * Quad Core CPU
    * 1 GB RAM
    * Fast GPU (8800GT level) with Shader Model 3 and 512 or more MB RAM
    * Windows XP or Windows Vista

Men det är inget officiellt men vi vet att spelet drar nytta av multicore CPUer, så vid samma frekvens kommer en QuadCore vara snabbare än en DualCore. Finns ingen information om SLI men det är väl upp till Nvidia också va?

Permalänk
Medlem

finns nu en arma2 irc kanal och ett steam community uppe för er som är intresserade. www.arma2.se för mera info

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jacke0247
Ännu mer operation flashpoint 2

http://www.youtube.com/watch?v=zjCgNC4gNG8

Jag anar oråd när jag ser de faktiska ingame klippen här. Speciellt 1:41 till 2:00. Det där liknar Battlefield Bad Company.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kan folk sluta prata om Operation Flashpoint 2 när det inte har så mycket gemensamt med ArmA2 som tråden handlar om?

Permalänk
Medlem

Officiell ArmA2 sida på facebook

http://www.facebook.com/pages/ARMA-2/72200346016

Med en ny exklusiv bild, lägg märke till att det lyser i fönstren på byggnaden.

Permalänk

Ny info om sverigedemokraterna http://www.arma2.com/national-party_en.html

Förövrigt så tyckte jag den filmen sög röv jämfört med ryssfilmen, gav riktig jävla gåshud med dopplereffekten på flygplanen och ofpmusiken direkt efter.

Visa signatur

Battlestation:Core i7 2600k kyld av en Corsair A70 | MSI P67A-C45 (skitbräda) | 4x4GB Corsair Vengance @1600 | Gainward GTX 570 | 80GB Intel X25M för OS. 64GB Crucial M4 för spel | NZXT H2 | Sony 40" EX720 | Win7 Ultimate x64

Och en Ipad gen3 för slösurf.

Permalänk
Medlem

Vapen: http://www.arma2.com/weaponry_en.html

Fordon: http://www.arma2.com/vehicles_en.html

Chernarus(spelvärlden): http://www.arma2.com/content_en.html

Devblogg:
ARMA 2 - The Name Tale

Calling all quartermasters

Presentation av den nya TrackIR5 tillsammans med ArmA2 beta:
http://www.youtube.com/watch?v=9wXx3vMy_AQ&fmt=22

Före krig:

Efter krig:

Några nya screenshots klicka på bilderna för att se dem i 1920x1200.

Lägg märke till det uppdaterade vattnet i första bilden.

Permalänk
Medlem

Jag fasar fortfarande för vilken dator man kommer behöva för att driva det här så att man kan dra nytta av alla sjukt snygga miljöer och detaljer...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Jag fasar fortfarande för vilken dator man kommer behöva för att driva det här så att man kan dra nytta av alla sjukt snygga miljöer och detaljer...

Dslyecxi som gjorde TrackIR filmen körde med en Intel Core 2 Quad@2,66GHz och ett GTX285 med inställningarna på very high och upplösningen 1280x720 samtidigt som han spelade in med fraps vilket kapar FPSen till 30.

Permalänk
Medlem

Har följt deras sida sen starten och man blir mer och mer överväldigad. Är egentligen inte så intresserad av singplayerläget, men jag bara hoppas att de får till warfare lika bra som med Arma, det lyfte ettan från ett bra spel något helt annat (iaf efter några uppdateringar på XR-servers..

BTW Varför finns det inga svenska sidor som säljer trackir 5??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MalteG

BTW Varför finns det inga svenska sidor som säljer trackir 5??

FlightSimShop ska få in den 8/5 står det

http://www.flightsimshop.se/product_info.php?cPath=40&product...

Permalänk
Medlem

ArmA 2 ser bara bättre o bättre ut. Älskar valmöjligheterna och realismen. Ska lugnt skaffa både ArmA 2 o Operation Flashpoint: Dragon Rising

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk

Vissa av bilderna lämnade lite att efterfråga, typ AA. Sen ser berget(?) på bild 3 extremt fult och kantigt ut. Dock är den första bilden riktigt snygg!

Gillade TrackIR men jävlar vad dyrt det var. Förstår dock inte riktigt hur man kan zooma sin egen syn eller har jag fel på mina ögon?

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem

Ny uppdatering i Chernarus - Military zones
http://www.arma2.com/military-zones_en.html

4 nya screenshots

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marteN_larsson
Vissa av bilderna lämnade lite att efterfråga, typ AA. Sen ser berget(?) på bild 3 extremt fult och kantigt ut. Dock är den första bilden riktigt snygg!

Gillade TrackIR men jävlar vad dyrt det var. Förstår dock inte riktigt hur man kan zooma sin egen syn eller har jag fel på mina ögon?

Det är nog en slags mur, inte ett berg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murer
Det är nog en slags mur, inte ett berg.

Ja jag förstod inte vad han menade men det måste nog vara detta.

Det är en moss beklädd mur, antagligen från denna borg/slotts ruin:

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murer
Det är nog en slags mur, inte ett berg.

Hah, kanske det. Nu när Pelle!123 gav en förklaring såg känns det väl lite mer rimligt men fortfarande inte jättesnyggt (alltså inte något jag skulle visat upp). De fyra nya skärmdumparna var jäkligt snygga.

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Bohemia Interactive gjorde OFP, de gör inte OFP2. Alltså inte samma utvecklare. Eller är det nåt uppenbart jag missar?

Stämmer bra. Operation Flashpoint dragon rising är helt codemasters verk.
Bohemia hoppade av projektet redan efter några veckor.

Jäkligt glad för det dock då jag sätt hur arma ser ut, så äckligt kasst spel asså.
Dock ser Arma 2 lovande ut, men Op 2 och Arma 2 är helt skilda ifrån varandra gällande utvecklare!

Tror inte trådrubriken stämmer speciellt bra in just här.
Skulle vara mer rätt med Arma 2 (för oss Arma fans).

Mvh

Visa signatur

[OS: windows vista ultimate] | [Processor: AMD Phenom2 X4 940 3.0Ghz, AM2+ Black Edition] | [Mobo: GA-MA790GP-DS4H] | [Graffe: PowerColor ATI HD4870 X2 2GB] | [750w nätagg] | [Cooler Master Haf 952] | [Corsair Dominator 2x2gb 1066mhz] | [500gb WD]

Permalänk
Medlem

Såg nu att Dslyecxi hade skrivit lite kort om hur ArmA2 känns att spela.

Citat:

As long as you're here, I'd like to take this opportunity to say a bit about ArmA2 beyond what is shown in the video, and this seems like a good place to do it. Many people in the past have expressed some concern about the movement model of A1, to various degrees of severity. Personally, I have been frustrated by some aspects of the A1 movement model, and was hoping it would get a good deal of attention in A2, to bring it more in-line with the movement fluidity of your typical 'modern' game, while still retaining the 'flavor' of OFP/ArmA.

For those of you who have worried about such things as well in A2, let me share a little anecdote with you. In testing the A2 multiplayer in adversarial (and coop of course, but it is most noticed against humans), with a skilled set of testers, I have heard time and time again (and remarked the same myself) as to how much more fun A2 is over A1 thanks to the improvements they've made in character movement. We've played everything from basic deathmatch and team deathmatch, up to all sorts of mission-oriented adversarial stuff. Situations that I normally would not find enjoyable in A1 (example: basic deathmatch) have found new life with the A2 movements. This is not to say that A2 offers flawless movement - it doesn't, at least not yet at a pre-release state. Hopefully that will be the case in the retail release - suggestions are still being made on how to improve the movement, and changes continue to happen. With that in mind, what they have changed up to this point has had a really positive influence on things, and I think that those of you who were turned off by aspects of the A1 movement model will find the A2 changes to be very welcome and fun to work with. It definitely feels like the best movement model in a BIS game to date to me, and I have heard it echoed many times in MP testing.

To note - I do not consider myself to be the type of player who enjoys 'deathmatch' in A1. In A2, though - it's a truly suprising amount of fun. It is much rarer to feel that you have died "because of the movement model". I've had dozens of situations where I was able to take fire and maneuver away at relatively close ranges in what felt like a very agile and human manner.

Anyhow. Wanted to get that out there, since I know it is a point of stress for some of you. While it still has an OFP/ArmA 'feel' to it, there are so many positive changes to it that I really do think it is the best they've put out so far, and will be a greatly appreciated aspect of the game by the community.

Now, to tie that back into the subject at hand - take that improved movement and tie it in with the extremely responsive TrackIR support in ArmA2, combined with a TrackIR5, as well as the fantastic visuals and sounds of A2, and it's one hell of an immersive experience. I am really hyped to see this game get released.

http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=72436

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tzeghost
Tror inte trådrubriken stämmer speciellt bra in just här.
Skulle vara mer rätt med Arma 2 (för oss Arma fans).

Arma1/2 har ju mer att göra med OFP än OFP: DR någonsin kommer ha.

Ser verkligen fram emot att få leka runt med helikoptrar/flyg i detta landskap! Gillar förövrigt att de lagt ner mycket jobb på fordonens interiören. Får Lock-On vibbar när jag tittar på sekvenser med su-25:an, synd bara att flygmodellen inte lär komma inärheten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Arma1/2 har ju mer att göra med OFP än OFP: DR någonsin kommer ha.

Ser verkligen fram emot att få leka runt med helikoptrar/flyg i detta landskap! Gillar förövrigt att de lagt ner mycket jobb på fordonens interiören. Får Lock-On vibbar när jag tittar på sekvenser med su-25:an, synd bara att flygmodellen inte lär komma inärheten

Exakt ArmA och OFP är ju i princip samma serie bara att de har olika namn, DR däremot har inte mycket med originalet att göra förutom namnet verkar det som.

Det ska bli jävla roligt att leka runt i ArmA2 det ser så otroligt bra ut.

Ännu mer screenshots.

Permalänk
Medlem

Riktigt galet snyggt! Suktar mer och mer för varje bildserie som postas!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Edit: lägger in länken till naturdelen också: http://www.arma2.com/nature_en.html

Här är de screenshots som tillhör industridelen som kommer att läggas upp i här ikväll: http://www.arma2.com/content_en.html

Permalänk
Medlem

Du är ju helt fantastisk på att hitta allt! =D

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Han följer garanterat ArmA2 forumet och denna tråden

http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=70317

Där står det mesta som är nytt,inklusive dessa bilder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arthas
Han följer garanterat ArmA2 forumet och denna tråden

http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=70317

Där står det mesta som är nytt,inklusive dessa bilder

Jo exakt, fast en del saker hittar jag själv. Tex de tre sista screenshoten från gamespot i posten över min förra.