ARMA2! (för oss Operation Flashpoint fans!)

Permalänk
Medlem

givet köp

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk

Det kliar i förbokar-fingret!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Verkar bli grymt. Blir riktigt sugen på att köpa detta när det kommer. Gillar realistiska shooters och älskade operation flashpoint och det känns som att detta spel verkligen upprätthåller den andan.

Permalänk

Är det bara jag som gillar färgen på vattnet i mittenbilden, ser väldigt realistiskt ut faktiskt

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk

Vågar man spekulera i systemkrav ?

Oavsett så är det ett givet köp...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J_Alxanderson
Vågar man spekulera i systemkrav ?

Oavsett så är det ett givet köp...

Du kommer iaf kunna spela det på din speldator men en Quad Core skulle nog vara bättre.

Ett preliminärt systemkrav finns här:
http://community.bistudio.com/wiki/ArmA_2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Du kommer iaf kunna spela det på din speldator men en Quad Core skulle nog vara bättre.

Ett preliminärt systemkrav finns här:
http://community.bistudio.com/wiki/ArmA_2

Heh, med de där kraven lär inget se ut som på bilderna. Vill man ha en chans att spela med de där inställningarna ser det nog mer ut såhär:

C2Q/PhII x4/i7 @2,66-3,5GHz
4GB RAM
1GB GPU RAM
>4890/GTX275 men mer sannolikt 4870X2/GTX295 och bättre

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande att se hur mycket mer prestanda två extra kärnor ger, är det riktigt bländande och spelet blir lika bra som det ser ut blir det nog uppgradering i förtid...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Har ARMA2 förstörbara miljöer? För jag har kollat runt överallt men det verkar fan inte som att de har det??? Verkar ju rätt värdelöst isf

Permalänk
Medlem

Hur krigar du, man ska ju inte sträva efter att förstöra allt runt omkring sig, även om man spelar som USA...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Hur krigar du, man ska ju inte sträva efter att förstöra allt runt omkring sig, även om man spelar som USA...

ArmA 2 är en soldatsimulator, och allt ska därför vara så lik verkligheten som möjligt. Därför ställde 2infinity den frågan. Jag tycker också det skulle vara dåligt om ArmA 2 inte har någon förstörbar miljö.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

Vad alla tar allt seriöst på det här stället! Jag har blivit van vid DU.se-forumet.... Ska försöka vara seriös, ber om ursäkt! Men ja, jag kommer också bli besviken om allting står kvar som berg efter att man försökt spränga bort det åt helsicke. Men känns som en väldig miss om dom missat att ta med det, fast skulle å andra sidan inte bli helt förvånad... Vi får se, det är väl inte SÅ långt kvar till release nu..?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Miljöerna kommer delvis att vara förstörbara. Man kommer alltså att kunna fälla träd, jämna hus med marken osv. Däremot kommer inte terrängen att deformeras av explosioner, om det är det du är ute efter.

Precis en månad kvar till releasen nu. Utgivaren 505 games meddelade så sent som igår att release-datumet flyttats från 26 juni till 19 juni. Det kommer alltså släppas 1 vecka tidigare än det var tänkt. Om allt går enligt planerna.

Visa signatur

Rawr

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad alla tar allt seriöst på det här stället! Jag har blivit van vid DU.se-forumet....

Jag är också seriös Om ett spelföretag håller på o utvecklar en soldatsimulator som har allt har med verkligt liv att göra (korrekt rekyl, korrekt skott- och vapen-vikt, korrekt balans, korrekt skottpenetrering, osv. Listan är låååång ), så ska man så fan också kunna förstöra t.ex. hus, bilda gropar i marken, osv. Om man inte kan göra det, så är det ju inte lika kul, och därmed, enligt mig, ingen riktig soldatsimulator. Operation Flashpoint: Dragon Rising tillåter en o förstöra byggnader (tror det även går o bilda gropar som man kan gömma sig i, men jag är inte helt säker), förstöra träd o mycket sånt, i sann Frostbite-stil (grafikmotorn från DICE), och de har samma egenskaper som ArmA 2.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ok, syftningsfel, jag var oseriös med min kommentar till 2infinity, men jag är fullt seriös med att jag tycker det är illa om byggnader står kvar efter att ha fått en HEAT-granat mot sig. Men vi får se vart det bär hän! Arma2 kommer vara mycket mer en soldatsimulator även utan denna möjligheten än OFp:DR, som ser ut att bli FPS om något, fast i stora miljöer, efter dom filmerna jag har sett. Men vi får se, om BI helt missat folks destruktiva tendenser och sedan att implementera detta i sin motor så är det bara illa...

Men vi får väl se vad de båda spelutvecklarna lagt fokus på, får jag ett bra spel att ha kul med under sommarens regniga dagar och sedan ännu ett roligt spel att förnöja mig med till hösten så blir jag jättenöjd! =D

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ok, syftningsfel, jag var oseriös med min kommentar till 2infinity, men jag är fullt seriös med att jag tycker det är illa om byggnader står kvar efter att ha fått en HEAT-granat mot sig.

Okey, nej, det är förjefla sant alltså.

Citat:

Men vi får se vart det bär hän! Arma2 kommer vara mycket mer en soldatsimulator även utan denna möjligheten än OFp:DR, som ser ut att bli FPS om något, fast i stora miljöer, efter dom filmerna jag har sett. Men vi får se, om BI helt missat folks destruktiva tendenser och sedan att implementera detta i sin motor så är det bara illa...

Men vi får väl se vad de båda spelutvecklarna lagt fokus på, får jag ett bra spel att ha kul med under sommarens regniga dagar och sedan ännu ett roligt spel att förnöja mig med till hösten så blir jag jättenöjd! =D

Operation Flashpoint: Dragon Rising är en soldatsimulator, jo, men de har valt den rätta vägen, genom att inte ha så äckliga kontroller som vad Operation Flashpoint och ArmA har. Visst, kontrollerna är helt okey, men det jag menar med "äckliga", är ju själva passformen. Kanske jag som inte är helt van med sådana kontroller.

Det är ju i alla fall gött att ha någon soldatsimulator att spela, tills überhärliga Operation Flashpoint: Dragon Rising kommer ut ^^ *äkta OF: DR-fan*

Nu är jag helt förvirrad >< Hatar missförstånd xD

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

men jag är fullt seriös med att jag tycker det är illa om byggnader står kvar efter att ha fått en HEAT-granat mot sig

http://www.youtube.com/watch?v=h4-gh-80fL4 0:41 visas ett, vid den tidpunkten, halvfärdigt destruktionssystem för byggnader.

Visa signatur

Rawr

Permalänk
Medlem

edgren: Missförstånd händer så lätt, enbart text är inte alltid optimalt =D Haha, jojo, det vet jag att du är! Men efter att ha sett, förvisso den första, videon av Ofp:DR där någon lubbar på som satan genom buskarna och skjuter fienden från 1,5 meters håll så vet jag inte. Det är inte så jag vill ha det. Men kommer troligen skaffa det ändå, även om det inte är den rättmätiga arvtagaren till Ofp: CWC så kan det ändå bli ett bra spel. Men personligen älskade jag spänningsmomentet som fanns i det ursprungliga spelet samt ArmA, att ligga och vänta och inte ha en aning om vad som kommer åkande eller vad du kan springa in i. Jag avgudar även kontrollerna, tycker de är det bästa som funnits i något spel, även om de kanske bara passar till just den spelformen. Men det är en vanefråga antar jag, och inte minst en smakfråga!

Och som alltid, ingen av oss har spelat något spel, så allt vi kan göra tills vidare är att filosofera om vilket som kommer bli bäst. Och jag vet att du är helt indränkt i Ofp:DR, får bara hoppas att du inte blir besviken på det! Jag tror fortfarande att det kommer bli mer FPS-känsla än simulatorkänsla, fast med möjligheten att köra fler fordon och framförallt dom MYCKET större ytorna. Men det återstår att se! Och framförallt finns det folk som VILL ha det så, så då är det bra att det kommer två spel som inte är helt identiska i sin målgrupp!

BONK !!: Sedär, men då behöver man ju inte vara orolig! Lagom förstörelse också, hela huset blåstes inte bort från jordens yta! Kan dom få animationerna snyggare, vilket dom troligen fått, eftersom videon är ett par månader gammal, så kommer jag bli nöjd med dom möjligheterna också! Releasedatumet är ALLDELES för långt fram!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ArmA2 har samma system som i DR och BF:BC. Videon är ca 9månader gammal och sedan dess har vi inte sett något av det. Systemet var inte implementerat i press preview versionen som som alla de senaste previews är baserade på.

Permalänk

Finns tre bilder på FZ.se som Pelle!123 inte lagt upp (litet tips bara).

Såg riktigt bra ut men de flesta lär behöva uppgradera sina datorer för att komma upp i den kvaliteten!

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem

Just nu visas ArmA2 upp i London.
Nyheter, frågor och svar från utvecklarna kommer att uppdateras på denna sida live:

http://twitter.com/ArmA2PC#/ArmA2PC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twitter
anything smaller than the dam and the harbour can be blown up!

Där fick vi svaret på den stora frågan några inlägg upp!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En liten "review" från pressvisningen igår:

http://www.tacticalgamer.com/armed-assault-armed-assault-2-di...

Jag har för mig att någon klagade på detta inte fanns i någon video:

Citat:

When lying in tall grass areas it is possible to flatten the grass down by moving around to help visibility if trying to aim at the enemy as the grass remains trampled. It is also a good gauge to see if activity has occurred in an area as grass remains flattened when trampled by other troops and vehicles.

Bra info i PDF format, tex tangentbords layout och massor av annan info om ArmA2:
http://www.tacticalsites.com/~arma/Downloads/Info.zip

Permalänk
Medlem

Trevlig liten preview, låter klart lovande!

Gillar mer och mer det jag läser om spelets kampanj. Jag har personligen alltid sett OFP som ett singleplayer-spel huvudsakligen (även om jag tycker att det är förbannat skoj i coop också). Älskade kampanjerna i OFP och OFP:Res men Arma var ju en stor besvikelse på den punkten. Dömma av den infon man fått hittills verkar BIS helt klart satsat mer på den i Arma2. Att den är mer dynamisk än tidigare och kunna använda information från civila m.m gillar jag verkligen!

Can't wait to try it

Edit:

Finns ett gäng nya videoklipp här: http://www.tacticalgamer.com/1275466-post23.html Dock är det filmade med mobilkamera så kvaliten är inte vidare bra. Trots det måste jag säga att det ser förbannat läckert ut när de flyger och kollar runt i cockpiten med ljuset och skuggorna som kastas.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Jag har för mig att någon klagade på detta inte fanns i någon video:
"When lying in tall grass areas it is possible to flatten the grass down by moving around to help visibility if trying to aim at the enemy as the grass remains trampled. It is also a good gauge to see if activity has occurred in an area as grass remains flattened when trampled by other troops and vehicles."

Det var jag som klagade på det, och yes jag fick som jag ville iaf

Angående hål i marken, visst vill man ha sånna effekter, men om man skall ha en sån dynamisk miljö får man ha banor som laddar efter 100 meter. Jag har hellre en 225 km2 öppen värld. Vet inte många FPS spel som har så extremt förstörbar miljö ändå. I verkligheten iaf, så visst det flyger mycket jord och grus från olika vapen men rediga gropar blir det bara efter artilleri och bomber.

Upptäckte en grej på mobilfilmerna om ni missat det, och det är att man har freelook när man kollar genom siktet på vapnet, vilket inte funnits i de tidigare spelen. Har dock två grejer kvar som jag tror jag kommer bli missnöjd med iaf, det ena är att tågen inte rullar och det andra är att vapnet dyker upp på en nanosekund efter att man sprungit och stannar upp.

Annars är allt perfekt.
Är det nån som hittat några andra återförsäljare än dom två som finns på prisjakt btw?

Och till sist: Ofp:dr med sina photoshop-bilder/videos ----> GTFO

Permalänk

Det finns mycket som man kan störa sig på om man vill. Att man kan byta från knästående till liggande samtidigt som man ser genom ett rödpunktsikte t.ex. eller att man kan vrida sig 360 grader liggande på marken utan några som helst problem. I verkligheten är det svårt nog inomhus, utomhus är det mer eller mindre omöjligt.

Men vill man ha ett spel som lockar många spelare så får man nog göra lite avvägningar. En stor begränsning är ju spelkontrollerna också, blir aldrig realistiskt förrän man kan göra allt en människa kan och då måste man göra det IRL.

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BONK !!
Miljöerna kommer delvis att vara förstörbara. Man kommer alltså att kunna fälla träd, jämna hus med marken osv. Däremot kommer inte terrängen att deformeras av explosioner, om det är det du är ute efter.

Precis en månad kvar till releasen nu. Utgivaren 505 games meddelade så sent som igår att release-datumet flyttats från 26 juni till 19 juni. Det kommer alltså släppas 1 vecka tidigare än det var tänkt. Om allt går enligt planerna.

Låter grymt! Precis vad jag ville höra
Blir till att köpa det / förbeställa till release då!

19 Juni är ju första dagen på min semester också! Fan va perfekt!!!

See you on the battlefield solider!

Permalänk
Medlem

En till preview av ArmA2 från videogamer.com:

http://www.videogamer.com/pc/arma_2/preview-1736-1.html

Intressant stycke på slutet där:

Citat:

Of course, there’s also the small matter of Operation Flashpoint: Dragon Rising –Codemasters’ follow-up to the original OpFlash, developed without any involvement from Bohemia. I’ve had less hands-on time with this rival, but increasingly I feel like the two products are pursuing different markets. Dragon Rising seems to be doing a pretty impressive job of translating the Flashpoint experience to consoles. While there will be a PC version of Dragon Rising, I imagine that most computer-owning purists will look to ArmA II for their military fix. Conversely, Bohemia has gone quiet on the subject of a 360/PS3 version of their game – so it’s not clear what their intentions are in this regard. At any rate, the bottom line is that ArmA II is looking pretty superb – and since the release date has just been moved forward to June 19, we’ll be getting our grubby mitts on it fairly soon. In the mean time… stay frosty!

Permalänk
Medlem

Gav mig vika för dom senaste bilderna.. FÖRBOKAT!

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!