Hårdisken "full" men är det inte???

Permalänk
Medlem

Hårdisken "full" men är det inte???

Hejsan,
Har ett stort problem som jag inte förstår. Efter att jag installerat google desktop så markerar hårdiskarna i "dator>" att de är fulla och lyser rött. För några dagar sedan var de bara 2/3 fulla och om jag går igenom insallerade program och filmer så når det inte i närheten av den mängden som indikeras. Hur lösa detta?
/M

Permalänk
Vila i frid

Aktivera "Visa gömda filer" i kontrollpanelens mappalternativ och du kan se alla filer och installera sen http://foldersize.sourceforge.net/ så vet du var böset ligger.

Permalänk
Avstängd

Avaktiver också "dölj skyddade operativsystems filer", kan vara någon som tagit sig in i din dator och använder den som privat lagring. Då använder man oftast "Attrib +s +h" på filen och den syns inte även om man aktiverar visa dolda filer och mappar just pga att den är flaggad som os-fil.
System Volume Information är poppis att lägga grejer i för fula typer ^^

Permalänk
Medlem

Tackar. Alltid roligt att få snabb hjälp av experter. Skall kolla upp detta och återkomma med rapport.

Permalänk
Medlem

Använde foldersizes och hittade ofantligt mycket skräp i temp mapperna. Vet inte hur det kommit dit men slängde det och sen var allt som vanligt igen.
Tack.