Efter några veckor utan svar från webhallen hörde en Martin Danielsson av sig och sade att han skulle kontakta Corsair. Nån vecka senare får jag ett standard "Nu finns din produkt att hämta"-mail från deras rma. Med andra ord inget personligt svar från Danielsson.
För en mer än vecka sedan skickade jag svar på detta rma-mail och skrev utförligt att jag kommer anmäla dem till reklamationsnämden. Har fortfarnde inte fått nått svar. Så imorn drar jag iväg ett sista mail, svarar de inte på det mailet blir det en anmälan.. Mitt mail så ut såhär..
"Hej Martin.
Jag kollade med Nvidia och Intels hemsidor innan jag köpte nättaget och båda tillverkare hävdar att specifikationerna på HX620 ligger inom spannet för vad de kräver (Jag frågade även er säljare om HX620 skulle fungera bra med Core I7 / GTX 295) Jag tror nog att konsumentverket går på min linje när jag hävdar att ni brustit i att informera kunden om produkten.
Så min slutgiltiga fråga är, är det enda sättet vi kan lösa detta på att jag måste starta en process med allmänna reklamationsnämnden? Ni har brustit med information vid säljtillfället, samt att produkten inte uppfyller mina förväntningar.
"För att du ska ha rätt att häva köpet krävs det att felet är av väsentlig betydelse för dig. När man bedömer felets betydelse tar man hänsyn till vad som är väsentligt just för dig, inte felets betydelse i allmänhet."
Ni kan läsa mer om detta på följande länk,
http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCatego...
Sist men inte minst, så kommer jag även kräva skadestånd då jag tvingats lägga arbetstid på att hantera detta ärende och därav förlorat faktureringsbar tid, skadestånd kan du läsa mer om på denna länk (Se rubriken Skadestånd),
http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCatego...
Mvh, Anders"