Jag tycker att Webhallen gör fel

Permalänk
Medlem

skräphallen är värdelösa att ha å göra med när det gäller returer/Defekta saker, dom är riktigt dryga och försöker skylla allt på kunden och visar noll ansvar.. åt helvete med dom.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
skräphallen är värdelösa att ha å göra med när det gäller returer/Defekta saker, dom är riktigt dryga och försöker skylla allt på kunden och visar noll ansvar.. åt helvete med dom.

Det tycker du.. Då kan du sticka nånstans..

Jag har inte haft några somhelst problem med webhallen när det kommer till boka/beställa, returnering, garantiärende eller priser. Dryga har de heller inte varit, tvärtemot har de varit riktigt sjyssta och tillmötesgående, men visst, finns ju riktiga idioter överallt.

Permalänk
Avstängd

Jag har bara en sak att säga och hoppas att detta lägger ner alla idiotiska inlägg (ej dem som konverserar med lite vett och etikett)

Ge mig en butik som aldrig haft en enda missnöjd kund? Oavsett om ni säger att Inet är bättre än wh eller media markt bättre än elgiganten så sjuter ni bara på varandra (om det hade vart riktiga skott så hade alla legat i underläge)

Att inlägget börjar negativt gör så att många här i forumet flyter och bara skriver av sig.

Smaken är som sagt delad så låt den förbli så och respektera istället att WH faktist är en riktigt bra butik som faktist kan göra fel vilket är mänskligt.

Sen så tycker jag att mods borde ta och kolla in tråden. Den skadar en butik vilket kan medföra stora problem för företaget.

Med en sand låda som denna tråd så borde mods även lägga 18års gräns i forumet. Det börjar mer och mer likna ett E-dagis.

Permalänk
Medlem

Tycker webhallens service är den bästa som finns.... har ALDRIG haft problem med dem 40/40 betyg!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shanni
Tycker webhallens service är den bästa som finns.... har ALDRIG haft problem med dem 40/40 betyg!

Samma här! Jag kan inte ens räkna så många konsoler jag köpt av dem och vissa har varit defekta och då har jag fått byta ut dem utan några problem.

Men återigen så är smaken delad och det får man respektera. Tyvärr kan smaken vara en aning mer av det negativa eftersom många forumiter har en tendens att följa med strömmen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Det tycker du.. Då kan du sticka nånstans..

Jag har inte haft några somhelst problem med webhallen när det kommer till boka/beställa, returnering, garantiärende eller priser. Dryga har de heller inte varit, tvärtemot har de varit riktigt sjyssta och tillmötesgående, men visst, finns ju riktiga idioter överallt.

sticka kan du göra själv, handlar för stora summor så yttra dig inte om saker du inte har en susning om.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
skräphallen är värdelösa att ha å göra med när det gäller returer/Defekta saker, dom är riktigt dryga och försöker skylla allt på kunden och visar noll ansvar.. åt helvete med dom.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Jag har inte haft några somhelst problem med webhallen när det kommer till boka/beställa, returnering, garantiärende eller priser. Dryga har de heller inte varit, tvärtemot har de varit riktigt sjyssta och tillmötesgående, men visst, finns ju riktiga idioter överallt.

Beror nog mycket på vem supporten har att göra med också. Trevlig möts trevligt och tvärtom... fastän det egentligen borde vara neutralitet oavsett vilket.

Permalänk
Medlem

Corsair HX620 med ett i7 system med grafikkortet 295. Det låter som du är på gränsen till att köra slut på agget. Testa och se ifall du kan få bort pipet genom att ta bort strömmen till ditt grafikkort. Ber om ursäkt om rådet har varit uppe eller om min fundering inte stämmer.

Webhallen i sig är ett toppen ställe att handla ifrån. Billigt, centralt och hjälpsam kundsupport som kan trolla fram de mest konstiga sakerna.
Dock måste även jag ge en känga till servicen som finns hos webhallen på sveavägen. Jag förvånas sällan över hur otrevliga många som jobbar i kassan bemöter ett företags kunder, men de flesta som sitter bakom webhallens kassor borde gå en säljarkurs eller läsa lite om kundvård. Denna otrevlighet på stället kan kanske förklaras med att det är många unga människor bakom kassan, men deras beteende ska inte få mig att bli arg. Speciellt inte när jag har varit trogen kund i många år.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd

Det som irriterar mig mest nu är att Webhallen inte ens kan svara på mina mail.. Stört dåligt.. Första mailet skickade jag typ samtidigt som denna tråd skapades... Jag har även pratat med en kille i supporten (Typ 10 år gammal som alla andra som jobbar på webhallen) som lovade att titta i RMA inkorgen... Inget har hänt...

Visa signatur
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
sticka kan du göra själv, handlar för stora summor så yttra dig inte om saker du inte har en susning om.

Definiera stora summor ?

Ser nu att du tjackat därnere och inte här i stockholm som jag har gjort, som jag skrev, finns riktiga arslen överallt men dra alla eller hela företaget över en kant är bara onödigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
....finns riktiga arslen överallt men dra alla eller hela företaget över en kant är bara onödigt.

Såklart det finns idioter överallt. Men varför ska jag, som företagets kund, lida för det? Som jag skrev tidigare, låt deras personal gå en säljarkurs eller dylikt så de förstår vad deras uppgift är.
Jag avskyr verkligen webhallens personals tråkiga attityd, mot mig som kund, på sveavägen i stockholm. Att köpa en dataprodukt över disk som en "ovetande" och nyfiken kund kan placeras in i ett skräck exempel på hur en säljare/kassör a l d r i g n å g o n s i n ska agera.

Edit; dock är deras kundsupport över telefon kanon och webhallen erbjuder ett rikt, och ibland billigt, sortiment.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska ringa o prata me dom eller ta dig till butiken!

btw har jag oxå handlat på webhallen många gånger men aldrig haft problem med returer, fick ett moderkort som vägrade visa bild genom grafikkortet så ja åkte in me de o sa att jag ville ha ett nytt elle betala mellanskillnaden til den nya produkten och de gick bra men dom har blivit väldigt slappa på personalfronten för nu förtiden värkar dom som står där inte kunna något så när ja handlar där tar ja reda på allt ja behöver veta innan så man slipper stå o prata me dom. kan nog vara därför de alltid är så långa köer där, när folk frågar så ska dom försöka förklara osv o sprigna på lager.

varje gång jag är där så ser jag nya ansikten och inte så konstigt att att man itne får nån bra hjäp över disk när de är nytt folk hela tiden och alla i 18-22års åldern! aja har vart trogen kund på webbis sedan 2004-2005 när dom låg på adolf fredriks kyrkogata? precis runt hörnet ungefär eller va den hette och då va de skit bra, nu har de blivit mer slappt och mer okunnig personal tyvär men så blir de när man byter folk varje vecka som de kan verka som ibland

fortfarande en bra butik och kan rekomendera den pga deras stora utbud men dom har gått upp i pris en del och lagret är ganska tomt jämfört me produkter dom har! orkar inte skriva mer nu

gillar webhallen men dom är som dom är och de får dom vara sålänge dom inte beter sig otrevligt mot mig !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Det som irriterar mig mest nu är att Webhallen inte ens kan svara på mina mail.. Stört dåligt.. Första mailet skickade jag typ samtidigt som denna tråd skapades... Jag har även pratat med en kille i supporten (Typ 10 år gammal som alla andra som jobbar på webhallen) som lovade att titta i RMA inkorgen... Inget har hänt...

Njae.. 10 år är nog inte supporten skaru se. Verkar mer som det är du som knappt tagit dig upp i puberteten som du beter dig.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Webhallen har grymt bra service!

Har handlat för ett x antal kronor. Bla så råka jag ta sönder mina dyra hörlurar, jag skickade in dem o fick nya :). Sen är dem snabba på mailsvar(dock långt ifrån kompletts support).
Vart efter jag inte har haft några problem, har bara fått fel spel ett par gånger ^^

Permalänk
Medlem

handlat från dom i snart 4 års tid, nada banan problem med dom oavsett ärende.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
Njae.. 10 år är nog inte supporten skaru se. Verkar mer som det är du som knappt tagit dig upp i puberteten som du beter dig.

Jag är nog den första 29-åringen som inte tagit sig ur pubertet isåfall

På vilket sätt beter jag mig som en tonåring? Bara för att jag vill bli rättvist bemöt av en butik?

Jag fattar inte hur vissa tänker..

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Självklart skall du bli rätt bemött. Men har du förklarat för dem hur du har använt agget. Dem har nog säkert testat det men inte pressat det och då har dem inte kunnat höra felet.

Jag tror att om du förklarar hur du använt agget och ber dem testa det på ditt sätt. så kommer ni garanterat överens

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Självklart skall du bli rätt bemött. Men har du förklarat för dem hur du har använt agget. Dem har nog säkert testat det men inte pressat det och då har dem inte kunnat höra felet.

Jag tror att om du förklarar hur du använt agget och ber dem testa det på ditt sätt. så kommer ni garanterat överens

Jo, men problemet är att det inte gått så bra att kommunicera med dem... Jag har inte fått prata med teknikarna direkt utan via en support snubbe som kan ungefär lika mycket om datorer som min döda mormor, samt att han inte lyckats vidarebefodra mina önskemål till dem.

Jag har skickat mail med utförliga krav och referenser till konsumenträtt... Dessa har jag inte fått svar på... Nu ska jag ringa igen på måndag och kräva att de iallafall läser mina mail...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Jo, men problemet är att det inte gått så bra att kommunicera med dem... Jag har inte fått prata med teknikarna direkt utan via en support snubbe som kan ungefär lika mycket om datorer som min döda mormor, samt att han inte lyckats vidarebefodra mina önskemål till dem.

Jag har skickat mail med utförliga krav och referenser till konsumenträtt... Dessa har jag inte fått svar på... Nu ska jag ringa igen på måndag och kräva att de iallafall läser mina mail...

Pling pling. första träffan när man googlar på high pitch noise.

http://houseofhelp.com/forums/showthread.php?t=76650

läs inlägg nr #4, antingen kontaktar du tillverkaren direkt via länken där eller så skickar du länken till webhallen och ber dom läsa.

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk
Medlem

Ska inte utala mej om ifall webhallen gjorde rätt denna gång eller inte, kan inte alla detaljer. Men kan berätta min egen lilla historia då jag tyckte jag blivit väldigt fel behandlad.

Förlåt för det stora textblocket och alla stavningsfel

Året var 2004. Jag hade precis samlat ihopp lite pengar till att bygga mej själv en ny spel pc. Fattig student så samlat mycke pengar och köpt mej själv en 3.0ghz p4 (prescott), 1gb ddr ram (corsair), radeon 9700pro, 2st 80gb sata diskar (första sata diskarna på marknaden fyi). Ja, nästan allt de nyaste man kunde få på den tiden. Som moderkort hade jag valt ett dfi lanparty 865pe. Mest för de flashiga ljusen som va så populärt just då. Den enda butiken i stokkholm som sålde detta kort var just webhallen så jag fick vandra bort till dom och köpa de. Väl hemma och när resten av datorn kommit från komplett/datorbutiken/mm så sätter jag ihopp allt och stoppar i min windows skiva. Jag tror jag kör installationen upp emot 30 gånger och jämt halvägs genom installationen så startar datprm om sej själv. Jag provar installera med en kompis xp skiva. bränner ut en ny åt mej själv (har msdnaa så lagliga bränningar) Provar allt jag kan tänka mej, byter i princip varje komponent en i taget tills det bara är moderkortet kvar. Provar alla mina komponenter på ett abit ic7max3 och det fungerar felfritt. Är helt säker nu att de är något fel på moderkortet så ringer webhallen första saken morgonen därefter. Jag får då höra att dom vill att jag ska ta in datorn så dom kan testa den själva. Jag förklarar att felet uppstår när jag försöker installera windows xp och att jag testat byta allt och att det är när jag byter moderkortet som det slutar fungera. Nu lämnar jag altså hela min nybyggda dator till dom. Hela 5 dagar senare (om jag mins rätt) så ringer dom mej och säger att datorn är redo att plockas upp. Väl hemma så startar jag, börjar installera, och igen exakt samma fel. Jag ringer dom direkt och frågar efter detaljerad information om vad som hade hänt (när jag hämtade datorn så viste personen som gav den till mej inte ifall nåt fel hade hittats men han sa att dom hade inte lämnat ut den förens den va lagad så jag tänkte inte mer på de). Efter säkert 15minuter lyckas dom få tag i nån som vet vad som hade hänt. Enligt han så hade dom startat min dator och bioset började räkna minne och hdd osv så dom antog att inget var trasigt och skickade tillbaka den, vilket jag nu blev mycket arg över eftersom jag tydligt hade berättat att felet uppstår när windows installeras och att det va de jag ville att dom skulle testa. till detta får jag som svar "förlåt vi installerar inte windows som test ifall du inte lämnar os en skiva." Ok, här är de första dumma jag hört som jag inte kan va helt säker på. Vist så har webhallen 100 tals xp skivor liggande där och jag kan förstå att dom absolut måste vara i oginal förpackning för att säljas. Men är det så svårt att tänka sej att en butik som säljer datorer (endel som dom själva monterar) inte åtminstone har 1 test xp skiva liggande för att testa o se ifall deras datorer fungerar? det låter logiskt att dom borde ha de men eftersom jag inte tog med mej min egen xp skiva kan jag på nån nivå acceptera de som svar. Irriterad var jag dock.

Han berättade att jag var välkommen att lämna in den igen med xp skiva. Jag funderade starkt på detta men eftersom de redan var sent så hade jag inte hunit ta mej till butiken innan stängning så de hade fåt bli nästa vecka eftersom jag hade mycke skolarbete de nästa 5 dagarna. 2-3 dagar gick och under tiden pratade jag med kompisar på universitetet som berättar att dom läst att de finns endel problem me de kortet. Efter några timmars googlande hittar jag till slut en hemsida som lyckas replikera samma problem jag har och hade även en förklaring på varför. Jag samlar in så mycket information jag kan om detta och återvänder till webhallen nu med mitt kort redo att lämna tillbaka det pga att det faktis är trasigt (dfi släppte en revision b en tid senare till och med). Väl på webhallen får jag höra de dummaste jag nånsin hört. Killen i kassan kan inte ta emot mitt kort. När jag frågar varför så är det pga att dom slutat sälja de kortet (mitt var de sista dom sålde) och dom har tagit bort de ur sina system eftersom dom inte ska få in några nya. Därför kan dom inte ta tillbaka mitt kort för dom kan inte ändra lagerstatus till 1 på en produkt dom inte har längre. Jag säger att det är det absolut larvigaste jag hört och att jag har bevisat för dom att det är ett fel med mitt kort och att dom inte kan göra såhär. Killen i kassan säger bara att han inte kan göra nåt. Jag frågar då efter ägaren och får "han är i möte hela dagen" som svar. Nu är jag väldigt väldigt arg så jag säger helt rakt till han att jag väntar i butiken tills ägaren kommer tillbaka eller polisen kommer och hämtar mej. Efter ca 45min av att stå där och berätta om vad som hänt mej till varje kund som kommer förbi så öppnas helt plötsligt en dörr och ägaren kommer och drar mej till sidan och kollar så att allt ligger i moderkorts lådan som de ska, sedan går han till kassan och tar ut cash och betalar mej och säger förlåt några gånger och ber mej gå.

Där har ni min första och sista upplevelse med webhallen. Har fler kompisar som med åren berättat att dom haft 0 problem med webhallen efter jag berättat min historia så jag börjar tro att dom kanske var en enstaka händelse, men chansen tar jag inte igen och fortsätta berätta min historia kommer jag absolut göra för alla som frågar mej om webhallen.

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt "rolig" historia. Klart att de kan ha skärpt sig sedan dess men min erfarenhet är att butikspersonal i allmänhet skulle må bra av att lära sig lite konsumenträtt...

Permalänk
Medlem

Dom ska ju äntligen öppna i Malmö. Så då får vi testa dem

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
Njae.. 10 år är nog inte supporten skaru se. Verkar mer som det är du som knappt tagit dig upp i puberteten som du beter dig.

WH på Sveavägen har inte hög medelålder på sina ansällda iaf. Det är en helt ok butik men jag tvivlar på att alla anställda där kan alla regler kring försäljning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rullekorn82
WH på Sveavägen har inte hög medelålder på sina ansällda iaf. Det är en helt ok butik men jag tvivlar på att alla anställda där kan alla regler kring försäljning.

Är rätt så övertygad om att i princip ingen som jobbar i butik kan ens hälften av alla regler. Vill man få ut sin rätt bör man skriva ut paragrafen man baserar sitt påstående på annars vet dom inte hur dom ska hantera det.

Jag är elektriker, jag kan inte varenda paragraf utantill. Blir jag tveksam så får jag lov att kolla upp det. Därför böckerna finns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rullekorn82
WH på Sveavägen har inte hög medelålder på sina ansällda iaf. Det är en helt ok butik men jag tvivlar på att alla anställda där kan alla regler kring försäljning.

Snittåldern är väl som resten av handels i princip, lönenerna inom handels lockar generellt inte till sig speciellt mycket folk med många år i arbetslivet.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
Snittåldern är väl som resten av handels i princip, lönenerna inom handels lockar generellt inte till sig speciellt mycket folk med många år i arbetslivet.

Beror nog på att folk inom handel inte pallar med kunder
Många som jobbar där i väntan på att börja plugga.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gtoxed
tycker de e så roligt att ni svenskar ger spydiga kommentarer här på sweC. har aldrig stött på sånt på andra utomländska forum

Välkommen till internet. Även, varför nämner du "ni svenskar" som om det vore ett svenskt fenomen? Du får det att låta som att andra är bättre än vi - men det är du som är lite förvirrad. Jag är medlem på över 30 olika forum och jag kan säga dig att swec är ett av de bästa när det kommer till trevligt folk. Värsta jag har varit med om är darkfallforumet där jag spenderat mycket tid,4000+ posts. (jag var där för att folket där var så jääääävla störda)

Nej men seriöst, om du tycker swec är dåligt skulle då fått hjärtattack över darkfallforumet, äckligaste fanboisen och puckonen(ett riktigt ord?) ever

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid

Nej men seriöst, om du tycker swec är dåligt skulle då fått hjärtattack över darkfallforumet, äckligaste fanboisen och puckonen(ett riktigt ord?) ever

Ha. Jag använder också darkfallforumet som skräckexempel

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Har haft liknande strul med Webhallen. Jag köpte en skärm hos dem (HP w2228h) som tjöt när man kopplar den till ström. Enligt Webhallen så är det "inom tillåtna gränsen" och !att man får räkna med att det piper!. Jag ringde HP och förklarade felet. HP förklarade att skärmar ska inte tjuta och bytte ut den på en gång!! Det tog 3 dagar så fick jag en ny skärm från HP, medan Webhallen skulle ha 3 veckor för att felsöka!!!

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Avstängd

Efter några veckor utan svar från webhallen hörde en Martin Danielsson av sig och sade att han skulle kontakta Corsair. Nån vecka senare får jag ett standard "Nu finns din produkt att hämta"-mail från deras rma. Med andra ord inget personligt svar från Danielsson.

För en mer än vecka sedan skickade jag svar på detta rma-mail och skrev utförligt att jag kommer anmäla dem till reklamationsnämden. Har fortfarnde inte fått nått svar. Så imorn drar jag iväg ett sista mail, svarar de inte på det mailet blir det en anmälan.. Mitt mail så ut såhär..

"Hej Martin.
Jag kollade med Nvidia och Intels hemsidor innan jag köpte nättaget och båda tillverkare hävdar att specifikationerna på HX620 ligger inom spannet för vad de kräver (Jag frågade även er säljare om HX620 skulle fungera bra med Core I7 / GTX 295) Jag tror nog att konsumentverket går på min linje när jag hävdar att ni brustit i att informera kunden om produkten.

Så min slutgiltiga fråga är, är det enda sättet vi kan lösa detta på att jag måste starta en process med allmänna reklamationsnämnden? Ni har brustit med information vid säljtillfället, samt att produkten inte uppfyller mina förväntningar.

"För att du ska ha rätt att häva köpet krävs det att felet är av väsentlig betydelse för dig. När man bedömer felets betydelse tar man hänsyn till vad som är väsentligt just för dig, inte felets betydelse i allmänhet."

Ni kan läsa mer om detta på följande länk,
http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCatego...

Sist men inte minst, så kommer jag även kräva skadestånd då jag tvingats lägga arbetstid på att hantera detta ärende och därav förlorat faktureringsbar tid, skadestånd kan du läsa mer om på denna länk (Se rubriken Skadestånd),

http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCatego...

Mvh, Anders"

Visa signatur