Muskampen 2025: Segraren korad!

Påven bannlyser häxor i Afrika, iförd klänning!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zack_Ersa
En sekulariserad katolik existerar alltså inte enligt dig? Du är väl medveten om att antalet katoliker är uppskattat geografiskt och inte genom att räkna huvuden på Petersplatsen?

Dessa erkänner alltså inte den heliga stolen?

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zack_Ersa
Den där siffran nämns hela tiden, och det stämmer ju om man utgår ifrån att alla katoliker lyder påven.
Det skulle vara intressant att få siffror på hur många som faktiskt lyssnar på gubben...

Tror att de flesta katoliker "bryr sig vad han säger och gör". Om dom lyder honom, ja det är en annan femma.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Påven anklagas för förvrängda fakta

http://dn.se/nyheter/varlden/paven-anklagas-for-forvrangda-fa...

Fakta har väl aldrig varit kyrkans starka sida?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Varför inte, mannen är en outbildad senildement gamling som har alzheimers.

Det där låter lite oöverlagt hörrudu.

Snälla, jag orkar inte ens kommentera utförligt. Nämn en svensk med motsvarande akademiska meriter eller publikationer. Har du en aning om vad som krävs för att ens bli en katolsk präst, let alone biskop, ärkebiskop, kardinal, ledare för troskongregationen osv. Sheesh. Ratzinger var en av världens 100 mest betydelsefulla personer redan innan han blev påve, och nej.. det är inte på grund av hans utseende eller för att han kan läsa någon bok innantill. Förlåt.. men... tönt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesoj

Snälla, jag orkar inte ens kommentera utförligt. Nämn en svensk med motsvarande akademiska meriter eller publikationer. Har du en aning om vad som krävs för att ens bli en katolsk präst, let alone biskop, ärkebiskop, kardinal, ledare för troskongregationen osv. Sheesh. Ratzinger var en av världens 100 mest betydelsefulla personer redan innan han blev påve, och nej.. det är inte på grund av hans utseende eller för att han kan läsa någon bok innantill. Förlåt.. men... tönt.

Jag kan tänka mig ca 1 miljon mer viktigare människor... däribland alla läkare och forskare. För att inte nämna de 946 miljärderna på Forbes listor...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesoj

om han har alla dessa akademiska meriter, varför uttala sig så korkat?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Den katolska kyrkan har aldrig brytt sig om något annat än den katolska kyrkan och dess maktställning. De är skyldiga till miljoner och åter miljoner människors död och lidande genom historien. Allt från religionskrig till förföljelse av "kättare" och "häxor", d.v.s. alla som hade t.ex. den minsta kunskap om medicinalväxter. Tack för det påvejävel, hur långt hade vi kommit idag om inte kyrkan hade mördat alla som faktiskt kunde något om medicin under flera hundra års tid?

Det talar sitt tydliga språk när de för att förhindra födslokontroll (en av hjärtefrågorna för de vridna påvedyrkarna) försöker lura i folk att aids-epidemin skulle vara värre med kondomer än utan. Skit i att miljoner dör, allt är bara bra så länge de inte försöker använda sig av preventivmedel.

Sen skall vi inte ens tala om den nuvarande påven hitlerjugend-Ratzinger.
Han rensade ut alla meningsmotståndare från vatikanen redan under sin tid som kardinal i Johannes Paulus vatikanstat. Något han lärde sig som barn i nazityskland kanske? Ett märkligt val av påve var det iallafall, dock inte oväntat då som sagt var alla meningsmotståndare redan var utslängda ur vatikanen.

Permalänk
Medlem

Jopp, det Tibet som existerade vid Dalai Lama och innan Kina kom in va ingen hojdare direkt och med Kinas ockupation har det forbattrats avsevart. Slavar och andra olagenheter va ju vardagsmat innan detta hande, sa friheten i landet ar nu nagat sjukt mkt storre an den va innan... Lama ar nagat extremt glorifierad - idoliserad och tror inte riktigt han fortjanar den status han har i nulaget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lolle
Jopp, det Tibet som existerade vid Dalai Lama och innan Kina kom in va ingen hojdare direkt och med Kinas ockupation har det forbattrats avsevart. Slavar och andra olagenheter va ju vardagsmat innan detta hande, sa friheten i landet ar nu nagat sjukt mkt storre an den va innan... Lama ar nagat extremt glorifierad - idoliserad och tror inte riktigt han fortjanar den status han har i nulaget.

bara jag som ser ironin i att friheten i ett land ökade när Kina tog över?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
bara jag som ser ironin i att friheten i ett land ökade när Kina tog över?

Det finns fler sådana onda ironier i världshistorien.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAAb
Det finns fler sådana onda ironier i världshistorien.

men om friheten i ett land ÖKAR när ett land som omvärlden ser som mindre fritt tog över så är det väl positivt jämfört med hur det var tidigare?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo precis, min fiendes fiende ar min van kan kanske stamma bra i det har fallet da kina anda holl sig pa rysslands sida innan och lama glorifierades i vastvarlden eller liknande under denna tid? Jattehypotes, Lama ar sakert en helreko kille men munkarna som styrde Tibet eller vilka det nu var innan va ju inte helylle direkt som jag forstatt det hela. (Risk for grova faktafel har, tar fran huvet)

Permalänk

Är det inte brottsligt att uppmana en person som man har påvisbar (hehe) makt över att begå en gärning som skadar eller som i detta fallet dödar personen?

Då är påven inte bara en mördare utan massmördare.

Trevligt tillägg till alla andra epitet som det katolska prästerskapet förtjänat sig av: pedofiler, bögar (tja, om det är ett skällsord, men enligt dom så är det ju det), transvestiter (de bär ju som trådskaparen säger klänningar), antisemiter (kan ju iofs drabba vem som helst nu när Israel beter sig som sina gamla antagonister, men det är viktigt att inte bunta ihop alla judar som krigsförbrytande och minioritetsförtryckande skithål), fascistälskande (påven hejjade både på mussolini och hitler)...tja, det räcker väl ganska bra iofs

Visa signatur

Bro!