Påven bannlyser häxor i Afrika, iförd klänning!

Permalänk
Medlem

Påven bannlyser häxor i Afrika, iförd klänning!

Påven bannlyser häxor i Afrika, iförd klänning!

Trovärdigheten ökade inte när han påstod att kondomer inte hjälper mot AIDS...

Läs mer på http://www.huffingtonpost.com/2009/03/21/pope-condemns-evil-p...

eller http://news.google.com/news?pz=1&ned=us&hl=en&topic=w&ncl=131...

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk

Kul att man ser hur religionen har utvecklats de senaste tusen åren....

Permalänk
Medlem

Ser man på! Kanske vi får en Angolsk inkvisition nu då...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Re: Påven bannlyser häxor i Afrika, iförd klänning!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAAb
Påven bannlyser häxor i Afrika, iförd klänning!

Trovärdigheten ökade inte när han påstod att kondomer inte hjälper mot AIDS...

Läs mer på http://www.huffingtonpost.com/2009/03/21/pope-condemns-evil-p...

eller http://news.google.com/news?pz=1&ned=us&hl=en&topic=w&ncl=131...

Nu tror jag iofs du har missat lite i översättningen "Live peacefully" betyder inte bannlysa.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Re: Re: Påven bannlyser häxor i Afrika, iförd klänning!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Nu tror jag iofs du har missat lite i översättningen "Live peacefully" betyder inte bannlysa.

Det var ordet "condemn" jag hade översatt.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

Börjar vi inte tröttna på hata-påve-trådar?

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dava
Börjar vi inte tröttna på hata-påve-trådar?

Varför inte, mannen är en outbildad senildement gamling som har alzheimers.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dava
Börjar vi inte tröttna på hata-påve-trådar?

Tillsammans med Dalai Lama är väl påven ett av de mer berättigade hatobjekten som för närvarande är i livet?

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

Glöm inte den tredje, Lcars alla hatar honom ^^

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Don't you hate pants?

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Tillsammans med Dalai Lama är väl påven ett av de mer berättigade hatobjekten som för närvarande är i livet?

Dalai Lama? Oväntat förslag! Aldrig hört någon snacka illa om honom. Jo, kineserna. Men de kan man ju inte ta på allvar när det uttalanden angående Dalai Lama. De är liksom färgade av alldeles för många skäl.

Jag kan snabbt räkna upp ett halvdussin andra gubbar, men han skulle inte hamnat ens på topp 100-listan.

Vad har han gjort för ont?! Det vore spännande att höra. Faktiskt.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Varför inte, mannen är en outbildad senildement gamling som har alzheimers.

Så vi ska hata alla gamla människor som allt som oftast är outbildade, senila och lider av alzheimers? Bra argument.
Sorry granny!

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erdraug
Glöm inte den tredje, Lcars alla hatar honom ^^

Who says I'm alive?

Booo!

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Så vi ska hata alla gamla människor som allt som oftast är outbildade, senila och lider av alzheimers? Bra argument.
Sorry granny!

Nja, problemet här är väl att han är felutbildad, snarare än outbildad. Han kan säkert en massa om liturgiska traditioner. Han borde satsat på biokemi eller något mer praktiskt. Murare eller svarvare kanske.

Han som blev påve nu senast lär inte ha haft alzheimer eller varit senil när han valdes. Jag kan inte avgöra om hans senaste uttalande beror på senilitet eller alzheimer. Men, jag håller för ganska sannolikt att någon av dessa kan vara en tung faktor i sammanhanget. Han ser ju ut att ha åldern inne.

Vi får se om det kommer fler kommentarer med samma intellektuella tyngd från Farbror Nattmössa under den närmaste tiden.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAAb
Det var ordet "condemn" jag hade översatt.

Jobbar du på aftonbladet eller? :s

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Tillsammans med Dalai Lama är väl påven ett av de mer berättigade hatobjekten som för närvarande är i livet?

Hur kan Dalai Lama var ett berättigat hatobjekt? Han har vunnit Nobels fredspris, vägrar använda våld i sin kamp etc. Knappast en man att hata.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Hur kan Dalai Lama var ett berättigat hatobjekt? Han har vunnit Nobels fredspris, vägrar använda våld i sin kamp etc. Knappast en man att hata.

...och det faktum att han fått så många att tro att han är en så fantastisk människa gör honom bara ännu mer avskyvärd.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

Vore intressant att veta hur många som dött p.g.a. påven och hans anhängare, "använd inte kondom, ni kanske lever längre om ni inte får aids!" eh... smart kille. Hur många tog Hitler ihjäl? Är påven uppe i den summan? och varför går inte dom allierade ihop och slår ner påven och hans terrorvälde?

Börjar för fan bli dags att ta tag i saker och ting.

Visa signatur

"Gräset är alltid vitare på vintern"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
...och det faktum att han fått så många att tro att han är en så fantastisk människa gör honom bara ännu mer avskyvärd.

Haha, ja det är tydligen inne att inte tycka om Dalai Lama, men antar att du inte har några argument för varför han skulle vara så avskyvärd. Eller sitter du bara och trollar som vanligt?

Permalänk
Inaktiv

Jag har nu skummat igenom Dalai Lama artikeln på wikipedia och inte hittat någonting. (medges att jag läste ganska slarvigt) jag vill faktiskt veta vad det handlar om :P.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyml
Jag har nu skummat igenom Dalai Lama artikeln på wikipedia och inte hittat någonting. (medges att jag läste ganska slarvigt) jag vill faktiskt veta vad det handlar om :P.

Kanske man hatar honom av klassisk gammal avundsjuka?

Jag menar, Ghandi.. där påstås det, antagligen smått riktigt, att han skulle varit hustrumisshandlare och gubbsjuk.
Theresa, hon hade öppnat sjukhem för dödssjuka, som inte fick medicin, de skulle botas genom andligt uppvaknande och shiet.
Jesus, han var bisexuell och pedofil och förtjänade att dö, enligt vissa.
JFK var ond, så är det bara.

Finns listor på dumma saker odumma personer har gjort.

Men vem har inte gjort dumma saker?

Och nu är det inget fel på påven förutom det uppenbara, att han är övertygad och extremist, härifrån sett.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Vem tror påven att han är egentligen? Tror han att han är nån messenger from God?

Hur kan vi ens ha nån påve nu? Påve känns så gammaldags... rena jesus tiden...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Ett problem med Dalai Lama är att han själv är/var en del av den nästintill feudalistiska överklass som förtryckte det tibetanska folket innan kineserna kom. (OBS, jag menar inte att ett förtryck som ersätts med ett annat är bra, Tibet borde bli fritt men jag tycker inte vad hans Helighet Dalai Lama borde styra landet)

Permalänk
Medlem

Det var trist att man bjöd in påven till Sverige för något tiotal år sedan. Vi hade ju varit påvebefriade i 500 år om man hade hållit ut. DET hade varit något att fira!

Fast, i och för sig så har ju inte påvemakten någonsin haft något inflytande i Sverige. Birger Jarl höll ju honom stången bra. Och då var ju Sverige knappt kristnat mer än något århundrade tidigare, och faktiskt i praktiken inte ens då. Oviljan till påvens inflytande över Sverige är åtminstone 800 år gammal. De tre hundra åren som fanns räckte.

Blir beklämd att han fortfarande samlar sådana massor på andra håll.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai

Jesus, han var bisexuell och pedofil och förtjänade att dö, enligt vissa.

bisexuell? möjligt, han umgicks ju 24/7 med killar i klänning, pedofil? wtf?

förtjänade att dö? det var 2000 år sen, det har väl runnit ut i sanden nu så att säga, kan vi inte bestämma oss att någon annan förtjänar att dö?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Re: Påven bannlyser häxor i Afrika, iförd klänning!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAAb
Påven bannlyser häxor i Afrika, iförd klänning!

Trovärdigheten ökade inte när han påstod att kondomer inte hjälper mot AIDS...

Läs mer på http://www.huffingtonpost.com/2009/03/21/pope-condemns-evil-p...

eller http://news.google.com/news?pz=1&ned=us&hl=en&topic=w&ncl=131...

vem fan bryr sig vad han säger och gör

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zwelegacy
vem fan bryr sig vad han säger och gör

1 miljard katoliker?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nystan
Ett problem med Dalai Lama är att han själv är/var en del av den nästintill feudalistiska överklass som förtryckte det tibetanska folket innan kineserna kom. (OBS, jag menar inte att ett förtryck som ersätts med ett annat är bra, Tibet borde bli fritt men jag tycker inte vad hans Helighet Dalai Lama borde styra landet)

Grabben var ju 15 år när Kina invaderade landet, hans ansvar i den enligt dig "nästintill feudalistiska överklassen" förtryck borde ju ändå anses som försumbart. Vid den åldern kan man ju inte direkt dömas på grund av det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
1 miljard katoliker?

Den där siffran nämns hela tiden, och det stämmer ju om man utgår ifrån att alla katoliker lyder påven.
Det skulle vara intressant att få siffror på hur många som faktiskt lyssnar på gubben...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zack_Ersa
Den där siffran nämns hela tiden, och det stämmer ju om man utgår ifrån att alla katoliker lyder påven.
Det skulle vara intressant att få siffror på hur många som faktiskt lyssnar på gubben...

Det hör ju till paketet som katolsk att man har honom som sitt överhuvud. Annars är det ju lika bra att skippa vara katolsk. Då finns det en mängd andra inriktningar som passar bättre.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Det hör ju till paketet som katolsk att man har honom som sitt överhuvud. Annars är det ju lika bra att skippa vara katolsk. Då finns det en mängd andra inriktningar som passar bättre.

En sekulariserad katolik existerar alltså inte enligt dig? Du är väl medveten om att antalet katoliker är uppskattat geografiskt och inte genom att räkna huvuden på Petersplatsen?

Visa signatur