Är det någon som vet om det går bra att lägga ihop dom, för att grafikkortet är ganska stort vad jag har förstått och lägger man in den i Antec Sonata III 500 så kanske det inte blir mycket plats kvar till sladd + fläkt som jag tänkte sätta nedanför.
Jag antar att du menar platsen bakom kortet mot hårddisksburen?
Jag har ett asus 4850 512 i Antec Sonata III
Mitt kort är 23cm och går precis in, när jag har en fläkt mot hårddisk buren, på mitt kort sitter strömkontakten längt ut så det blir väll ca 25 cm.
Asus 4870 är 24 cm.
Utan fläkt blir det nog inga problem. du kan också välja att fästa fläkten på insidan av hårdisksburen om du har disken längst ner och tar bort resten av "hyllorna".
tänkte köra som rosv, och fästa en fläkt på insidan mot fläkten, Btw hur gör man det? är det svårt?
om det passsar på 4850 bör det göra det på 4870 med, samma dimensioner ju.
Med chassit följer 4 st "special" skruvar som du fäster fläkten med. du kan göra som jag gjort men tror det är tajt för iaf Asus 4870 är ca 2 cm längre. kolla på just det kortet du tänkt köpa hur långt det är. mitt är 9 inch alltså ca 23 cm, sen plus kontakten.
Du kan också sätta fläkten bakom hårddisks buren.
om du tar bort hyllorna som du fäster hårddiskarna på och använder bara den understa kan du fästa den spegelvänt mot vad jag har. då för du stor plats för kortet. lite värre om du har fler diskar dock
btw är mycket nöjd med min sonata tyst, sval och bra nätdel som ingår. lätt att bygga i med många bra funktioner. helt klart prisvärd i höstas kostade det 900 kr. Nu är det lite dyrare. Men ska bygga en dator till en kompis här i veckan och kommer köpa ett likadant då.
Mitt Sapphire 4850 med tjockisfläkten mäter bara 21cm! Tyckte din bild såg jättekonstig ut för jag har ju gått om plats mellan kortet och fläkten, men så mätte jag och upptäckte att mitt var kortare Men då kanske det finns kortare 4870 också?
sant. Qzan om du har fler en 1 st disk och ett långt kort, kan du sätta fläkten ett snäpp upp eller ner. allså använder du bara två skruvar. dom två understa hålen i fläkten i dom två översta i hårddisk buren. tveksam om du det funka tvärt om. om det skulle vara aktuelt med sådan montering kan jag mät det åt dig?