iTunes - knasigt problem jag hava

Permalänk
Medlem

iTunes - knasigt problem jag hava

När jag ska importera låtar från en CD till AAC så får jag meddelandet "De valda kodningsinställningarna för bithastighet och samplingsfrekvens är inte giltiga för den här filen". Har provat alla inställningar, samma sak. Använder jag kodare för andra format fungerar det utan problem. Det är just AAC som skiter sig. Rätt mongo, med tanke på att det är "Apples" format.

Jag har sökt lite kort på nätet efter problemet, och jag är inte ensam om detta. Men någon riktig fix har jag inte sett. Någon nämnde något om att uppdateringar av OS X eller Quicktime skulle ställa till problem. Någon hade återinstallerat en gammal version av Quicktime, och då hade det fungerat.
Saken är den att jag vill inte intstallera nya iTunes eller nåt annat tungt eller omständligt program bara för att fixa detta. Men det irriterar.

Varför AAC? För att jag vill det, basta. Ett kompakt format som inte är riktigt lika sunkigt som mp3. Har man en iBook så spelar kvalitén inte så stor roll ändå. Att gå en omväg via nåt annat format fungerade inte heller. Sitter just nu med Apple lossless, iaf något mindre än wav.
Några idéer? Eller får jag gräma mig tills jag skaffat en bättre Mac?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Prova "Skivverktyg->Kontollera Skivbehörigheter"
Inte för det borde hjälpa numera men det skadar inte att prova.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!