Permalänk
Medlem

Test Samsung 2233rz 120Hz

Digitalversus har testat första 120Hz..
http://www.digitalversus.com/news_id-7457.html

Permalänk
Medlem

undra vad den kommer att kosta

Visa signatur

https://hackernet.se - Wiki med inriktning open source och nätverk.

Permalänk

Tn... blir ingen sån panel i mitt hus! annars fin skärm

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

Kan det äntligen bli dags att ta steget över till LCD...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeereMannen
Tn... blir ingen sån panel i mitt hus! annars fin skärm

Betraktningsvinklarna var verkligen fantastiska.

http://img1.digitalversus.com/produits/36/4461/36_452_108.jpg

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Ska bli roligt att se om ViewSonic VX2265WM är bättre eller inte, den lär komma ut nu i mitten av februari i USA, antagligen lite senare i norden.

Här är annars en intressant tråd gällande denna Samsung 2233rz skärm med åsikter av en Sony FW900 24" CRT användare (den bästa CRT:n som någonsin gjorts) http://hardforum.com/showthread.php?t=1387713

Själv hade jag lätt tagit en av dessa 120Hz skärmar över _vilken_ som helst 60Hz LCD skärm och kanske får bli så att jag äntligen kan pensionera min CRT skärm.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Samsung SyncMaster 2233rz.. 120hz.. Ett klart köp av mig..då vertikal sync är viktigt...

Någon som vet något om när den kan komma till sverige..?

Permalänk
Medlem

EDIT:...Bortaget av mig....

Permalänk

vill ha en 120hz skärm

Permalänk
Medlem

När släpps den officellt i sverige osv så man kan köpa

Visa signatur

[][][][]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Dreamz_
När släpps den officellt i sverige osv så man kan köpa

Jag skickade ett email till den finska ViewSonic email supporten (eftersom jag är från finland) och de svarade kanske i slutet av Q2 (Q2 = April/Maj/Juni) vilket jag har svårt att tro att det skulle ta typ 2-3 månader för att dyka upp här men vem vet. Du kan ju testa skicka fråga till svenska viewsonic supporten?

Själv gissar jag på början av April men desto snabbare desto bättre.

EDIT: Samsung skärmen har jag ingen aning om men tror den borde dyka upp i april-maj typ, något senare än ViewSonic skärmen.

ViewSonic 120Hz LCDn finns redan i lager på vissa amerikanska sidor, priset är 350~$370 USD eller typ 3300~3500 SEK antagligen i Sverige. Samsung skärmen finns idag endast att köpas på vissa amerikanska sidor med 3D glasögonen på köpet och dessa kostar $199 och hela paketet $599 men om bara skärmen kommer kosta $400 när den kommer som standalone så återstår att e.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Bygger Samsung skärmens teknik på samma som Viewsonics? Kan bli intressant att se skillnaden.

Visa signatur

TBA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceCoder
Bygger Samsung skärmens teknik på samma som Viewsonics? Kan bli intressant att se skillnaden.

Ja, båda är TN paneler och båda använder dual-link DVI uttag och har stöd för äkta 120Hz input. Det som skiljer åt dem litegrann är säkert kontrasten, input lag, ghosting och färger såsom hos alla plattskärmar men det är inga tricks när det gäller refresh raten iaf.

Börjar bli otålig då det inte ännu finns några input lag & ghosting test på ViewSonic skärmen, vill ju veta vilken utav dem är bäst för spel.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Någon som sniffat upp ett release datum ännu? Min gamla goa CRT har börjat beté sig konstigt så det är väl dags att skrota henne.

Permalänk
Medlem

Säljer min 2233bw så fort den släpps utan att ens tveka

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Avstängd

Vill ha lite mer info om denna eller viewsonics nu
Min sista CRT börjar gå åt helvete och nu är mitt CRT lager slut efter denna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Vill ha lite mer info om denna eller viewsonics nu
Min sista CRT börjar gå åt helvete och nu är mitt CRT lager slut efter denna

Finns massor med info om båda skärmarna om man letar runt litegrann:

Samsung 2233rz

http://hardforum.com/showthread.php?t=1387713
http://www.digitalversus.com/article-358-4495-36.html

ViewSonic VX2265W

http://www.hardforum.com/showthread.php?p=1033825286#post1033...

Som jag ser det så ser det ut som att ViewSonic skärmen har 0 eller nära 0ms input lag men saknar OSD så kontrast, färger och såna saker får man sköta via software via nvidia/ati kontroll panelen eller RivaTuner osv. Är också ett par hundralappar billigare än Samsung skärmen. Har kanske lite bättre färger än hos Samsung.

Samsung skärmen enligt Digitalversus ska ha ca 12ms input lag i medel... ~10ms enligt användaren på hardforum. Har mycket lite ghosting men kassa färger (blå dominerar).

Priset på ViewSonic skärmen tror jag kommer ligga runt 3500~3700kr, Samsung 3800~4000kr.

I USA har de sålt ViewSonic skärmen ett tag nu redan (kostar t.ex. $359.99 på newegg.com) och Tyskland har haft Samsung 2233rz i lager 1 - 2 veckor nu (pris 340 EUR och upp) så de borde ju dyka upp snart i norden. Finland har en sida för förhandsbeställning på ViewSonic skärmen men priset och när de blir tillgängliga är lite oklart.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk

Verkar som det blir Viewsonic skärmen när den släpps här, min CRT börjar strula nu.

Permalänk
Medlem

Bara nu viewsonic tar & lanserar den här i europa... blir tokig av allt väntande.

Permalänk
Medlem

Priset är ju inte överdrivet dyrt, men kommer nog vänta ett tag på skärmar med lite bättre färger. 120 Hz verkar vara trevligt dock.

Permalänk

Någon som vet om skärmarna kommer i 24" också?

Snackar vi förresten 1 eller 6 månader tills skärmarna borde finnas här i Sverige?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Visual_Gourmet
Någon som vet om skärmarna kommer i 24" också?

Snackar vi förresten 1 eller 6 månader tills skärmarna borde finnas här i Sverige?

Någon? =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Visual_Gourmet
Någon? =/

De första skärmarna kommer bara att finnas i 22" men i framtiden lär det ju komma större. Sen borde vi få skärmarna till Sverige i april/maj.

Permalänk
Medlem

24 * 5 = 120

Permalänk

Funderar på att köpa en sådan skärm tillsammans med nVidia 3D vision- glasögonen. Har hört att det skall vara riktigt häftigt att spela med dem på.
Kommer troligtvis återkomma med intryck efter den 28/5-09 då jag troligen kommer att få den. Hoppas i alla fall på en förbättring, just nu sitter jag på en Compaq 9500 19" CRT skärm från 2003. Texten är inte så skarp på den kan jag säga...
Hade tänkt använda den som andra skärm sedan, för musikprogram och sådant.
/Calle

Permalänk
Medlem

hur många av dom nya bra spelen har stöd för 120hz?
Tycker alla jag testat enbart har funkat med 60hz. Sicket skämt egentligen... Hellre return to castle wolfenstein i 100hz än Oblivion i 60hz XD

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Du kan köra i princip vilket spel du vill i valfri uppdateringsfrekvens, jag kör 76hz för det mesta. Däremot funkar inte alla spel med 3D-stödet.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris_Kadaver
hur många av dom nya bra spelen har stöd för 120hz?
Tycker alla jag testat enbart har funkat med 60hz. Sicket skämt egentligen... Hellre return to castle wolfenstein i 100hz än Oblivion i 60hz XD

Typ alla?
Inte stött på ett enda spel som inte stött mer än 60hz vad jag kommer ihåg.

Kör i princip alla spel nya och gammla i 100hz hz.

Permalänk
Medlem

Hur är det att köra med två skärmar? Funkar det? Alltså att spela med 100hz på denna och sen ha en annan skärm bredvid, funkar det? Tänkte köpa en inom en snar framtid och spela på den och sen ha min gamla till film/serie/internetskärm. Funkar det? Alltså två skärmar i olika frekvenser? Dum fråga kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Hur är det att köra med två skärmar? Funkar det? Alltså att spela med 100hz på denna och sen ha en annan skärm bredvid, funkar det? Tänkte köpa en inom en snar framtid och spela på den och sen ha min gamla till film/serie/internetskärm. Funkar det? Alltså två skärmar i olika frekvenser? Dum fråga kanske?

Tänk på att du behöver tre uttag för skärmkablarna också.