SweClockers drop!

Xbox 360 + Extern HDD = Media Center?

Permalänk
Medlem

Xbox 360 + Extern HDD = Media Center?

Hej.
Skall snart flytta och funderar på hur jag skall lösa det med Media center i nya lägenheten.

Funderar på att köpa ett Xbox 360 och använda som Media center. Skulle (som jag fattat det) kunna streama från min stationära, dock är inte det optimalt då jag vill kunna starta om burken utan att streamingen slocknar. Kan man koppla in en extern WDC 500GB disk till Xboxet? Och kan Xboxet då dela ut den i nätverket? Måste ju kunna nå disken för att tanka upp material till externa xbox disken..

Om jag streamar film från stationära, räcker det då att den stationära innehåller en media center? Kan jag då titta på bilder, spela musik och kolla filmer som ligger på stationära på Xboxet? Räcker det med ett billigt premium paket av Xboxet? Eller måste man chippa och hålla på?

Alternativ 2 är att jag fixar en traditionell media center lösning, men vill gärna ha ett xbox samtidigt som jag itne vill ha för många prylar inkopplade vid tvn..

Visa signatur

--

Permalänk
Medlem

Om jag skulle köpa nåt för att lösa det du försöker fixa där så skulle jag satsa på en NAS med standard fildelning som får agera lagrings utrymme och endra en klassisk xbox med xbox media center i sig som har stöd för samba utdelningar med mera.

Då klarar inte den av HD kvalitta dock.

Annars tror jag faktiskt att den där media spelaren popcorn hour skulle vara skitbra för det där så länge den har stöd för det viset som NASen delar ut prylar på nätet.

Kör själv med en pc + xbmc och det fungerar klockrent.
Provade lite med 360in och TVersity en stund men gillade inte det riktigt pga TVersity inte uppdaterar mapparna i realtime. Dvs lade jag en film i en katalog så dök den inte upp direkt i 360in utan jag fick så lov att uppdatera manuellt eller vänta några minuter innan den dök upp.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Nackdelen med Xbox 360 är att den tar ungeför inga videoformat öht. Så du bör ha en dator som kan transcoda median som du vill titta på.

Permalänk
Avstängd

http://code.google.com/p/ps3mediaserver/ funkar kanon ska även funka med kryssbox!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
http://code.google.com/p/ps3mediaserver/ funkar kanon ska även funka med kryssbox!

Japp fungerar perfekt, testade det igår kväll och 720p filmer funkade kanon
Dock så kommer jag använda mitt gamla Xbox med XBMC för att streama SD material.
Tyckte faktist att kvaliteten var mycket sämre genom 360 =/

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

stödjer inte xbox 1 720p om man kör via komponent? Det fanns väl ett par spel till xbox 1 som stödde 720p eller är detta något jag hallucinerat bara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iDEOT
stödjer inte xbox 1 720p om man kör via komponent? Det fanns väl ett par spel till xbox 1 som stödde 720p eller är detta något jag hallucinerat bara?

Ja jag tror så men jag tror inte det var hd-upplösningar. Men upp till 480p hade jag för mig.

Permalänk
Medlem

ang. xbox1
fanns par spel som stödde 720p, t.ex. soul calibur 3, men då i 4:3

dock gällde detta ntsc maskinerna och inte pal

/Daniel

Permalänk
Medlem

Jag har ett xbox360 i samma nätverk som min dator. Gör man "på detta viset " så är det bara att dela ut filmerna, bilder osv på nätverket så hittar boxen dom utan problem. en extern hdd är bara att plugga i.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iDEOT

Xbox 1 kan skala upp SD material ganska bra till 720P, dock så är den tyvärr allt för svag för att spela upp H264 material.
Hade den kunnat göra det så skulle ju ingen köpa Media Centers liksom

Är det någon här som kan spola när man kör H264 material genom Xbox 360 med PS3MediaServer?

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Jag körde xbox360 som media center ett tag, funkar helt ok till musik, men när det kommer till film så saknar den filstöd, slutade med att jag köpte mig en popcorn hour a-110 som jag är hel nöjd med.