Muskampen 2025: Segraren korad!

The Pirate Bay fälls

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har det svenska rättsväsendet en gång för alla visat att pengar är betydligt viktigare än liv och lem.

Ytterst obehagligt och kommer få konsekvenser för mitt beteende som medborgare i Konungariket Sverige.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
Varför ska TPB straffas för att vi missbrukar deras tjänst?

helt rätt där!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sir_Manfred
Money > Rape

Visar hur korrupt samhället är.

Precis, pengar talar.

Våra våldtagna svenska flickor hängs ut som horor i rättegångarna och förövarna får ofta gå fria.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
WTF! Hur fan kunde dom dömmas?!

Politiskt tryck och pengar styr svensk lagstiftning. Att Sverige är tragiskt har man vetat länge men nu är det nog dags att göra allt för att försöka ta sig här ifrån eller stå upp och kämpa.

Visa signatur

Ryzen 5600x, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), WLmouse Beast X Max

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aesir
Med tanke på att rättegången bara var ett sätt att vara usa till lags så är det klart att det blev en fällande dom.

aye, det var naivt att tro nåt annat.

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | 5080FE | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | da v3 | cherry tkl

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
Varför ska TPB straffas för att vi missbrukar deras tjänst?

jag har inte kommenterat domen. Min personliga åsikt är att domen är för hård och bötesbeloppet löjligt. Det jag vände mig emot är att kommentarerna på swec kommer att genomsyras att staten är mossig och att det ska vara en rättighet att ha tilgång till gratis film, musik, spel och dylikt. Vem ska då betala för att producera skiten? Argument att en skådis tjänar 110 miljoner per film är nonsens eftersom det är en löjligt liten del av alla skådisar som får dessa pengar.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk

Står google på tur nu då?

Permalänk
Medlem

Korruption är vad det kallas. Var är sverige på väg?

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem

Sjukt och äckligt. Statuera exempel är vad det är.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

lär ju överklagas så långt det bara går så det är långt ifrån klart.

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Permalänk
Medlem

Det här stärker ju ens tro på vårt rättssystem, åklagarsidan bestod av klåpare med stora företag bakom sig. Därför vann de, för sverige slickar röv.

Vet nån vart jag kan flytta där jag får vara i fred? Utan att sticka ut i skogen.

Permalänk

"Fyra personer anklagades för medhjälp och förberedelse till brott mot upphovsrättslagen". OMG hur fan kan man förbereda till upphovsbrott, im jag har 300 bränbara skivor hemma kommer 21 century fox också betala svenska staten för att åtala mig på samma punkter?! Sånt jävla skitsnack att de blev dömda, rättssystemet är ett skämt, man skulle gå ut och misshandla någon sen erkänna det och man hade ändå fått både mindre fängelse och MYCKET mindre skadestånd....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tOp_fLiGht
Står google på tur nu då?

Antagligen, gissa på om denna nyhet kommer få allas fingar att skriva och klaga här inne hejvilt. Kanske Swec slår rekord i mest antal kommentarer för en nyhet....

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Väntat.

Visa signatur

| Antec p183 | Intel i7 920 |Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 750w | PowerColor 4890 Plus | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Western Digital Caviar Black 640GB |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
jag har inte kommenterat domen. Min personliga åsikt är att domen är för hård och bötesbeloppet löjligt. Det jag vände mig emot är att kommentarerna på swec kommer att genomsyras att staten är mossig och att det ska vara en rättighet att ha tilgång till gratis film, musik, spel och dylikt. Vem ska då betala för att producera skiten? Argument att en skådis tjänar 110 miljoner per film är nonsens eftersom det är en löjligt liten del av alla skådisar som får dessa pengar.

Då denna tråd handlar om just domen så kan vi inte hålla oss till det? Finns andra trådar där man kan diskutera de frågor som du tar upp.

Permalänk
Medlem

Nästan lite bibeln över de här
TPB straffas för våra synder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
Har man rent mjöl i påsen så ska man inte vara orolig. Btw så fildelar jag inte till skillnad mot de flesta på sweclockers. Kalla mig idiot och dylikt men att ladda ner upphovsrättsligt skyddat material utan att betala för sig är brottsligt, det vet ni men ni skyller på att dvd och cd är för dyrt. Kanske det är för dyrt men ger det er rätt att begå brott?

Då har du nog inte heller gått mot röd gubbe och kört aningen för fort hoppas jag. Personligen bryr jag mig inte om det är brott. Frågan är, vilken skada gör du?

Visa signatur

Ryzen 5600x, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), WLmouse Beast X Max

Permalänk

Är någon med mig när jag nu tänker stämma Svenska POSTEN ?

Dom är dagligen delaktiga till medhjälp att skicka olagligt material, inom landets gränser, och utanför. Om dom kan få 30 mille för kopior av ej fysiskt material som egentligen inte "existerar", (fanns väl inga bevis på att TPB hade pirated materials på sina servrar etc.?) hur många miljarder tror ni inte jag kommer få?!

I'm gonna be rich, bitch!!

[ ps, ironi ] måste ju alltid påpekas på detta forum

Permalänk
Medlem

Flytta til, Monaco vet jag. Där slipper man ju i alla fall undan med billigare skatt eller vad det är. Vet dock inte riktigt hur dom ställer sig till den här frågan.
Har god lust att skicka in varenda film jag bränt till hovrätten, märkt med mitt namn, personnr, adress hela skiten. Få se vad dom svarar. Det dom inte fattar är ju det att TPB bara tilldelar oss en tjänst som gör det möjligt att ladda hem material, det är inte dom som delar ut alltihop.
Vart tog framtiden vägen?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Dom kan i alla fall sitta inne med gått samvete

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem

En människa som utsatts för grov misshandel kan räkna med ett skadestånd på ca 8-15000kr... hmm... Men domen i sig var ju inte oväntad direkt...

Permalänk
Medlem

om överklaganden visar samma så finns det bara två vägar kvar

BB world aka skivbolag
eller
BB world aka google

då google faktiskt kan göra något bra så hoppas jag att de är den vinnande "new world order"

Permalänk

ja vad ska man säga, pengar styr våran domstol

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Hårt. Jaja, dom lär väl ha vetat att risken fanns.

Visa signatur

[Jag har coola grejer, jag lovar!]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sir_Manfred
Money > Rape

Visar hur korrupt samhället är.

Tyvärr alldeles sant. Den svenska rätten är inte pålitlig, antagligen kan även pengar köpa domar i värre brott också.

Någon mer som kommer bojkotta musik, film och litteratur till följd av detta?

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk

Presskonferans nu: Han bara svammlar!!!

http://www.sr.se/

Visa signatur

[Vev och Grus] @ 1hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JensJens
Nästan lite bibeln över de här
TPB straffas för våra synder

TPB = Jesus

Men tja.. Det var väl väntat att de skulle bli dömda. Så fort USA andas vågar inte vi göra något annat än att nicka på huvudet. Jävla nickedockor!

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Från och med idag kommer jag helt sluta köpa spel, filmer och musik helt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennyfax
Då har du nog inte heller gått mot röd gubbe och kört aningen för fort hoppas jag. Personligen bryr jag mig inte om det är brott. Frågan är, vilken skada gör du?

Roligt att höra att fler har en realistisk syn på livet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennyfax

jag är kriminell i dina ögon eftersom jag har gjort de saker som du skriver ett par ggr MEN jag är inget svin. Jag har vänner och bekanta som öppet erkänner att de laddar ner upphovsrättsligt skyddat material men inte har jag tjallat på dem. Jag har t.o.m. tittat på några sådana filmer och spelat ett och annat spel. Visst jag är kanske kålsupare men alla är vi människor med brister. Att genomgå ett helt liv utan att begå ett enda brott som står i lagboken är i princip omöjligt. Jag är inte förespråkare för alla lagar i lagboken men om något är i lagboken och är olagligt så ska man inte heller protestera ifall man blir fälld. Sedan är jag inte jurist och kan inte bedöma på om straffet är för hårt eller för lågt. Min spontana reaktion är att den är för hög.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]