Permalänk
Medlem

Piratebits

Hej!
Kommer inte in på piratebits.org
Kom tänka på om mitt ip är bannat men sidan funkar inte på två andra datorer jag har testat.
Är det bara överbelastat, ligger sidan nere eller är det något annat?
Hittar ingen tråd om detta så postar här..
Hoppas på svar!

Permalänk
Medlem

Antar att du ska in o ladda ner semester-JPEGs på den sidan eller..?

Annars kan § 7 ställa till det för dig..

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schrimp
Antar att du ska in o ladda ner semester-JPEGs på den sidan eller..?

Annars kan § 7 ställa till det för dig..

jag använder mig utav PB men inte för att ladda ner utan för forumets skull.

Permalänk
Medlem

Går ju att ladda ner material som inte är upphovsrättsskyddat också.
Jag hörde att Powerbits och Piratebits lade ner, är väl för rädda för att åka fast antar jag.

Permalänk
Medlem

Sidan la ner pga att ingen i staff ville ta riksker iochmed de med tpb.
så gjorde även pwb å massa andra dåliga svenska trackers

Permalänk
Avstängd

Har dom lagt ner xD ?

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schrimp
Antar att du ska in o ladda ner semester-JPEGs på den sidan eller..?

Annars kan § 7 ställa till det för dig..

jag är faktiskt inne för forumens skull ^^

Men så sidorna är nere? eller?

Permalänk
Inaktiv

Att ens diskutera sidor som är så starkt relaterade till piratkopiering borde stängas ner direkt. Och att hävda att det används för att ladda ner material på deras sidor som INTE är upphovsrättsskyddade är bara en direkt lögn.

Vill du diskutera sånt skit finns det sidor som flashback som gärna fortsätter diskussionen med dig.

Permalänk
Medlem

okej ^^
om du inte vet det så är det massa material som inte är olagligt.
Jag trivs bra här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Segas+
Att ens diskutera sidor som är så starkt relaterade till piratkopiering borde stängas ner direkt. Och att hävda att det används för att ladda ner material på deras sidor som INTE är upphovsrättsskyddade är bara en direkt lögn.

Vill du diskutera sånt skit finns det sidor som flashback som gärna fortsätter diskussionen med dig.

Vem avgör vad de är relaterade till, du? Ett fildelningsverktyg är neutralt, det är användarna som kan bryta mot upphovsrätten. Det enda TS undrade var om sidan var nere eller inte, tycker du det är olämpligt så läs för all del inte tråden.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Inaktiv

Vem som avgör relevansen? Börja med namnet på sidan...sen är det ingen sida man laddar ner lagligt material på, det var nog knappast idén.

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte vi borde prata om internet.. det finns ju upphovsrättskyddat material där...

Visa signatur

Chewbacca <3

Permalänk

I Sverige har vi rätt till att vara i vilken förening som helst. Det är handlingarna som man döms efter, inte medlemskapet. Se bara på Hells Angeles...

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burken84
Jag tycker inte vi borde prata om internet.. det finns ju upphovsrättskyddat material där...

Exakt måste nog klippa tp kabeln nu . ciao

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan meddela att de stängde ner igår, likaså pwrbits pga piratebaydomen.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Vafan är det här....

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Himla synd faktiskt eftersom jag hade en förjävla bra ratio där^^ Och för att dom hade tillräkligt med freeleech av det som jag ville ha (ej upphovsrättskyddat givetvis )

Permalänk

Trist... nåja, för snabb åtkomst till semesterbilder så finns ju usenet också.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Synd bara att usenet har så dåligt utbud av svensksubade/svenskdubade semesterbilder...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Segas+
Att ens diskutera sidor som är så starkt relaterade till piratkopiering borde stängas ner direkt. Och att hävda att det används för att ladda ner material på deras sidor som INTE är upphovsrättsskyddade är bara en direkt lögn.

Vill du diskutera sånt skit finns det sidor som flashback som gärna fortsätter diskussionen med dig.

Nej, och vi borde inte diskutera chassin, moderkort eller andra stora datordelar heller för man kan ju kasta såna på folk och bli dömd för misshandel!

Finns mycket väl folk som laddar ner lagligt material på såna sidor. Finner du den här tråden stötande så kan du lämna den.

OnT:
Synd att de stängt ner, skrämselpropaganda är vad domen är...

EDIT: syftar på domen mot TPB

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk

Starbits lägger också ner nu.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk

A men va fan, jag tyckte ju faktiskt om Piratebits forum (A)

Permalänk

Varför måste alla whina om §7 så fort det handlar om fildelning.

Det finns laglig fildelning, och olaglig fildelning. Trådskaparen nämner inget om att ladda ner olagliga filer, endast om sidan är nere.

När vi ändå är igång kan vi ju låsa:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6... - man kan ju träna för att bygga muskler för att sedan döda någon

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7... - Det skulle kunna vara stöldgods

osv.

Sorry för offtopic

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Avstängd

Nej dom ska inte stänga ner men kanske hade varit lika bra, tragiskt dålig tracker.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*
Sluta tjafsa fram och tillbaka om semesterbilder. Och använd http://downforeveryoneorjustme.com/ nästa gång istället för en tråd, räcker så.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG