Bioshock 2 [PC,X360,PS3]

Permalänk
Medlem

Bioshock 2 [PC,X360,PS3]

Developer: 2K Marin
Publisher: 2K Games
Release date: Worldwide February 9, 2010

Official Site

Set ten years after the events of BioShock, a number of towns around the world have been reporting kidnappings of young girls by attackers described as "thin", with red lights often reported as either being worn by the attacker or spotted nearby in the sea. This single attacker, who is the Big Sister, one of the Little Sisters from the first entry in the series, has mechanized herself in a similar fashion to the Big Daddies — and has become the ruler of the underwater city of Rapture, which under her control has reached an equilibrium in which she "actively maintains the city's infrastructure, and viciously hunts anyone down who disrupts the balance of power"; Tenenbaum, discoverer of ADAM and original creator of the Little Sisters, states that the Big Sister has begun kidnapping girls and turning them "into creatures... like her".

The player will take the role of the first Big Daddy ever created in Rapture, who possesses superior speed and intelligence to his clones, though he lacks their strength. He has seemingly survived the events of the first game. As such, the Big Daddy's drill and rivet gun will be weapons that the player may use, but will overheat if used constantly. Alternatively, the player may also use plasmids, and their effects have been changed, while "upgrade trees" will provide unique ways to upgrade plasmids. A new feature added is the ability to dual-wield plasmids and weapons at the same time. Further Big Daddy abilities found in the first game, such as performing a shoulder dash, will also be an option. The player will also be able to step outside Rapture into the ocean due to the diving suit they wear. The Big Sister also appears to be a very serious threat to the player. When a certain number of Big Daddies are killed she will attack. Unlike the Big Daddies, she is lightning quick and arguably more powerful, able to extract ADAM from her enemies through a harvesting needle, straight into her bloodstream, which fuels "telekinetic abilities beyond anything previously thought possible".

As a "rogue" Big Daddy, players will attempt to capture the Little Sisters from other Big Daddies who roam Rapture. Once caught, the player will again have the option of choosing the fate of the Little Sisters. Harvesting remains a possibility in order to gain more ADAM, but rather than rescuing the Little Sister, players will instead be allowed to adopt them. With this option, Little Sisters will ride around with the player's Big Daddy, and will look for ADAM to harvest from corpses; in a manner similar to the museum area of the first game, the player will then need to ensure that splicers will not harm the Little Sister as the harvesting process takes place. Rescuing, while not initially an option for the player, will become available at some point in the game. Additionally the Little Sisters will also warn the player when the Big Sister is approaching.

Returning features from the first game include the ability for the player to regenerate (though not by the use of Vita-Chambers), and audio diaries. In addition to the single-player story, multiplayer will be a feature in BioShock 2, but this will not take the form of co-operative play.

Reviews
IGN (360)
1UP
Gametrailers
GameInformer
______________________________________________________

GT Pop-Block Reap the rewards of Rapture as every element is exposed
Exclusive Debut Teaser
Exclusive Debut Gameplay
Bioshock 2 Feature Interview
Q&A Gameinformer
Rapture Revealed Interview
First Details of Bioshock 2’s Multiplayer Surface
Hunting the Big Sister Demo
Exclusive Multiplayer Debut Trailer

E3 09: Multiplayer Interview
GTTV
Characters and Story Interview
Combat Interview
Multiplayer Mechanics Interview

Deathmatch Gameplay (21/11 -09)
Turret Hack Gameplay (21/11 -09)
To Harvest or Not To Harvest Gameplay (21/11 -09)

Collecting ADAM at Ryan Amusements (13/12 -09)
Official Special Edition Unboxing (2/2 -10)
Launch Trailer (3/2 -10)

Your Questions Answered Part One (4/2 -10)
Your Questions Answered Part Two (6/2 -10)
Red Carpet Trailer (6/2 -10) Dive back into the best trailers and gameplays of BioShock 2!

Rapture Metro Pack: Kill 'Em Kindly Golf Club Mode (12/5 -10)
Rapture Metro Pack: Guns & Fire (12/5 -10)

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Bra initiativ. Första Bioshock var ju ett bra lir, hoppas detta håller samma klass (vilket jag tror). Intressant med de där artiklarna som avslöjar ett och annat, men undrar om det kanske inte är lite utav en spoil att de berättar vissa detaljer. Isåfall 'är min enda synpunkt att du i början av tråden säger att det finns spoilers i bilderna/artikeln eftersom det finns vissa väldigt känsliga människor som blir besvikna om de får veta för mycket, t.ex. att man får spela som en viss karaktär. Men å andra sidan så tror jag inte dessa människor läser en tråd som denna. Ville bara poängtera att det finns en risk.

Annars jättebra!

Permalänk
Medlem

Det här spelet är ett av de spel jag ser mest fram emot! Ettan var grymt bra, och om tvåan är nära samma kvalitet blir det en höjdare!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

längtar.......

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grillmeister
Bra initiativ. Första Bioshock var ju ett bra lir, hoppas detta håller samma klass (vilket jag tror). Intressant med de där artiklarna som avslöjar ett och annat, men undrar om det kanske inte är lite utav en spoil att de berättar vissa detaljer. Isåfall 'är min enda synpunkt att du i början av tråden säger att det finns spoilers i bilderna/artikeln eftersom det finns vissa väldigt känsliga människor som blir besvikna om de får veta för mycket, t.ex. att man får spela som en viss karaktär. Men å andra sidan så tror jag inte dessa människor läser en tråd som denna. Ville bara poängtera att det finns en risk.

Annars jättebra!

Slängde fram en liten text ovanför bilderna ifall någon nu skulle vara känslig. Förövrigt så är man riktigt taggad inför detta, blir att köra igenom 1an igen inför releasen.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Har inte läst i artikeln ovan men hoppas verkligen de kör vidare på samma spår som i det första spelet. Det som gjorde det så väldigt bra i mina ögon var främst storyn och den härliga atmosfären. Är lite rädd för att de bara mjölkar titeln, gör det mer till vilken fps som helst med en mindre välgjord story än första spelet.

Men får hoppas att så inte är fallet...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
Slängde fram en liten text ovanför bilderna ifall någon nu skulle vara känslig. Förövrigt så är man riktigt taggad inför detta, blir att köra igenom 1an igen inför releasen.

Kanon.

Är det fler än jag här som köpte första spelet med Big Daddy-figuren? Den triumferar på skrivbordet än idag. Hoppas att man får med en

Big Sister

Dold text

i collectors edition!

Permalänk
Medlem

Köpte mitt över Steam så ingen figur här, skulle dock inte tacka nej till en.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

gahh längtaaarr!!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fr1dd
GameSpot Bioshock 2 Feature Interview http://www.gamespot.com/xbox360/action/bioshock2/video/620817...

Slängde upp din länk i första inlägget, tack för den.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk

PC version! GIFE!

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem

Jag blev lite fundersam i slutet av intervjun när han bara sa att det kommer till konsol? Detta ska spelas på PC!

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fr1dd
GameSpot Bioshock 2 Feature Interview http://www.gamespot.com/xbox360/action/bioshock2/video/620817...

Längtar som fan på spelet, men vad är det jag hör? "Bioshock 2 is supposed to drop in Q4 09 for the PS3 and Xbox360." Betyder detta att PC-versionen släpps senare eller glömde spelutvecklaren helt enkelt bort att det kommer till PC också? Detta känns ju försäkrande...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hittebarnet
Längtar som fan på spelet, men vad är det jag hör? "Bioshock 2 is supposed to drop in Q4 09 for the PS3 and Xbox360." Betyder detta att PC-versionen släpps senare eller glömde spelutvecklaren helt enkelt bort att det kommer till PC också? Detta känns ju försäkrande...

Precis det kan väl inte stämma, måste komma till PC. Både Wiki och Gametrailers har listat PC som en av plattformarna.

edit - i senaste intervjun jag lade till så säger han PC också, så var väl en miss i den andra.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Vill tillägga att att gametrailers har 11/30/2009 som releasedatum för detta spel. Bara för att säga något konkret i tråden.

Permalänk
Medlem

BioShock ägde ju fett. Roligt att man kommer spela som en Big Daddy med! Såga sönder alla

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Medlem

2K says BioShock 2 multiplayer won't "compromise" single player

"2K has moved to reassure fans that BioShock 2’s elusive multiplayer component won’t put a damper on the single player antics, acknowledging that some fans may be a little “cynical” on the subject of online play.

Speaking to Gameplayer, BioShock 2’s lead level designer Hogarth de la Plante commented: “We recognise that people might be cynical about a multiplayer mode,” adding, “A lot of us are big single player fans also so in no way does it compromise the single-player experience.”

The game’s producer Melissa Miller also chipped in, adding that the decision to include online multiplayer functionality hadn’t been taken “lightly,” though remained tight lipped on any details.

More information on the game's multiplayer component is expected at E3 in June. BioShock 2 is due out later this year on PlayStation 3 , PC and Xbox 360."

http://www.psu.com/2K-says-BioShock-2-multiplayer-wont-compro...

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk

Hur höga kommer system reqs vara? Tror ni man kan klara sig på ett 8800gt?

Visa signatur

P35 DS4 rev 2.0 - E7200 - 8800GT - 4096 DDR2 - WD250GB - Win 7

Permalänk
Medlem

Personligen tror jag systemkraven kommer vara som förra spelet, fast ett snäpp högre. Det är väl ingen ny grafikmotor det ryktas om (vad jag vet?), men aningen högre skulle jag tippa på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viRReh3h3
Hur höga kommer system reqs vara? Tror ni man kan klara sig på ett 8800gt?

ja helt klart. Grafikmotorn är densamma som förra spelet. Lite nya shaders o så skulle jag dock tro.

Permalänk

Ah, ok. Najs :]

Visa signatur

P35 DS4 rev 2.0 - E7200 - 8800GT - 4096 DDR2 - WD250GB - Win 7

Permalänk
Medlem

Är så jävla sugen på det där. Körde ettan i Oktober eller nåt sånt, men slutade efter en fjärdedel för att jag itne gillade animationerna och vapnen tog ingenting. Sen plockade jag upp spelet igen någonstans i februari och det var ju ett av de roligaste och grymmaste spelen jag spelat.

Jag köpte nyss spelet från steam för £19.99, helt klart värt det. Hade laddat ned det förut men det försvann i ominstallationen, men som sagt. Ska liras i helgen igen.

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simon10
BioShock ägde ju fett. Roligt att man kommer spela som en Big Daddy med! Såga sönder alla

Såga? Borra menar du väl?

Är det inte lite trist att det inte är någon ny grafikmotor? Längesen jag spelade på min gamla burk dock så vet inte riktigt hur pass najs det var

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clappen
Personligen tror jag systemkraven kommer vara som förra spelet, fast ett snäpp högre. Det är väl ingen ny grafikmotor det ryktas om (vad jag vet?), men aningen högre skulle jag tippa på.

Konsollerna klarar inte mycket mer än så vad vi har kommit till nu så vi kommer väl fastna i grafikutveckling ett tag innan nästa generation kommer ut eller utvecklare gör mer pc specifika saker.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nivv
Såga? Borra menar du väl?

Aa just det :> Borra menar jag

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Avstängd

Vad tycker ni ska jag köpa det till ps3 eller pc?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Vad tycker ni ska jag köpa det till ps3 eller pc?

PC, lätt.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

9-Minute Walkthrough Varning, ökar vill ha faktorn.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650