Bioshock 2 [PC,X360,PS3]

Permalänk
Hedersmedlem

Helt ofattbart att de inte lyckats fixa musen än, jag kan inte förstå att det ska vara så svårt att se till så att musen inte laggar och buggar på låg sens.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Får jag bara fråga varför folk gillade 1:an? PC pratar jag då om.

Själv spelade jag inte ens 10 minuter innan jag la av i frustration för att det var en sån värdelös portning. Muskontrollen var ett skämt och bara options menyerna avskräckte mig.

Har jag kanske missat någon massiv patch eller något för jag kan verkligen inte förstå hur det kan ha blivit så hyllat?

Please, enlighten me.

Visst är spelet bättre o spela MED en XBOX 360-handkontroll, helt klart. Men det är verkligen ingen nackdel... för MIG. Vissa dissar alla FPS spel totalt bara för att de inte kan hantera en handkontroll. Men vi tycker ju alla olika.

Bioshock är väl egentligen inget speciellt... lite utav ännu en FPS i mängden. Men det är ändå ett av de bästa spelen jag spelat på länge. Och än så länge är 2:an ingen besvikelse för mig.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Har inte spelat 2an, men i första bioshock fick jag bort muslagget genom att tvinga av vsync och sätta pre-rendered frames till 0 i nvidias kontrolpanel. Fixen funkar också i gamebryo för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M4ts
Har inte spelat 2an, men i första bioshock fick jag bort muslagget genom att tvinga av vsync och sätta pre-rendered frames till 0 i nvidias kontrolpanel. Fixen funkar också i gamebryo för mig.

Sänker man pre rendered förlorar man average frames också, kanske inte lika farligt för en med ny dator dock.

Någon annan som upplever spelet lite småhackigt? Har sänkt grafiken så min FPS ligger på 60-120FPS beroende på combat och var jag står men ändå så småhackar det när jag rör mig som att jag har för lite ram eller för slö hårddisk. Dator är i siggen.

Permalänk
Medlem

WTF!! min cpu ligger på 94-100% när jag lirar :S grymt bra spel änsålänge

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Visst är spelet bättre o spela MED en XBOX 360-handkontroll, helt klart. Men det är verkligen ingen nackdel... för MIG. Vissa dissar alla FPS spel totalt bara för att de inte kan hantera en handkontroll. Men vi tycker ju alla olika.

Bioshock är väl egentligen inget speciellt... lite utav ännu en FPS i mängden. Men det är ändå ett av de bästa spelen jag spelat på länge. Och än så länge är 2:an ingen besvikelse för mig.

Jag har inga problem med att lira med en handkontroll i SP. Men jag tänker definitivt inte använda den till ett PC spel.
Att det ska vara så svårt att få bort Mouse Acceleration...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Jag har inga problem med att lira med en handkontroll i SP. Men jag tänker definitivt inte använda den till ett PC spel.
Att det ska vara så svårt att få bort Mouse Acceleration...

Kolla på tweakguides, hans guide där för Bioshock..samma motor i 2an så går att mixtra med Ini filerna där också.

Ändra pre rendered frames kan hjälpa riktigt mycket när det gäller muslagg speciellt med VSync men som sagt drar ner lite FPS.

Någon annan som konstiga prestandaproblem? För det mesta körs det i 60-80FPS, så lågt som 50 kanske i combat med 4-5 splicers men inte lägre..så mitt i allt när jag går från A till B sjunker FPSen till ca 5-10 och ökar tillbaka till 60. Sjukt störande, förstör smooth gameplay som fan..jag hade aldrig det här problemet i 1an plus att spelet verkar mycket mer CPU krävande, antar quad core hjälper en hel del.

Permalänk
Medlem

Gamereactor´s recension:
http://www.gamereactor.se/recensioner/21082/Bioshock+2/

8/10, inte dåligt!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Besvikelse.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Jag har inga problem med att lira med en handkontroll i SP. Men jag tänker definitivt inte använda den till ett PC spel.
Att det ska vara så svårt att få bort Mouse Acceleration...

Det finns faktiskt i inställningar. Man kan välja om man vill ha "mouse acceleration" av eller på.

Själv så har jag inte hittat något o klaga på ännu.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Testpilot

Häftigt spel men beskyddandet av tjejerna känner jag redan att det kommer bli enformigt och då har jag bara beskyddat samma tjej två gånger. I regel brukar "försvara det här området under en viss tid" vara ett tråkigt inslag i FPS tycker jag.

Tyvärr krashade spelet för mig två gånger och det händer ju såklart när man inte sparat på ett tag, själv autosparar spelet alldeles för sällan.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Är hitintills rätt nöjd, bara spelat 3 timmar dock.

Måste dock säga att musen är mer fucked up än i ettan. Går inte att få tillräckligt låg sense för att jag ska vara nöjd.

Inga crashar hintills för mig. Väldigt lite screentearing trots att jag kör utan vsync. Dock brukar bilden bli lite dum när vatten rinner över ens huvud, börjar blixtra till lite typ.

Edit: för att klargöra; Problemen med musen är att den känns väldigt ryckig. (utöver att sensen inte går att ställa ner riktigt så mycket jag vill)

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Får jag bara fråga varför folk gillade 1:an? PC pratar jag då om.

Själv spelade jag inte ens 10 minuter innan jag la av i frustration för att det var en sån värdelös portning. Muskontrollen var ett skämt och bara options menyerna avskräckte mig.

Har jag kanske missat någon massiv patch eller något för jag kan verkligen inte förstå hur det kan ha blivit så hyllat?

Please, enlighten me.

Ett fantastiskt spel enligt mig själv.
Hade varken problem med mus eller med options.
Tyvärr hann jag aldrig spela klart det eftersom Windows 7 x64 inte alls tycker om spelet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ettan har man då lirat igenom några gånger. Får mitt ex av 2an imorgon eller fredag :).
Men ska invänta mitt HD5850 först som kmr på fredag förhoppningsvis

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem

BioShock 2 forumet är fullt med threads som folk som har problem med BS1 issues...suck alltså. Jag som hoppades att 2K hade fixat allt sådant.

De vanligaste problemen är:

¤ "Bioshock2.exe har slutat fungera"
¤ Ljud saknas med Realtek / SB ljudkort
¤ Ljud sprakar med Realtek ljud
¤ Widescreen stödjs inte
¤ Vsync problem
¤ Texturer laddar långsamt

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

I princip samma problem som ettan hade.. fattar inte hur det kan finnas samma fel i en uppföljare 2,3 år senare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
I princip samma problem som ettan hade.. fattar inte hur det kan finnas samma fel i en uppföljare 2,3 år senare

Tur att man har beställt spelet till PS3, torde vara mindre problem...

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Jepp, man hade först idag fått spelet till butiken jag beställde ifrån så det kommer hem de närmaste dagarna!

fick mitt nu håller på och installera! surt att man snart ska te jobbet!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Fick spelet igår, drog igenom det på 7 timmar lite väl kort men lätt värt de 310kr jag spenderat på spelet. Har inte haft några problem med Mus lagg, Screen tearing eller nått liknande, Harvestade alla little sisters första genomkörningen ska testa o klara spelet på hard istället för medium under helgen o rescua dom istället, ser redan fram emot det.

Permalänk
Avstängd

Nån liten snäll själ som kan förklara hur man kan ändra sin ålder där man skriver i sin gammer tag? kan ju inte spela spelet eftersom jag är för jag inte har åldern inne! är ju 32 !

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Inte speciellt imponerad av pc-versionen, 60fps hela tiden med ett sketet 260gtx... Grafiken ser ut precis som i ettan, dvs småful med 2010 års mått.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hur mycket fps behöver du för detta spel då 200 eller ? så länge du har 60 så är det mer än vad ögat kan uppfatta ändå.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mocka
¤ Texturer laddar långsamt

Det problemet finns ju dock på alla spel med UE3-motorn.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Nån liten snäll själ som kan förklara hur man kan ändra sin ålder där man skriver i sin gammer tag? kan ju inte spela spelet eftersom jag är för jag inte har åldern inne! är ju 32 !

Haha

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Inte speciellt imponerad av pc-versionen, 60fps hela tiden med ett sketet 260gtx... Grafiken ser ut precis som i ettan, dvs småful med 2010 års mått.

Tycker grafiken är acceptabel men det har inte varit några större grafikuppdateringar sedan ettan nej. Tyckte att det var hyggligt optimerat dock? Iaf för min setup.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
hur mycket fps behöver du för detta spel då 200 eller ? så länge du har 60 så är det mer än vad ögat kan uppfatta ändå.

Börja inte en diskution om hur många fps man kräver nu. Det där är omdebatterat och finns många rön som visar åt båda hållen.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
hur mycket fps behöver du för detta spel då 200 eller ? så länge du har 60 så är det mer än vad ögat kan uppfatta ändå.

*Sign*

Permalänk
Medlem

Av med V-sync för att få över 60+, har väl nämnts x antal gånger redan. Ja, man får släp i musen om man kör med V-sync, stäng av så försvinner det.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Otec88
Tycker grafiken är acceptabel men det har inte varit några större grafikuppdateringar sedan ettan nej. Tyckte att det var hyggligt optimerat dock? Iaf för min setup.

Tycker grafiken är ok men för många ställen texture är värdelös, vissa ställen så dåligt som spel från 2005 eller 2006 men kan ju förståss vara bugg eller glitch.

För mig är det dess värre inte optimerat, jag har bra FPS men av någon anledning så hackar det ändå..som att jag har för lite RAM eller något, skitjobbigt.

Bra story hittills och kul gameplay däremot =D

Permalänk
Medlem

LOL Bioshock 2 har samma "narrow FOV" som ettan hade innan dom fixade det med en patch efter en massa klagomål

http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?p=636751#post...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
hur mycket fps behöver du för detta spel då 200 eller ? så länge du har 60 så är det mer än vad ögat kan uppfatta ändå.

Du missförstod mitt inlägg helt och hållet. Jag var besviket på att ett ynka 260 GTX kan klämma upp detta spel i 60 fps. Jag vill ha mer ögongodis, fler polygoner, bättre effekter, physx, u name it. Jag vill alltså ha MINDRE fps. Jag vill ha anledning att uppgradera min hårdvara. Jag vill INTE spela ett spel som ser ut att vara från mitten på förra decenniet.

Det var så jag menade.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tycker de va lite synd att det ser ut som första bioshock :/ spelade det ifs med ett 3870, mitt nu 4890 va lite overkill xD 200fps hela tiden, kul spel

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5