Bioshock 2 [PC,X360,PS3]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elghinnarisa
tycker de va lite synd att det ser ut som första bioshock :/

Sant men jag föredrar prestanda över ögongodis så det fungerar helt okej för mig. Synd bara att jag inte märkte att byta drivers och inte att slå av en process som används för grafikkortet efter jag hade lirat halva spelet xD

Permalänk
Medlem

Spelade utan problem, inget fel på musen, inget fel på grafiken, spelet sög dock... Precis som ettan fast utan den där charmen eftersom, ja, det var precis som ettan, ingen spänning i att utforska Rapture igen. Själva spelet var ju inte så bra, samma grafik som spelen hade för 5 år sen, lika linjärt som spelen var för 15 år sen. Alltså det här är ju ett helt vanligt FPS, då måste de fixa en "edge", typ jättebra grafik eller öppen spelvärld typ Fallout 3, eller ens Crysis skulle varit bra. Istället följer man ett snöre genom hela spelet och det är en massa "looting" och mini-spel. Är det bara jag som tycker att det är som en förolämpning? Typ att de tänker att man inte ska märka att det bara finns en väg att gå, eller att mini-spelen ska få en att tänka på något annat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D512
Spelade utan problem, inget fel på musen, inget fel på grafiken, spelet sög dock... Precis som ettan fast utan den där charmen eftersom, ja, det var precis som ettan, ingen spänning i att utforska Rapture igen. Själva spelet var ju inte så bra, samma grafik som spelen hade för 5 år sen, lika linjärt som spelen var för 15 år sen. Alltså det här är ju ett helt vanligt FPS, då måste de fixa en "edge", typ jättebra grafik eller öppen spelvärld typ Fallout 3, eller ens Crysis skulle varit bra. Istället följer man ett snöre genom hela spelet och det är en massa "looting" och mini-spel. Är det bara jag som tycker att det är som en förolämpning? Typ att de tänker att man inte ska märka att det bara finns en väg att gå, eller att mini-spelen ska få en att tänka på något annat?

Kanske det är nått fel på mig men jag måste ekänna att jag gillar ganska mycket linjära spel...

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Linjära spel är aldrig fel, men då måste det vara något nytt som erbjuds. Många av oss är trötta på att spela samma linjära banor om igen. Därför krävs det något nytt
Tack för revien;n D512

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Håller absolut inte med D512, charmen från ettan finns kvar fast den är lite annorlunda i detta spel. Klarade det igår och tycker att det är helt underbart. Känner redan att jag vill lira det igen.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Kanske det är nått fel på mig men jag måste ekänna att jag gillar ganska mycket linjära spel...

Tyvärr så finns det ju inte många spel som är mer olinjära, speciellt i kategorin FPS.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

De är ju köpta allihopa, eller så spelar de på konsoll.

Btw, går det att få AA i det här spelet på något sätt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

600kr i skön känns det som. har ettan på xbox360 och köpt 2:an för det fick bra betyg och ettan var Okej. Inget SUPER spel men helt okej spel och underhållsvärde. 2:an får mig nästan att somna framför TV:n SÅ EXTREMT SEGT och TRÅKIGT. Är detta ala 2010 spel vi ska behöva se? 2006 års grafik, kass story osv? Flyter som smör på xbox360 så lite mer krut hade dom nog kunna lägga på grafiken utan att det skulle sluta flyta på. Bara kolla in ME1 eller ME2 så är detta spelet ljusår efter i grafiken, Kantigt som lego. Spelkänslan osv är knappt existerande.

Dom som inte skulle gilla det på PC så är det kanppast konsolernas fel. Ren lathet från programmerare/utvecklare när spel blir dåliga.

Tur jag köper minst 2 spel när jag köper nya så får man i alla fall nåt som kan vara spelvärt.

Permalänk
Medlem

Riktigt tråkigt spel, blir att avinstallera på direkten. Normalt sett har jag inget emot linjära spel, förutsatt att dom är bra dvs (typ MW1/2), detta var ingen höjdare dock.

Permalänk
Medlem

Tyckte det vart skit roligt sen när man kunde spruta ström och specca sig så att drillen blir main vapen och alla plasmids bara tog en bråkdel av vad de gjorde.

Permalänk
Medlem

Mjo spelade lite igår kväll, det ser ju ut precis som ettan, efter ett tag kändes det inte som man var en big daddy, ett par hits på medium och man behöver ju använda flera medkits känns helt obalanserat liksom, ska inte en tjockis i dykardräkt i metal tåla lite ?, fjanten i ettan tålde ju bra mycket mer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
De är ju köpta allihopa, eller så spelar de på konsoll.

Btw, går det att få AA i det här spelet på något sätt?

Visst kan du det men inte i spelet. Du måste tvinga på AA i ditt grafikkorts display options.

Angående diskussionen att BS2 likar ettan för mycket och att det är linjärt...personligen gör det mig inget eftersom jag tyckte ettan var så bra och tyckte grafiken var snygg eftersom den hade sin personliga touch. Allt ska ju vara så fotorealistiskt nuförtiden (Crysis, Heavy Rain osv).
Smaken är som baken och som tur var tycker vi alla inte lika, annars hade det inte funnits mycket variation i spelen.

Dock kan jag tycka att spelet inte är värt 400kr eftersom det skulle kunna ses som en DLC av något slag då jag hört att det är väldans kort 250kr max får det kosta.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Tyvärr så blev jag besviken på spelet. Hade inga jätteförväntningar heller.
Det känns mer som en expansion med få nyheter än ett nytt spel. Har ingen större motivation att fortsätta.
Sedan är det synd att 360-kontrollen inte funkar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Mjo spelade lite igår kväll, det ser ju ut precis som ettan, efter ett tag kändes det inte som man var en big daddy, ett par hits på medium och man behöver ju använda flera medkits känns helt obalanserat liksom, ska inte en tjockis i dykardräkt i metal tåla lite ?, fjanten i ettan tålde ju bra mycket mer.

Tänkte just skriva samma sak, man tål fasiken mindre än i ettan trots big daddy dräkten :/

_____________________________

Att det är linjärt är absolut inget problem för mig då det generellt bara hjälper till att framhäva storyn, det krävs dock en riktigt bra story för att det skall kunna vara linjärt.

Har bara spelat några få timmar, utforskar allt och försöker få så mycket story som möjligt ur spelet. Ska bli intressant att se hur man känner för tvåan efter spelet är slut. Kan dock hålla med om att det känns som man är kvar i ettan, mycket har nog att göra med att grafiken är i stort sett identisk med bioshock 1. Har svårt att bestämma mig för om jag gillar spelstilen i tvåan över ettan men tror tvåans är bättre balanserad.

Ska bli intressant och se vad man tycker om MP sen. Någon som testat det?

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem

Inte nog med att man är big daddy, man ska dessutom vara starkare än vanliga big daddys. Så jag förstår inte riktigt hur dom tänkt att man är starkare och samtidigt har mindre liv än vanliga?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Spelet låg i postlådan idag när jag kom hem, tror ja skall hålla mig till helgen så ja riktit får koncentrera mig på spelet å bärs!

kommer med en egen liten review när jag spelat genom spelet!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Inte nog med att man är big daddy, man ska dessutom vara starkare än vanliga big daddys. Så jag förstår inte riktigt hur dom tänkt att man är starkare och samtidigt har mindre liv än vanliga?

Vem är starkast ? den som går levande ur striden med en annan Big Daddy eller den som faller ?

Permalänk
Medlem

Du tål mycket mer i ettan än tvåan vid samma svårighetsgrad ja. Så relativt sett tål du mer som renodlad människa än nån som springer omkring i en läder/brons dräkt vilket förefaller lite hum skumt minst sagt.

Permalänk
Medlem

Orkade inte riktigt hålla mig så jag böjade på lite! Det första intrycket är GREAT!
Grafiken tycker jag inte är nått att klaga på eftersom jag tyckte 1:an såg bra ut och så spelar jag spelet på PS3!

Tycker det verkar rijtigt skoj kanske liti extra eftersom jag lirade genom ettan för 2 veckor sedan och när det tog slut ville jag bara ha mer!

SPOILER WARNING!
Fick en riktigt mys/wow känsla när jag hamnade i vattnet första gången och fick se ut över Rapture igen!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Avstängd

Ser ingen skillnad på grafiken från ettan... lite synd.

Men någon mer som får crasher stup i kvarten?

Skiten slutar svara var 10ende minut, så jag måste spara hela tiden.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Otec88
Tänkte just skriva samma sak, man tål fasiken mindre än i ettan trots big daddy dräkten :/

_____________________________

Att det är linjärt är absolut inget problem för mig då det generellt bara hjälper till att framhäva storyn, det krävs dock en riktigt bra story för att det skall kunna vara linjärt.

Har bara spelat några få timmar, utforskar allt och försöker få så mycket story som möjligt ur spelet. Ska bli intressant att se hur man känner för tvåan efter spelet är slut. Kan dock hålla med om att det känns som man är kvar i ettan, mycket har nog att göra med att grafiken är i stort sett identisk med bioshock 1. Har svårt att bestämma mig för om jag gillar spelstilen i tvåan över ettan men tror tvåans är bättre balanserad.

Ska bli intressant och se vad man tycker om MP sen. Någon som testat det?

Det finns ju olika typer av olinjärt också. T.ex. i Crysis har varje bana en öppning och en utgång, men de är så väldigt öppna att du kan välja precis vilken väg som helst genom djungeln/byn/stranden etc. Du kanske tänker mer på Fallout 3-öppet i.o.m. att storyn skulle bli påverkad men om BioSock 2 skulle ha Crysis-öppet skulle inte storyn behöva påverkas. Det verkar som de bara var lite lata, alternativt klarar inte deras AI av att springa fritt som i Crysis där de patrullerar runt och letar igenom hus efter dig.

Det finns en tredje typ av olinjärt också, kommer någon ihåg Sin? Det var som BioShock fast varje bana hade flera olika slut som ledde till nästa bana eller en extra bana emellan. Trodde det var så alla spel skulle vara i framtiden men 10 år senare och ingen har byggt vidare på det

Annars jag har ju inte så mycket emot olinjärt om spelet görs rätt. Jag fick Organge Box i julas och spelade HL2 för första gången och det var ju super-linjärt men ändå bra. Det är nog som jag sa att Rapture inte är så kul att besöka igen, inget är nytt liksom. Sen är det också som många har sagt att man inte känner sig som en Big Daddy, jag tyckte bl.a. att han rörde sig lite för fort.

Permalänk
Medlem

gamla quake 2 hade flera hemliga banor bland annat. Dock tror jag man ofta kom tillbaks till den föra banan igen dock inte 100% men där fans alternativa exits. Nog ett och annat spel från samma era som hade det med. Det var alltid kul. Rymdstationen i Quake 2 där man var viktlös på vissa ställen var lite ball.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D512
Det finns ju olika typer av olinjärt också. T.ex. i Crysis har varje bana en öppning och en utgång, men de är så väldigt öppna att du kan välja precis vilken väg som helst genom djungeln/byn/stranden etc. Du kanske tänker mer på Fallout 3-öppet i.o.m. att storyn skulle bli påverkad men om BioSock 2 skulle ha Crysis-öppet skulle inte storyn behöva påverkas. Det verkar som de bara var lite lata, alternativt klarar inte deras AI av att springa fritt som i Crysis där de patrullerar runt och letar igenom hus efter dig.

Det finns en tredje typ av olinjärt också, kommer någon ihåg Sin? Det var som BioShock fast varje bana hade flera olika slut som ledde till nästa bana eller en extra bana emellan. Trodde det var så alla spel skulle vara i framtiden men 10 år senare och ingen har byggt vidare på det

Annars jag har ju inte så mycket emot olinjärt om spelet görs rätt. Jag fick Organge Box i julas och spelade HL2 för första gången och det var ju super-linjärt men ändå bra. Det är nog som jag sa att Rapture inte är så kul att besöka igen, inget är nytt liksom. Sen är det också som många har sagt att man inte känner sig som en Big Daddy, jag tyckte bl.a. att han rörde sig lite för fort.

Du har definitivt en poäng, men miljön gör ju att man inte kan jämföra helt med crysis t.ex. Att lägga till lite fler rum med lite olika kraffs i skulle inte vara allt för svårt iofs, bara att man fortfarande måste ta sig ut genom samma område (hiss till en ny våning t.ex.) Dock så har jag hitintills kännt att man faktiskt kunnat explorea en del utöver där man måste gå, finns lite extra sidorum som leder runt lite och så.

________________________________

En tanke angående big daddyn jag haft är ju att man faktiskt spelar den första big daddyn som skapats. I.e. så lär man vara rejält underlägsen de nyare modeller som man möter i spelet.

Tror man gör lite fel när man jämför svårighetsgraderna i spelen, spelet har helt enkelt blivit ombalanserat. Men håller med om att det är underligt att man på samma svårighetsgrad tål mer som människa än big daddy då den senare borde tåla rejält mycket mer.

Har inte blivit attackerad speciellt mycket i melee, kan gissa på att man tål rätt bra med skada då?

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Otec88
Du har definitivt en poäng, men miljön gör ju att man inte kan jämföra helt med crysis t.ex. Att lägga till lite fler rum med lite olika kraffs i skulle inte vara allt för svårt iofs, bara att man fortfarande måste ta sig ut genom samma område (hiss till en ny våning t.ex.) Dock så har jag hitintills kännt att man faktiskt kunnat explorea en del utöver där man måste gå, finns lite extra sidorum som leder runt lite och så.

________________________________

En tanke angående big daddyn jag haft är ju att man faktiskt spelar den första big daddyn som skapats. I.e. så lär man vara rejält underlägsen de nyare modeller som man möter i spelet.

Tror man gör lite fel när man jämför svårighetsgraderna i spelen, spelet har helt enkelt blivit ombalanserat. Men håller med om att det är underligt att man på samma svårighetsgrad tål mer som människa än big daddy då den senare borde tåla rejält mycket mer.

Har inte blivit attackerad speciellt mycket i melee, kan gissa på att man tål rätt bra med skada då?

Nähe, melen är riktigt förödande den också. Man tål skit lite, speciellt ifrån vanliga kulor och hagelskott. Granater tycks man tåla mer än ett välriktat skott ifrån kulspruta.

Splicers är även dem mycket mer tåliga, detta är dock logiskt då 10 år har passerat och endast de mest "splicade" är kvar och dessa borde således vara starkare.

Det stora problemet med spelet är ju att man redan spelat det. Det som gjorde bioshock så bra var ju den pirrande känslan från allt nytt. Vad har hänt här, hur gick det till, vilka lever, varför...? All dessa frågor som gjorde det första spelet så spännande. Nu i tvåan dyker inga nya frågor upp, och de gamla besvaras inte. Miljöerna känns bekanta och spänningen infinner sig aldrig riktigt. Spelet känns därför mer som en expansion, en väldigt lång sådan dock.

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
gamla quake 2 hade flera hemliga banor bland annat. Dock tror jag man ofta kom tillbaks till den föra banan igen dock inte 100% men där fans alternativa exits. Nog ett och annat spel från samma era som hade det med. Det var alltid kul. Rymdstationen i Quake 2 där man var viktlös på vissa ställen var lite ball.

Jo, men i Sin, vill jag förtydliga lite, hade många banor olika utgångar som ledde till olika ingångar på nästa bana samt extra bannor emellan vill jag minnas. Quake körde ju på Doom-viset att alla banor har en ingång och en utgång, förutom en eller två banor med en extra utgång som leder till en bonusbana, sen fortsätter allt som vanligt. Vill också minnas att Sin kunde bugga ur ganska rejält ibland så det var nog därför de slutade

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag gillar det här mer än första bioshock meeeen... det känns som att grafiken är samma gamla vilket drar ner lite.

Jag tror att en mix mellan första och andra vore det ultimata bioshock. Stämningen byggdes upp mycket bättre i första. Kraschande plan, sakta flyta ner till staden... se en splicer smyga runt i mörkret.

Mnjae. Där har tvåan mycket att lära. Här slängs det bara saker på en hela tiden. Visst man är en big daddy men så jävla benhård är man inte egentligen. Har dock hört att spelet blir tokbra efter halva. Så vi får se! Vapnen är skitgrymma i alla fall. Uppgradera hagelgeväret. Sjukt nice

EDIT: Winter blast känns rätt overpowered. Kvittar vad man möter. Den fixar allt hur lätt som helst.

Permalänk
Medlem

PÅ TOK för tråkig och gammal skitgrafik, det är inget speciellt som är nytt med storyn och man blir väldigt snabbt trött på att vara en big daddy då det räcker med några skott för att ramla ihop som en tincan... suck, jag blev besviken =/

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Finns ju alternativet att släppa ner svårigheten en grad till easy som jag gjorde, måste säga att det hökde spelet lite eftersom man började känna sig lite mer som en Big Daddy!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510