Permalänk
Medlem

Var väldigt intresserad av överklockning när jag var ~14 (nåt sånt), då körde jag med vattenkylning och skrämde upp min P4a ganska ordentligt.
Sedan svalna intresset och nu har det börja väckits upp till liv igen, är 22 idag.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk

38 år här - pillar med datorer så fort tillfälle ges - lite trixigt med att få till tiden - har familj med tre underbara små tjejer...

Visa signatur

/ CoolerMaster Cosmos S / Asus P8Z77 - Deluxe / Core i7 2700k / Corsair Vengance 16 GB RAM / Palit Jetstream GTX 680 4 GB / SSD: Intel 320 / WD 750GB / Apple HD Cinema Display 30" / Genelec 6010A

Permalänk
Utelåst hobbymoderator

jag är 32 känner mig som 25 eftersom jag slutade åldras där ,jag har hållit på med datorer sen c64 tiden , Jag va så impad över c64an då den kom nu är den inte mer värd en en miniräknare, så himla synd. Minns åxå arkonoid på första pc datorn jag satt vid ,det va en 80286a med 1mb iram samt 20mb i hårdisk 640*480 vga skärm osv. värsting datorn o idag sitter man med en I7a nice sak faktist.

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Antielefant

Född -82 med en 8088 i handen

Har haft både Amiga 500, Commodore 64 och Vic-20

Har hållit på med datorer aktivt sedan 386ornas tid (och nej, jag var inte gammal då), och gick över till AMD redan 1996 med K5-processorn. Med en kort sejour tillbaka med P3 har det varit AMD sen dess.

Har jobbat i datorbranschen sedan 2001, först som support/pc-tekniker och senare inom försäljning. Numera arbetar jag som nätverkselektriker (vi som både kan dra kablarna och fixa switcharna, servrarna och elen) och systemtekniker i AD.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Sjalv ar jag 15 (: fick min forsta riktiga dator for 3 ar sedan och sen dess har det suttit nya saker i den typ varje manad, sitter fortfarande och plockar ihop saker pa komplett och undrar om det gor nagon skillnad till det jag har!

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
är smått förundrad över hur folk på 15 år har råd med riggarna i sign... Ain´t I Right's burk är ju ganska påkostad
känns som om medelåldern har dock sjunkit på sweclockers bara sedan jag addade mig (som liten fjortis då såklart^^)... kan ju dock vara en inbillning
dom erfarna sweclockarna ska ju ha respekt för att dom orkar sitta och förklara samma sak om och om igen

Alltså det är väl inte så konstigt. Några extrajobbar kanske. Men de flesta får pengarna från päronen. Rika föräldrar kan ju lätt slänga ut sådana summor lite då och då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas13
Alltså det är väl inte så konstigt. Några extrajobbar kanske. Men de flesta får pengarna från päronen. Rika föräldrar kan ju lätt slänga ut sådana summor lite då och då.

Oja, du har helt rätt.
Handlar väl även ganska mycket om hur man prioriteringar.

Permalänk
Avstängd

Är 35 och jag har överklockat sen -96 har jag för mig. Fick min första dator på tidigt 80 tal så några modeller har man allt testat genom åren.
Allt från C64 ,Sinclair,Atari,Amiga sen Pc tills nu.
I min familj så är intresset för det tekniska lika stort.

Visa signatur

Q9650 4212 Mhz - True coler - ASUS P5E Deluxe - Corsair Dominator 4Gb 8500 C5DF 1174 Mhz 5.5.5.15 - Crossfire Oklockat - HIS Radeon 4870 1GB - Asus Radeon 4870 1GB - Corsair Powersupply 1000W M - X-Fi - 1500Gb Hd's - Antec Nine Hundred - Windows 7 Pro 64bit - 24 Tum Benq - 3dmark Vantage 18758p - Xbox360 Slim + En dator i sovrummet till tv'n ,med 5.1 ljud för mys. En laptop med till frugan. Plus annan Hightech..

Permalänk

Jag började överklocka seriöst vid min Duron 1200, dvs. under år 2003 och jag var då 11 år. Jag har träffat några killar som överklockat vid 10-12 år men det är ganska ovanligt så länge man inte rör sig inom de kretsarna.

Permalänk

Är 13 år, blir 14 om nån månad. Har inte överklockat än pga har inte råd att misslyckas. Men har nu en precis skaffat en dålig dator med pentium 4 som jag ska leka med och överklocka. Har varit intresserad av datorer ca 1 år bara.

Visa signatur

Dell XPS 430: ATI Radeon HD 4850 512mb | Samsung Spinpoint 640gb| 1x3gb ram| Intel Core2 Quad q8200 | Samsung SyncMaster T220 2ms 20000:1 |
+ Pentum 4 | + Pentuim III.

Permalänk
Avstängd

Själv är man en 23år gammal överclockare, Men har bara ''överklockat'' i typ 3år nu

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

46 år snart 47, byggde min första dator för drygt 3 år sedan, hade då en begränsad kunskap(liten). Har sedan dess byggt och överklockat ca 20 datorer,med ganska bra resultat. Har under dessa 3 år köpt ganska många olika produkter som jag testat och sedan delat med mig erfarenheten av, på olika forums. Läser även själv dagligen forums, för att själv bli bättre, på alla områden, vad gäller datorer. Är Plåtslagare till yrket, men även Lackerare. Har utnyttjat detta med att modifiera nya som gamla chassin, som även lackerats i alla möjliga färger. Är lite av pedant, vad gäller byggnation och finish på mina datorer, men ser detta som ett +. Har ej byggt något eget chassi än, men idee'n finns. Är ingen fanatisk Gamer, men kör lite online, och ibland med vänner online. MVH VEDMA

Permalänk

Jag är 28 år. Blev arbetslös och rastlös, vilket resulterade i att jag blev lite nyfiken på hur en dator funkar så då tog det fart. Så jag är väl Nobben av alla noobs när det gäller överklockning med hela 6månaders erfarenhet eller nått sånt.

Permalänk
Medlem

Jag är 16år som du schumpen och bor i stockholm. Mitt intresse började inte med datorer faktist. Jag började gilla att spela spel sen jag var 13år och då brydde jag mig inte om datorer, bara det gick att spela spel på't !
Det var för ungefär 1½ år sen när jag var hemma hoss en polare som hade fått en ny dator som man kunde byta färg på en lampa (Lite larvigt måste jag erkänna.) Men det var då jag började intresera mig och lära mig mer och mer på internet och läsa varje elektronik reklam tidning. Sedan fick jag ihop 15laxar o beställde hem en dator och nu sitter jag här och skriver detta och lycklig som alldrig förr! Ska börja ett teknikgymnasium btw

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

Fyller 21. Blev väl intresserad av datorer av bror min som kunde lite. Då var jag väll 14. Överklockning började jag med lite smått med för två och ett halvt år sen och då bara för 24/7 bruk. Idag så äger jag en moddad SS, kommer få hem en F1 pott till sommaren och känner att jag nog aldrig kommer sluta med oc som hobby:)

Permalänk
Medlem

började med en klassiker barton 2500+ till 3200+.

sen blev det inte så mycket förutom dom i signatur.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh

Permalänk
Avstängd

29 år gammal (Gammal Gubbe här på forumet märker jag)...

Allt började med en gammal Intel 8086 som jag fått ärva av pappa.. Var väll nångång runt 1985 detta. Spelades mycket Digger och Arkanoid på denna vill jag lova. Sedan blev det en 286a nått år senare, där spelades bland annat Kings Quest 1 och Police Quest 1 (Även fast man inte fatta nån engelska).
Runt 89-90 fick jag en 386a som det installerades India Jones Graphic adventure mfl på, jag var coolaste kilen på gatan för min 386a hade matte processor, hehe...

Mitt första hemmabygge var en 486 DX2 (PÅ 66 mhz vill jag minnas), detta var runt 92 om jag inte minns fel.. Kommer även ihåg att pappa köpte mig en 17 tummare till denna dator. Kostade nog 20 000-30 000 bara för skärmen i dagens penningvärde.

Denna dator körde jag rätt länge, fram tills Quake 1 kom 1996, då uppgradera jag till En Pentium 200 mhz. Rätt snart bytte jag prollen till en 200 MMX (MMX skulle ha blivit för spelen vad senare hårdvaru accelerade gfx istället blev). 1997 köpte jag mitt första 3dfx kort som snart blev uppbytt till Voodoo II.. Efter det har det bytts datorer mer frekvent pga att spelen utvecklats snabbare.

Senaste datorköpet är en Core I7 920@4.0 och GTX 295, 12 gig ram och H20kylning...

edit: Körde länge AMD, åren mellan 1998 och fram tills Conroe kom körde jag AMD, gick över till en E6600 från en AMD Ahtlon 64....

edit: Kom på en till kul grej. Mitt dyraste grafikkort fick jag 1999, var ett Gerforce2 Ultra, kosta fasiken runt 8 000 har jag för mig...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tja jag har nog varit medlem här längre än många ägt en dator tydligen... och jag har klockat och moddat sedan urminnes tider....... Jag e 37 i kroppen och fortfarande 16 på massa andra sätt på gott och ont..... jag har mördat några mobos och cpu genom åren för min 16 åriga impulsivitet och även et par gpu... men mest gamla grejor jag haft kvar när jag skaffat nytt , jag clockar lite mindre steg i taget nu...Föresten minns jag hur det var utan nätet , där man kan läsa lite om produkten på förhand numera

Permalänk
Medlem

28 år här gammal här.. första datorn jag klockade var en 486 DX2-50 som snurrade på i 66Mhz

Men har hunnit med några datorer före jag började klocka, började med C64 sedan några amigor, för att tillslut gå över till PC med 386

Permalänk
Medlem

Nästa gång kan du nog göra flera val över 25år , är själv född 1964 , och bara ha en +25 blir lite konstigt .

Visa signatur
Permalänk
Geeks
SweClockers

Denna tråd är ÖÄ. Eftersom vi inte flyttar trådar dit är det hänglås som gäller.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)