Skivbolagen går på webbhotell

Permalänk
Medlem

Det här går ju bara utför, jag ser fram emot när de börjar stämma Telia för att det är de som äger fibern där datan åker påväg till användaren, och sen JM för att piraten bor i deras lägenhet! ohhhh snacka om medhjälp! ge piraten en lägenhet att bo i!!! fy skäms...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EEKA
Heeeelt otroligt!

Nu handlar det om medhjälp till medhjälp av brott?

Jävlar dom skulle kunna stämma hela jävla världen om dom så ville.

Lägger vi till några medhjälp till medhjälp till medhjälp kan vi stämma varenda människa på planeten!

Ska vi visa våran åsikt om detta gäller det att rösta på Piratpartiet!

Haha, snart stämmer dom alla människor som använder internet. De som använder internet och betalar gör att internetoperatörerna tjänar pengar och kan fortsätta att erbjuda sina tjänster. Det i sin tur gör att trackers o.s.v också kan använda deras tjänster och "hjälpa" folk att ladda ner olagligt material.

Permalänk

Ja IFPI måste skynda sig nu med att stänga ner så mycket som möjligt.
Nu kan dom säga att det är olagligt tack vare TPB domen.

Men så fårt dom blir friade högre upp för bla jäv, Så är det inte längre olagligt.

IFPI borde ta det lungt. Inte bra att jävlas med folk på nätet.
För eller senare slår folket tillbaks.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Ju fler de skiter i... desto färre kunder.

Mina pengar får de inte så länge jag inte kan betala för en tjänst som jag tycker är värd pengarna.

Dessutom, det är roligare att sitta ute i skogen med kameran än att dega framför tvn

helt rätt, det finns faktiskt så mycket mer än att sitta o dega framför en skärm eller steroapparat.

Tycker att det är lika illa att mediabolagen lyckas på ngt sätt att göra barn o ungdomar beroende utav film och tv. det är faktiskt inget vidare bra för hälsan att sitta för mycket med detta.

Istället för att sitta o jamsa med ex filmbolagen så skulle politikerna sätta betydligt hårdare press på dem angående vilken smörja de släpper som faktiskt påverkar många väldigt negativt.

Väldigt många personer klarar till slut inte att riktigt skilja på verklighet och fiction vilket leder till många bekymer både för den enskilde och samhället. Så makthavarna borde istället för att jamsa med mediabolagen tvinga dem att ta mycket större ansvar för deras produkter som i de flesta fall är rena dyngan.

de flesta andra branscher har ju hårda krav på sig.

Permalänk
Medlem

Dom tror sig ju stå över lagen själva, finns ett klockrent citat från Monica Wadstead (som jag inte hittar källan på nu ) är ju nåt i stil med "oavsett vad lagarna säger är ju TPB olagligt".

Sen försöker dom ju luta sig på den superjäviga domen från tingsrätten som nån form av språngbräda för att köra med översittarfasoner mot ISP's.

Det är ju extra trevligt att dom skryter och berättar om hur dom "alltid har gjort såhär" dvs suttit och skickat hotbrev och annat skit istället för att utveckla tjänster folket vill ha.

Aldrig mer en film eller musikbit tills dom jävlarna lär sig att det är vi som betalar deras höga löner.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Dom tror sig ju stå över lagen själva, finns ett klockrent citat från Monica Wadstead (som jag inte hittar källan på nu ) är ju nåt i stil med "oavsett vad lagarna säger är ju TPB olagligt".

Sen försöker dom ju luta sig på den superjäviga domen från tingsrätten som nån form av språngbräda för att köra med översittarfasoner mot ISP's.

Det är ju extra trevligt att dom skryter och berättar om hur dom "alltid har gjort såhär" dvs suttit och skickat hotbrev och annat skit istället för att utveckla tjänster folket vill ha.

Aldrig mer en film eller musikbit tills dom jävlarna lär sig att det är vi som betalar deras höga löner.

Håller med dig, det du säger är sant.. Dem vet inte vad dem ens uttalar sig om och köper upp alla inblandade så att rättegångar kan gå igenom, folk som säger emot blir nedtryckta och ja.. det är nu ISPs ska säga ifrån och riva sönder alla brev dem får från IFPI, pontén & company...

Dags att riva upp IPRED tycker jag allt, nu har skojandet gått för långt...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bingobelle
helt rätt, det finns faktiskt så mycket mer än att sitta o dega framför en skärm eller steroapparat.

Tycker att det är lika illa att mediabolagen lyckas på ngt sätt att göra barn o ungdomar beroende utav film och tv. det är faktiskt inget vidare bra för hälsan att sitta för mycket med detta.

Istället för att sitta o jamsa med ex filmbolagen så skulle politikerna sätta betydligt hårdare press på dem angående vilken smörja de släpper som faktiskt påverkar många väldigt negativt.

Väldigt många personer klarar till slut inte att riktigt skilja på verklighet och fiction vilket leder till många bekymer både för den enskilde och samhället. Så makthavarna borde istället för att jamsa med mediabolagen tvinga dem att ta mycket större ansvar för deras produkter som i de flesta fall är rena dyngan.

de flesta andra branscher har ju hårda krav på sig.

Du har så rätt, kolla bara filmgalan och allt vad dem heter, helt värdelösa filmer och dem svenska filmerna ska vi inte ens snacka om.. en hade ju blivit nominerad som filmat med sin mobilkamera, minns inte vilken genre...

men herregud på skiten dem släpper ut och vill ha betalt för :@ det är verkligen som att sälja ruttna ägg och när man väl ätit ägget så måste man betala för det igen, igen och återigen och sedan bli stämd för att en klick hamnat på golvet...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Visste inte ens att sidan fanns men nu börjar de gå för långt. Att kränka vår integritet är fan så långt ner på havets djup man någonsin kan komma. Ska de stämma någon sida så ska det vara något mycket mer allvarligare tex banporr osv. Sjukt att man får ett högre straff för att ha spridit en låt än om man har våldtagit stakars Anna 9år.

När fan ska Sverige sätta stopp och säga att det är nog? vi Svenskar är fan för larviga och låter allting bara 'passera' och ser problemen lågt senare när de väl är för sent. se bara på rosengård. hade man förutspått problemet och spridit ut de över Sverige så hade det inte alls varit ett lika stort problem.. Nej fan vi ska lyssna på USA film/musik/spel jättar och tro att de är Gud den allsmäktiga som ska skydda svenska staten från ondo.

Ibland önskar jag fan att Dollarn försvann som valuta i handlen och att några teorister bombar deras anläggningar och dödar deras chefer för att de ska kunna köpa sig sin 24de hummer av modell extrautrustad till max med bling bling och en ferarri till deras 16 åriga dotter. Sjuk värld vi lever i!

Sååååå jäv.a sant !!!

Kan inte i min vildaste fantasi ens börja förstå varför så pass många "svensons" faktiskt fortfarande står med huvudet i sanden inför vad som sker med vårat land, våran demokrati, våran frihet !!!

Många jag pratat med rycker på axlarna, förutsätter att regeringen "sköter allt" som vanligt.

VAKNA, Vakna NU !!

Det är på väg utför, om vi inte gör något själva snart så kan det vara försent. Det är dags för den nya generationen (och andra), som är bättre insatt att göra något, börja med att rösta bort dessa galningar från makten. Pengar och makt är ALLT nu, allt kretsar kring det. Dessutom, all kredit till isp.s m.m. som står emot, oavsett deras motiv till det. (pengar??)

Skivbolagen går på webbhotell ?? Vad betyder detta egentligen ?? Dom vet mycket väl att den slutgiltiga "domen" inte är klar, långt från det. Men det är klart, har man lagt SÅÅÅ mycket pengar för att köpa sig dom i svensk tingsrätt så vill man väl ha valuta NU!!! Inte vänta, och riskera allt på hovrätten, HD, osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aurastream
Du har så rätt, kolla bara filmgalan och allt vad dem heter, helt värdelösa filmer och dem svenska filmerna ska vi inte ens snacka om.. en hade ju blivit nominerad som filmat med sin mobilkamera, minns inte vilken genre...

men herregud på skiten dem släpper ut och vill ha betalt för :@ det är verkligen som att sälja ruttna ägg och när man väl ätit ägget så måste man betala för det igen, igen och återigen och sedan bli stämd för att en klick hamnat på golvet...

Rätt uppenbart dom vill behålla det där scenariot för evigt, släppa en "hit" och padda albumet med 11 skitlåtar och sätta en hög prislapp och förvänta sig att folk köper det.

Samma med filmer, frän trailer och massa hype och sen förväntas folk att se den rakt av, helst på bio först, sen köpa dvdn, sen samma film på bluray...

Samma med en del speltillverkare, AoC är ett bra exempel.

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/the-pirate-bay-domaren-j...

"I dag rapporterar P3 Nyheter att han nu jävsanklagas igen och det alltså för domen mot Göteborgsföretaget till BMW:s fördel. I fallet The Pirate Bay är målsägarrepresentanterna Henrik Pontén och Monique Wadsted med i SFU och den senare är kollega med Norström i .SE. I Göteborgsfallet är BMW:s advokat Henrik Wistam med i både SFU och SFIR.

- Det är väl så här att man trots allt förväntar sig att en domstol ska spela med öppna kort. Vi har inte haft någon aning om den här situationen förrän det här uppdagades i sambandet efter Pirate Bay-rättegången, säger Wheels Spare Parts advokat Thomas Lindqvist till Sveriges Radio.

- Det är möjligt att intresset för att främja upphovsrätten och värna om den kan ha färgat omdömet.

Tomas Norström har själv ingen lust att prata mer om jävsfrågan."

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

hur dåligt etc. man kan tycka det är.
Men om man har gjort det sagt att det är olagligt att medhälpa till fildelning, alltså hosta torrentfiler.
Då är det väl ganska normalt att man hoppar på ISP och säger att han nu VET att en sida är olaglig.

NU är frågan, enligt lag, har ISP en skyldighet att blockera? vem bestämmer?

Kommer en dom till, då blir det att IFPI kan gå till en ISP och säga "stäng ner".

Och vi verkar gå i den riktningen, dock verkar det vara att i andra länder får man ha indexing och torrentsidor kvar men att själva uppladdning är olaglig.

Som sagt, mycket kan ändras, men jag skulle säga köpa inte ett skit, eftersom dessa metoder inte gynnar någon förutom en massa advokater och deras teater.

Permalänk
Medlem

herregud!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Visste inte ens att sidan fanns men nu börjar de gå för långt. Att kränka vår integritet är fan så långt ner på havets djup man någonsin kan komma. Ska de stämma någon sida så ska det vara något mycket mer allvarligare tex banporr osv. Sjukt att man får ett högre straff för att ha spridit en låt än om man har våldtagit stakars Anna 9år.

När fan ska Sverige sätta stopp och säga att det är nog? vi Svenskar är fan för larviga och låter allting bara 'passera' och ser problemen lågt senare när de väl är för sent. se bara på rosengård. hade man förutspått problemet och spridit ut de över Sverige så hade det inte alls varit ett lika stort problem.. Nej fan vi ska lyssna på USA film/musik/spel jättar och tro att de är Gud den allsmäktiga som ska skydda svenska staten från ondo.

Ibland önskar jag fan att Dollarn försvann som valuta i handlen och att några teorister bombar deras anläggningar och dödar deras chefer för att de ska kunna köpa sig sin 24de hummer av modell extrautrustad till max med bling bling och en ferarri till deras 16 åriga dotter. Sjuk värld vi lever i!

Word!

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Inaktiv

.

Permalänk

Jag såg en annons i tidningen där någon från IFPI sa ungefär:

"eftersom det efter TPB-fallet är så tydligt att det är det är olagligt med sån aktivitet"

Vilken jävla kille, ibland undrar man hur det kunnat gå så snett?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EEKA
Heeeelt otroligt!

Nu handlar det om medhjälp till medhjälp av brott?

Jävlar dom skulle kunna stämma hela jävla världen om dom så ville.

Lägger vi till några medhjälp till medhjälp till medhjälp kan vi stämma varenda människa på planeten!

Ska vi visa våran åsikt om detta gäller det att rösta på Piratpartiet!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneone
Det här går ju bara utför, jag ser fram emot när de börjar stämma Telia för att det är de som äger fibern där datan åker påväg till användaren, och sen JM för att piraten bor i deras lägenhet! ohhhh snacka om medhjälp! ge piraten en lägenhet att bo i!!! fy skäms...

inne på samma linje som er där, det börjar bli för mkt nu tkr jag

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fark
Sååååå jäv.a sant !!!

Kan inte i min vildaste fantasi ens börja förstå varför så pass många "svensons" faktiskt fortfarande står med huvudet i sanden inför vad som sker med vårat land, våran demokrati, våran frihet !!!

Många jag pratat med rycker på axlarna, förutsätter att regeringen "sköter allt" som vanligt.

VAKNA, Vakna NU !!

demokrati? ja, men vad spelar det för roll när ingen lyssnar?

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneone
Det här går ju bara utför, jag ser fram emot när de börjar stämma Telia för att det är de som äger fibern där datan åker påväg till användaren, och sen JM för att piraten bor i deras lägenhet! ohhhh snacka om medhjälp! ge piraten en lägenhet att bo i!!! fy skäms...

Kanske dags att vi medlemmar på sweclockers skickar in en anmälan av alla bredbandoperatörer bara för att visa hur idiotiskt det är. Alla Svenska operatörer behöver betala miljonbelopp i böter för att deras användare är pirater, snacka om att film-, musikindustrin kommer tjäna miljoner bara på bötes belopp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JD
Nånting säger mig att webhotellet DCPNetworks inte kommer stänga ner sidan pga av hot:

RipeNCC för 212.63.219.167 :

person: Fredrik Neij
address: DCPNetworks
address: Box 161
address: SE-11479 Stockholm
address: Sweden
mnt-by: MNT-DCP
e-mail: fredrik.neij@teneco.se

Haha! Underbart!

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Vad ska man säga åt denna "cirkus"...

Den som själv sitter i ett glashus ska inte kasta första stenen i den... eller något sådant (om ett ordspråk).

Se här:
"Myndigheter erkänner licensslarv"
Var femte myndighet medger brister i hanteringen av programlicenser. Både slöseri med skattepengar och piratkopierade program på myndighetsdatorer kan bli konsekvenserna.

Källa:
http://www.idg.se/2.1085/1.227978/myndigheter-erkanner-licens...

/Saint25

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Segas+

All traffiking är Volvo's ansvar?

Får jag fråga vad Volvo och vilka bilar som helst har med trafficking att göra?

Permalänk
Medlem

till alla som tyckte/tycker att IPRED/ FRA osv....
Var/Är ett bra intiativ...

Sug min... ***

Detta förväntade ni inte er va?
att dom två lagarna är bara en liten bråkdel av det som komma skall...
ska blir riktigt intressant hur det kommer se ut om 10 - 15 år.
allt som har med kameror, övervakning, förbjuda osv, är bara byggstenar, Byggstenar som lägger grunden för det som ska byggas.
och huset är inte klart på långa vägar...

Fuck sverige, jag drar till något jävla U Land, där man kanske kan få vara ifred.

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ak47
till alla som tyckte/tycker att IPRED/ FRA osv....
Var/Är ett bra intiativ...

Sug min... ***

Detta förväntade ni inte er va?
att dom två lagarna är bara en liten bråkdel av det som komma skall...
ska blir riktigt intressant hur det kommer se ut om 10 - 15 år.
allt som har med kameror, övervakning, förbjuda osv, är bara byggstenar, Byggstenar som lägger grunden för det som ska byggas.
och huset är inte klart på långa vägar...

Fuck sverige, jag drar till något jävla U Land, där man kanske kan få vara ifred.

Tyvärr har vi ju nu sett amerikanska pengabingar köpa upp både svenska politiker och svenska domare, med andra ord kan dem komma in i vilket fånigt land som helst...

Tror inte, men hoppas att man kan gömma sig i något land iaf...

Permalänk

Nu blir man riktigt förbannad hur dom beter sig.

Det är ju förfan som att hota vägverket att stänga ner bara för att någon på deras vägar kört för fort!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
När kommer dom börja hyra hitmans eller skapa sin egna polis enhet?

De behöver ingen polis, de kan ta lagen i sina egna händer >.<
Dock kanske de börjar anställa nissar med tjurnacke som krossar knäskålarna på de stackare som vägrar stänga ner sajter som dessa

Visa signatur

System 1: Antec 900 -- C2D 2.66 GHz -- Asus p5k Pro -- 8800 gts 512 -- WD 500 GB -- Corsair 750 w -- 2gb BallistiX 8500

System:2 Antec P182 -- C2D 3.00 GHz(45nm) -- Gigabyte EP45-DS3R -- Radeon 4850 -- Samsung Spinpoint 500 GB -- Antec 650 w -- 4GB Corsair 6400

Permalänk
Medlem

Det finns nog bara 1 lagligt sätt för ISP:n att komma undan. I TPB åkte ISP:n dit för att hade loggar och det får man inte ha för att klara sig. Tveksam till att Tomas tänkte sig för men så är det tyvärr. Inga loggar och ingen möjlighet att spåra någon oavsett vad det är.

Permalänk
Medlem

E det bare jag eller försvann just torrentbytes? :/

Permalänk
Medlem

jag märkte detsamma, filelist och TB nere :S

*back to BBS*

Visa signatur

Sekvencia: "Va e papst? "
XFX 7900XTX

Permalänk
Medlem

Ser logiken. Men den har fått en konstig twist!
Tänk följande exempel:
X1 tillhandahåller en lokal som X2 hyr & använder för att sälja narkotika i. X1 är oskyldig sålänge han inte vet att lokalen används till att sälja narkotika. Vet han dock om att X2 säljer narkotika gör det honom till medbrottsling. Det skeva är att man nu ger sig på någon som hjälper till att hjälpa till med att göra något olagligt. Liknelse skulle kunna dras till om X2 har lappar i lokalen med information vart man skulle kunna köpa narkotika.... Vart går gränsen? Jag tror att nästa steg blir (om det här går igenom) mot internetleverantörerna att de måste spärra illegala sidor.
Farväl du fria internet....

Visa signatur

"Jag har funnit det"

Permalänk
Medlem

Stäm, stäm, stämma, stämma, stäm, stäm, stäm la la lalalala laaaaaaaaaaaaaaaaaa