ljud problem och vet ej nåt om tri channel P6T DE v2

Permalänk

ljud problem och vet ej nåt om tri channel P6T DE v2

hejsan jag har problme med mitt nya moderkort
ett asus P6T Deluxe v2
jag har 3gb ram inne i burken vista visar 2gb.
jag har en coaxial kable som jag använt mellan dator och sony hemmabio system en sån dära med dvd/förstärkare i ett.
men när jag kopplar in den i datorn nu får jag inget ljud som jag fick med det gamla moderkortet.
har ljudkortet enabled i bios osv. har valt spdif out i intällningar men likväl inget ljud, men HDMI via HD4890 har jag minsann men jaja vad fan man kan inte få allt att funka i denna datoriserade skitvärld

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk

jag har alla minnen i de oranga portarna varför visar windows då bara 2gb ram när jag har 3gb??
hur ska man sätta in minnena?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Minnesadresser reserveras av all hårdvara. Grafikkort behöver många minnesadresser. 32-bitars operativsystem hanterar 4 miljarder minnesadresser, och de som inte går åt till hårdvara kan användas till ram. Har du dubbla grafikkort pröva att plocka ur ett av dem. Får du då ut mer minne än nu så är lösningen 64-bitars OS.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

kör ett 64bitars med ett hd4890
minnena är dessa
Corsair XMS3-12800D

finns ej med bland de i asus QVL lista kan det orsaka problem?

Visa signatur