Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk

Aj då!

Med hjälp av den där hämtningsbara recoveryskivan från Lenovo som du skrev om tidigare kanske det går att få "kontakt" med recovery-partitionen på hårddisken. I värsta fall skulle jag kunna tänka mig att Lenova kan skicka dig en uppsättning skivor.

/TM

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T400: Intel® Core™ 2 Duo Processor P8600 (2.40Ghz, 3MB, 1066MHz), 4GB 1066 MHz DDR3, 256 MB ATI® Radeon™ HD 3470/Intel GMA 4500MHD, 80 GB Intel G2 SSD, 320 GB HDD, Intel WiFi Link 5300/WWAN, 14,1-tums LED WXGA+ (1 440 x 900)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboMecca
Aj då!

Med hjälp av den där hämtningsbara recoveryskivan från Lenovo som du skrev om tidigare kanske det går att få "kontakt" med recovery-partitionen på hårddisken. I värsta fall skulle jag kunna tänka mig att Lenova kan skicka dig en uppsättning skivor.

/TM

Mjo, varför kan de inte skicka med det som standard ^^. Kollar t-bordet då imon också Har de någon svensk support?

Edit:
Doh... Ibland är jag för snabb att fråga ^^

Permalänk
Inaktiv

Recoveryskivor får man själv fixa genom att välja "create recovery media" i startmenyn jag tror dessvärre att Lenovo vill ha betalt om de ska skicka en uppsättning till dig men om du frågar snällt kanske du får dom ändå.

Japp, supporten är bra och svensk.

Permalänk
Medlem

Jag ringde och sa att jag hade bytt HDD och att recovery partitionen därmed gått förlorad. Fick hem uppsättningen två veckor senare.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av usb
Jag ringde och sa att jag hade bytt HDD och att recovery partitionen därmed gått förlorad. Fick hem uppsättningen två veckor senare.

Oj de var snällt (speciellt med tanke på att du troligen inte installerade en Lenovo brandad hårddisk som de vanligtvis inte supporterar). Men som sagt, man får vad man betalar för, tro mig som ägt några Vaio:sar dåligare konsumentsupport får man leta efter, Dells XPS, Apples och Lenovos tycker jag är bäst!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zzzandman
Oj de var snällt (speciellt med tanke på att du troligen inte installerade en Lenovo brandad hårddisk som de vanligtvis inte supporterar). Men som sagt, man får vad man betalar för, tro mig som ägt några Vaio:sar dåligare konsumentsupport får man leta efter, Dells XPS, Apples och Lenovos tycker jag är bäst!

Särskilt med tanke på att jag drog en vit lögn, hehe. Dumdristig som jag är raderade jag recovery partitionen (av någon outgrundlig anledning) och var i stort behov av dess innehåll en tid senare. Läste på forumet på notebookreview att någon hade ringt Lenovos support och hävdat att han bytt HDD i sin dator och därmed gått miste om recovery partitionen så de skickade en uppsättning skivor till han. Körde på samma veva och det var inga problem att övertala dem på supporten.

Permalänk
Medlem

Turbo: Har nu kollat t-bordet. Det är ett 42T3130, vilket är samma som det du har? Googlade på nummret och det verkar vara samma som satt i t6x. Ingen stödplatta, det är i det området det flexar också.

Ska ringa till supporeten ang. tabben igår ^^ Återkommer senare

Permalänk
Inaktiv

42T3130 = T6x tangentbordet från NMB dvs den absolut bästa kombinationen så det är bara att gratulera.

Permalänk
Medlem
Citat:

42T3130 = T6x tangentbordet från NMB dvs den absolut bästa kombinationen så det är bara att gratulera.

Då ska jag alltså inte be om ett nytt xD

Edit:
Så ja, då var supporten ringd och skivorna fixade. De skulle dyka upp efter runt 6 arbetsdagar.

Smäller in Ubuntu under tiden

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shooblan
Då ska jag alltså inte be om ett nytt xD

Edit:
Så ja, då var supporten ringd och skivorna fixade. De skulle dyka upp efter runt 6 arbetsdagar.

Smäller in Ubuntu under tiden

Näe, du behöver definitivt inte nåt nytt t-bord utan kan njuta av det du har :).

Fick du betala skivorna eller fick du dom gratis?

Permalänk
Medlem
Citat:

Näe, du behöver definitivt inte nåt nytt t-bord utan kan njuta av det du har :).

Fick du betala skivorna eller fick du dom gratis?

Gratis Han skrattade lite när jag sa jag fick köra Ubuntu så länge

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shooblan
Gratis Han skrattade lite när jag sa jag fick köra Ubuntu så länge

hehe nice då återstår bara dockan då och sen är du in business Tycker du också lampan bländas?

Permalänk

Skönt att det ordnade upp sig så smidigt, Shooblan!

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T400: Intel® Core™ 2 Duo Processor P8600 (2.40Ghz, 3MB, 1066MHz), 4GB 1066 MHz DDR3, 256 MB ATI® Radeon™ HD 3470/Intel GMA 4500MHD, 80 GB Intel G2 SSD, 320 GB HDD, Intel WiFi Link 5300/WWAN, 14,1-tums LED WXGA+ (1 440 x 900)

Permalänk
Medlem
Citat:

hehe nice då återstår bara dockan då och sen är du in business Tycker du också lampan bländas?

Ja, funderar på att ta den begangnade ändå, tror jag klarar mig på en adapter ett tag iaf.

Lampan tycker jag bländas, men kommer nog inte använda den ändå ^^

Edit:
Ringde webbshoppen nyss, det är överskottsprodukter som de har sånt fint pris på. Fast det dröjde ett par veckor innan de kom in nästa gång. Kommer lägga inte en order trotsallt, med postförskottsbetalning så blir inget tokigt heller ^^

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att det är en härlig tråd att läsa. Spenderat halva natten nu.. hehe

Iaf så undrar jag vad som hände med GGS-burken, blev lite mycket T400 på sistone. Ingen som köpte någon eller? AndreasFLW? Sen undrar jag om någon vet var man kan få tag på en T-400 med WXGA+, alla verkar ha försvunnit iaf från komplett och Dustin. Om så är fallet kanske man måste!? välja en GGS eller vilka andra alternativ finns det?

/Anton

Visa signatur

Athlon Palomino 1667 MHz @ 1750 MHz, ASUS A7M266, 768 MB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheAnt
Måste bara säga att det är en härlig tråd att läsa. Spenderat halva natten nu.. hehe

Iaf så undrar jag vad som hände med GGS-burken, blev lite mycket T400 på sistone. Ingen som köpte någon eller? AndreasFLW? Sen undrar jag om någon vet var man kan få tag på en T-400 med WXGA+, alla verkar ha försvunnit iaf från komplett och Dustin. Om så är fallet kanske man måste!? välja en GGS eller vilka andra alternativ finns det?

/Anton

Det slutade med att alla införskaffade en T400 Det verkar som att 2765-32G som fanns på dustin och komplett för ca 11k har utgått, tyvärr.

Däremot har Dusitn nu en kampanj på dells motsvarig het, 6400. Den verkar nästan mer prisvärd än erbjudandet som fanns på T400.

http://www.dustinhome.se/pd_5010313153.aspx

Här får man displayport, LED WXGA+, 250gb 7200rpm och något lägre vikt.

Permalänk

Och där hann E6400 kampanjen också utgå. Hej T500?

Permalänk
Medlem

Dell E6400 som kostar under 10 000:- på Dustinhome just nu är väl även den riktigt prisvärd även om den inte har XWGA+.