Permalänk
Avstängd

Jo, hörde att den kanske skulle komma i höst

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jepp den är värd pengarna fan va jag stog o vela innan ja köpte min den va billigast på expert! 2190 kr, + drulleförsäkring ala 485kr så ingen big deal om ja tappar den självrisk på 100kr så får ja en ny!

har funderat på o jailbreaka min eftersom man inte kan bli medlem på appstore utan visa/mastercard american express kort väntar på visa kort dock men gratis är gott lr?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emil_äpple*
Tänk om den INTE startar !
Då är ~2000 :- rökt :-/

Om den inte startar så är det bara att skicka in den till apple så får du en ny för dom kan inte se att den är jailbreakad.
Tycker du ska jailbreaka den du förlorar ju inget på de.
Själv så jailbreakade jag min andra dagen men det var för länge sedan så då fanns det inget kul på den.

Visa signatur

Kompett gamer conan edition / q6600@3.5 ghz / Corsair 6400 4gb @936 mhz / xfx Radeon 5870 / corsair 620w / WD caviar 500GB / Antec 900 / Asus P5Q Pro / Samsung 2253bw

Permalänk
Medlem

Jailbreak är så mycket mer än ssh och nya bakgrunder som många tror.

Framförallt emulatorerna är grymma sammt appsen som låser upp en del grejjer. Tex så finns inte google streetview som default men det går att låsa upp. Sen är möjligheten att med tex BossPrefs ta bort ikoner du aldrig använder, slå av och på wifin smidigare... mm...

Några personliga favouriter:
GameboyEmulator - Spelar Zelda nästan varje dag
NESEmulator - Lite ice-climber blir det i bland också
ScummVM - Monkey island 1,2,3 mfl
Scrobble - Scrobbla last.fm utan att synca med datorn
BossPrefs - Snabb wifi på/av samt borrtagning av onödiga ikoner

Edit: Det är helt felsäkert att jailbreaka! Ovsett vad som osannolikt kan hända kan du inte pajja ipoden så att du inte kan återställa den till original i itunes.

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på en iPod touch men ändå inte..jag har en sån beslutångest mellan touch eller classic. Hur lång batteritid får ni med touch ungefär när ni har på och av wifi och sånt? känns som får ut mer batteritid med classic pga av den har inte touch och wifi.

Permalänk
Medlem

Jag hade en Classic 160gb tidigare och den har helt klart bättre batteritid (40h).
Men touchen känns imho mer flexibel samt tåligare (hade sönder hårddisken på min classic).
Men det beror ju lite på vad du är ute efter.
Du får bättre batteritid samt mycket mer lagringsutrymme, men även en mer ömtålig och mindre flexibel spelare.

Classicen va helt underbar att ha till filmtittande (7h) på flygresor m.m.

EDIT: Något som kan vara värt att nämnas är att touchen är mycket bökigare att ha om du kör linux.

Permalänk
Medlem

Beror ju på vad du har för krav. Jag blev oerhört positivt överaskad över allt jag fick "på köpet" utöver en mp3spelare. Med wifi nästan överallt där jag är så använder jag bara min mobiltelefon till att ringa och smsa med, och ipoden till allt annat. Jag har nästan aldrig med mig laptopen till skolan nu för tiden, då jag kan göra det allra mesta på ipoden i alla fall. Lyssnar på steamad radio och kör emulatorer.

Jag är sjukt nöjd med touchen. Batterilivslängden är endå deacent. Den håller 2 dagar med mindre mängd surfning (wifi av därimellan) och massvis av musiklyssning. Vid väldigt aktivt pillande, surfande, filmtittande mm, håller den en dag. Om man lyssnar på steamad radio tar dock batteriet slut snabbt. Inte helt oväntat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Jag hade en Classic 160gb tidigare och den har helt klart bättre batteritid (40h).
Men touchen känns imho mer flexibel samt tåligare (hade sönder hårddisken på min classic).
Men det beror ju lite på vad du är ute efter.
Du får bättre batteritid samt mycket mer lagringsutrymme, men även en mer ömtålig och mindre flexibel spelare.

Classicen va helt underbar att ha till filmtittande (7h) på flygresor m.m.

Men touchen har ju flashminne därav är den ju bättre när man ska jogga, gymma eller springa ikapp bussen. Hårddisk som Classic har mår inte bra av för mycket rörelser har jag fått för mig. Jag vill gärna av mycket utrymme lagra månag filmer och låtar så man kan lyssna utan att lyssna på samma låt ofta.. Jag vill ha touch men ca 3600 kr för en 32 gigaren är lite för mycket.
Men de med filmtittandet lär ju vara bättre på touch ju för den har en större och bredare skärm 3,5" än Classic som är 2,5" .

Permalänk
Medlem

Ja, filmtittande är bättre på touchen, men batteritiden är då ganska kort.
Jag har joggat en hel del med min classic och det har inte varit några problem, men ja, flashminne är att föredra.

Permalänk
Medlem

Hm, jag får funderar vidare på detta..jag tror inte jag handlar nån av dem nu eller i sommar, för de brukar oftast komma nya modeller i höst.
Kanske blir touch iaf för jag tycker de verkar gr8 med man kan lägga in apps och spel till den. Jag på app store när jag kollade lite och hittade Crash jag gillade de när jag var mindre Kanske blir en Tpuch 16 eller 32 gb iaf för jag såg ett erbjudande på apple om man köper en mac så får man en touch på köpet = bra deal eller man får iaf rabatt på en.

Permalänk

Nån som kan länka bra jailbreak? har letat lite hittar inget.

Visa signatur

Chassi:Corsair 4000D Mobo: Aorus B550 Elite V2 CPU: Ryzen 5600X RAM: 32GB Corsair vengeance 3600Mhz. GPU: MSI RTX 3070
Server:DL360 G9
Plexmaskin:HP Z4 G4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av contra
har funderat på o jailbreaka min eftersom man inte kan bli medlem på appstore utan visa/mastercard american express kort väntar på visa kort dock men gratis är gott lr?

Nädå, det går bra ändå.
Inte för jag minns hur riktigt nu men det var en kryssruta "jag har inte kort" ungefär samtidigt som man skulle kryssa i för typ av kort.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Inaktiv

Som applet säger. Är mycket jobbigt att få ipod touch att funka på linux. Kör Ubuntu 9 och jag får det inte att funka. Syncar med min laptop som kör windows xp istället.
Lite synd tycker jag då min gamla ipod g5 fungerade utmärkt med den musikspelaren som följer med Ubuntu.

+ Fint att kolla film på om man vill.
+ Finns bra spel som man kan spela på bussen osv. (Peggle, Bloons)
+ Bra apps. (Västtrafik, SF Bio, SR Podradio)
+ Fin webläsare.

- Man "kan" inte byta låt i fickan då man inte känner av "knapparna". (Finns apps till jailbreakade iPhones och iPod Touch som fixar detta.)
- Inte så lång batteritid vid surfande osv.
- Ingen flash i webläsaren.
- Ligger man på sidan och lyssnar och vill byta låt eller liknande går den in i coverflow läge.

Permalänk

Personligen har jag alltid haft svårt för Apples produkter, men iTouch är en helt underbar underhållnings central.

Med AVS Video Converter så kan du få in DVD filmer med perfekt bild och ljud, spelen som ligger på Apple store är riktigt underhållande och allt sköts jätte enkelt av precis vem som helst.

Jag är sugen på att sälja min Generation1 32 GB för att köpa nya när den kommer snart.

Visa signatur

Server: E6850, 4x1GB DDR2 6400 Corsair XMS2 CM2X1024 Pro, 4TB HWRaid5 + 6TB SWRaid5 Samsung F1 S-ATA, Windows 2008 Std 64-Bit
Hemma: Intel Q9550, 1x150 VelociRaptor, Windows 7 Retail Ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag funderar också lite på en touch nu faktiskt.. Hur är den att se på film på och klarar den .avi filmer?

Sen att surfa på den, fungerar det bra, eller blir sidorna helt ihoptryckta och svåra att navigera på osv. (Sweclockers t.ex)?

Visa signatur

Intel 3570k @ 4,4GHz | ASUS P8Z77-V | G.Skill 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX970 | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair HX650 | Antec P280

Permalänk
Avstängd

Safari på Touch är riktig snabb faktiskt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

den klarar inte avi filmer du får konverta dom istället

Visa signatur

antec mini p180 mATX asus p5kpl-am, shappire 5770, e7650 @ 3.2 ghz, corsair 450w, 4gb 6400 corsair, Windows 7 64 bit

Permalänk
Medlem

Om man vill ha konto för gratis appar

klicka på köp en gratis app så får man upp registrera konto och vipps

finns det alternativet none sen har man konto för gratis appar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

1, Vart tycker ni är bra att köpa en?
2, Vilken typ av skyddslåda skall man ha till den?
3, Ingår det en nätladdare så man kan ladda den i ett uttag eller måste man köpa det också?

Edit: Tycker ni man skall vänta på generation 3 innan man köper en?

Visa signatur

Intel 3570k @ 4,4GHz | ASUS P8Z77-V | G.Skill 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX970 | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair HX650 | Antec P280

Permalänk
Medlem

när släpps gen3 ?

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem

Någon gång i september enligt många rykten..

Visa signatur

Intel 3570k @ 4,4GHz | ASUS P8Z77-V | G.Skill 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX970 | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair HX650 | Antec P280

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hgerner
Någon gång i september enligt många rykten..

aha Vet du vad som kommer att skilja mellan gen2 & 3 ?

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Avstängd

Till hösten tror jag

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ramsam
aha Vet du vad som kommer att skilja mellan gen2 & 3 ?

Nej.. det är därför jag undrar om det är värt att vänta

Får för hoppningsvis ett svar här:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Visa signatur

Intel 3570k @ 4,4GHz | ASUS P8Z77-V | G.Skill 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX970 | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair HX650 | Antec P280

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hgerner
1, Vart tycker ni är bra att köpa en?
2, Vilken typ av skyddslåda skall man ha till den?
3, Ingår det en nätladdare så man kan ladda den i ett uttag eller måste man köpa det också?

Edit: Tycker ni man skall vänta på generation 3 innan man köper en?

1. Kolla på Prisjakt om vilka som har billigast och som du litar på.

2. På teknikmagasinet finns läderfodral för nån hundralapp.

3. Det måste man köpa extra.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W