Permalänk
Medlem

cod4 fryser

datorn fryser och ljudet hänger sig bara när jag spelar cod4 efter ca 30-60 min.. det spelar ingen roll vilka inställningar.

jag har bytt cpu och gpu.

gick att spela i timmar med min gamla cpu (E4300) på stock, 1.8GHz.

samma problem hände en gång förut, men då va det grafikkortet (4850) som dog.

Fick en ny av model Asus TOP, funkade utmärkt någon vecka, sen började det igen.

för övrigt har jag ett P5B och 4GB DDR2 Geil evo one och ett Seasonic S12 430W.

Tror inte att det är minnena då dom köptes nya för inte så länge sen, och har inte varit överklockade.
Moderkortet däremot har fått ta en del då första prollen har körts i 3GHz ett bra tag.

vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Det kan mycket väl bero på ditt nätaggregat, inte för att du inte har tillräckligt med ström, hände exakt så med min dator. lycka till!

Jag vet att problem med datorer sätter sig som ett saltat sår =S

Permalänk
Hedersmedlem

Testa att höja minnesvolten ett par snäpp i bios (från 1.8 till 2.1V), så går maskinen ev stabilare

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Nytt 620W nätagg från ACE. Hjälpe inte.
Jag har kört minnena i 2.1V sedan jag köpte dom.

Får se imorgon när jag får mitt nya PQ5 Pro om det hjälper.

Permalänk
Medlem

jo men man vet aldrig med ACE dom ska vara skitkassa vad jag hört

Visa signatur

antec mini p180 mATX asus p5kpl-am, shappire 5770, e7650 @ 3.2 ghz, corsair 450w, 4gb 6400 corsair, Windows 7 64 bit

Permalänk
Medlem

tror inte en seriös affär skulle sälja dom då, och dessutom säga att dom är bra.

Permalänk
Hedersmedlem

Seasonicaggen är bland de bättre på marknaden, så det tror jag inte var ditt problem iaf, ACE vet jag inte så mycket om mer än det jag läst och hört, och det är väl hyffsat inte mer, vore jag dig skulle jag bytt tebax till det gamla
Vad händer om du sänker minnesvolten till 1.9 tex?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den hänger sig på 1.9v så väl som 2.1v

ska hämta ett p5q pro idag och testa

Permalänk
Medlem

Du kanske ska ta det lite lungt och inte byta ut allt i datorn och försöka hitta lite mer info först? Känns som att du köper en massa datordelar helt i onödan:/

Permalänk
Medlem

har samma problem med cod4

Processor: Intel core I7-920 2.66Ghz 8M LGA1366 BOX
Moderkort: Asus P6T deluxe oc palm edition
minnen:DDR3 corsair 6x 1024mb 1333MHZ
grafik kort: Sapphire HD4870 PCI-E 1 GB GDDR5 2x DVI
PSU: Corsair PSU 750W 14cm FAN ATX 80+
HDD: WD CAVIAR BLACK 500GB SATA2 7200RPM 32MB

har kollat en massa saker om det här problemet utan resultat

Permalänk
Medlem

det konstiga är att det bara är cod4 som krashar...

kör gta4 och mirrors edge utan problem.

Permalänk

Jag vet inte om detta kan hjälpa men jag hade samma problem och det visade sig att grafik kortet blev för varmt (HD4850).
Men jag hade klockat mitt en del så det berodde väl på det, men efter att jag körde det orginal och värmen gick ner så funkar det fint.

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Medlem

Har du installerat om OS sedan du bytt så mycket delar? Det behöver ju inte vara hårdvaruproblem eftersom det endast är ett spel som krashar.

Det känns som du bara rushar iväg och köper en hel hög med delar som du kanske inte ens behöver.
Testa en omformatering/ominstallation av Windows!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AfrooDite
grafik kortet blev för varmt (HD4850).

korten har bättre kylfläkt så dom blir inte alls varm[/B][/QUOTE]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zerophax
Har du installerat om OS sedan du bytt så mycket delar? Det behöver ju inte vara hårdvaruproblem eftersom det endast är ett spel som krashar.

Det känns som du bara rushar iväg och köper en hel hög med delar som du kanske inte ens behöver.
Testa en omformatering/ominstallation av Windows!

problemet uppstod inte när jag började byta delar, utan sen första grafikkortet brann upp.

har inte ominstallerat, men ska göra det när jag byter moderkort (seg post)

sen så är det inte slösade pengar imo, det va ändå dax för lite uppgradering

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snefan

problemet uppstod inte när jag började byta delar, utan sen första grafikkortet brann upp.

har inte ominstallerat, men ska göra det när jag byter moderkort (seg post)

sen så är det inte slösade pengar imo, det va ändå dax för lite uppgradering

Ok, då så!
Men som sagt, när du bytt ut moderkortet sen också, om det inte funkar då så kör i nytt OS

Permalänk
Medlem

hmm.. någon som snabbt kan svara hur man behåller OS:et utan problem när man byter moderkort? (vill prova innan jag blåser rent hd:n)

Permalänk
Medlem

Det enda du kan göra (vad jag vet) är att sätta i det nya moderkortet och testa om det funkar. Om det inte funkar så kör spara allt du har på hdd:n och kollar på detta:
* http://forums.techarena.in/vista-setup-install/1079140.htm
Om det inte funkar, då blir det att blåsa hdd:n.

Permalänk
Medlem

tack! men blir till att installera om allt ändå enligt länken

Permalänk
Medlem

Crysis Wars (tanka trial:en) krasha igår, exakt samma sätt (stillbild och ljudet repeteras som en skadad cd skiva).

Har inte kommit runt till att byta Mobo än.

Permalänk
Antielefant

Umm... ursäkta att jag kommer in med en helt annan diagnos, men...

Ditt problem låter mest som om det är antingen en dålig minnessticka, eller en korrupt Catalyst-drivare.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Umm... ursäkta att jag kommer in med en helt annan diagnos, men...

Ditt problem låter mest som om det är antingen en dålig minnessticka, eller en korrupt Catalyst-drivare.

(kanske glömt säga detta) Har bara drivrutinerna installerade nu (display drivers).

Hmm.. har helt missat det där, ska prova köra ett minne i taget och några andra.

Tack!

Permalänk
Medlem

argh! äntligen kom runt och byta moderkort, men den hänger sig ändå!

gamla 4300:an @ 3ghz idla på runt 40 grader, nya 8400:an idlar på 58!! normalt?
värt att notera är att jag kör med zalman nv9700, har även provat med chassisidan av.

Permalänk
Hedersmedlem

58 grader i idle är alldeles för varmt, så testa att sätta om fläkt och byt pasta, och ta rätt mängd av detta, annars isolerar du värmen.

Visa signatur