WWDC 8 juni 2009 tråden!

Permalänk

WWDC 8 juni 2009 tråden!

Idag har Apple sin WWDC (Worldwide Developer Conference) och jag tycker det verkar bra att ha en tråd om detta så vi kan diskutera om det som händer ikväll och vad ni tror kommer hända.

Det ryktas om en ny Iphone och är det nu de släpper OS 3.0?

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Jag är absolut intresserad av Mac OS X 10.6 personligen. Hoppas dom ger en ett datum för det!

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk

Går ju en väldigt massa rykten om vad Iphone ska få. Dom rykten jag tror mest på är att minnet blir uppgraderat till 16 och 32 gb samt att den får en 3.2 megapixelkamera. Går även rykten om oled-display men tror inte det kommer komma, speciellt inte nu när det är finanskris.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Att dom presenterar en ny iPhone är helt uppenbart, att den sen inte finns till försäljning direkt är en annan sak, blir väl i juli.

3.0 borde finnas tillgänglig via iTunes direkt efter keynoten, annars är det illa att behöva vänta ännu längre.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en Netbook från Apple, jag vet att många inte tror på idén men man får väl önska.. =p

Den ska heta MacBook Light!

Visa signatur

Intel C2D E8400 3.0 Ghz | Arctic Freezer 7 PRO | Gigabyte GA-EP35-DS3 | CorsairXMS2 PC6400 4GB | Seagate SATA-7200.11 500GB| Powercolor 4850 512MB | Antec Sonata III

Permalänk
Medlem

Tror ni att dem kommer ge nån ny info om nya modeller på macbooks eller datorerna i huvudtaget? Hoppas på det då jag e extremt sugen på en Mb

Visa signatur

| NZXT H1 | Ryzen 5600X | ASUS RTX 3070 TUF GAMING OC | Kingston 32GB @ 3600MHz CL18 | A2000 1TB NVME |

Permalänk
Medlem

Tror inte vi får se nå nya macbooks än, kommer väl handla vädigt mycket om snowleopard och iphone v3. kanske kanske kanske en netbook, förmodligen inte.

Permalänk
Medlem

Eftersom dom uppdaterat den vita modellen nyligen men inte den silvriga så borde det betyda att det är något på gång, annars borde dom uppdaterat alla macbooks samtidigt tycker man.

Förhoppningsvis blir det något ikväll, eller inom kort. Väntar själv på det och Snow Leopard.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nakith
Eftersom dom uppdaterat den vita modellen nyligen men inte den silvriga så borde det betyda att det är något på gång, annars borde dom uppdaterat alla macbooks samtidigt tycker man.

Förhoppningsvis blir det något ikväll, eller inom kort. Väntar själv på det och Snow Leopard.

Unibodyn fick sig en tyst uppdatering samtidigt.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

någon live stram man kan kolla in eller blir det att följa live-bloggar?

Permalänk
Medlem

Liveblogg eller så får du vänta till runt 22:00 när de släpper eventet som quicktime.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Movement
Unibodyn fick sig en tyst uppdatering samtidigt.

Unibody'n fick väl ändå ingen uppdatering, eller?

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WalterEgo
Unibody'n fick väl ändå ingen uppdatering, eller?

Fick en snäppet bättre skärm, nästan identisk med den som sitter i Airen. Men kalla det uppdatering är en överdrift, folk vill det ska vara det. Det har väll blitt så att dom köpt in samma bildskärm till båda i större partier bara. Samma produkt som lev av underlevernatörer förbättras ibland utan varsel. Det var juh en ren slump att någon märkte "uppdateringen"

Visa signatur

Permalänk

Jag är inne på macworld och läser för fullt. Verkar inte som vi kommer få se så många nya prylar utan mest få veta vad som kommer samt se en ny Iphone. OS 3.0 släpps säkert ikväll.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Länkar till live bloggar skulle uppskattas!:D

Permalänk
Medlem

Ja macworld.se har en live feed

Gå in dit.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
Länkar till live bloggar skulle uppskattas!:D

http://www.macrumorslive.com/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Permalänk
Avstängd

mycket uppståndelse för en mobiltelefon. för mig är det totalt ointressant om det inte är nya datormodeller som släpps.. eller om nu snowleopard släpptes så vore det väl intressant. men att endast visa upp snowleopard är väl inget att få nörderistånd av precis.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Kunde ju för fan valt en CF slot istället och gjort en multidupersuperläsare, typ 4in1, hade lätt fått plats.
SD istället för express card är ju sjukt fan.....

Visa signatur

Permalänk
Medlem

13" macbook pro?

Permalänk
Medlem

Alltså dendär plastic banana bertrand är ju helt jävla körd i huvudet, hur fan kan man stå där på en presskonferens och verka seriös när han klankar ner på MS som fan, alltså jävla sandlådekrig, tyckte Jobs var extremt smug men denna Bertrand är ju helt jävla hjärndöd...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hoppas de blir nån ny imac

Permalänk
Medlem

snow leopard kommer attkosta129 dollar, och de som redan har vanliga leopard får uppgradera för 29 dollar!

ny verson av Macbook 13" : Sju timmars batteritid, sd-kortläsare, ny skärm, upp till 8 GB ram-minne.

Från och med nu finns det tre versioner av Macbook Pro: 13-tum, 15-tum och 17-tum. Bara den vita Macbooken finns kvar.

Visa signatur

| NZXT H1 | Ryzen 5600X | ASUS RTX 3070 TUF GAMING OC | Kingston 32GB @ 3600MHz CL18 | A2000 1TB NVME |

Permalänk
Medlem

Så jäkla nice att få uppgradera för $29. Lägger redan nu den summan i spargrisen

Permalänk
Medlem

Hmm domdär nya iphone OS 3 funktionerna är ganska CPU och RAM intenseiva så nu måste dom ju lansera en ny iphone.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Hmm domdär nya iphone OS 3 funktionerna är ganska CPU och RAM intenseiva så nu måste dom ju lansera en ny iphone.

Som vilka funktioner då?

Ärligt talat så tror jag inte så mycket på uppgradering av minne, CPU etc. Ser inte att det ger något direkt mervärde direkt. Tror mer på nya tjänster/program

Permalänk
Medlem

Apple är onda som låter sina fans vänta o vänta!!:D:D