iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem

Uppdateringen är/var en stor besvikelse faktiskt.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Den kommer att se likadan ut, kommer väl att vara snabbare, och ha en bättre kamera. Och ja, den totala deal-seal-funktionen - kompassen.

Edit: Var har trenden med små och framförallt _tunna_ telefoner tagit vägen? Allt nytt som kommer ut är ju rena tegelstenarna.

Det är väl pga av dom stoppar i så mycket teknik i telefonerna just nu. Verkar vara dagens mode, tex ju mer megapixlar desto bättre...

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 16" PM

Permalänk
Medlem

liten besvikelse var ju uppgraderingen. eller jag skulle kanske inte säga besvikelse, för det är ju som vanligt, det ryktas massor, rykten som ofta baseras på vad nån tycker den borde få, inte med nån egentlig förankring, eller så bygger det på vad en kompis kompis säger. så man borde inte bygga sina förväntningar på det, men det är ju svårt att låta bli

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

http://img.x-kill.com/iphone-video-04.jpg om den hade den designen skulle jag gärna bli rövknullad av telia i 12 månader till! men nu blev det inte så, plus att dom största nyheterna finns i 3.0 å den kommer alla att få så, nej jag behåller min 3g å låster upp den i juli och använder den tills dom gör en snyggare design!

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skorpion
Menar du vid själva dock-kontakten? Där har jag 2 st. Det fjädrar liksom i plasten.

Nej, det är inte där utan det är snett ovanför (till vänster) iPhone texten. Ganska stor spricka.

Såg nu också att det var en spricka vid ljudlösknappen. Ska gå på en teliabutik och kolla vad dom säger..

Kollar även här: Kommer det gå att använda gamla iPhone 3G som mobilt bredbandsmodem nu i 3.0 OS?
Dvs, finns det något sådant program / mjukvara inlagt?

oops, my bad.. Hittade nu denna länk
http://www.apple.com/iphone/softwareupdate/

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Nej, det är inte där utan det är snett ovanför (till vänster) iPhone texten. Ganska stor spricka.

Såg nu också att det var en spricka vid ljudlösknappen. Ska gå på en teliabutik och kolla vad dom säger..

Kollar även här: Kommer det gå att använda gamla iPhone 3G som mobilt bredbandsmodem nu i 3.0 OS?

Ska gå och använda telefon som modem....

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 16" PM

Permalänk

Priset då?

199 dollar för 3G S och 99 för gamla 3G, i USA. Betyder det att telefonerna kommer att bli billigare här i sverige? Har ingen koll på vad dollar priset varit förut så...

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hidetoshi
Priset då?

199 dollar för 3G S och 99 för gamla 3G, i USA. Betyder det att telefonerna kommer att bli billigare här i sverige? Har ingen koll på vad dollar priset varit förut så...

Priserna för 3G S är precis samma som det var för 3G tidigare och 3G 8 GB har alltså halverats i pris. Det är dock med abonnemang från AT&T så det är svårt att "direktöversätta".

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legendary21
Priserna för 3G S är precis samma som det var för 3G tidigare och 3G 8 GB har alltså halverats i pris. Det är dock med abonnemang från AT&T så det är svårt att "direktöversätta".

Men man skulle alltså kunna förvänta sig ett pris på ca 3000kr för den gamla då? Det är ju ganska bra jämfört med tidigare sverigepriser om det nu blir så dvs...

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM

Permalänk
Medlem

En av nyheterna i den nya iPhonen är ju röststyrning, men detta borde ju bara vara mjukvara, eller? Man kan väl få in den i iPhone 3G med tanke på att den har ju redan en mikrofon. Är detta ett trick för att sälja mer 3GS-telefoner och sedan utvecklar folk själva en röststyrning, för Apple lär ju knappast göra det.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Citat:

oops, my bad.. Hittade nu denna länk
http://www.apple.com/iphone/softwareupdate/

Sitter och kollar på WWDC streamen nu och 01:01:01 så kommer det upp en bild med alla operatörer som stödjer tethering. Både Telia och Telenor ska stödja det

(Ja samma svar som i WWDC '09 tråden men det passar nog här med ganska bra.)

Visa signatur

Permalänk

Ska till USA i slutet av juni och är ruskigt sugen på en ny iphone. Går det att köpa en där borta och sen använda här hemma i Svedala? Dvs går den att köpa utan abonemang och kan man installera svenska på den i efterhand?

Permalänk

Kollade min iPhone nu också (i och med att SunQ har en/två sprickor) och upptäckte att jag också fått en vid ljud-knappen. Det är helt klart en spricka (nageln fastnar om man drar den över). Har inga andra repor eller sprickor på den, knappt ens på äpplet, då jag haft telefonen i en iPod strumpa sen dag ett.

Är det sant som jag hört att detta går på garantin och att Telia/Apple byter ut (eller tar dem den och skickar iväg den 4 veckor för reparation) min lilla iPhone?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag hade inte tid att be Telia kolla på sprickorna idag. Det var typ 15 nummer före mig innan jag kom fram till disken så jag var tvungen att springa vidare.

Men ska kolla med dom någon dag framöver hur det ligger till ifall dom lagar det eller dom bara fnyser och säger att man får skylla sig själv

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Citat:

Jag hade inte tid att be Telia kolla på sprickorna idag. Det var typ 15 nummer före mig innan jag kom fram till disken så jag var tvungen att springa vidare.

Men ska kolla med dom någon dag framöver hur det ligger till ifall dom lagar det eller dom bara fnyser och säger att man får skylla sig själv

Ok låter bra.
Googlade runt lite och funderade på vad jag läste när det först kom fram att det fanns sådana problem. Det jag kom fram till vara att i alla fall att det är ett tillverkningsfel (som åtminstånde Apple gått med på att det är). Så fnyser dem bara så ge dig inte, det är materialfel. Går nog också in till någon Telia butik så fort jag hinner (torsdag kan det nog gå, får se).

Visa signatur

Permalänk

"Nya" telefonen är seriöst ett skämt!
Det jag hatar mest med iPhone är att de presenterar MMS som något helt ground breaking samtidigt som jag har det på min gamla nokia 3510i.

Det enda jag ser i iphone 3gs är ett 3,5mm jack och autofokusklickfunktionen.

Ska nog skaffa mig en HTC Magic med 3,5mm adapter och ladda hem programvara som gör samma autofokusinställningar.

Permalänk
Medlem

vad är det som är så mycket bättre i magicen då? det som brukar klagas på iphone är ju kameran o så, o på den punkten är ju inte magic särskilt mycket bättre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om det är någon här som har provat 3.0-mjukvaran, måste man fortfarande hålla nere A och O på tangentbordet för att få Å, Ä och Ö?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ÅÄÖ finns med. Kan säga att 3.0 var riktigt nice. Ni kommer inte bli besvikna.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberz
ÅÄÖ finns med. Kan säga att 3.0 var riktigt nice. Ni kommer inte bli besvikna.

Har du lust att lägga upp en skärmkopia på tangentbordet?

Edit: Hitta en;

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jepp, 3.0 är som sagt mycket trevligt. fint att kunna använda landscape mode för tangentbordet o större utsträckning me.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

3G/3GS säljs olåsta och operatörsobundna i vissa länder - tex Italien, Belgien, Norge-
Finns det nå´t tillförlitligt hemsida som jag kan beställa från?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lelkes
Finns det nå´t tillförlitligt hemsida som jag kan beställa från?

eBay?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
eBay?

är den tillförlitlig?
Blev lurad på svenska tradera - fick ett gäng med dvd-skivor istället för iPhone

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dranshmont
"Nya" telefonen är seriöst ett skämt!
Det jag hatar mest med iPhone är att de presenterar MMS som något helt ground breaking samtidigt som jag har det på min gamla nokia 3510i.

Det enda jag ser i iphone 3gs är ett 3,5mm jack och autofokusklickfunktionen.

Ska nog skaffa mig en HTC Magic med 3,5mm adapter och ladda hem programvara som gör samma autofokusinställningar.

Kameran är rena skämtet i HTC Magic, kompisen fick hem sin igår och det var ingen vacker syn på de bilderna. Sämre än iPhone's 2.0 kamera. Dessutom är den betydligt långsammare än gamla iPhone.

Aure - Nokiaägare

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lelkes
är den tillförlitlig?
Blev lurad på svenska tradera - fick ett gäng med dvd-skivor istället för iPhone

helt säker kan man nog aldrig bli, men kollar man feedback, så att den är bra osv. och så köper man en från en som har paypal och erbjuder paypal säljförsäkring (som täcker köpet upp till en viss gräns, oftast över varans pris, om du inte får nå) så äre rätt säkert. men visst, har aldrig prövat den där försäkringen, har aldrig behövt. se bara till att köper går via ebay, o inte "vi kan ta det vid sidan om ebay, sätt in pengar via western untion"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur fungerar programmet för aktiekurser som följer med? Kan man kolla aktier på stockholmsbörsen? Om inte, finns det något program som möjliggör det?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Du kan ladda ned ett gratis app som heter BloomBerg! Fungerar väldigt bra. Finns en massa andra alternativ också..

Permalänk
Medlem

Kan inte så mycket om aktier men jag kan iaf se OMXS30 (stockholmsbörsen?), sedan några andra GOOG, YHOO, DOW J, FTSE 100 med mera.

Permalänk
Medlem

BloomBerg verkar klockrent. Då blir det nog ett köp för far

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-