iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beeos
Bara jag som upplever iPhonen rappare? Lite snabbare

Tycker detsamma

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basseman
Bajs Bajs Bajs, har installerat och antar att den nu ska autensieras med Itunes Stor men där händer inget får bara följande felmeddelande:
Vi kunde inte utföra din itunes stor begäran, nätverksanslutningen kopplades ner på grund av en tidsgräns.

Kan detta vara att deras autensieringsserver är överbelastad ???

Ingen som hade eller har samma problem ?

Jag hade samma problem i typ en timme, men nu gick det till sist, lät den bara ligga ikopplad så löste det sig.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem

Funkar inte att skicka MMS med telia

inställningarna verkar va rätt men blir bara "misslyckat"
behövde någon göra nått för att få det att fungera?

har hittat en sida som visar lite inställningar, men det ser likadant ut för mig.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk

jag får bara "activation server is unavailable blah blah"

ensam?

edit:
lyckades lösa problemet genom att sätta telefonen i flygplansläge... då försöker den inte aktivera den och installationen startade direkt.

(ifall nån annan har samma problem så är detta lösningen)

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte54
Funkar inte att skicka MMS med telia

inställningarna verkar va rätt men blir bara "misslyckat"
behövde någon göra nått för att få det att fungera?

har hittat en sida som visar lite inställningar, men det ser likadant ut för mig.

Vad har du för abg?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mac80
jag hittar inte nått om puch-tjänsten

Jag hittar inte heller något om push notifications. Tycker jag har kollat överallt i inställningar. Kanske för att jag inte har någon app som använder såna?

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legendary21
Jag hittar inte heller något om push notifications. Tycker jag har kollat överallt i inställningar. Kanske för att jag inte har någon app som använder såna?

Din mail använder Push men det är nog den enda, om du inte installerar såna program som presenterades på nån presentation där dom visade den kommande Push-funktionen. Typ nåt chatprogram och nåt mer...

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte54
Funkar inte att skicka MMS med telia

inställningarna verkar va rätt men blir bara "misslyckat"
behövde någon göra nått för att få det att fungera?

har hittat en sida som visar lite inställningar, men det ser likadant ut för mig.

du kanske ha funktionen avstängd hos telia, ring å kolla

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte54
Funkar inte att skicka MMS med telia

inställningarna verkar va rätt men blir bara "misslyckat"
behövde någon göra nått för att få det att fungera?

har hittat en sida som visar lite inställningar, men det ser likadant ut för mig.

Precis som nån sa lite tidigare men du behöver inte ringa dom tror jag. Kolla dina inställningar på Telias sida. Ska finnas nån aktivera mms inställningar....

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Flickvännens MMS fungerade direkt utan någon konfiguration.

Angående Push-notification tjänsterna så har inte Apple taget emot uppdateringar eller ny applikationer från utvecklarna ännu. Det är sagt att de skulle börja göra det först efter 3.0 släppts.

Så det dröjer väl några dagar innan applikationerna som implementerar detta kommer börja uppdateras.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
Får inte tethering att fungera över Bluetooth på PC. Dyker upp en enhet med hårdvaru-id "BTHENUM\{00000000-deca-fade-deca-deafdecacafe}_VID&000205ac_PID&1292" som det inte finns några drivrutiner till. Testat på Vista och 7. Har inget Mac att testa med...

Fungerar klockrent över USB.

Nu fungerar det över blåtand också utan att jag behövde göra något speciellt. Blåtandstrollen var väl lite upptagna igår.
Bara att högerklicka på blåtandsikonen och välja att ansluta mot ett PAN, välja iPhonen i listan och tryck på anslut. Igår ville den inte ens dyka upp i listan...

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Flickvännens MMS fungerade direkt utan någon konfiguration.

Angående Push-notification tjänsterna så har inte Apple taget emot uppdateringar eller ny applikationer från utvecklarna ännu. Det är sagt att de skulle börja göra det först efter 3.0 släppts.

Så det dröjer väl några dagar innan applikationerna som implementerar detta kommer börja uppdateras.

Det finns en App med Push Notifications: Tap Tap Revenge 2.6
http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftwar...

Push notifications aktiveras när man installerar en app som stödjer det.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
Nu fungerar det över blåtand också utan att jag behövde göra något speciellt. Blåtandstrollen var väl lite upptagna igår.
Bara att högerklicka på blåtandsikonen och välja att ansluta mot ett PAN, välja iPhonen i listan och tryck på anslut. Igår ville den inte ens dyka upp i listan...

För mig vill det inte funka änns över USB.
Slår på tethering och koplar in den men får endast fram den som digitalkamera.
Har prövat att rensa USB-cachen, starta om iPhonen, och byta USB-port.

Jag som så gärna ville få det att fungera med min AAO netbook.

Visa signatur

[workstation] Mac Pro 2x2.66GHz Dual-Core Xeon, ATI Radeon X1900 XT 512MB, 11GB 667MHz FB-DIMM, 2x 500GB RAID0 & 250GB HDD | OS 10.6
[server] Antec PlusView 1000AMG, Asus P5E-VM DO, Intel Core 2 Duo E5200, 4GB RAM, 4x 1TB RAID5 & 160GB HDD | Windows Server 2008
[netbook] AAO ZG5 8.9", Intel Atom N270, 1GB RAM, 120GB HDD | Windows XP

Permalänk

Min visar fullt batteri hela tiden sen jag uppgraderade.

Den skärpte sig efter en omstart men jag är lite besviken på hur den funkar med stereo bluetooth. Ljudet är OK men den verkar inte stödja AVRCP. Den kan bara play/pause och svara/lägg på/ring upp senast urrpingda. Det går inte att byta låt på något sätt.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem

iPhone 3GS är ett skämt... Mjölka är rätt ord... kan dom inte komma med något nytt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
iPhone 3GS är ett skämt... Mjölka är rätt ord... kan dom inte komma med något nytt?

Enda som får mig att köpa 3gs är det förbättrade OpenGL stödet.
JAG VILL HA DEN!

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
iPhone 3GS är ett skämt... Mjölka är rätt ord... kan dom inte komma med något nytt?

En uppdterad version av samma telefon, varsågod och låt bli att köpa den.

Visa signatur

[workstation] Mac Pro 2x2.66GHz Dual-Core Xeon, ATI Radeon X1900 XT 512MB, 11GB 667MHz FB-DIMM, 2x 500GB RAID0 & 250GB HDD | OS 10.6
[server] Antec PlusView 1000AMG, Asus P5E-VM DO, Intel Core 2 Duo E5200, 4GB RAM, 4x 1TB RAID5 & 160GB HDD | Windows Server 2008
[netbook] AAO ZG5 8.9", Intel Atom N270, 1GB RAM, 120GB HDD | Windows XP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
iPhone 3GS är ett skämt... Mjölka är rätt ord... kan dom inte komma med något nytt?

Vad hade du tänkt dom skulle göra med den? Den har ju redan all hårdvara som behövs.
Till skillnad från alla andra tillverkare erbjuder Apple en plattform, det är inte hårdvaran som är intressant. iPhones utveckling kommer ju se precis ut som Apples datorer. Snabbare hårdvara, någon gång om året, nytt utseende och nya funktioner ganska sällan. Den stora utvecklingen sker istället i OS X där ALL hårdvara erbjuds den nya funktionaliteten.

Om någon mjölkar är det väl alla andra telefontillverkare, att behöva köpa en ny telefon för att få ny mjukvara och funktioner är ganska löjligt. Du hade ju knappast accepterat det med en dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
iPhone 3GS är ett skämt... Mjölka är rätt ord... kan dom inte komma med något nytt?

hehe, till skillnad från alla andra tillverkare, som har 47 olika mobiler me i stort sett samma hårdvara/funktioner. både nokia, SE och samsung trycker ju ut en hel del modeller som egentligen inte är nå stora uppdateringar. ta SE T700 t.ex. där kan vi snacka om att "Mjölka är rätt ord"

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

nja jag tycker inte att dom mjölka med tanke på att alla iphones kan få os 3.0! det är ju inga andra mobilföretag som erbjuder sånt!!!

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

mm, alla andra företag, så hade du behövt köpa den nya mobilen, för att över huvudtaget få ta del av den nya mjukvaran

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Håller faktiskt med här, kommer ihåg när man hade en gammal w800i och ville ha bättre musikspelare, då fick jag gå och köpa helt nya w580i eller vad den hette, bara för att få den nya musikspelarbiten. Som tur va den helt usel så jag lämnade tillbaka den, istället köpte jag en iPhone via en kompis som va i USA då.

Sen när 3G kom i Sverige skaffade man ju den, och nu har man ju den hårdvaran man behöver, och alla nya funktioner man kan behöva kommer ju oftast i mjukvaran, som jag får ta del av gratis. Så att så länge telefonen håller BEHÖVER man ju inte en ny telefon för att hänga med och ta del av bättre ljuduppspelning, mindre crasher osv. Sen att det finns ett "vill ha" begär är ju en annan sak.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som vet när telia ska börja sälja iphone 3g s?

förresten går det på något sätt o skriva sms på datorn o sedan skicka det via BT och iphonen?

Permalänk

Jag ärbesviken på landscape i meddelanden. Pratbubblorna anpassar sig inte till landscape och man ser nästan ingenting av konversationen. Det går inte heller att få bort tangentbordet (för att titta på konversationen) när man väl tagit fram det.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
Någon som vet när telia ska börja sälja iphone 3g s?

Troligtvis den 9 juli. Telenor börjar sälja den då så vore konstigt om inte Telia skulle gör detsamma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte54
Funkar inte att skicka MMS med telia

inställningarna verkar va rätt men blir bara "misslyckat"
behövde någon göra nått för att få det att fungera?

har hittat en sida som visar lite inställningar, men det ser likadant ut för mig.

http://www.teliaiphoneblog.se/?p=166

Permalänk

Har ett bluetooth headset från SonyEricsson som inte vill hittas av iPhonen trots att de ligger bredvid varandra och är aktiverade. Tips?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legendary21
Jag ärbesviken på landscape i meddelanden. Pratbubblorna anpassar sig inte till landscape och man ser nästan ingenting av konversationen. Det går inte heller att få bort tangentbordet (för att titta på konversationen) när man väl tagit fram det.

Det går att få bort tangentbordet, dock inte speciellt snyggt, du måste gå tillbaka till Messages (i navigationen där uppe) och sedan öppna konversationen med personen igen. Annars håller jag med om att meddelandena borde skala om så att de blir mycket bredare än vad de är idag i landscape.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan man på något sätt spara ett dolt nätverk?

edit* Verkar vara ett problem med just iphone atm.

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2019995&sta...

Visa signatur

Stationär:Mac mini early 2009 + Apple Cinema Display 23" Alu
Laptop: Lenovo Z61p | MBP mid 2012

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lelkes
3G/3GS säljs olåsta och operatörsobundna i vissa länder - tex Italien, Belgien, Norge-
Finns det nå´t tillförlitligt hemsida som jag kan beställa från?

Kan man köpa den olåst i Norge? Första gången jag har hört om det. Om det är sant så ska jag banne mig åka dit i morgon och köpa en.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!