Permalänk
Medlem

Förlängningskabel P8 ATX 12V

Har försökt söka igenom forumet som en duktig pojke, utan att hitta något om det så:

Jag har idag en Fractal Design Newton 500W modulärt PSU i min gamla dator. Eftersom den är just gammal så ska jag köpa helt nytt, men tänkte snåla och ta med nätagget till min nya. Kommer inte vara en värstingdator så borde inte bli några som helst problem.

Har däremot planerat att köpa ett HAF 922 chassi, och jag tvivlar starkt på att min P8-kabel från PSUn kommer kunna räcka "bakvägen" för en snygg dragning.

Har någon redan fått tag på detta chassi och kan ge mig en uppskattning på hur lång en P8 måste vara?

Om inte annat, så vet någon var man kan få tag i en förlängningssladd för kabeln?

Är inte så sugen på att köpa nytt PSU just nu, eftersom priserna har stigit som tusan på senaste. Så väntar hellre ett tag så priserna blir rimliga igen.

Visa signatur

<| Phenom II X2 550 @ X4 3,4 Ghz | GA-MA790X-UD4 | 4 Gb OCZ Platinum DDR2 6400 @ 4-4-4-12 | XFX HD4850 1Gb | HAF 922 |>

Permalänk
Medlem

Här har du en http://www.indomo.se/index.php?mode=item&id=4420 . Bara 30cm, men du kan ju köpa två om det inte räcker.

Sedan ska man kunna få fri frakt från indomo med någon rabattkod, kanske står nått i någon tråd. Du får söka.

EDIT: Var visst för köp över 500kr.

Permalänk
Medlem

Tack, men har hittat den, det är dock bara en P4-kabel, vet inte om man faktiskt kan ta två och att de platsar bredvid varandra, någon som vet något om det?

Visa signatur

<| Phenom II X2 550 @ X4 3,4 Ghz | GA-MA790X-UD4 | 4 Gb OCZ Platinum DDR2 6400 @ 4-4-4-12 | XFX HD4850 1Gb | HAF 922 |>

Permalänk
Medlem

Trögt av mig, läste inte riktigt.

Permalänk
Medlem

Det borde dem göra, titta på den länken så ser du att den har något på sidan som man kan haka fast i varandra bordet det vara.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Den änden där man kan haka fast ser dock ut att vara Honan, dvs. den som ska fästas i min kabel.. Och där kommer det inte vara några problem oavsett eftersom min kabel kan delas på mitten till 2xP4..
Men frågan är om hanarna är för tjocka runt gumpen.

Visa signatur