Neverwinter Nights 2 MAXA!!

Permalänk

Neverwinter Nights 2 MAXA!!

Vad krävs för att spela NWN2 totalt maxat?

Jag har köpt ett GTX295 och det verkar inte hjälpa ett smack.
Spelar ingen roll om jag kör spelet i 800x600 jag kommer bara upp i 30-40 fps MAX. Jag kör alla inställningar på lägsta möjliga. När jag kollar i Task Manager så verkar spelet köra ena kärnan bara med, den är typ använd till 100% när jag spelar. Använder inte spelet grafikortets kapasitet utan kör Software bara?
Det går inte att snurra kameran knappt det är segt som bara *** om jag höjjer uppåt +1280x1024.

Känns hopplöst... Jag såg fram emot att äntligen kunna köra spelet i den grafik det var menat, men nej... Måsste jag köpa ett GTX295 till om jag ska kunna lira i 1920x1200?

Eller är spelet bara dåligt proggat?

Jag kör 1024mb DDR2 667Mhz och en Intel Core2Duo 2,20.
Kommer det göra skillnad när jag får mina Crusial DDR2 4 gig 800Mhz?

Permalänk
Medlem

Tror du behöver något som närmar sig nasa's rymdstationer om du ska maxa NWN2.
Jag vet ingen som kan ens få skaplig fps i det spelet.

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hasseboy
Tror du behöver något som närmar sig nasa's rymdstationer om du ska maxa NWN2.
Jag vet ingen som kan ens få skaplig fps i det spelet.

Jo............... det verkar som det. *suck* tack för ditt svar.

Permalänk
Medlem

Inga problem!

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk

Processorn och speciellt ram minnet flaskar. 1gb RAM och ett GTX295? lol

Permalänk
Hjälpsam

Japp det kommer att göra ordentlig skillnad med dina nya minnen.

Om det ändå inte skulle flyta...
En sak som påverkade som sjutton för mig var avancerade skuggor, när jag drog ned dessa flöt det.
Körde ifs Nwn2 med ATI men det är värt ett försök.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Mer minne kommer inte förbättre din fps, däremot så kommer du bli av med hackandet som orsakas av att spelet använder sig av ditt slöa virtuella minne på disken, då 1gb RAM är på tok för lite i ett sånt spel.

Men när du väl får dina nya minnen så är det väl bara processorn som flaskar en aning. Men den kan du ju klocka upp en bra bit. Jag lirar fortförande med min Core 2 Duo 2.4Ghz @ 3.2 Ghz hur fint som helst. En uppgradering på den fronten känns även lite onödig så länge det inte handlar om spel som verkligen utnyttjar fler kärnor (Vilket är ganska få).

Jag hoppas bara du har ett moderkort som klarar av lite klockning

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

va? maxa NWN2 tycker jag aldrig har vart några problem> jag ligger på 60fps dygnet runt med allt maxat 1920X1080 och mitt grafikkort är ju ganska mycket klenar än ditt'

och antagligen så har du för lite ram ja.p kanske att processorn inte riktigt orkar häller vet inte>

Permalänk
Medlem

Självklart kan ram minne förbättra medel fpsn i spel, visst uppgradera från 2-4gb gör ingen större skillnad men när man har så lite som 1gb så är det mycket möjligt att datorn måste läsa mer filer direkt från hårddisken och det tar självklart längre tid än att läsa informationen direkt från minnet.

Men jag vet inte Mr. Bravo du kanske bara räknar fps när du står helt stilla och spelet bara behöver ladda minimalt med information? =D

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag spelar spelet på min burk utan problem med relativt höga inställningar, förstår inte vad det är som är knas för dig. Är du säker på att allt är på application controlled i nvidia's kontrollpanel?

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snowy86
Men jag vet inte Mr. Bravo du kanske bara räknar fps när du står helt stilla och spelet bara behöver ladda minimalt med information? =D

Alltså, det beror helt på hur man ser på det. Jag vet inte exakt hur fps-mätarna i spel funkar, men man märker ju klart och tydligt vad det är som flaskar beroende på hur spelet hackar. Lider man av låg fps så känner man av det mer genom eftersläpningar i dina rörelser och dylikt, alternativt ett mer konstant hackande (Vid väldigt låg fps). Då har du antingen ett slött grafikkort, eller en processor som flaskar grafikkortet (Vad det är brukar vara ganska uppenbart). Upplever man mer kvicka random hack, som inte direkt påverkar din synliga fps eller ens sker vid grafiskt tunga sekvenser, då är det ditt RAM som lackar, eller möjligtvis spelets cache-system som i tex Oblivions fall.

Hur detta kommer sig är inte jag säker på, men antagligen så hinner väl inte fps-mätaren reagera på detta "minnes-hack" då spelet hakar upp sig i några hundradelars sekunder, och flyter därefter på perfekt igen. Lite mer som typ "spikar". I vilket fall så är detta ett grovt men pålitligt sätt att veta vad som behöver uppgraderas/klockas. Därför har jag alltid hållt "minnes-hack" och "låg fps" isär, även om det tekniskt sett hänger ihop

Edit: Så anledningen till varför jag sade att det inte påverkar din fps var ju just för att det inte blir någon synlig skillnad på mätaren i sig. Det blir alltså ett vilseledande sätt att se din prestanda på, om man nu är en sån som stirrar sig blind på fps-mätaren dvs.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

När du kör singelplayer kommer din HD jobba mycket så se till att du har en snabb HD som inte flaskar. Kör du däremot på en server online kommer du inte behöva cacha så mycket på din egen HD.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Tackar för alla svar hehe... Fan glömde bort denna tråd. Idag med min 2nd gen I7 rullar NWN2 bra som fan.

Permalänk
Sötast

Jag gillar pimpim666's svar starkt