Thermalright Ultra-120 eXtreme + OCZ Reaper minne = Får bara plats med 2/4

Permalänk

Thermalright Ultra-120 eXtreme + OCZ Reaper minne = Får bara plats med 2/4

Tjenare

Har sedan ett år tillbaka ungefär kört med Thermalright Ultra-120 eXtreme kylaren på min AMD 9850BE som sitter på en MSI Platinum V2 bräda och det har fungerat bra..Fram till att jag ny vill uppgradera och köpa till 2st stickor OCZ reaper PC8500 minnen så jag sammanlagt får 8gb.
Men det går bara inte att få in mer än 2 st och då använder jag dem två yttre minnes platserna på brädan eftersom kylaren sitter så dumt vinklat så man inte kan få plats med mer än 2 stickor!!

Någon som har samma problem eller vet någon lösning? För det går ju bara att montera den på ett håll på AM2+ brädorna :o.

Annars finns det någon bra kylare som inte tar upp platserna till AM2+?

Väldigt tacksam för hjälp/tips (Segt att behöva köpa ny kylare)
// Jocke

Visa signatur

Antec 300, MSI K9A2 Platinum V2, Phenom 9850BE @3,17ghz, OCZ Reaper 2X2GB @1146 Mhz OC, Crossfire HD4870 @790/1100, Seagate Baracuda 500GB.

Permalänk
Medlem

kan ju försämra kylningen, men testa sätta fläkten på andra sidan av kylaren då?

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

vad har du för moderkort?

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Embu
vad har du för moderkort?

öppna ögonen och ser att det står K9A2 Platinum V2, alltså ett MSI

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Relel
kan ju försämra kylningen, men testa sätta fläkten på andra sidan av kylaren då?

Tror inte det hjälper: problemet misstänker jag är att han måste ha TRUE:n horisontellt monterad på denna AMD bräda, och då är det själva kylflänsen som är i vägen för minnena och inte bara fläkten...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Tror inte det hjälper: problemet misstänker jag är att han måste ha TRUE:n horisontellt monterad på denna AMD bräda, och då är det själva kylflänsen som är i vägen för minnena och inte bara fläkten...

Precis så det känns svårt för det går ju inte att montera den så med dem tillbehören :S
Inga förslag? För det känns ju väldigt dumt

Visa signatur

Antec 300, MSI K9A2 Platinum V2, Phenom 9850BE @3,17ghz, OCZ Reaper 2X2GB @1146 Mhz OC, Crossfire HD4870 @790/1100, Seagate Baracuda 500GB.