Permalänk
Medlem

Mus och Tagentbord (Gaming)

Jo, det är dags för inköp av ny mus och nytt tagentbord, mitt Saitek Eclipse I börjar bli lite slitet, och min gaammmmla diamondback börjar bli rätt tråkig

Men, mössen har kollat på är Deathadder, Ikari och Roccat Kone kan dock inte välja.
Och tagentbord, Saitek Cyborg, Saitek Eclipse III, G15 eller Razer Lycosa.

Jag spelar mest FPS spel såsom CSS, Far Cry 2, Battlefield, COD m.m
Men sen spelar jag ju även mycket strategi och rpg..

Men somsagt, jag har lite svårt att välja och budgeten ligger på 1500kr.
Så tips, ideér och åsikter uppskattas.
Gärna om det finns på Inet/Netonnet.

Visa signatur

Chassi Corsair Obsidian 800d Moderkort ASUS Z170-A RAM Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2400Mhz CL14 Vengeance GPU ASUS Radeon R9 390 8GB DC3 STRIX OCPSU EVGA Supernova G3 750W CPU Intel Core i5 6600K @ 4.6GHz, Noctua NH-D14 Skärm Acer 34" Predator XR341CK Curved

Permalänk
Medlem

ta Logitech G15 och Logitech G9, sjukt goa!

Permalänk
Medlem

Jo, ogillar dock formen på g9. Och dem två går lite över budgeten.. :/

Visa signatur

Chassi Corsair Obsidian 800d Moderkort ASUS Z170-A RAM Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2400Mhz CL14 Vengeance GPU ASUS Radeon R9 390 8GB DC3 STRIX OCPSU EVGA Supernova G3 750W CPU Intel Core i5 6600K @ 4.6GHz, Noctua NH-D14 Skärm Acer 34" Predator XR341CK Curved

Permalänk
Medlem

Tror jag kör på Saitek Cyborg och SteelSeries Ikari.
Fast är det någon som tycker Ikari fungerar bra i spel som Counterstrike Source/1.6?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Deathadder vet jag att det finns flera professionella CS spelar som kör med. Som tangentbord vet jag dock ej men själv har jag beställt ett Saitkek Eclipse 3 nu som verkar bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H.Bengtsson
Deathadder vet jag att det finns flera professionella CS spelar som kör med. Som tangentbord vet jag dock ej men själv har jag beställt ett Saitkek Eclipse 3 nu som verkar bra

Jo, det vet jag om
Men jag har tröttnat på min diamondback som jag haft i ett antal år nu, och jag vill prova något nytt.
Och min hand passar inte på deathaddern, känns almänt obekvämt att spela med den (provat min kompis) så jag kör nog på den större och bättre formade Ikarin.
Sen jag har ju Eclipse I, funderade på trean, men jag gillar cyborg, och att kunna ändra led färgen på olika delar är ju ett +. Sen kan man ju programmera alla makro knappar till skillnad från Eclipse III. Får se om jag ångrar mig i affären imorgon

Visa signatur

Permalänk

Ikari funkar underbart i CS, ja. Jag kan även rekommendera G15, helt klart det bästa tangentbordet jag någonsin använt. Det är svårt att använda ett "vanligt" tangentbord när man har vant sig vid detta.

Permalänk
Avstängd

1. Tangentbord har 0 betydelse i spel, macroknappar och annat shit är meningslöst. Och en display är ännu med värdelöst.
Finns en anledning 0 progamers använder alla nya flashiga keyboards.
Enda som använder dyra är dom som är sponsrade av steelseries och kör med 6/7G.
Men vill man bränna pengar på skit som G15 go ahead.

Hade G15 bland annat förr men ligger i hyllan nu, standard keyboard slår det mesta fortfarande.
Fick dock ett bra pris på ett 7G och använder det för tillfället, dock mycket för jag tycker om oldschool tangenter.

2. Deathadder har bäst optik rent hårdvaru mässigt på marknaden för spel.
Den har 0 negativ acceleration och den har inte prediction med senaste firmware. Tycker du om formen på Death Addern är den ett givet val enligt mig.

Annars Ikari Laser är rätt bra också (om du inte spelar med mycket låg sens i fps, då är deathadder bättre)
Ikari laser är en av dom få bra laser mössen, men faktum är ändå att den skippar som alla andra laser möss vid snabbare dragningar med låg sens.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag håller med definition om att tangentbordet nästan inte har någon betydelse i spel. Däremot tycker jag det är skönt med knappar för att höja/sänka volym, starta mediaspelare osv.

Jag rekommenderar Deathadder varmt. Bästa musen jag nånsin använt, rent prestandamässigt, och passar mig riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Jag kör med en Ikari optical (sen ett år tillbaka) som jag gillar starkt. Bästa passformen för handen bland alla möss enligt mig och mycket precis i styrningen.
Har hört att den optiska musen ska vara bättre än laservarianten i fps spel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
1. Tangentbord har 0 betydelse i spel, macroknappar och annat shit är meningslöst. Och en display är ännu med värdelöst.
Finns en anledning 0 progamers använder alla nya flashiga keyboards.
Enda som använder dyra är dom som är sponsrade av steelseries och kör med 6/7G.

Mja, håller delvis med, delvis inte.
Jag har spelat på ett gäng olika tangentbord (dock aldrig något sånt där superdyrt flashigt) och det är iallfall för mig stor skillnad på känslan.

Något som skiljer tangentborden åt, som i min mening är viktigt, är utformningen och positioneringen av knapparna, höjden på dem, hur lätta de är att trycka ned. hur det känns att trycka ned dem och om de låter mycket eller inte.
Flashiga funktioner för övrigt kunde jag inte bry mig mindre om.

Just nu kör jag med det bästa tangentbord jag testat hittills, nämligen ett Microsoft digital media keyboard 3000 (kostade runt 400 kr).
Knapparna är halvhöga så att det inte tar för lång tid att trycka ned dem när man spelar, men inte så platta att de reagerar för lätt (Körde på ett platt UltraX förut som verklgien inte kändes bra).
Dessutom låter de inte så mycket och knapparna nederst på tangentbordet (som piltangenterna jag använder vid spel) är rundade nedtill, vilket gör de mycket sköna att använda även under lång tid.
Själva tangentbordet har också rundad nederkant, vilket är ett absolut krav, iallfall för mig..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

Om man bara vill ha ett bra tangentbord kolla på ett Keytronic, nu snackar vi gammal hederlig design, om än något öststats inspirerad, och bra kvalitet.

När det gäller möss beror det ju mycket på vad man trivs med, hur man håller musen och hur stora händer man har, nu spelar jag rätt lite FPS men man ska vara rätt extrem för att ha problem med prestandan på moderna gaming möss.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

Köp Logitech G15 och Intellimouse Explorer 3.0 så har du råd med en fin musmatta.

Permalänk

Har själv ett G15 och det enda felet är väl att det är lite stort. xD

Och en G9:a...

Permalänk
Medlem

Jag har razer deathadder , och ja tycker den är gudomlig att spela med ;), tangentbord lirar jag fujitsu siemens original

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB