Serier man kan slösa tråkiga sommardagar på?

Permalänk
Medlem

Serier man kan slösa tråkiga sommardagar på?

Hej
Som rubriken. Dock inga serier som OC och One three hill eller några svenska för den delen Tänkte ge Weeds en channs så jag började kolla på första avsnittet men det verkade som en lite för "tjejig" serie för min smak såg lite ut som Sex and the city men jag kanske har fel? kollade bara några min och hoppade lite i avsnittet...

//Jonte

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Några bra serier:

Scrubs
Seinfeld
Arkiv X
Entourage
Lost
Twin Peaks
Arrested Development
Californication
It's Always Sunny in Philadelphia

Visa signatur

| Antec p183 | Intel i7 920 |Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 750w | PowerColor 4890 Plus | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Western Digital Caviar Black 640GB |

Permalänk
Medlem

weeds, sex and the city? hmm den kopplingen är lite speciell, Tycker weeds första säsong är bland det roligaste som gått på tv faktist älskar humorn i den. Ge det en ca 2 timmar då har du kollat på ca 5 avsnitt då kommer du vara fast.

Sen så bör du se The big bang theory som är den roligaste "normala" sitcomen som sett dagens ljus på ett bra tag.

Sen glömde jag rekommendera Studio 60 on the sunset strip JÄVLIGT bra serie som bara fick en säsong varför vet jag inte, antagligen för att det oerhört bra manuset och den riktigt roliga humorn inte gick hem hos jänkarna.

Sen är ju West wing väldigt välskriven och bra om man pallar med en serie i vita huset

Permalänk
Medlem

Oz - bästa fängelseserien någonsin
24 - gött tempo, bra action och spänning
Top Gear - väldigt roligt och underhållande bilprogram (men du måste inte vara bilintresserad för att uppskatta det)
Entourage - starkt rekommenderat, sex and the city för killar

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Oz är ett måste, underbar serie i 6(egentligen 5, 6e hände på 5e säsongens dvd'er som extramaterial om jag inte minns helt fel)

24 är också en bra serie
scrubs är ett måste för alla!
weeds är kul!
x-files, kanske de nyare säsongerna/avsnitten och filmen men inte de första.

Permalänk
Medlem

Tackar, ska kika lite på Entourage. Ingen som vet något som är likt smallville och supernatural?

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
x-files, kanske de nyare säsongerna/avsnitten och filmen men inte de första. [/B]

Tvärtom ju, va de första säsongerna som va bäst

The Big Bang Theory är en shyst komediserie

Visa signatur

...

Permalänk

Firefly (se gäran filmen serinity efter du sett serien men går att se filmen fristående men det känns konstigt)
the first wave
drive

Fast beror helt på vad man gillar iofs.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Entourage verkade vara en b serie =D Nöter nog lite på Summerland

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Penn & Teller Bullshit är lite kul att titta på.
Ice Road Truckers
Mythbusters
Malcolm In The Middle
Ax Men
Survivorman
Top Gear
That 70's show
Friends
Scrubs
Boston Tea Party
Planet Earth

Finns många bra, intressanta och roliga serier!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hal0
Tvärtom ju, va de första säsongerna som va bäst

Ja de tidigare säsongerna är helt klart bättre än de senare.

På tal om Arkiv X så kan man ju tipsa om att TV4 verkar sända den på nätterna mån-tors, t.ex i kväll är det vid 01:45 S02E18.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Stargate
Eureka
How I met your mother
Star trek
24
House
Lost

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

One piece, Death Note och Full metal alchemist är måsten om man gillar anime enligt mig.
Sedan så går det alltid att se om den svenska klassikern (enligt mig) Hem till midgård hur många gånger som helst! ^^

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Medlem

Ray Mears är bra

Visa signatur

Hej

Permalänk

Fringe och My own worst enemy verkar bra fast jag har bara sett 2-3 avsnitt av dem.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Chuck - skön spionkomediserie

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bonno

Entourage, B?! Näääää, ge det en chans. Du kommer BO i det när du väl kollat på några avsnitt.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Entourage, B?! Näääää, ge det en chans. Du kommer BO i det när du väl kollat på några avsnitt.

Kollar några avsnitt inatt

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bonno

Vänta här nu du tycker att entourage verkade vara en b-serie men du glor på summerland :S i give up

Permalänk
Medlem

Entourage är lätt den bästa komediserien jag sett och jag har sett nästan alla

Det är bara den och Vänner som jag orkat se mer än 4ggr

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubbb
Vänta här nu du tycker att entourage verkade vara en b-serie men du glor på summerland :S i give up

Entourage är kanske inte min typ av serie men jag ska ge det en chans. Det fanns inga avsnitt av summerland upplagt så kunde inte se det...

Visa signatur

Hej

Permalänk
Inaktiv

Buffy
Angel
Dark Angel
Stargate Atlantis
Babylon 5
Legend of the seeker
Merlin

Permalänk

Sitter fast i "Two and a half men" för tillfället. Har slökollat på det förr, men det var mycket trevligare att se allt i rätt ordning. Helskönt

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Rekommenderar Twin Peaks om du vill se något speciellt och lite udda.
En mycket bra serie som till skillnad från andra serier har ett slut.

Visa signatur

I'm Winston Wolfe. I solve problems.

Permalänk
Medlem

Du kan skippa serierna och jobba ^^ Annars så rekommenderar jag alla 10 säsonger av Stargate: SG-1 ! ! !

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Du kan skippa serierna och jobba ^^ Annars så rekommenderar jag alla 10 säsonger av Stargate: SG-1 ! ! !

Indeed.

Permalänk

Scrubs, Chuck, The big bang theory, That's 70s show.

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur ni kan rekommendera The Big Bang Theory, jag fick nästan raseriutbrott när jag såg den, den var så dålig. Karaktärerna är verkligen så djupt efterblivet dåliga att man vill ta livet av sig, men jag har å andra sidan alltid avskytt den stereotypiska bilden av "nörden".

On topic så rekommenderar jag Rescue Me, det är en dramakomediserie med (till skillnad från serien jag nämnde ovan) extremt välskrivna och nyanserade karaktärer. De allra första avsnitten i säsong ett är lite matta, men det blir bättre och bättre. Den sensate säsongen, nummer fem i ordningen, är den bästa hittills.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Entourage - Du kommer antagligen tycka den är riktigt kass i början men sen kommer du älska den. Lätt en av de bästa serierna jag har sett. Ari Gold kommer förändra ditt liv.

That 70s Show - Klassiker med åtta säsonger som tar slut rent för fort när man har börjat kolla.

How I met Your Mother - Ett måste! Riktigt kul och jag tycker historian är riktigt trevlig.

Oz - Rå fängelseserie.

Chuck - Hata eller älska, välj själv

Prison Break - Har du säkert redan sett men man kan alltid se säsong ett en gång till.

Gossip Girl - Många killar kommer tycka du är hånig om du kollar på denna men jag tycker det är skönt att drömma bort sig bland all lyx även fast handlingen ibland är efterbliven

Top Gear - Riktigt kul bilprogram och du måste inte tycka bilar är jätteskoj för att uppskatta de briljanta programledarna.

Sen har du som någon tidigare sa lite lätta serier från Sverige som Hem Till Midgård och Full Frys.

Tycker du om Anime har du ju långkörare som Naruto, One Piece, Bleach plus en massa andra riktigt bra serier.

Edit: Dexter - Löjligt bra och löjligt spännande. Se den.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Jag kom på att jag såg reklam på tv för ett teg sedan +6 månader kanske om en serie eller film.
Det var en tjej som låg på bårhuset och sedan vakade hon upp och såg att dom hade öppnat hennes mage och så... någon som vet vilken jag menar?

Ska kolla igenom lite serier ni rekomenderat

Visa signatur

Hej