World of Warcraft-tråden del 6

Permalänk
Medlem

Utgarde keep, den droppar ifrån sista bossen där.

Permalänk

Känns ju riktigt tråkigt att Blizzard verkligen gör det möjligt för folk att kunna hoppa över content. Att folk får epics lätt är okej. Men denna ändring är nästan sorglig. Finns ingen anledning nu att betala över sommaren när man kan komma tillbaka efter och få samma gear som om man raidat Ulduar hela sommaren.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Går det att byta secret question på ett konto?
Kan man se någonstans om ett konto har varningar eller tom. är avstängt?
Funderar på att köpa et konto nämligen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo

Man kan ändra secret question. men då måste du skicka in informatin om dig sjlv. Pass. cdkey och grejjer.

Sen vet jag inte om man kan se om accet har fått varningar.

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

Finns det någon version av detta macro som fungerar om man inte är speccad för peten som DK? (dvs, att peten bara är en minion)

/cast [nopet] Raise Dead [target="pet, nodead"] Death Pact

Det går iaf inte att ha "target=Risen ghoul"..

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo

byta vet jag ej, men jag vet är att när jag bad blizzard om att få veta vad mitt var blev jag tvungen att maila in en bild på mitt id-kort då jag ej hade kvar cdkeyn.. men borde väl gå att ändra om du har cdkey.

det mesta är väl möjligt om du har den.

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shiroW
byta vet jag ej, men jag vet är att när jag bad blizzard om att få veta vad mitt var blev jag tvungen att maila in en bild på mitt id-kort då jag ej hade kvar cdkeyn.. men borde väl gå att ändra om du har cdkey.

det mesta är väl möjligt om du har den.

Tror (är dock ej 100% säker) att du ska / kan lämna in vad ditt senaste Kortnummer. Så det är väl E-post adress, visa korts nummer, kort-nummer, Cd-key,, som du kan använda som "Det är jag som äger kontot". Tror du kan byta det mesta när det kommer till konto information, bara att du måste ha nuvarande information

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster
Känns ju riktigt tråkigt att Blizzard verkligen gör det möjligt för folk att kunna hoppa över content. Att folk får epics lätt är okej. Men denna ändring är nästan sorglig. Finns ingen anledning nu att betala över sommaren när man kan komma tillbaka efter och få samma gear som om man raidat Ulduar hela sommaren.

Eller ens fortsätta spela det överhuvudtaget eftersom detta bara kommer att accelerera, visst kan Arthas vara rolig men... nja

Permalänk
Medlem

Det är Blizzard i ett nötskall, efter wotlk har allt blivit gimpat!!

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

EQ var väl det första och sista MMO'et där det krävdes lite hjärna och skicklighet, PvE-mässigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster

Det är ett spel, man spelar för ha rolig, om du lirar för epics så jag föreslår du får byta spel.

Jag raidar ulduar hardmodes själv och jag har inget problem med att andra får ulduar gear för mycket mindre ansträngning, det påverkar inte mitt spelande alls. Och det är bra att man kan köpa ulduar gearen med marks då det underlättar rerolling då man får inte problem med att rekrytera nya folk (dvs de med exp och skill).

Det är lätt att se om folk ljuger om dom har exp eller skills.

Permalänk
Medlem

Hej!

Mitt konto är låst så jag håller på att ringa blizzard support men varje gång jag kommer fram efter kanske 5 - 60 mins väntetid så läggs samtalet bara på, Vet någon varför? .. och sen precis i början om du vill ha information på engelska tryck 1 ringer ju svenska nummnret, kommer man till en svensk support sen eller ändå?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raditz
Hej!

Mitt konto är låst så jag håller på att ringa blizzard support men varje gång jag kommer fram efter kanske 5 - 60 mins väntetid så läggs samtalet bara på, Vet någon varför? .. och sen precis i början om du vill ha information på engelska tryck 1 ringer ju svenska nummnret, kommer man till en svensk support sen eller ändå?

om du ringer på det svenska nummret får du prata med en engelsk support dvs du får prata engelska

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
om du ringer på det svenska nummret får du prata med en engelsk support dvs du får prata engelska

Jag ringde nyss i ett acc ärende till svenska supporten..
Fick prata Engelska med en snubbe som ville veta acc name och det va fasen inte det lättaste å stava till det så han förstog..
Ett tipps om du är liksom jag lite småkass på engelska är att kolla upp Stavningsorden på google typ. Alfa, Lima, Foxtrott, å alla andra bokstäver man behöver kunna ...Jag satt fasen i 15 minuter å bara förskte få han att fatta vad mitt acc name va..
Sen för att kunna hjälpa mig var han tvungen att ha secret question åxå..Jag frågade om det va nödvändigt å de va de sa ha.. Skumt tyckte jag...
Han fick det i alla fall å mitt konto funkar nu.... Vi får väll se om det blir hackat..
Hittar ingenstans på wow-europe vart man kan byta secret q...

Permalänk

Man kan inte byta secret question, det är det som är hela grejen med det. Om någon snor ditt konto kan de byta pass, men aldrig secret question. Annars hade hela systemet fallit direkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aesir
EQ var väl det första och sista MMO'et där det krävdes lite hjärna och skicklighet, PvE-mässigt.

jag gissar på att du aldrig raidade aq40 och naxx i 60?

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid

Han har faktiskt rätt. I EQ handlade det mer om hur spelarna uppfattade det som hände på skärmen, det var även mer kaotiskt eftersom på den tiden så hade du varken raid interface eller addons till skillnad från WoW som har hela tiden varit mer av ett MMO för alla. Ett MMO-lite if you will.

För du kan än idag glömma att du kommer med i ett raid utan ett antal addons.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid

Skrev inte mitt inlägg för att klanka på WoW MEN:

Som Solaris skrev finns det mycket mer "hjälpredor" idag som underlättar.
I EQ skulle du som RL hålla koll på 72 människor.
Corpse run i EQ kunde ta timmar - alltså var det mycket mer viktigt att inte misslyckas.
I EQ kunde en raid vara 6-7 timmar.
Innan instanser skapades kunde en boss spawna 1 gång i veckan och då var det ~10 guilds som slogs om honom/henne/den/det.

Det krävdes kort sagt mer av spelarna och guildet. Bra eller dåligt låter jag vara osagt.

Permalänk
Medlem

Om jag med två konton startar två instanser av WoW på samma dator, kan jag med hjälp av macron få char nr2 att t.ex. kasta heal på mig ifrån gränssnittet på min char nr1? Eller är det omöjligt?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valiant
Om jag med två konton startar två instanser av WoW på samma dator, kan jag med hjälp av macron få char nr2 att t.ex. kasta heal på mig ifrån gränssnittet på min char nr1? Eller är det omöjligt?

ja , med macros

@solaris och aeris

Jag sa aldrig att EQ inte var svårt. Jag menade att jag inte tyckte att ditt uttryck stämde, att man inte ens behövde lite hjärna för att raida i WoW. Ungefär 1% av alla guilds raidade naxx i vanilla.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Det finns program för sådant, kallas dualboxing (eller multiboxing om det handlar om mer än två instanser.. fast folk förenklar det ofta och kallar allt för multiboxing) och ett program som jag personligen funkar helt ok heter Keyclone.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kollade lite snabbt om keyclone. Fattar jag rätt är det tangenttryckningar den sänder vidare till alla instanser.

En till fråga. Jag är en person som hellre klickar än trycker tangenter där valmöjligheten finns. Kan macros lagda som ikoner också skicka kommandon till andra Wow-instansen när de klickas?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit

Permalänk
Citat:

Kollade lite snabbt om keyclone. Fattar jag rätt är det tangenttryckningar den sänder vidare till alla instanser.

En till fråga. Jag är en person som hellre klickar än trycker tangenter där valmöjligheten finns. Kan macros lagda som ikoner också skicka kommandon till andra Wow-instansen när de klickas?

Vad jag vet så finns det enbart Keyclone som erbjuder någon sorts global WoW-knapptryckning, till alla instanser dvs. Men den kan enbart läsa av tangentbordsknapptryckningar. Ett musklick skulle ju till exempel bara läsas av som "Mouse1".

Men tro mig, att utnyttja tangentbordets knappar kommer ge dig många fördelar, främst reaktionstiden (tar mycket längre tid att sikta in på rätt spell på din actionbar än att bara trycka på, säg, 2). Sedan kan du ju även utnyttja "Mouseover"-macros, det vill säga, spellen du aktiverar läggs på personen du har din mus över (funkar även med Grid osv.). Alltså - tangentbord all the way.

Körde själv med Keyclone förut, när jag hade polarens konto länkat till mitt (RAF), och det är riktigt smidigt faktiskt. Lättast är ta bort alla rörelse-relaterade binds på de fönsret du inte har som "main" så att säga, och ordna upp en macro för /follow.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis
Vad jag vet så finns det enbart Keyclone som erbjuder någon sorts global WoW-knapptryckning, till alla instanser dvs. Men den kan enbart läsa av tangentbordsknapptryckningar. Ett musklick skulle ju till exempel bara läsas av som "Mouse1".

Sant, men det är inte musklicket i sig som behöver sändas vidare utan att något ska utföras när ikonen (med macrot) har klickats. Finns det nåt sätt att fixa detta vore det kanon.

För att säga som det är har jag ett funktionshinder som gör att min vänster hand mer eller mindre är obrukbar. Därav min önskan att kunna klicka på quikslots då högerhanden ändå måste användas till musen.

Visa signatur

// Valiant

Permalänk
Medlem
Citat:

Sant, men det är inte musklicket i sig som behöver sändas vidare utan att något ska utföras när ikonen (med macrot) har klickats. Finns det nåt sätt att fixa detta vore det kanon.

För att säga som det är har jag ett funktionshinder som gör att min vänster hand mer eller mindre är obrukbar. Därav min önskan att kunna klicka på quikslots då högerhanden ändå måste användas till musen.

Ajdå, då blev det mer förståeligt =/
Men tyvärr, makron exekverar endast kommandon lokalt, inte vidare till andra instanser.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Hmm. Du skulle ju alltid kunna investera i någon liten knappdosa som du har i närheten av musen som du snabbt kan sätta fingrarna på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggeh
Men tyvärr, makron exekverar endast kommandon lokalt, inte vidare till andra instanser.

Man kan inte med ett macro generera att en tangent "trycks" då?

Visa signatur

// Valiant

Permalänk
Medlem

Undra om old republic 2 blir bra.

*Nej nu ger jag upp WoW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggeh

Kan meddela att programmet HotkeyNet http://hotkeynet.com kunde göra precis det jag önskade. Nu kan jag t.ex. klicka på en slot i mainfönstret och min alt char castar en heal på mig.

Visa signatur

// Valiant

Permalänk
Medlem

nu har alla mina bokmärken försvunnit =(
är vill ha en PVE & PVP build för en hunter.

Någon som sitter på en bra.

Visa signatur

| Steam - Toivo |