Koolance släpper vattenblock för Geforce GTX 295 och 285

Permalänk
Melding Plague

Koolance släpper vattenblock för Geforce GTX 295 och 285

Vattenkylningsexperterna Koolance rullar ut nya produkter för de snabbaste grafikkorten i Nvidias sortiment.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

1 kilo verkar ganska tungt i mina ögon.
Brukar det var sådana vikter på kylarna?

Permalänk

Vattenblocket för Geforce GTX 295 väger hela ett kilo och kostar 159,99 USD. 500 kronor. Modellen för Geforce GTX 285 och 275 är något lättare på 680 gram. Priset hamnar på cirka 99,99 USD.

... Jag förstår inte varför det står 500 kronor mitt i meningen. >_>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doggywrap
Vattenblocket för Geforce GTX 295 väger hela ett kilo och kostar 159,99 USD. 500 kronor. Modellen för Geforce GTX 285 och 275 är något lättare på 680 gram. Priset hamnar på cirka 99,99 USD.

... Jag förstår inte varför det står 500 kronor mitt i meningen. >_>

',' & '.' siter ganska nära varandra(lätt att ta fell)...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moflon
',' & '.' siter ganska nära varandra(lätt att ta fell)...

Ja men det ska väl ändå inte stå 500 kr, snarare 1500kr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Ja men det ska väl ändå inte stå 500 kr, snarare 1500kr.

jag har absulut ingen aning om hur många kronr(sek) dolarn(usd) kostar, och igen det är ganska lätt att misa en '1' (när man skriver)...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skunkenn
1 kilo verkar ganska tungt i mina ögon.
Brukar det var sådana vikter på kylarna?

Mitt 295-block från Aquagrafx, som är i koppar, tror jag väger in på över 850g. Två kopparplattor med en delrin-platta emellan. Nästan lite tveksam över att montera den. Kortet i sig väger över 1kg med kylaren, och än mer fyllt med vätska.

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem

Och så glider en månad förbi och vi har GTX 296 med nya fästen och 2 kärnor i en IHS vilket skapar helt nya standarder och helt nya block... mjaa, nog därför en vattenlösningar blir en dyr historia, nu när Intel bestämt sig för alla möjliga sockets till sina processorer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raskolnikov.EO
Och så glider en månad förbi och vi har GTX 296 med nya fästen och 2 kärnor i en IHS vilket skapar helt nya standarder och helt nya block... mjaa, nog därför en vattenlösningar blir en dyr historia, nu när Intel bestämt sig för alla möjliga sockets till sina processorer.

Vattenkyla gpu är ju en bra idé men det kommer ju nytt hela tiden så jag tror det här blocket kom lite för sent. Men jag kör med ett 775 vattenblock på 1366 socket. Tack asus för att ni är smarta och gör dubbla hål på sina i7 moderkort

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bazooka_tim
Vattenkyla gpu är ju en bra idé men det kommer ju nytt hela tiden så jag tror det här blocket kom lite för sent. Men jag kör med ett 775 vattenblock på 1366 socket. Tack asus för att ni är smarta och gör dubbla hål på sina i7 moderkort

Visst får man tacka tillverkare som Asus som väljer användarvänlighet och kvalité före pengar... så sant så.