Permalänk
Medlem

Ghettomod - Varm jävla sommardag!

Sitter i ca 30 graders värme i mitt rum och försöker spela Overlord 2. Det krashade dock efter ett tag och upptäckte nedanstående temperaturer för grafikkortet. Märk att stapeln har varit nämre upp till ca 98 grader när jag väl spelade.

Jag fick offra fläkten för pannan till datorn istället.

Dagen är räddad! Temperaturen gick ner med ca 15-20 grader och det var sedan inga problem att spela vidare

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Det är är inte en ghettomod.

Permalänk
Medlem

Bah...

Standard "Sommar mod" för många, har till och med en polare som lagt ned sin stativfläkt framför burken (42 centimeter i diameter flyttar luft).

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Medlem

hm, min laptop visar just nu... ca 80 C* i core 0 och 1 och ca 72 C* som local temp och det enda jag gör är att surfa på swec men ändå så är det ovanligt låga tempratuerer för min amilo xi 1526

Permalänk
Medlem

Senare i sommar eller nästa sommar kommer jag att sitta med en 140mm rörfläkt och blåsa luft på graffet.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

for och köpte en http://teknikmagasinet.se/db.pl?template_file=link_product.ht...

på min bärbara som ligger och tuggar XBMC hela dagarna, sjukt stor och bra skillnad. 230:- väl investerade pengar.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Det är är inte en ghettomod.

Du får kalla det vad du vill...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av johnny
Bah... Standard "Sommar mod" för många, har till och med en polare som lagt ned sin stativfläkt framför burken (42 centimeter i diameter flyttar luft).

Jo, detta är säkerligen inget ovanligt. Blev bara så jäkla förvånad när spelet krashade och såg att tempen varit uppe i 98 grader. Är bara sjukt vilken skillnad väder och en fläkt kan göra

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Sötast

Ghettomod!?

Du skulle sett min ghettomod då jag sågade upp ett hål i mitten på mitt bord och satte i en chassifläkt i bordsskivan som laptopkylare!

Tråden bör nog finnas någon stans på sweclockers, men att hitta den vore ju jättespännande bara nära 7k inlägg.

Permalänk
Avstängd

Standard sommar akut kylning när inget annat finns till hands, körde med det också för något år sedan som ersattes av vattenkylning med endast block pump och lite slangar samt en 30L saftmaja kastrull som fylldes med en 10L is-kloss varje morgon.. det var vatten i en 10L hink som låg i frysen i ca 24h

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Ghettomod!?

Du skulle sett min ghettomod då jag sågade upp ett hål i mitten på mitt bord och satte i en chassifläkt i bordsskivan som laptopkylare!

Tråden bör nog finnas någon stans på sweclockers, men att hitta den vore ju jättespännande bara nära 7k inlägg.

Yep, det blir toksvårt att hitta bland sina egna inlägg.. uppe i 7618 med den här.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Gettomod måste innehålla något av buntband, silvertejp eller mycket lim. Sedan måste det finnas en risk för personskador från till exempel dåligt skarvade sladdar eller tegelstenar som sitter upp tejpade i taket.

Enligt mig då...

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Ser inga modifikationer alls?

Visa signatur

[B]965BE C3 @ 4018MHz | XFX HD5770 @ 1GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laxxen#28
Ser inga modifikationer alls?

Inte jag heller.

Det enda jag ser är en dator med öppen chassisida med en rumsfläkt som blåser in i datorn.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Har en polare som la en fryst lax i en skål på botten av sitt chassi och körde sedan med en bordsfläkt som fick blåsa på den. haha.
Kunde inte lira spel utan den fisken^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrCronic
Har en polare som la en fryst lax i en skål på botten av sitt chassi och körde sedan med en bordsfläkt som fick blåsa på den. haha.
Kunde inte lira spel utan den fisken^^

Fan en bild skulle förgylla min dag

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Gettomod måste innehålla något av buntband, silvertejp eller mycket lim. Sedan måste det finnas en risk för personskador från till exempel dåligt skarvade sladdar eller tegelstenar som sitter upp tejpade i taket.

Enligt mig då...

+1 på det, helt korrekt beskrivning av en ghettomod.

Och en bild på den där frysta laxen vore sååååå najs....

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Gettomod måste innehålla något av buntband, silvertejp eller mycket lim. Sedan måste det finnas en risk för personskador från till exempel dåligt skarvade sladdar eller tegelstenar som sitter upp tejpade i taket.

Enligt mig då...

Haha, min TV-bänk innehåller inte de nämnda ingredienserna, men det finns stor risk för personfara om det är av stor betydelse XD

Till TS; jag var kanske kort där, det du gjort är att ha löst ett problem på ett smart och enkelt sätt, men det är ingen ghettomod.

Hade du däremot skarvat in sladden till nätagget och monterat in fläkten i chassit på något sätt så hade det varit en tvättäkta ghettomod

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laxxen#28
Ser inga modifikationer alls?

Håller med jag skulle inte kalla det här mod eftersom du inte har gjort nått avancerat bara öppnat sido väggen och satt en bordsfläkt där.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
Håller med jag skulle inte kalla det här mod eftersom du inte har gjort nått avancerat bara öppnat sido väggen och satt en bordsfläkt där.

Precis, ghettomod är något ovanligt. Detta är vanligt, har själv funderat på att göra det.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kiruna
Fan en bild skulle förgylla min dag

Tyvärr så har han redan köpt ett bättre grafikkort med bättre kylning och fixat sin ventilation. Hehe såg förjävligt ut, fick skicka kvinnan sin för att hämta ny lax var annan timme:P

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrCronic
Tyvärr så har han redan köpt ett bättre grafikkort med bättre kylning och fixat sin ventilation. Hehe såg förjävligt ut, fick skicka kvinnan sin för att hämta ny lax var annan timme:P

XD

Synd det inte finns någon bild:/.

Nåväl som ovanstående talare, måste en ghettomod innefatta minst, buntband, silvertejp och/eller klister.

Löste själv mitt problem sådär förra sommaren då det blev varmt, iaf för mig och datorn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
det blir toksvårt att hitta bland sina egna inlägg.. uppe i 7618 med den här.

Du sitter alltså på flera konton? Det låter lite små-sjukt.

Visa signatur

"plattan som moderkortet är uppbyggt på (minns ej vad det heter)" - muhihihaha

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Gettomod måste innehålla något av buntband, silvertejp eller mycket lim. Sedan måste det finnas en risk för personskador från till exempel dåligt skarvade sladdar eller tegelstenar som sitter upp tejpade i taket.

Enligt mig då...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laxxen#28
Ser inga modifikationer alls?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tipsaossgärna
Du sitter alltså på flera konton? Det låter lite små-sjukt.

Hur tycker du "Med den här användarkontot" låter?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tipsaossgärna
Du sitter alltså på flera konton? Det låter lite små-sjukt.

jag tror han syftade på "det här inlägget"

Permalänk
Medlem

Skulle sitta fint med en sån där lövblåsare eller vad de heter som blåser in luft i datorn.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Skulle sitta fint med en sån där lövblåsare eller vad de heter som blåser in luft i datorn.

Jo, rätt så bra lufttryck i en sån. Men det låter mycket också

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Jo, rätt så bra lufttryck i en sån. Men det låter mycket också

1. Ska det vara så ska det!
2. Använd medföljande hörselskydd...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
1. Ska det vara så ska det!
2. Använd medföljande hörselskydd...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
1. Ska det vara så ska det!
2. Använd medföljande hörselskydd...

+1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Skulle sitta fint med en sån där lövblåsare eller vad de heter som blåser in luft i datorn.

Lägg lövblåsaren utanför och led in luften via ett stort rör. Då slipper du ljudet och kan använda minst en rulle silvertejp för att bygga det.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06