Permalänk
Hedersmedlem

Jag lade precis märke till att http://www.dustinhome.se/pd_5010168735.aspx med studentrabatt kostar 438 kr, medan uppgraderingsversionen http://www.dustinhome.se/pd_5010168738.aspx kostar 465 kr. Kanske har något blivit fel där, med tanke på att uppgraderingslicenser brukar vara billigare.

Permalänk
Medlem

Leveranstid

Har hittills alltid varit nöjd när jag har handlat från Dustin, både privat och på jobbet. Nu när skattepengarna äntligen kommit slog jag till på att lägga en order hos dustinhome.se. Alla komponenter var antingen "I lager" eller "1-2 dagar".

När jag knappade in min order (2009-06-09) valde jag att betala på en gång (nästan 20 kkr) eftersom jag litade på Dustin *STUPID*. Döm om min förvåning när jag i orderhistoriken läser att en av komponenterna har beräknad leverans 2009-06-17 (Extra surt då det är stor risk att jag får vänta ända till 2009-06-22 pga Midsommar). Min första tanke var att produkten kanske tagit slut under tiden som jag knappade in min beställning. Så var inte fallet. Det står i dag 2009-06-10 att det ska vara "1-2 dagar" i leveranstid. http://www.dustinhome.se/pd_5010224313.aspx

Jag ringde till dustins kundtjänst för att kolla om det hade blivit fel. Enligt utsago från kundtjänst har det inte blivit fel utan det är över en veckas leveranstid på en av komponenterna i min order. Då komponenten i fråga är en hårddisk så frågade jag om jag kunde byta ut den mot en likvärdig men det gick inte eftersom jag redan har betalat (20kkr)?!?!?! Bemötandet från kundtjänst var bra men servicenivån under all kritik.

En bra lösning enligt mig hade varit att byta ut hårddisken mot en annan modell och bjuda på eventuell mellanskillnad alternativt att kräva mig på en kompletterande betalning eller ge mig en slant tillbaka om jag valt en billigare modell. Hur svårt kan det vara?!

MvH
/thorsten

PS
När jag handlar på jobbet är servicenivån en helt annan än denna gång. Kan det vara som så at dustin.se och dustinhome.se har olika personal eller är det samma?
DS

Visa signatur

http://rhau.se

Intel Core I7 920 @ 3.4 GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Asus Geforce GTX 285 TOP | Corsair 6GB DDR3 XMS3 Dominator PC3-12800 | Corsair HX 620W | Noctua NH-U12P |WD Caviar Black 1TB 7200RPM | Samsung Syncmaster P2350 | Antec P182

Permalänk
Dustin AB

Re: Leveranstid

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fo'shizzle Nu undrar jag om jag kommer få ytterligare mejl när skärmen skickas iväg så jag faktiskt vet att paketet är på kommande?

Hej! Jo, det ska du få. Om det fortfarande finns oklarheter så maila mig direkt med ordernumret så kollar jag hur allt ser ut.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av raaaz
Efter att ha gett Dustinhome svidande kritik för några dagar sedan måste jag idag ge dom en stor tumme upp! Jag hade klantat mig, men de valde att stå för en kostnad jag borde fått betala. Där bjöd de på service och den negativa bild jag byggt upp av dustinhome på senaste tiden blev genast lite bättre. Fortsätt så

Det funkar ju också

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
Jag lade precis märke till att http://www.dustinhome.se/pd_5010168735.aspx med studentrabatt kostar 438 kr, medan uppgraderingsversionen http://www.dustinhome.se/pd_5010168738.aspx kostar 465 kr. Kanske har något blivit fel där, med tanke på att uppgraderingslicenser brukar vara billigare.

Hej! Tackar, ska be kollegorna ta en titt på detta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av thorre
Har hittills alltid varit nöjd när jag har handlat från Dustin, både privat och på jobbet. Nu när skattepengarna äntligen kommit slog jag till på att lägga en order hos dustinhome.se. Alla komponenter var antingen "I lager" eller "1-2 dagar".

När jag knappade in min order (2009-06-09) valde jag att betala på en gång (nästan 20 kkr) eftersom jag litade på Dustin *STUPID*. Döm om min förvåning när jag i orderhistoriken läser att en av komponenterna har beräknad leverans 2009-06-17 (Extra surt då det är stor risk att jag får vänta ända till 2009-06-22 pga Midsommar). Min första tanke var att produkten kanske tagit slut under tiden som jag knappade in min beställning. Så var inte fallet. Det står i dag 2009-06-10 att det ska vara "1-2 dagar" i leveranstid. http://www.dustinhome.se/pd_5010224313.aspx

Jag ringde till dustins kundtjänst för att kolla om det hade blivit fel. Enligt utsago från kundtjänst har det inte blivit fel utan det är över en veckas leveranstid på en av komponenterna i min order. Då komponenten i fråga är en hårddisk så frågade jag om jag kunde byta ut den mot en likvärdig men det gick inte eftersom jag redan har betalat (20kkr)?!?!?! Bemötandet från kundtjänst var bra men servicenivån under all kritik.

En bra lösning enligt mig hade varit att byta ut hårddisken mot en annan modell och bjuda på eventuell mellanskillnad alternativt att kräva mig på en kompletterande betalning eller ge mig en slant tillbaka om jag valt en billigare modell. Hur svårt kan det vara?!

MvH
/thorsten

PS
När jag handlar på jobbet är servicenivån en helt annan än denna gång. Kan det vara som så at dustin.se och dustinhome.se har olika personal eller är det samma?
DS

Hej! 5010224313 finns i skrivande stund på lager, och finns även på lager hos distributörerna. Diskarna kom fram till oss den 12:e. En ETA är som jag tidigare sagt, tyvärr inget som är 100%'igt. Ibland stämmer det, ibland går det mycket snabbare - ibland långsammare. I detta fall fick vi in en leverans betydligt snabbare än vad vi tidigare beräknat.

Dustin-organisationen har flera orderinstanser beroende på vad, var och hur man beställer. Kundservice-delen (som hanterar reklamationer och återköp) är gemensam för respektive verksamhet. Har man betalat en order så är det oftast krånligt att ändra på någonting utan att häva hela köpet, dock beror det lite på hur man har betalat. Nu vet jag tyvärr inte hur det var i just ditt fall.

Om det fortfarande inte är löst så går det bra att maila mig på jm@dustin.se

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja
jm@dustin.se
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk

Det var http://www.dustin.se/pd_5010208891.aspx
Finns även andra diskar som saknar hastighet i informartionen.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
Det var http://www.dustin.se/pd_5010208891.aspx
Finns även andra diskar som saknar hastighet i informartionen.

Ah, dessa diskar har IntelliPower samt en del andra funktioner och specas med olika hastigheter lite överallt. RPM'en på dessa varierar lite beroende på hur man använder dom. Dessa specas på andra håll både som 5400 samt 7200, men då inget av de "stämmer" egentligen så togs RPM'en bort helt på dessa, då de helt enkelt inte arbetar med fast RPM.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMartoja
Ah, dessa diskar har IntelliPower samt en del andra funktioner och specas med olika hastigheter lite överallt. RPM'en på dessa varierar lite beroende på hur man använder dom. Dessa specas på andra håll både som 5400 samt 7200, men då inget av de "stämmer" egentligen så togs RPM'en bort helt på dessa, då de helt enkelt inte arbetar med fast RPM.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Fast vad jag förstår så jobbar dom med fast RPM.
Dock så meddelar de inte er och/eller kunderna, hur snabbt exemplaren snurrar.
Så det finns ingen möjlighet att officiellt skriva det i en specifikation.

"The reality is revealed by a sentence that Western Digital added to the description of IntelliPower: "For each GreenPower™ drive model, WD may use a different, invariable RPM." In other words, Western Digital reserves the right to release both 5,400 RPM and 7,200 RPM drives under the Green Power name — without telling you which are which."

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkott
Fast vad jag förstår så jobbar dom med fast RPM.
Dock så meddelar de inte er och/eller kunderna, hur snabbt exemplaren snurrar.
Så det finns ingen möjlighet att officiellt skriva det i en specifikation.

"The reality is revealed by a sentence that Western Digital added to the description of IntelliPower: "For each GreenPower™ drive model, WD may use a different, invariable RPM." In other words, Western Digital reserves the right to release both 5,400 RPM and 7,200 RPM drives under the Green Power name — without telling you which are which."

Hej!

Tack för bra info, det var en nyhet för mig.

// Jüri @ Dustin.

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk

Hej Dustin!
Jag undrar bara varför ni INTE upplyser köpare på att Magellans GPSs för fordonsbruk upphör med europeiska kart uppdatering. detta har leverantör och Magellan gått ut med men ni mörkar det för kund!!!
Vem vill köpa en GPS som INTE går att uppdatera med fräsha kartor?

NETonNET och andra sköter dettta snyggare!!

mvh/Erik

Visa signatur

| Intel I7 12700k | Noctua NH-U12A | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 5200mhz | Samsung 980 Pro M.2 NVME 2TB | Seagate FireCuda 520 2TB | Samsung 970 pro 1TB | WDC WD30 3TB | Gigabyte RTX 3070 Aorus | Fractal Design Define R6 Black | Gigabyte Aorus P850W | Asus VG258 24" 165Hz | Benq 24" |

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BumpaBumpa Berra
Hej Dustin!
Jag undrar bara varför ni INTE upplyser köpare på att Magellans GPSs för fordonsbruk upphör med europeiska kart uppdatering. detta har leverantör och Magellan gått ut med men ni mörkar det för kund!!!
Vem vill köpa en GPS som INTE går att uppdatera med fräsha kartor?

NETonNET och andra sköter dettta snyggare!!

mvh/Erik

Hej!

Om vår produktavdelning har fått information om detta från distributörer eller tillverkaren så kommer det även dyka upp på hemsidan. Har meddelat produktavdelningen om detta, tack för tipset.

Trevlig midsommar!

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

Hej, jag är en trogen kund på Dustinhome och jag har aldrig haft problem när jag handlat där.
Jag har handlat för drygt 70 000 där och jag tycker ni kunde ha något förmånssystem för trogna kunder med tex extrapris på några varor eller 500 kr att handla för för var 10 000 man handlar för

mvh Erik

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikn911
Hej, jag är en trogen kund på Dustinhome och jag har aldrig haft problem när jag handlat där.
Jag har handlat för drygt 70 000 där och jag tycker ni kunde ha något förmånssystem för trogna kunder med tex extrapris på några varor eller 500 kr att handla för för var 10 000 man handlar för

mvh Erik

Hej, Erik!

Trevligt att höra! Jag skickar vidare dina förslag.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

Söndag kväll och dustinhome.se är segt som sirap.
Är det nån speciell anledning till att sidan går oerhört segt på söndagskvällar, typ nån backup som går? Eller är det helt enkelt bara ovanligt mycket trafik då?

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raaaz
Söndag kväll och dustinhome.se är segt som sirap.
Är det nån speciell anledning till att sidan går oerhört segt på söndagskvällar, typ nån backup som går? Eller är det helt enkelt bara ovanligt mycket trafik då?

Hej, Raaz!

Vi är medvetna om problemet och jobbar på att lösa det.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk

Några planer på att erbjuda fler mobilabb från tele2?
Själv vill jag gärna bli erbjuden "kompis student" och "kompis pott".

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtlasPatlas
Några planer på att erbjuda fler mobilabb från tele2?
Själv vill jag gärna bli erbjuden "kompis student" och "kompis pott".

Hej! Kollar upp, återkommer i tråden.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk

Hur går det med uppkollandet egentligen?

Permalänk
Medlem

Hej!

Måste säga att ni har en mycket bra e-butik. Jag handlar nästan alltid hos er när det vankas inköp. Dock tycket jag att ni är för långsamma att svara på e-post. På väldigt enkla frågor så kan man få vänta 1-2 veckor, vilket jag tycker är helt orimligt.

Sen har jag ett litet önskemål. Köpte ett moderkort från er till AM2+ tidigare men har dragit sönder ena fästet i bakplåten. Därför skulle det vara mycket bra om ni kunde ta hem en bakplåt så man kunde köpa en ny. Ni tycks inte ha den produkten.

Tack för ett bra jobb!

Henrik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bockhorn
Hej!

Måste säga att ni har en mycket bra e-butik. Jag handlar nästan alltid hos er när det vankas inköp. Dock tycket jag att ni är för långsamma att svara på e-post. På väldigt enkla frågor så kan man få vänta 1-2 veckor, vilket jag tycker är helt orimligt.

Sen har jag ett litet önskemål. Köpte ett moderkort från er till AM2+ tidigare men har dragit sönder ena fästet i bakplåten. Därför skulle det vara mycket bra om ni kunde ta hem en bakplåt så man kunde köpa en ny. Ni tycks inte ha den produkten.

Tack för ett bra jobb!

Henrik

Är det nåt du undrar om en vara så skall du maila dustin.se.
Likadant om du skall ringa, ring dustin, inte home.

Permalänk
Hedersmedlem

Kom på en lite konstig sak som jag tänkt på sist:
subgruppen "datorpaket" ligger under huvudkategorin "datorkomponenter"
Tycker den borde ha en egen orange rubrik som dom andra på vänstersidan, eller vad tycker ni?

Fortsatt bra:
*Gillar era förmåner för studenter.
*Trevlig att dustins representanter fortfarande är här och aktiva.
Glömde visst att ni va flera från Dustin på forumet, det glömde jag nämna i ert kundformulär
*Bra jobbat med utbud och priser. Jag tror jag uppgraderar er till min favoritbutik, bland kategorin datorbutiker.

Fortsätt i samma takt

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtlasPatlas
Hur går det med uppkollandet egentligen?

Hej! Jodå, har fört vidare frågan och väntar på klara besked. Om det är något vi kommer att sälja så kommer det dyka upp på webben, frågan har varit uppe tidigare och det tittas på.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bockhorn
Hej!

Måste säga att ni har en mycket bra e-butik. Jag handlar nästan alltid hos er när det vankas inköp. Dock tycket jag att ni är för långsamma att svara på e-post. På väldigt enkla frågor så kan man få vänta 1-2 veckor, vilket jag tycker är helt orimligt.

Sen har jag ett litet önskemål. Köpte ett moderkort från er till AM2+ tidigare men har dragit sönder ena fästet i bakplåten. Därför skulle det vara mycket bra om ni kunde ta hem en bakplåt så man kunde köpa en ny. Ni tycks inte ha den produkten.

Tack för ett bra jobb!

Henrik

Tjena, om dessa säljs löst i Sverige så kan vi alltid kika på det, maila i så fall till jm@dustin.se eller order@dustinhome.se med exakt vad du är ute efter så återkommer vi om den saken. Angående svarstiderna - det beror väldigt mycket på vem man mailar och när man gör det. För några veckor sedan var det väldigt högt tryck på samtliga avdelningar vilket gjorde att svarstiderna drog ut ett par dagar mer än vanligt, idag är det mesta under kontroll igen. "Enkla frågor" får man alltid snabbast svar på, sedan är det ju svårt att bedöma vad som är enkelt. Frågor som kräver inkoppling av andra avdelningar kan av logiska orsaker ta ytterligare tid, även om det i vanliga fall inte märks speciellt mycket under icke-stresstider.

Om det gäller ärenden som man behöver snabbt svar på så är det alltid bäst med telefon.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
Kom på en lite konstig sak som jag tänkt på sist:
subgruppen "datorpaket" ligger under huvudkategorin "datorkomponenter"
Tycker den borde ha en egen orange rubrik som dom andra på vänstersidan, eller vad tycker ni?

Fortsatt bra:
*Gillar era förmåner för studenter.
*Trevlig att dustins representanter fortfarande är här och aktiva.
Glömde visst att ni va flera från Dustin på forumet, det glömde jag nämna i ert kundformulär
*Bra jobbat med utbud och priser. Jag tror jag uppgraderar er till min favoritbutik, bland kategorin datorbutiker.

Fortsätt i samma takt

Hej! Datorpaket som sådana har nog hamnat där då det från början endast fanns uppgraderingspaket i lösa delar, vilket fortfarande är "komponenter". Numera finns det ju lite mer alternativ där. Ska skicka vidare ditt förslag

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

En lite irriterande sak är att om man är mån om att få en snabb leverans (och där är ni svårslagna) så väljer man förstås bara saker som finns i lager. Problemet är jusst att ni bara skriver att ni har den i lager eller ej - inte hur många som finns i lager.

Så när man omsorgsfullt fyllt sin varukorg och går vidare, väljer betalningsalternativ osv. så får man reda på att allt visst inte fanns i lager. Tydligen så fanns det bara ett exemplar av en av de produkter man valde två av, detta går inte(?) att få reda på förrns ordern är lagd. Lite snopet är det ju när en liten fläktsladd som man likväl kan klara sig utan ska uppehålla hela ordern.

Visst har jag förståelse för att man kanske inte vill delge det exakta lagerantalet men nu känns det lite klumpigt, jag tog direktbetalning och fick frågan om jag ville betala direkt eller senare när allt inkommigt i lager - där borde man t.ex. kunna välja att gå tillbaka och ändra ordern.

Hur avbeställer jag nu denna (ej betalda) order?
Har för mig att någon sa att ordrar som inte betalas aldrig behandlas och självdör efter x dagar. Eller ska man skicka ett manuellt e-post för att bli av med den?

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
En lite irriterande sak är att om man är mån om att få en snabb leverans (och där är ni svårslagna) så väljer man förstås bara saker som finns i lager. Problemet är jusst att ni bara skriver att ni har den i lager eller ej - inte hur många som finns i lager.

Så när man omsorgsfullt fyllt sin varukorg och går vidare, väljer betalningsalternativ osv. så får man reda på att allt visst inte fanns i lager. Tydligen så fanns det bara ett exemplar av en av de produkter man valde två av, detta går inte(?) att få reda på förrns ordern är lagd. Lite snopet är det ju när en liten fläktsladd som man likväl kan klara sig utan ska uppehålla hela ordern.

Visst har jag förståelse för att man kanske inte vill delge det exakta lagerantalet men nu känns det lite klumpigt, jag tog direktbetalning och fick frågan om jag ville betala direkt eller senare när allt inkommigt i lager - där borde man t.ex. kunna välja att gå tillbaka och ändra ordern.

Hur avbeställer jag nu denna (ej betalda) order?
Har för mig att någon sa att ordrar som inte betalas aldrig behandlas och självdör efter x dagar. Eller ska man skicka ett manuellt e-post för att bli av med den?

Hej!

Det bästa i sådana situationer är att antigen kontakta någon av våra säljare via telefon eller så kan du alltid maila mig. Det finns dock en stor chans att du får snabbast svar via telefon De finns på 08-553 44 900 (om det är Dustin Home). Jag finns på jm@dustin.se.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

Har skillnaden mellan studentrabatt och ordinarie priser minskat på vissa varor? Tänker t.ex på minneskort, eller är det så att priserna ökat?

Köpte i slutet av förra året TRANSCEND SECURE DIGITAL (SD) 45X 2 GB för 40 kr.
Nu kostar samma minne 61 kr med studentrabatt och 99 kr utan (fortfarande mycket bra rabatt ). Vet ej vad ordinarie pris var i slutet av förra året.

Kanske är så enkelt att priset ökat.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Har skillnaden mellan studentrabatt och ordinarie priser minskat på vissa varor? Tänker t.ex på minneskort, eller är det så att priserna ökat?

Köpte i slutet av förra året TRANSCEND SECURE DIGITAL (SD) 45X 2 GB för 40 kr.
Nu kostar samma minne 61 kr med studentrabatt och 99 kr utan (fortfarande mycket bra rabatt ). Vet ej vad ordinarie pris var i slutet av förra året.

Kanske är så enkelt att priset ökat.

Hej!

Priset har pendlat lite på detta minne, ja. Kostade som minst i slutet på förra året till ~ januari 2009.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag vet inte om detta är rätt avdelning men det har ju iofs med support och garantifrågor att göra.
Här är storyn..
Köpte ifol 3 Augusti 2008 en HP iPAQ 614C ifrån Er. Nu har denna dock lagt av, varför jag vände mig till HP om support på denna, enligt dom fick jag dock svar att garantin gått ut (antar att garantin Ni Dustin har gentemot dom har har gått ut), därför skrev jag i förrgår ett mejl till eran kundservice. Från dom fick jag ett mejl idag där dom bad mig vände mig till HP igen, personen ifråga kan ju uppenbarligen inte läst mitt mejl då jag skrev att min garanti gått ut gentemot HP! Detta var idag jag fick detta mejl så har inte kunnat göra något mer åt saken, blev bara väldigt less...
Iallafall här följer mailen..

Brevet från HP (efter en online felanmälan)

Citat:

Hej

Tyvärr måste jag be dig vända dig till återförsäljare för att hävda din garanti med denna faktura eftersom det kan vara så att garantin gentemot HP har gått ut.
Men det kan fortfarande vara så att du kan ha kvar garanti gentemot Dustin.

Om Dustin köpte din produkt av HP i början av Juni som det ser ut i mitt system har garantin trots allt gått ut ifrån HP i början av Juni.
Med andra ord om Dustin lovat garanti från detta datum är det dom du måste vända dig till. Tack på förhand!

Vänliga hälsningar

Emma Stillström
Customer Care Reception

Hewlett-Packard Sverige AB
HP Services TSDO CCR VaGSC

+46 771 303070 office | +353 16968296 fax | serviceanmalan@hp.com

Hewlett-Packard Customer Services Limited
Belfield Office Park, Beaver Row, Clonskeagh, Dublin 4
+ + + + + ++++++ hp

DISCLAIMER:
Registered Office: Hewlett-Packard Customer Services Limited,
63-74 Sir John Rogerson's Quay, Dublin 2.Registered Number: 34508
The contents of this message and any attachments to it are confidential and may be
legally privileged. If you have received. This message in error, you should delete it
from your system immediately and advise the sender. To any recipient of this
message within HP, unless otherwise stated you should consider this message

Brevet jag skrev till Dustin i förrgår

Citat:

Hej!

Jag köpte ifjol ett stycke HP iPAQ 614C Business Navigator av Er. Nu har jag dock fått problem med denna då den inte startar upp riktigt, den fryser sig vid HPs-laddningsskärm.

Enligt rekommendation från Er webbsida ”Garanti & Returhantering” (http://www.dustinhome.se/DynamicPage.aspx?groupSet=3&group=15...) vände jag mig direkt till HP support.

Från Emma Stillström (Customer Care Reception, Hewlett-Packard Sverige AB) fick jag dock ett mejl om att garantin för denna produkt med (produktnummer: XXXXX och serienummer: XXXXXXXXX) hade gått ut gentemot dom.

Dom hänvisade mig istället till Er. Och nu vill jag gentemot Er åberopa min garanti med bifogad faktura.

Kundnummer: XXXXX
Ordernummer: XXXXXXXX

Med Vänlig Hälsning /XXXX

Svaret jag fick idag..

Citat:

Hej!

Tack för ditt mail!

Du har köpt en produkt där reparation och service hanteras av tillverkaren själva eller deras utvalda servicepartner. Felanmälan gör du via 0771-30 30 00.

De ger dig vidare information om hur serviceärendet går till.

Vi ställer gärna upp med förbetald fraktsedel om dessa inte tillhandahåller det.

Vänliga Hälsningar

Joanna Landberg

Dustin
Dustin Home
Kundservice

Telefon: 08-553 448 00
Fax: 08-553 448 88
Växel: 08 553 44 000
kundservice@dustin.se

För att underlätta hanteringen, vänligen behåll mailkonversationen intakt.

Alla priser som lämnas av Dustin AB i detta mail är per styck,
exklusive moms & frakt och gäller enbart idag. För aktuell prisbild se:
www.dustin.se
www.dustinhome.se

Garantibevis:

Jag hoppas att Ni Dustin tar ansvar för garantin jag har på produkten gentemot Er...

EDIT: Jag provade ringa det där nummret som jag fick från Dustin men det gick till HP, dessutom hade dom stängt för dagen..

EDIT2: Produkten är köpt ifrån Dustinhome.. (inte Dustin dvs.).

Hälsningar /Kicken

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kicken
Hej!

Jag vet inte om detta är rätt avdelning men det har ju iofs med support och garantifrågor att göra.
Här är storyn..
Köpte ifol 3 Augusti 2008 en HP iPAQ 614C ifrån Er. Nu har denna dock lagt av, varför jag vände mig till HP om support på denna, enligt dom fick jag dock svar att garantin gått ut (antar att garantin Ni Dustin har gentemot dom har har gått ut), därför skrev jag i förrgår ett mejl till eran kundservice. Från dom fick jag ett mejl idag där dom bad mig vände mig till HP igen, personen ifråga kan ju uppenbarligen inte läst mitt mejl då jag skrev att min garanti gått ut gentemot HP! Detta var idag jag fick detta mejl så har inte kunnat göra något mer åt saken, blev bara väldigt less...
Iallafall här följer mailen..

Brevet från HP (efter en online felanmälan)

Brevet jag skrev till Dustin i förrgår

Svaret jag fick idag..

Garantibevis:

http://i28.tinypic.com/125q139.jpg

Jag hoppas att Ni Dustin tar ansvar för garantin jag har på produkten gentemot Er...

EDIT: Jag provade ringa det där nummret som jag fick från Dustin men det gick till HP, dessutom hade dom stängt för dagen..

EDIT2: Produkten är köpt ifrån Dustinhome.. (inte Dustin dvs.).

Hälsningar /Kicken

Hej!

Bilden du har länkat till ser inte ut att som någonting vi brukar skicka ut. Dessutom ser det lite klippt och klistrat ut. Framför allt gäller det inte som ett garantibevis. Det framgår inte vilket S/N din produkt har eller när produkten faktiskt såldes, dvs när garantin började gälla. Som garantibevis gäller fakturakopia där det framgår vilken produkt du har köpt samt när produkten fakturerades ut.

Jag hittade din order baserat på informationen i din orderbekräftelse och mailade ut en fakturakopia till dig. Produkten fakturerades ut 2008-08-04 så garnatin på produkten gäller. (Eventuellt inte på batteriet (förbrukningsvara), beroende på om det är 6 eller 12 månaders garanti på batteriet i fråga).

Ett litet förtydligande om hur garanti fungerar: Produktens garanti är något som lämnas av respektive tillverkare. Sedan finns det diverse försäkringar / garantiutökningar / carepacks / etc. som kan beställas till för att stärka upp grundgarantin. Som privatperson har man också reklamationsrätt. Om garantin har gått ut på en produkt så betyder det bara att produkten är utfakturerad till slutkund för en längre tid sedan än vad produktens garantitid är. Vilket det inte är i detta fall då du köpte iPAQen för mindre än ett år sedan.

Blir det något knas så maila mig, så löser vi det.
jm@dustin.se

Hälsningar,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMartoja
Hej!

Det bästa i sådana situationer är att antigen kontakta någon av våra säljare via telefon eller så kan du alltid maila mig. Det finns dock en stor chans att du får snabbast svar via telefon De finns på 08-553 44 900 (om det är Dustin Home). Jag finns på jm@dustin.se.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Det löste sig fint, däremot skickade jag ett mail långt innan jag ringde. Det gick väldigt smidigt att lösa över telefon men samtidigt tycker man att borde gå minst lika smidigt över mail. (och i bästa fall tycker jag inte man ska behöva ta kontakt för att avbeställa en ej betald order).

Lite tider:
Från beställning till att ha varan i hand: ~5 timmar.
Ringa supporten (kötid): ~8 minuter kanske (beror väl så klart på när man ringer).
Svara på mail: ~70 timmar (varav 27 timmar var på arbetstid (8 timmar per vardag, ingen helg inblandad)).

Har inga klagomål på telefonkön, leveranstiden är förstås helt suverän. Svarstiden på mail däremot lämnar en del att önska - det är faktiskt klart sämre än vad jag förväntar mig. När jag skickade mailet (på natten) så räknade jag med att i sämsta fall få det sent samma dag, när det inte gjorde det så ringde jag och fixade det över telefon. 3 dagar senare får jag svar på mailet. Nu vet jag hur jag ska kommunicera med dustin home när jag vill att det ska gå undan

Med så lång svarstid på mail blir det säkert massa merarbete för er också eftersom folk (som jag) som inte får svar även tar till telefonen.

Bra initiativ med den här tråden

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Det löste sig fint, däremot skickade jag ett mail långt innan jag ringde. Det gick väldigt smidigt att lösa över telefon men samtidigt tycker man att borde gå minst lika smidigt över mail. (och i bästa fall tycker jag inte man ska behöva ta kontakt för att avbeställa en ej betald order).

Lite tider:
Från beställning till att ha varan i hand: ~5 timmar.
Ringa supporten (kötid): ~8 minuter kanske (beror väl så klart på när man ringer).
Svara på mail: ~70 timmar (varav 27 timmar var på arbetstid (8 timmar per vardag, ingen helg inblandad)).

Har inga klagomål på telefonkön, leveranstiden är förstås helt suverän. Svarstiden på mail däremot lämnar en del att önska - det är faktiskt klart sämre än vad jag förväntar mig. När jag skickade mailet (på natten) så räknade jag med att i sämsta fall få det sent samma dag, när det inte gjorde det så ringde jag och fixade det över telefon. 3 dagar senare får jag svar på mailet. Nu vet jag hur jag ska kommunicera med dustin home när jag vill att det ska gå undan

Med så lång svarstid på mail blir det säkert massa merarbete för er också eftersom folk (som jag) som inte får svar även tar till telefonen.

Bra initiativ med den här tråden

Hej!

Skönt att det löste sig. Och jodå, jag håller med om att mail är en funktion som måste fungera, vilket det även gör för det mesta. Dock kan bl.a. semestertrender och andra faktorer ibland skapa mer jobb än vad bemanningen klarar av, vilket innebär att det kan ta någon dag extra. Mer folk på semester = mer folk som har tid att ta tag i saker och maila in, i kombination med mer folk på semester här = mindre folk som hinner svara -> lite längre svarstider. Det är något som märks av på väldigt många företag i dessa tider. Givetvis försöker vi hitta bra lösningar även på dessa problem.

Vi beklagar om det kan ta lite extra tid på mailen just nu. Kundservice-mailen ligger i fas, snabba order-relaterade ärenden bör man få hyfsat snabba svar på. Och som sagt, är det något akut så ring

Trevlig sommar så länge,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se

Permalänk
Medlem

Hej JMartoja, hoppas att jag snabbt(Ifall det inte är något besvär :3) få svar på en fråga.

Beställde för ca en vecka sen ett datorpaket av er, vid det tillfället fanns alla delar inne förutom en DVD brännare som skulle komma in idag. När jag kollar idag så ser jag att det har skjutits upp till 1-2 dagar och att grafikkortet nu står som "ej i lager".

Har inga problem med de 1-2 dagarna på DVD brännaren men hur går det till med resterande delar, har ni lagt undan kortet åt mig eller måste jag vänta x dagar/veckor?

Permalänk
Dustin AB
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skutten
Hej JMartoja, hoppas att jag snabbt(Ifall det inte är något besvär :3) få svar på en fråga.

Beställde för ca en vecka sen ett datorpaket av er, vid det tillfället fanns alla delar inne förutom en DVD brännare som skulle komma in idag. När jag kollar idag så ser jag att det har skjutits upp till 1-2 dagar och att grafikkortet nu står som "ej i lager".

Har inga problem med de 1-2 dagarna på DVD brännaren men hur går det till med resterande delar, har ni lagt undan kortet åt mig eller måste jag vänta x dagar/veckor?

Hej!

Om det står att produkt X är i lager när du klickar in den i varukorgen och -genomför beställningen- så finns den reserverad åt dig. Om man däremot kanske lägger produkterna i kundvagnen (när de finns på lager) men genomför beställningen i sig lite senare så kan någon annan ha tilldelats kortet om de hann genomföra beställningen innan dig.

Maila mig gärna ordernumret så får du alla svar Finns på jm@dustin.se

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se