INET.SE fraktfritt SweC - upphört!?

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig om frakt om frakt på 2-300 när man köper en dator för runt 10k -.-

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Vem bryr sig om frakt om frakt på 2-300 när man köper en dator för runt 10k -.-

Av alla inköp man gör är det väl rätt få som kommer upp i de beloppen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Av alla inköp man gör är det väl rätt få som kommer upp i de beloppen?

Nae sant, men om du bara köper ett grafikkort så tror jag inte fraktkostnaden går över 70 kr

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt köpa Razer deathadder på Inet för att det är den billigaste, fast med frakt tillkommer ju typ 70kr så det blir endå lika dyrt som på andra ställen -.- Jobbiga 500kroners gräns -.-..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zorikal
Jag hade tänkt köpa Razer deathadder på Inet för att det är den billigaste, fast med frakt tillkommer ju typ 70kr så det blir endå lika dyrt som på andra ställen -.- Jobbiga 500kroners gräns -.-..

Ja men sedan är det ju frakt på de andra ställena också så det blir ju fortfarande billigare -.-

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zorikal
Jag hade tänkt köpa Razer deathadder på Inet för att det är den billigaste, fast med frakt tillkommer ju typ 70kr så det blir endå lika dyrt som på andra ställen -.- Jobbiga 500kroners gräns -.-..

Köp nåt så du kommer upp i 500kr då. Jag köpte razer deathadder och ett usb minne, så med frakt rabatten betalade jag 30kr för usb minnet på 4gb. Helt klart värt det.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

jag handlar då minst 1 sak / månad och jag kollar alltid med INET först mycket pga av fri frakten samt bra priser och vet att det aldrig blir något skit och snabbt får man det.

Och det är pga av Sweclockers så har dom då fått en trogen kund, och det lär ju bara betydligt många fler än mig.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evilmonkey
Har upptäckt en bugg med det fraktfria!
släng in 250st "fraktfritt för sweclockersmedlemarna" i kundvagnen och Tada!
Produkten kommer nu kosta 3 kr lite småkul ändå ( har för lite att göra på dagarna )

haha!

förresten..
kan man hitta länken inne på sweclockers hemsida?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sorsater
kan man hitta länken inne på sweclockers hemsida?

Sök på "frakt inet" eller motsvarande; det brukar regelbundet vara någon som frågar efter länken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Sök på "frakt inet" eller motsvarande; det brukar regelbundet vara någon som frågar efter länken.

Ja.. det vet jag men ligger den typ under någon flik erbjudande, eller nyheter eller liknande?

Permalänk
Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

Tack så mycket, hittade inte något på deras hemsida.

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

Handlar bara på Inet nu för tiden, och har gjort det i snart 2 år, dem har bra priser, och man får varan dagen efter om man beställer tidigt, sen att dem har fri frakt gör ju inte saken sämre.

Permalänk

Jag förmår inte ens förstå det alla andra i tråden förhudligen tar för stjälvklart

Nu har jag fyllt min varukorg till ett ringa pris av 4000 riksdaler, men var nånstans bevisar jag på Inets hemsida att jag är Swecklock medlem? som ska genomföra just det här köpet?
när man registrerade Inet-kontot bockade man inte heller för nån Swecklock konto fråga, så det kan inte vara den vägen heller

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evilmonkey
https://www.inet.se/?page=product&stockid=6101343&

ja jag ser länken,..men vad ska jag gå vidare?

Permalänk

Tryck på köp så får du gratis frakt.

MVH

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kloppstock
Jag förstår inte ens det mest uppenbara

nu har jag fyllt min varukorg till ett ringa pris av 4000 riksdaler, men var nånstans bevisar jag på inets hemsida jag att jag är swecklock medlem? som ska genomföra just det här köpet?
när man registrerade Inet-kontot bockade man inte heller för Swecklock konto, så det kan inte vara den vägen heller

Det är faktiskt så enkelt så att du behöver inte bevisa att du är medlem.

Permalänk

Tack, tänk så godtroget naivt Sverige har blivit, Kamprad skulle blodtrycksfall dock om det här varit IKEA

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kloppstock
Tack, tänk så godtroget naivt Sverige har blivit, Kamprad skulle blodtrycksfall dock om det här varit IKEA

Jag skulle inte kalla det "godtroget naivt", jag kallar det snarare smart. Jag kan lova dig att Inet tjänar en hel del på att ha fraktfritt för "sweclockers".

Permalänk
Medlem

Eftersom inet får så sjukt många att gå över till dem just pga den fria frakten så förtjänar de någon form av pris! Så jävla smart är det att de erbjuder fri frakt vid beställningar över 500kr till "SweC-medlemmar", de tjänar ju fortfarande multum!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Keeper of the Bamse

www.inet.se/kampanj funkar annars

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Skulle vara rätt kul o veta hur mycket inet.se säljer på ett dygn,asså hur många tusen dom "känar" varje dygn Och hur många beställningar dom har per dygn.

Visa signatur

Asus P5N-D,8800gts 640mb,4gb ram corsair 800mhz,500gb samsung,Maxtor 150gb,480w Ace Raw modulär,Intel p4 3,4ghz (ny inom kort)

Permalänk
Medlem

Själv har min inkorg gått ner från 13500 till 10990

Vad kan det vara? Det går aldrig att beställa för det va, för isåfall så skulle jag slå till nu haha.

Det verkar som ett konstigt fel tkr jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frellAn
Själv har min inkorg gått ner från 13500 till 10990

Vad kan det vara? Det går aldrig att beställa för det va, för isåfall så skulle jag slå till nu haha.

Det verkar som ett konstigt fel tkr jag.

Prissänkningar? Någon produkt som utgått?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Vem bryr sig om frakt om frakt på 2-300 när man köper en dator för runt 10k -.-

Nog sparar jag hellre de dära 300 kr och köper något roligt för dem .istället för att lägga dem på frakt som jag kunde fått gratis, för man är väll inte gjord av pengar

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk
Medlem

"Vilket fraktpris som gäller för den produkt Du tänker beställa visas på respektive produktsida, totala fraktkostnaden blir aldrig högre än den enskilt högsta fraktkostnaden.

Till exempel om Du köper,

USB-minne - frakt 59kr
Digitalkamera - frakt 59kr
Bildskärm - frakt 99kr
Totala fraktkostanden blir då 99kr

Fraktfritt
Vissa kampanjvaror tillämpar vi fraktfritt på, köper Du en vara märkt fraktfritt blir hela ordern fraktfri oavsett hur mycket Du handlar."

http://www.inet.se/ominet/fraktpriser-betalsatt

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk

Skulle köpa 2st fläkt adaptrar för 24kr, la till fraktfritt om det blev fraktfritt tack Inet! Köpte min speldator som jag byggde där också

Visa signatur

Mvh Emil Kihlström
|| Intel Core i5 750 @ 3,7 ghz || Corsair H50 || Asus P7P55D PRO || A-data 8GB || AMD 6970 || Corsair HX 750W || Lian Li K62 || Windows 8 || Samsung P2350 || Logitech MX518 || Razer Lycosa || Klipsch F3 5.1 || Infocus IN80 || Sherwood R972 || iPhone 5S 16GB ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ME4FASHION
Skulle köpa 2st fläkt adaptrar för 24kr, la till fraktfritt om det blev fraktfritt tack Inet! Köpte min speldator som jag byggde där också

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=988...

Permalänk

Inets Gratis frakt Borta ?

nvm hittade länken

https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Avstängd

Aa fast dom har ändrat lite på den - nu är det ett krav på 500kr i korgen. Det var det inte för ett par veckor sedan när jag köpte ett moderkort ^^

Permalänk
Skrivet av AtreX:

Men att de kan göra så beror ju på att deras priser generellt sett är högre än deras konkurrenter.. Alltså ett falskt sätt att lura kunden att tro att de gör ett bra köp..
Om man t.ex. tittar som företag (men inte inloggad) på deras kampanj på Nokia E51 så kostar den 2000kr med ett 4Gb-kort till. Men om man däremot loggar in med det konto vi använt en eller två gånger i jobbet för att beställa saker så kostar den 1900kr.. Hade vi varit större kunder hos dem hade vi antagligen fått ännu bättre pris. Detta är absolut inget konstigt, det är inte det jag menar, men jag tycker man ska ha med det i beräkningen och inte bara kasta ur sig att man får rabatter..

Det kan händelsevis inte vara så att du från jobbet går in på www.dustin.se (tänkt för företagskunder) och därmed ser alla priser exklusive moms, medan du hemma går in på www.dustinhome.se (tänkt för privatpersoner), där alla priser visas inklusive moms. Ett ack så vanligt misstag som folk gör och sedan gnäller.

När det gäller fraktfritt på varor för över 500kr för sweclockersmedlemmar, så har även Indomo haft detta, dock har de varit dåliga på att föra fram det. Man skulle ange sweclockers_500 som kodord. Nu har jag inte beställt från dem på ett tag, så jag vet inte om det gäller ännu (var väl i mars som jag beställde från dem senast). Väldigt trevligt bemötande från support och snabba leveranstider för övrigt (och ett stort sortiment av prylar för tredjepartskylning).

Visa signatur

~Pelle~