HP iPaq Voice Messenger (1095 kr på Dustinhome)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
512MHz

528MHz*

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte B660I AORUS PRO DDR4 + Intel i5 12600k + Noctua NH-U12S + Kingston FURY Beast DDR4 32GB 3200MHz + Inno3D GeForce RTX4060 + Samsung 970 EVO Pro 500GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0x
Nu har jag löst svensk ordlista GRATIS!

Du får med 4 poäng från iPaqchoice.com när du köper telefonen. Den svenska ordlistan kostar 1 poäng! Det är [B]Swedish Language AddOn for iPAQ Voice Messenger[/B] som du ska ladda ner. Edit: Skulle du köra utan T9-klonen så blir det A/S/Å/Ä/! och O/P/Ö/; istället för A/S/! och O/P/; (jag hade tydligen fel i förra inlägget, vet inte i vilken meny jag fick in alla tecken direkt).

Squalo: Displayen känns mer kontrastrik än både K850i och P1i, vad jag har att jämföra med här. Hela bygget tycker jag känns gediget, men det är väl egentligen för tidigt att göra nåt riktigt utlåtande. Tycker telefonen i blåmetallic och metall känns läcker faktiskt. Jag kan inte få den att knaka (än )

Just nu är jag väldigt nöjd med telefonen!

Fick en .atp som jag inte får att fungera?
Vore otroligt tacksam om du ville köra en liten snabb 101 på hur jag får den svenska ordlistan att fungera, var jag ska lägga filen etc.

Skön telefon för övrigt tycker jag. Den optiska styrningen var inte så jätte-jobbigt att lära sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eScapegoat
Fick en .atp som jag inte får att fungera?
Vore otroligt tacksam om du ville köra en liten snabb 101 på hur jag får den svenska ordlistan att fungera, var jag ska lägga filen etc.

Skön telefon för övrigt tycker jag. Den optiska styrningen var inte så jätte-jobbigt att lära sig.

Du fick med en licensnyckel också antar jag?

Jag la .atp-filen i roten på telefonen, tog min licensnyckel och satte den i ett ANSI-kodat textdokument kallat licence.txt och la den också i roten. Sedan gick jag in på Start > Settings > 0 (more) > 0 (more) > 3 (Adaptext Options). Därefter går du in i Dictionaries, väljer Add New Dictionary, letar upp din .atpfil och när den promptar även licence.txt-filen. Sen går du in på Installed dictionaries, och högerklickar på den svenska, och flyttar upp så den är på toppen. Tryck sedan Done. Gå ut i huvudmenyn för Adaptext Options, välj mode, Multitap och välj där också den svenska ordlistan. Sen kan du åter välja predictive.

Hoppas det är till nån hjälp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raptor
528MHz*

Tyckte väl det kändes fel när jag skrev det, men var för lat för att kolla igen

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Citat:

Du fick med en licensnyckel också antar jag?

Jag la .atp-filen i roten på telefonen, tog min licensnyckel och satte den i ett ANSI-kodat textdokument kallat licence.txt och la den också i roten. Sedan gick jag in på Start > Settings > 0 (more) > 0 (more) > 3 (Adaptext Options). Därefter går du in i Dictionaries, väljer Add New Dictionary, letar upp din .atpfil och när den promptar även licence.txt-filen. Sen går du in på Installed dictionaries, och högerklickar på den svenska, och flyttar upp så den är på toppen. Tryck sedan Done. Gå ut i huvudmenyn för Adaptext Options, välj mode, Multitap och välj där också den svenska ordlistan. Sen kan du åter välja predictive.

Hoppas det är till nån hjälp

När jag går in på "add new dictionary" så kommer jag upp på portalen. Så nånting måste jag ha gjort fel för jag kan inte leta efter filerna jag lagt över på telefonen.. Tack för hjälpen iallafall!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eScapegoat
När jag går in på "add new dictionary" så kommer jag upp på portalen. Så nånting måste jag ha gjort fel för jag kan inte leta efter filerna jag lagt över på telefonen.. Tack för hjälpen iallafall!

Nej, jag glömde det steget! När du väljer add new dictionary får du gå ner i listan, tills du kommer fram till "sök igenom telefonen efter ordbok"-grejen. Tror den är på tredje raden eller så.

Permalänk

Hmm okey. Då är det nog något som är galet för jag kan inte välja några alternativ jag skjutsas direkt in på portalen..

Permalänk
Medlem

Hmm, nu kollade jag i menyerna i programet och jag hittar det inte heller längre :S Vad står det i instruktionerna du fick med när du köpte programet?

Permalänk

1.Vänligen kopiera nyckeln till en ny textfil (Notepad) och spara som “licence.txt”.
Notera att detta måste göras på din desktop PC, sparad med ANSI-kod. Lägg ej till några andra bokstäver
(eller mellanrum i början och slut).

2.Kopiera sedan licence.txt-filen och språkfilen atp på din enhet (via ActiveSync/Explore).

3.Efter att du kopierat de två filerna på din enhet gå till Adaptxt Options > 'Add new dictionary'. Detta tar dig till portal-sidan.
Skrolla nedåt och öppna sektionen ”Vill du lokalisera en redan nedladdad ordbok?”.
När den öppnas kommer atp-filen att lokaliseras, klicka på den och installationen startar.

4. Du kommer att tillfrågas om att bekräfta licensen. Klicka endast på licence.txt-filen.

Lurigt värre.

Permalänk
Medlem

Hmm då stämmer det med vad jag minns. O jag hittar inte heller den delen på sidan där. Kanske är dags att kontakta kundtjänst?

Permalänk

Nu ligger den en på tradera, frågan är bara om det verkligen går att få mer än 1000kr för en sådan telefon, hp är ju inte direkt kända för att tillverka de bästa lurarna
http://www.tradera.com/HP-IPAQ-Voice-Messenger-HELT-NY-I-FORP...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrik91uk
Nu ligger den en på tradera, frågan är bara om det verkligen går att få mer än 1000kr för en sådan telefon, hp är ju inte direkt kända för att tillverka de bästa lurarna
http://www.tradera.com/HP-IPAQ-Voice-Messenger-HELT-NY-I-FORP...

Det är min ^^. Och jag tror lätt jag kommer få minst det dubbla iaf, normalpriset på den är ju ca. 3,5-4k!

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte B660I AORUS PRO DDR4 + Intel i5 12600k + Noctua NH-U12S + Kingston FURY Beast DDR4 32GB 3200MHz + Inno3D GeForce RTX4060 + Samsung 970 EVO Pro 500GB + WD Blue 4TB]

Permalänk

Fungerar "styrkorset" bra? Hur tycker ni Windows mobile standard fungerar?

Permalänk
Medlem

Jag tycker styrningen funkar bra. Tar några minuter att vänja sig vid, men sen lyder det åtminstonde mina fingrar lika bra som en joystick. Den enda nackdelen är väl egentligen när man vill scrolla ner flera steg, då går det ju inte att "hålla inne" någon knapp. Jag är positivt överraskad av operativet. Det är snabbt och överskådligt och hemskärmen är kalas. Där ser du missade samtal, snabbknappar för att starta trådlösa nätverk, du kommer åt din musik och dina foton enkelt etc. Möjlighet att binda knappar till att starta program etc, så du behöver iprincip aldrig gå in i startmenyn.

Programutbudet är ju självklart lite mindre än det till WM för touch-screens, men de programen man verkligen vill ha brukar ofta finnas till WMS också. Coreplayer, Pocket Tunes, Garmin Mobile XT och diverse program från SPB funkar finfint på WMS. Mycket mer än de programen behöver inte jag. Det enda jag saknar nu är att kunna använda kamerans led-blixt som ficklampa.

Permalänk
Citat:

Det är min ^^. Och jag tror lätt jag kommer få minst det dubbla iaf, normalpriset på den är ju ca. 3,5-4k!

Då får jag önska lycka till isf, det dubbla kommer du nog inte upp i, men några hundringar rikare kanske du blir om du har tur.
Vi får se om en vecka vad den går för
För 4k kan man få en finare HTC eller SE mobil.

Permalänk
Medlem

Är det inte som på P1an att man trycker på sidan av knappen för att få in en bokstav? Eller måste man trycka två gånger för att få fram nästa bokstav?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja tror att de kan bli lite svårt att då ut de dubbla när de inte är svensk språk i den.. men ja tror lätt att du kommer gå med lite vinst.. Men hoppas du får de dubbla.. aldrig fel att få de hehe

Visa signatur

Chassi Lian Li Vision MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / Arctic Liquid Freezer III Pro 360 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 4T M.2 + 2T M.2 + 2 Ssd 2T GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF1000 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wster
Är det inte som på P1an att man trycker på sidan av knappen för att få in en bokstav? Eller måste man trycka två gånger för att få fram nästa bokstav?

Du får trycka två gånger på knappen för nästa bokstav. Personligen tycker jag det är smidigare än P1ans sätt, blev fruktansvärt pilligt att trycka rätt med de tangenterna, vilket blev att jag använde pennan.

Överlag, om vi ska jämföra med P1an så saknar jag ficklampefunktionen (stulen från G900s programvara) och möjligheten att visa låttitel i A2DP-display. I övrigt tycker jag HPn är likvärdig eller bättre på allt, den har bättre form (skönt att slippa p1ans aluminiumkanter som fastnar i skägget ), skärm, ljud, w-lanet har mycket bättre signalstyrka. Batteritiden verkar vara ungefär den samma, med 2-3 dagar riktigt brukande.

En mindre genomtänkt grej med iVM-en är dock att muteknappen sitter på de icke-taktila knapparna, vilket gör att man lätt kommer åt den med kinden. Förhoppningsvis så kommer det någon patch som flyttar den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Du får trycka två gånger på knappen för nästa bokstav. Personligen tycker jag det är smidigare än P1ans sätt, blev fruktansvärt pilligt att trycka rätt med de tangenterna, vilket blev att jag använde pennan.

Överlag, om vi ska jämföra med P1an så saknar jag ficklampefunktionen (stulen från G900s programvara) och möjligheten att visa låttitel i A2DP-display. I övrigt tycker jag HPn är likvärdig eller bättre på allt, den har bättre form (skönt att slippa p1ans aluminiumkanter som fastnar i skägget ), skärm, ljud, w-lanet har mycket bättre signalstyrka. Batteritiden verkar vara ungefär den samma, med 2-3 dagar riktigt brukande.

En mindre genomtänkt grej med iVM-en är dock att muteknappen sitter på de icke-taktila knapparna, vilket gör att man lätt kommer åt den med kinden. Förhoppningsvis så kommer det någon patch som flyttar den.

Aha vad synd, jag älskar verkligen P1ans tangentbord. Men kanske överväger att köpa en ändå, kanske lägger bud på Raptors telefon

Efter att ha pajjad 2 st P1or så känns det tråkigt att köpa en tredje.

Hur är telefonen i hastighet jämfört med P1an? P1an är ju ändå rätt seg...

Permalänk
Medlem

Finns det någon som har en lösning på det här med att installera svenska ordboken. Har gjort precis som beskrivning och varit i kontakt med supporten men där verkar det dröja innan man får svar.

Visa signatur

Harves

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wster
Aha vad synd, jag älskar verkligen P1ans tangentbord. Men kanske överväger att köpa en ändå, kanske lägger bud på Raptors telefon

Efter att ha pajjad 2 st P1or så känns det tråkigt att köpa en tredje.

Hur är telefonen i hastighet jämfört med P1an? P1an är ju ändå rätt seg...

Tycker definitivt du ska överväga en sån här. Jag är mer nöjd med den här än med P1an. Jag tycker HPn känns rappare än P1an, gå in i meddelanden, samtalslistor osv går snabbare, samma sak med att byta låt. Den är inte lika responsiv som en "osmart" telefon, men kommer du från P1 lär du inte klaga.

Det finns nog bättre lurar om du kollar vad nypris ligger på idag, men upp till 2000-2500 kr tror jag du har svårt att hitta en jämförbar lur med wlan, gps och det här formatet. Nokia 6220 kanske hade vart ett alternativ, fast den verkar ju ha ruggigt dålig kvalitet om man ska se till vad användarna tycker.

Harves:
Det är nog bara att vänta på supporten och hålla ut. Mig veterligen går det bara att installera ordlistan via programet.

Permalänk
Medlem

Update på Adaptxt!

Ni måste lägga både APT-filen och licence-filen i My documents på telefonen! Då kommer ett alternativ upp i portalen om att hitta lokala listor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Update på Adaptxt!

Ni måste lägga både APT-filen och licence-filen i My documents på telefonen! Då kommer ett alternativ upp i portalen om att hitta lokala listor.

Får det inte att fungera med det heller kommer in i portalen men det finns ingen meny om att hitta lokala listor

Visa signatur

Harves

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen nu har jag äntligen fått det att fungera. Jag är grymt nöjd med denna telefon passar perfekt för mina behov.

Visa signatur

Harves

Permalänk
Citat:

Update på Adaptxt!

Tusen tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Gött att det löste sig för er!

Ingen av er som har snubblat över några bra program? Jag söker febrilt efter något program som kan ge ficklampefunktion från "blixten" och gärna något som kan använda status-dioden för missade samtal och meddelanden.

Permalänk

Har inte riktigt haft tid att leta så mycket. Det enda jag lagt in är ordlistan och CT Alarmet..

Permalänk
Medlem

Usch vad synd att man missade det. Använder en 3310 nu, haha.
Raptor; kan man inte få kompis pris eller nått, jag känner ju dig Ska se om jag bjuder nått på din tradera auktion.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

Skulle kunna tänka mig att sälja min för typ +/- noll. Men då får ni PM:a för jag orkar inte lägga upp någon auktion..

Permalänk
Medlem

24e juli beräknar dom att få tillbaka den! Vet dock inget pris.. Men har mailat och frågat, så jag återkommer när jag vet priset.