Svart ram runt bild, vid lägre upplösning på Amilo L6825

Permalänk

Svart ram runt bild, vid lägre upplösning på Amilo L6825

Jag har en laptop av modell Fujitsu Siemens Amilo L6825.
Grafikkrets: Intel 82845G 64mb delat grafikminne

Problemet kommer då jag ska använda upplösningar lägre än standardupplösningen (1024x768).

Ett exempel är då jag spelar Heroes 3, och jag måste köra en upplösning på 800x600 pixlar. Då blir det en svart ram runt hela bilden, och det verkar inte som att det fungerar att skapa en utdragen bild via grafikkortsinställningarna.

Det finns ett alternativ som heter "[x] Helskärm (ingen kant)", men det verkar rätt värdelöst då det inte alls gör det den skall.

Bifogar en bild som visar problemet.

Permalänk
Medlem

Kolla om det finns inställning för skärmexpansion i BIOS, alternativt uppdatera drivrutinerna för grafikkortet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megol0
Kolla om det finns inställning för skärmexpansion i BIOS, alternativt uppdatera drivrutinerna för grafikkortet.

Testade båda grejerna, inget av det hjälpte dock:/

Det fanns ingen sådan inställning i BIOS tyvärr.

Permalänk
Medlem

vi hade Fujitsu Siemens datorer i skolan som betede sig likadant, det löste man genom Fn + en till... kommer ej ihåg vilken... men testa att hålla in fn knappen och trycka på de bilder som kan ha med saken att göra.

Visa signatur

O o
/¯¯/_o___o___o___o____o__
\__\¯¯o¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o I'M FIREIN MY LAZER!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fluxor
vi hade Fujitsu Siemens datorer i skolan som betede sig likadant, det löste man genom Fn + en till... kommer ej ihåg vilken... men testa att hålla in fn knappen och trycka på de bilder som kan ha med saken att göra.

Kan inte hitta någon som på min, har testat alla knappar:(

Permalänk
Medlem

Måste säga att manualerna man kan ladda ner för den modellen är usla. Verkar inte finnas någon tangentkombination för det hursomhelst och den enda (i manualen) angivna skärminställningen i BIOS är val av intern/extern skärm. Har tyvärr ingen aning hur det ska kunna lösas :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megol0
Måste säga att manualerna man kan ladda ner för den modellen är usla. Verkar inte finnas någon tangentkombination för det hursomhelst och den enda (i manualen) angivna skärminställningen i BIOS är val av intern/extern skärm. Har tyvärr ingen aning hur det ska kunna lösas :/

Tack för hjälpen iaf!:)
Jag ska kontakta Fujitsu Siemens direkt och se om de har någon aning om det. Eller iaf säga om det nu ska vara så här.