Byte av Chassi Krav Tyst stilren inget damm

Permalänk
Medlem

Byte av Chassi Krav Tyst stilren inget damm

Tjolahoppsan. Jag har tänkt byta chassi. Jag har förnuvarande ett Antec 900 första generationen. Som jag tkr lyser för mkt o låter alldeles för mycket, Jag vet att man kan modda om det men pallar inte ha ngt som drar åt sig för mkt damm iallafall.

Jag söker ett Chassi som är snyggt och stort. Gärna ett som är lätt att ta med sig, Antecs 900 är det ju hål i överallt inte så kul att bära med sig på lan när det regnar.

Jag har kollat runt en massa efter en massa chassin och hittade åtminstone ett chassi som verkade rätt stort men prislappen hängde lite för högt. Det hette något med Armorsuit. Tror det var Thermaltake Armorsuit. Är det bra, finns det några bra bilder på det chassit så man kan få jämnföra.

Chassit som jag tänker köpa får max kosta 1500. Annars kan jag tänka mig byta med någon om det inte är några skador på det eller dylikt. PMA mig isåfall.

Permalänk

hur stort menar du med stort?

Vad ska du få plats med?

Finns ju inte direkt stora chassin som är lätta att ta med sig.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=84118

finns ju och är lättburen, vet dock inte om det är hål i taket på den eller inte.

Permalänk
Medlem

Antec p183 kanske?

Permalänk
Medlem

Skulle gärna vara större än ett Antec 900. T.ex Cosoms S. Det ser väldigt stort och rymligt ut. Men gillar inte designen på det chassit.

Antec p183 har en plast lucka som lätt går sönder. Och det gillar jag verkligen inte. Plus så vill jag itne ha en lucka. Annars är det ett bra chassi.

Nattmannen: Det chassi du visade såg rätt bra ut. Men finns det fler bilder på det nånstans. Sökte lite snabbt och hittade bara en små bilder så man ser inte så bra. Vill helst inte heller att det är ett vibrerande chassi som det låter från såfort diskarna går igång.

Permalänk
Medlem

Antec P183!

Väldigt väldigt tyst och inbyggda dammfilter på insugsplatserna, utöver detta så kan man dra kablarna bakom moderkortsplåten så kabeldragning i det chassit är så underbart att man får glädjetårar under tiden.

EDIT: Men glöm inte att luckan gör lådan ännu tystare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OllBoll
Antec P183!

Väldigt väldigt tyst och inbyggda dammfilter på insugsplatserna, utöver detta så kan man dra kablarna bakom moderkortsplåten så kabeldragning i det chassit är så underbart att man får glädjetårar under tiden.

Ska ta det i åtanke. Ska kolla runt och se om ngn polare har ett sådant chassi, skulle vilja höra och se hur just det chassit fungerar. Har bara sett p182or. ^^

Permalänk
Permalänk

nämen..

vilka bra datorsidor man hittar ibland..

http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=358&page=1

Varsågod.

Permalänk
Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem

Det absolut perfekta chassit för dig är schyte fenriswolf
https://www.inet.se/artikel/6900642/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OllBoll
Antec P183!

Du, mitt P183 är fan inte tyst. Tycker antecs chassin är så jävla överskattade efter man själv skaffat ett. Släpper fan ut mer ljud än vad mitt Stacker STC gjorde, och med färre fläktar. Kan dock bero på dom dumma fläktgallren i fronten.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Yes, tänk på att innan ni rekommenderar ett chassi kolla så det är plats för kylning till diskarna och att Hdd buren inte är gjord utav tunn aluminium. Schythe Fenriswolf såg lite tunn ut. Codegen chassit såg ganska hyggligt men tror faktiskt jag låter det vara. Men Cooler Master stacker såg hyggligt ut. Men jag ska försöka hitta något som är lite mer. Lian Li's chassin är snygga och stora.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dassh
Antecs 900 är det ju hål i överallt inte så kul att bära med sig på lan när det regnar.

Haha, tror inte det är nåt chassi som är helt vattentätt

Citat:

Antec p183 har en plast lucka som lätt går sönder. Och det gillar jag verkligen inte. Plus så vill jag itne ha en lucka. Annars är det ett bra chassi.

Går sönder? Har aldrig hört talas om att nån lyckats ha sönder sin lucka? Och om du inte gillar den går det att plocka bort.

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

En liten fråga om p183 bara.
Fungerar den bra till sli eller crossfire, den har ju bara 2 fläktar orginal?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreas_1994
En liten fråga om p183 bara.
Fungerar den bra till sli eller crossfire, den har ju bara 2 fläktar orginal?

Går nog att köra med sli/crossfire men blir ju tight med luft till det undre kortet. Plus man får offra eller åtminstone ta bort tumskruven på plattan som skiljer underdelen och övre delen i chassit om man ska ha in 2 kort typ. Därför jag sålde av ena 4850 kortet. Orkade inte böka heller.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Jag var och kollade i en lokal butik på ett p183 och det såg riktigt bra ut. Gallrena kan man ju bara slipa bort. Och Luckan var inte så plastig som på p182. Tror faktiskt jag ska gå på ett sådant.

Skall se först om det finns ngn som kan tänka sig byta sitt mot mitt och lite pengar emellan.

tackar för all hjälp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Du, mitt P183 är fan inte tyst. Tycker antecs chassin är så jävla överskattade efter man själv skaffat ett. Släpper fan ut mer ljud än vad mitt Stacker STC gjorde, och med färre fläktar. Kan dock bero på dom dumma fläktgallren i fronten.

Chassin blir inte tystare man gör dem, P18x har bra förutsättningar att bli tysta chassin med lite jobb.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

http://sweclockers.com/artikel/6153-cm_storm_sniper

en del "hål" bara men vet ej vad du tycker är mycket:)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk

ett coolermaster had932 där du tar dö på leddarna är "tyst", kallt och någorlunda stilrent.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | 32gb G.Skill DDR4 @ 3600mhz | Asus X570-F | PowerColor RX6900XT RedDevil Ultimate | 1TB m.2 SSD gen 4 | 256gb m.2 SSD gen 4 | 1TB SATA SDD | Phanteks Revolt Pro 1000W | Phanteks Eclipse P500A

Permalänk
Medlem

Nej inte alls snygga. Vill absolut inte ha ett plexi fönster som skapar resonans eller rött ljus i rummmet. Dessutom skapar gallrena som sitter framför fläktarna väldigt mycket oljud.

Permalänk
Medlem

Lian-li gör fina chassin!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Yes sannerligen. Men de gör fina pris lappar också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
Chassin blir inte tystare man gör dem, P18x har bra förutsättningar att bli tysta chassin med lite jobb.

Mjo, ska själv slipa bort fläktgallren (som antagligen är den största boven) sen sleeva fläktarna (= ställa ner dom i fart lite). Och blir det inte tyst då, då åker chassit till tippen direkt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ok att du inte vill ha en lucka...men inte fan går luckan lätt sönder på P183!
Fast det är klart...jag vet ju inte vad du gör med den...

P183 är ett fint chassie, ser att många inte gillar det av olika anledningar men smaken är som baken...

Kolla in ett och bedöm själv. Fast du ville inte ha lucka....synd, den dämpar ljudet rätt bra.

Visa signatur

Phenom2 x4 810@3445mhz : Zalman CNPS 9900 cpu cooler : Antec P183 : Gigabyte GA-MA790XT-UD4P : HIS Radeon HD 4850 512MB GDDR3 IceQ 4 : 4Gb corsair XMS3 : CorsairTX650W :