HP iPaq Voice Messenger (1095 kr på Dustinhome)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wster
24e juli beräknar dom att få tillbaka den! Vet dock inget pris.. Men har mailat och frågat, så jag återkommer när jag vet priset.

Står iallafall 4195 kr och för det priset så köper jag hellre en htc magic ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
Står iallafall 4195 kr och för det priset så köper jag hellre en htc magic ^^

Aaa jag såg det också.. ja för den summan blire ju nåt annat.

Permalänk

"Hej!

Tyvärr har den utgått ur sortimentet.

Best regards/Med Vänliga Hälsningar

Michael Lagerström

Fax: 08 553 44 399

Växel: 08 553 44 000"

Fast det kanske är så att dom kommer ha kvar den, med en prislapp på ~4000kr.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
"Hej!

Tyvärr har den utgått ur sortimentet.

Best regards/Med Vänliga Hälsningar

Michael Lagerström

Fax: 08 553 44 399

Växel: 08 553 44 000"

Fast det kanske är så att dom kommer ha kvar den, med en prislapp på ~4000kr.

Va de där nåt du mailat o frågat?

Permalänk
Citat:

Va de där nåt du mailat o frågat?

Japp, precis! Min fråga löd såhär:

Citat:

Hej!

Jag undrar om ni kommer få in några fler av HP IPAQ Voice Messenger Artikelnr: 5010198934

Jag han nämligen inte beställa innan det tog slut :/

/Mattias

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

Den finns på lager nu iaf. Däremot är priset ca. 4ggr högre än innan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0x
Nu har jag löst svensk ordlista GRATIS!

Du får med 4 poäng från iPaqchoice.com när du köper telefonen. Den svenska ordlistan kostar 1 poäng! Det är Swedish Language AddOn for iPAQ Voice Messenger som du ska ladda ner. Edit: Skulle du köra utan T9-klonen så blir det A/S/Å/Ä/! och O/P/Ö/; istället för A/S/! och O/P/; (jag hade tydligen fel i förra inlägget, vet inte i vilken meny jag fick in alla tecken direkt).

Squalo: Displayen känns mer kontrastrik än både K850i och P1i, vad jag har att jämföra med här. Hela bygget tycker jag känns gediget, men det är väl egentligen för tidigt att göra nåt riktigt utlåtande. Tycker telefonen i blåmetallic och metall känns läcker faktiskt. Jag kan inte få den att knaka (än )

Just nu är jag väldigt nöjd med telefonen!

Kan inte du skicka en direktlänk till filen som man ska ladda ner? Hittar inte, blir galen

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan inte du skicka en direktlänk till filen som man ska ladda ner? Hittar inte, blir galen

Hittade nu

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

min säger att den roamar hela tiden nästan. Jag har tele2 å den säger att jag är ansluten till 24005 tele2comviq. Jobbigt för kommer upp varningar hela tiden. nån mer som har problemet?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att batteritiden suger? Batteriet håller typ 1,5 dygn och måste laddas varje natt...

Permalänk
Citat:

Är det bara jag som tycker att batteritiden suger? Batteriet håller typ 1,5 dygn och måste laddas varje natt...

Windows telefoner har dålig batteritid överhuvudtaget, men HP hör nog till de Windows mobiler som har absolut sämst batteri tid.

Permalänk
Medlem

Testat att stänga av 3G? Jag har stängt av det och har en rätt aggressiv strömsparningsprofil, min räcker 2-3 dygn beroende på hur mycket jag använder den. Oftast blir det 10 min samtal och kanske 20 min lyssnande på musik via A2DP (blåtand) om dagen.

Permalänk
Medlem

Okej tack, ska testa. Att batteriet är så stort men ändå så dåligt..

Permalänk

HP säljer högkapacitets batterier till Ipaq, har själv en iPaq 214 (leksak med 4 tum skärm) som jag köpte ett högkapacitetsbatteri till, och med det nya batteriet räcker batteriet iaf en flygresa över Atlanten med max ljusstyrka på skärmen.
Nackdelen med HP batterier är att dom är ganska dyra, men det är säkert meningen att sälja dom med skit batterier bara för att man ska uppgradera med ett nytt större.

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/se/sv/ho/WF06c/A1-329290-32922...

Permalänk
Medlem

Jag har det stora batteriet till voice messenger. fungerar bra och ger en grymt bra batteritid enda nackdelen är som sagt storleken.

Visa signatur

Dator 1: Antec Mini P180 Intel Core2Duo E8300 4GB RAM Gigabyte S-Series Seagate 750 GB 2 X 500 Seagate 500 GB 8800GT
Dator 2:Antec 1200 Intel Core2Duo E660 Kingston 4GB Ram Gigabyte P35 DS3 Seagate 250 GB Western Digital 300 GB Raptor, 8600 GT
Mobila prylar: Acer Aspire One, HP IPAQ 910, HP IPAQ 614, HTC XV7500, Microsoft Zune 80 GB

Permalänk
Medlem

Köpte mig en för 810 kr på blocket! Mycket värt, tycker jag.

Citat:

Om du just har köpt din första iPAQ hittade du oss troligen via broschyren som medföljde enheten. Har du redan löst in dina iPAQ-poäng? Annars bör du göra det snarast. På så sätt får du värdefulla krediter från HP som kan du använda för att köpa programvara på iPAQ Choice.

Du hittar ditt verifikationsnummer på baksidan av broschyren. Verifikationsnumret ger dig rätt att utan kostnad ladda ned programvara till ett värde av 4 poäng. När du har skapat ett användarkonto och uppgett ditt verifikationsnummer sätter vi in 4 poäng på ditt konto.

Du hittar verifikationsnumret på brochyrens baksida. Detta verifikationsnummer låter dig ladda ner prgramvara värd 4 poäng gratis. Allt du behöver göra är att skapa ett användarkonto och skriva in verifikationsnumret där så får du 4 poäng krediterade. För ytterligare information, läs igenom denna FAQ.

Om du vill köpa ytterligare programvara via iPAQ Choice kan du helt enkelt köpa ett pointPAQ. De finns i olika storlekar för olika behov och kan användas för att fylla på poäng på ditt konto så att du sedan kan ladda ned fler program.
http://www.ipaqchoice.com/se/faq/

Hur ser "broschyren" från ipaqchoice ut? Kan det vara så att säljaren inte skickade med den?

Edit: Hur stänger man av 3G?

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

Det är den det står "Get your free software!" på. nere till vänster står det iPAQ Choice och på baksidan en kod.

OT: Finns det några bra LAGLIGA (antar att man inte får requesta olagliga) gratis-program, etc man kan installera. Behöver en bra mediapselare bl a. Emulatorer för NES eller så hade varit roligt med.

Dåligt med uppdaterade sidor..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eScapegoat
Det är den det står "Get your free software!" på. nere till vänster står det iPAQ Choice och på baksidan en kod.

OT: Finns det några bra LAGLIGA (antar att man inte får requesta olagliga) gratis-program, etc man kan installera. Behöver en bra mediapselare bl a. Emulatorer för NES eller så hade varit roligt med.

Dåligt med uppdaterade sidor..

Usch. Den broschyren följde inte med Ingen som vill skänka en ordlista?
Tack endå för svaret.

Remotetracker kan jag nog tipsa om. Är nog ett 'måste' program. Ska lägga in det senare idag.
http://remotetracker.sourceforge.net/index.html

Citat:

What RemoteTracker is?

Its a security system allowing you to control your Windows Mobile 5 or 6 based devices remotely, using any other mobile phone, sending SMS formatted messages. If your device has a built in GPS receiver, you will be able to use it in several commands.

What can I do with RemoteTracker?

RemoteTracker has a lot of useful objectives. The main objective is to track and find your device if you lose it or if it was stolen.
It can also be used as a security system for your car, to track your little son/daughter, to see where your truck drivers are and much more.
But remember, you can't remotely track anyone without their permission!

With RemoteTracker you will be able to:
- Locate your device using its coordinates from its internal GPS;
- See the path someone did with your device using Google Earth;
- See the information of device's "owner";
- Self Rescue (Anti Kidnapping) function;
- Lock/Unlock the device with personal message;
- SIM card exchange detection;
- Run installed programs or MortScripts files;
- Uses AppToDate to keep you with the lastest version;
- RemoteTracker can answer the commands using SMS, E-Mail or FTP;
- Localization based on Tower informations for non GPS devices;
- And a lot more...

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Ingen som vill skänka en ordlista?

Går att köpa via "portalen" för 3 dollar.

Ingen mer som har problem med att den roamar? (eller säger att den gör..)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stålburken
Går att köpa via "portalen" för 3 dollar.

Ingen mer som har problem med att den roamar? (eller säger att den gör..)

Mm, men jag tror inte mina föräldrar skulle gå med på det De är MYCKET anti handla-småsaker-på-nätet.

Visa signatur

🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Jag har också märkt av dålig batteritid nu det senaste. Från att starta telefonen på morgonen så var den slut på kvällen. Lösning? Ladda via USB istället för AC-adaptern. Ett dygn efter min senaste usbladdning har jag ca 70% kvar av batteriet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Mm, men jag tror inte mina föräldrar skulle gå med på det De är MYCKET anti handla-småsaker-på-nätet.

Så köp utan att konsultera dom då. Du har vell egna pengar?

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
Så köp utan att konsultera dom då. Du har vell egna pengar?

Tyvärr, internet tar inte cash Ungdomskontot som jag har (med bankkort) kan man inte handla med på internet, och ordlistan går troligen inte att köpa på postförskott...

Visa signatur

🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Tyvärr, internet tar inte cash Ungdomskontot som jag har (med bankkort) kan man inte handla med på internet, och ordlistan går troligen inte att köpa på postförskott...

Jo visst är det roligt
Jag har inte varit in på portalen själv men tar de inte paypal eller något annat roligt då?

Men förstår inte riktigt varför man skulle betala för dictionary filen för den suger verkligen pung.
Följde med på min 914c och den är helt värdelös.

Men du jag kanske skulle kunna extrahera skiten från min iPaq

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
Jo visst är det roligt
Jag har inte varit in på portalen själv men tar de inte paypal eller något annat roligt då?

Men förstår inte riktigt varför man skulle betala för dictionary filen för den suger verkligen pung.
Följde med på min 914c och den är helt värdelös.

Men du jag kanske skulle kunna extrahera skiten från min iPaq

Skulle vara mycket trevligt om du gjorde det ja Men inte helt nödvändigt, jag använder inte "T9" eller vad det kallas på denna, är AÄÖ som jag är ute efter. Just nu går jag in i symbols för att skriva AÄÖ.

Visa signatur

🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0x
Jag har också märkt av dålig batteritid nu det senaste. Från att starta telefonen på morgonen så var den slut på kvällen. Lösning? Ladda via USB istället för AC-adaptern. Ett dygn efter min senaste usbladdning har jag ca 70% kvar av batteriet.

Tack för tipset.
Du har förresten inget bra tips på Media spelare, främst för musik med equalizer. WMP tycker inte alls är bra på det.

Det verkar svårt över lag att hitta bra program som inte bara fungerar till Pocket PC's..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eScapegoat
Tack för tipset.
Du har förresten inget bra tips på Media spelare, främst för musik med equalizer. WMP tycker inte alls är bra på det.

Det verkar svårt över lag att hitta bra program som inte bara fungerar till Pocket PC's..

Jag använder PocketTunes för musik och Coreplayer för film. Funkar toppen för mina behov. EQ finns men det är inget jag använder

Det enda jag gnäller på är att ingen mediespelare klarar av att strömma ut ID3-taggar till mitt Sonyericssonheadset med A2DP. Någon WinMo-ägare som har fått det att funka förresten?

Angående med programutbudet kan jag hålla med om att det är ganska begränsat till WinMo utan pekskärm, men det mest väsentliga tycker jag finns.

Permalänk
Medlem

Kan tipsa er som missade det förra gången att den nu finns hos Dustin Home för 1495 kr.

Permalänk

fast den är ju inte i lager...