Permalänk
Medlem

COD4 är ändå ganska krävande, och processorn är liknande som på 1224-modellen.
Och temperaturerna är normala tror jag. Bärbara blir ju varmare än stationära och + att det är en amd-prolle som sitter i.

Upplevde du lagg av nåt slag? Inställningar?

Permalänk
Medlem

Denna dator måste väll duga riktigt bra för en som mig som inte spelar. Utan kommer använda datorn till skolarbeten, photoshop, surfning, kolla på film m.m? Är ute efter en ny dator till hösten då jag ska börja studera och detta känns som ett bra alternativ.

Visa signatur

Dator: Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Fractal Design R3 | ASUS P8P67 Pro | GeForce GTX 670 | CORSAIR 8GB | Noctua NH-U12P | Corsair CX 600W | 1TB Samsung Spinpoint F3.

Permalänk
Medlem

Då skulle jag nog säga att denna är ett väldigt bra alternativ
Även för dem som spelar, men inte Crysis m.m. Utan DX9-spel såsom BF2 och CS: S, WoW..

Permalänk
Medlem

Innan hade jag en Asus x56v. denna presterar mycket bättre på COD4
Nej det finns inga lagg på spelet. Inte vad jag upplevt än?

Ska kolla mer ikväll. återkommer imorgon

Visa signatur

SAMSUNG NP900X3C

Permalänk
Medlem

Ok tack för fler uppgifter
Tror fan 1224'an skulle passa utmärkt för mig (jag spelar inte COD4, utan lite lättare spel.)

Ja, återkom imorrn med lite mer info

Permalänk
Medlem

Hej! Jag ser att vissa av er har installerat Windows7 på era bärbara.
Jag har också en HP dv6 och dumt nog så kom den med vista premium 32-bit versionen fast datorn har 4gb minne (helt korkat).
Så min fråga är hur funkar datorns touch-knappar (och allt annat på den) efter ominstallationen?
Är det ganska problemfritt så kanske jag vågar göra det också

Permalänk
Medlem

Man kan säga såhär:

Med windows 7 kommer du bara behöva installera kortläsare 5-1 kortläsare separat.

ALLT annat installeras. Äckligt enkelt och hur smidigt som helst

Annat är det o installera VISTA....då måste man, i alla fall jag på mina 2 andra bärbara, installera allt annat separat för att få de rätta drivisar

kör du på win 7 x64

Visa signatur

SAMSUNG NP900X3C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xslyy
Man kan säga såhär:

Med windows 7 kommer du bara behöva installera kortläsare 5-1 kortläsare separat.

ALLT annat installeras. Äckligt enkelt och hur smidigt som helst

Annat är det o installera VISTA....då måste man, i alla fall jag på mina 2 andra bärbara, installera allt annat separat för att få de rätta drivisar

kör du på win 7 x64

Har precis varit inne och köpt en DV7-2122eo på netonnet.
Hur gick du tillväga när du installerade windows 7?
Måste man avinstallera vista först eller hur går man tillväga?

Visa signatur

Chassi: Antec P183 - Moderkort: Gigabyte GA-X58A-UD3R - PSU: Corsair VX 550w
CPU: Core i7 950, 3,06GHz - Kylare: Noctua NH-U9B - GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 OC
HDD: 1TB Samsung 7200RPM - SSD: Corsair SSD Force Series 120GB - Minne: Corsair 6GB DDR3 1600MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prijar
Har precis varit inne och köpt en DV7-2122eo på netonnet.
Hur gick du tillväga när du installerade windows 7?
Måste man avinstallera vista först eller hur går man tillväga?

Fört o främst grattis till din nya prolle. Ser grymt fin ut i specen.
Du får gärna testa 3dmark 06 och säga vad du får i score!

Nu till din fråga:
Jag skapade en bootable USB, Du kan kolla här:
http://www.intowindows.com/how-to-install-windows-7vista-from...

sen när installationen kör igång, så formaterade jag hela HDD. Och installerade Win 7

Du kan också uppgradera från vista MEN jag skulle råda att köra helt ny installation!

Du får gärna kolla temps på din prolle med, använd "HWMonitor_114" och uppdatera det här.....är intressant o se vad det skiljer

Visa signatur

SAMSUNG NP900X3C

Permalänk
Medlem
Citat:

Fört o främst grattis till din nya prolle. Ser grymt fin ut i specen.
Du får gärna testa 3dmark 06 och säga vad du får i score!

Nu till din fråga:
Jag skapade en bootable USB, Du kan kolla här:
http://www.intowindows.com/how-to-install-windows-7vista-from...

sen när installationen kör igång, så formaterade jag hela HDD. Och installerade Win 7

Du kan också uppgradera från vista MEN jag skulle råda att köra helt ny installation!

Du får gärna kolla temps på din prolle med, använd "HWMonitor_114" och uppdatera det här.....är intressant o se vad det skiljer

blir inget mer idag. ska upp 05.00 imorgon.
Hoppas på lite tid över imorgon så jag hinner med ominstallation mm.

Visa signatur

CPU: Core i7 950, 3,06GHz - Kylare: Noctua NH-U9B - GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 OC
HDD: 1TB Samsung 7200RPM - SSD: Corsair SSD Force Series 120GB - Minne: Corsair 6GB DDR3 1600MHz

Permalänk
Medlem

Tack för det snabba svaret xslyy.
Det verkar bli windows 7 då

Permalänk
Medlem

Här kommer mina scores i 3dmark 06

http://img517.imageshack.us/img517/7974/captureq.png

Visa signatur

SAMSUNG NP900X3C

Permalänk

Jag var och köpte mig en HP DV6-1224. Jag vet inte om det ska vara så jag är ingen expert på bärbara datorer men jag tycker att fläkten går väldigt mycket för jag har inga program igång mer än dom man fick med datorn som startar automatiskt. Ska fläkten låta så mkt om man inte gör ngt???

Permalänk
Medlem

Testa rensa bort allt onödigt och se hur det blir sen! Kanske inte gör nån skillnad men testa.

Permalänk
Medlem

på dessa gör det tyvärr det OM man inte har win 7....anledningen finner du i dina processer....Tror du har typ 75 processer igång i vistan

HP fyller ju sina datorer med all möjlig skit...sen e vista inget vidare OS enligt mig
Till råga på det har smarta HP placerat utblåsten från cpu.n UNDER datorn ?????

Men så e det

Visa signatur

SAMSUNG NP900X3C

Permalänk

AA jag märkte att utblåset satt under datorn för nu är fan låret redan stekt och ja det var ju jättemånga program igång Men om det rättar till sig om man har Windows 7 så är det ju bra för man får det ju gratis om man skickar in kvittot och fyllde i ngt lr vad det stod.

Jag har en fråga, Var går man in och kollar hur var prollen är och grafikkortet är?

Permalänk
Medlem

Förstod inte din fråga riktigt...men du kan ju ladda ner everest edition ultimate o kolla upp prollen mer specifikt...men det e en trail version på 30 dagar

Visa signatur

SAMSUNG NP900X3C

Permalänk

ops såg att min fråga inte blev som jag tänkt mig eftersom jag blev avbruten när jag skrev. Frågan var "Var går man in och kollar vilken temperatur grafik kortet och prollen har"

Permalänk
Medlem

du kan ladda ner denna:
http://www.cpuid.com/hwmonitor.php

Visa signatur

SAMSUNG NP900X3C

Permalänk

Jag såg nu att prollen var 69 grader och det tycker jag låter väldigt högt lr är det normalt på en bärbar dator?

Permalänk

Det är helt normalt, min ligger själv på 70 grader. När det börjar gå en bit över 80 grader så är det lite för varm.

Visa signatur

HP Pavilion dv6756eo > Core 2 duo T7250 > 2 gb 667Hz ram > 250 Gb 5400 rpm Hdd > Geforce 8400 M GS 256 mb

Permalänk
Medlem

efter 1h spel såg jag att processorn var över 91 C
Graffet var uppe på 88 C som mest

Hur är dessa värden för en amd prolle?

läste runt lite på google och det verkar som om samtliga amd cpu har dessa "höga" värden på sina cpuer. låter ju snuskigt högt

Visa signatur

SAMSUNG NP900X3C

Permalänk

Var inne o köpte mej en sån här idag! Verkar väldigt lovande, men jag undrar om det är någon som kan skriva mer utförligt om vad som är värt att spara av alla hp's program som är förinstallerade? Är allt bara skräp eller är det något man kanske kan ha användning för? ´
Tacksam för om någon som rensat sin laptop kan skriva något bra:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lundberg87
Var inne o köpte mej en sån här idag! Verkar väldigt lovande, men jag undrar om det är någon som kan skriva mer utförligt om vad som är värt att spara av alla hp's program som är förinstallerade? Är allt bara skräp eller är det något man kanske kan ha användning för? ´
Tacksam för om någon som rensat sin laptop kan skriva något bra:)

Det hade hjälpt mig också. jag väntar nog lite med windows 7.
Fick min HTC Hero idag så jag har inte suttit mycket vid datorn :).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

efter 1h spel såg jag att processorn var över 91 C
Graffet var uppe på 88 C som mest

Hur är dessa värden för en amd prolle?

läste runt lite på google och det verkar som om samtliga amd cpu har dessa "höga" värden på sina cpuer. låter ju snuskigt högt

Höjde du upp datorn ett snäpp i och med att CPU utblåset är på undersidan??

Permalänk
Medlem

nej jag höjde inte upp datorn. Men jag har ett litet bord, där datorn står med massa små runda hål i, fråga mig inte..men det ska vara design enligt tjejen, och där kan ju luft passera under.

Jag måste säga att jag är lite skeptisk till de temps + att den blir så jäkla varm när man loadar den. Ska nog faktiskt lämna in min p ångerrätten hos siba och köra på någon C2D processor med 4650 512 MB minne.

Jag menar det kan ju inte vara bra i längden med såna höga temps??

Jag vet att jag har klagat på asus i någon tråd pga deras skärmar, MEN såg nu denna med LED-skärm
Asus N51VF-SX122C
http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=2742896

Vad tror ni? Ska jag slå till...lägga till en 1000-lapp och byta in min HP 1236?

Visa signatur

SAMSUNG NP900X3C

Permalänk
Medlem

Själv har köpt en dv6-1100so är mycket nöjd med den, va för någon månad sen.

Nackdelen är bara var fläkten är placerad, vilket är under datorn inte så smart så att datorn blir varm snabbare och låter lite mer.

Utifall jag köper en notebook kylare hjälper det mycket, även om fläkten är under?

Och blir det bättre med windows 7? lätt att installera alla drivrutiner för denna dator så som touch knappar?

Var hittar man windows 7, inte hittat de.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donnis90
Och blir det bättre med windows 7? lätt att installera alla drivrutiner för denna dator så som touch knappar?

Var hittar man windows 7, inte hittat de.

Angående drivrutinerna så är det skitenkelt att få tag i dom på HP's hemsida, men fördelen med W7 är att det hittar alla drivrutiner från början, så du behöver knappt installera några efteråt.

Windows 7 ska finnas på microsoft.com fram till sista augusti tror jag.. eller var det 1a?
aja, surfa in och kolla bara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddan
Angående drivrutinerna så är det skitenkelt att få tag i dom på HP's hemsida, men fördelen med W7 är att det hittar alla drivrutiner från början, så du behöver knappt installera några efteråt.

Windows 7 ska finnas på microsoft.com fram till sista augusti tror jag.. eller var det 1a?
aja, surfa in och kolla bara

Hur är det med förköp av OS:et hittade en sida där du kan köpa den nu billigare hos microsoft men det gick att köpa den, tyckte de va konstig. Va för ca 600:-+

Men den som finns på microsoft.com det är väl beta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donnis90
Hur är det med förköp av OS:et hittade en sida där du kan köpa den nu billigare hos microsoft men det gick att köpa den, tyckte de va konstig. Va för ca 600:-+

Men den som finns på microsoft.com det är väl beta?

Det är RC1, så ja, en beta ungefär.

Antingen så kan du va emot §7 och få ner den på illegalt vis, eller så väntar du till oktober.