LeadTek GeForce GTX 275 896MB

Permalänk
Medlem

LeadTek GeForce GTX 275 896MB

Tja jag har två stycken LeadTek GeForce GTX 275 896MB. Och det är SLI mellan dom typ. Men jag har också köpt en skärm till som ska "passa". Den hade endast en DVI sladd (från skärm till burk). Och eftersom det är två grafikkort så finns det 4 ingångar. Spelar det någon roll vilken ingång jag väljer? För jag vill kunna få maximal prestanda nu när jag har två grafikkort. Är det så att grafikkorten "kommunicerar" i burken och därmed bara behöver en kopplas in?

Permalänk

Spelar ingen roll sett den i översta kortet så funkar det

Visa signatur

Antec 300, MSI K9A2 Platinum V2, Phenom 9850BE @3,17ghz, OCZ Reaper 2X2GB @1146 Mhz OC, Crossfire HD4870 @790/1100, Seagate Baracuda 500GB.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jocke_totti
Spelar ingen roll sett den i översta kortet så funkar det

Instämmer, jag tror också att det översta kortet ses som 'primary card'.

Så välj det översta av dom två korten.

Visa signatur

Foxconn QuantumForce Bloodrage | Core i7 920(D0) @ 3.8 | 3x2GB Corsair Dominator 1866 | Gainward GeForce GTX780 | Samsung 840 250GB | 2xWestern Digital Caviar GreenPower 1TB | Plextor PX-B940SA | Tagan BZ 900W | Corsair H70 | Zalman GT1000 | Samsung Syncmaster T260 | Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

"Och det är SLI mellan dom typ"

Vadå "typ"?

Permalänk
Medlem

Jocke_totti och pete®gun: Tack för svar jag satte det rätt från början i det vänstra högst upp..

tSp: Onödig kommentar -.-' men jag tror det heter SLI när det är kommunikation mellan två grafikkort därför sa jag typ.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cir0w
men jag tror det heter SLI när det är kommunikation mellan två grafikkort därför sa jag typ.

CrossFire för ATI-kort och SLI för nVidia-kort.

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Medlem