Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mmar2087
Hej.
Jag har nu haft datorn en tid och kan fortfarande säga att jag är nöjd. Prestandan är mycket bra trots att jag tog relativt enkel processor. Kör just nu Crysis Warhead och det går ju att få sjukt snygg grafik. Datorn låter dock en del eftersom fläktarna får gå på högre varv. Det är ändå acceptabelt och jag sitter också oftast med hörlurar då de inbyggda högtalarna är sådär på bärbara.

En fråga har jag.
Det finns en S/PDIF utgång på framsidan för att ta ut digitalt ljud. Dock är den inte IR som det var på min Zepto. Vad skall man ha för kabel till denna? Hittar ju vanliga RCA kablar, men vad skall det vara för kontakt in i datorns 3,5 mm? Tacksam om någon kan länka till sida med kabel. Har ju köpt första Blu Ray-filmen nu...

Jag funderar själv på att köpa en från DT. Skulle du kunna ta lite för o nackdelar med datorn? Blir den varm (för varm), Är den klumpig eller smidig, plastig etc etc..

Permalänk

Angående processor skulle jag avråda från i7 för tillfället om du inte använder applikationer som kräver en extremt stark processor.
i7 processorerna som finns i dagens laptops är nämligen desktop varianter då mobile i7 inte kommit än, de drar betydligt mycket mer ström än P/T dual core och knappt ger någon prestandaskillnad i spel. För att inte tala om priset!

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II | Gigabyte Odin 1200W| Gigabyte x58a-OC | 12GB Corsair Dominator DDR3 @ 1600MHz | MSI GTX970 | Intel Core i7 920 @ 3,4GHz (HT enabled) | Samsung EVO 250GB |

Permalänk
Medlem

Beställde en fire från notebookguru.de.

Packet är någon stans här i Sverige men vet inte vart. Eftersom de skickade paketet med tyska DHL och de ägs av den tyska posten. För när tyska DHL levererat varan till Sverige får svenska posten ta över leveransen. Alltså inte svenska DHL. Tog lite sökande på google för att förstå det här. Så tänkte dela med mig för er andra som också beställt.

Så nu har jag inget tracking ID som funkar. Förutom det på tyska DHLs hemsida där det står att den ankommit till Sverige. Har skickat ett e-mail till posten angående det för att få ett nytt tracking ID. Får se om de svarar i morgon, annars ringer jag till dem och bråkar lite för att de inte svarar inom 24h som det står på deras hemsida =).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eul
Beställde en fire från notebookguru.de.

Packet är någon stans här i Sverige men vet inte vart. Eftersom de skickade paketet med tyska DHL och de ägs av den tyska posten. För när tyska DHL levererat varan till Sverige får svenska posten ta över leveransen. Alltså inte svenska DHL. Tog lite sökande på google för att förstå det här. Så tänkte dela med mig för er andra som också beställt.

Så nu har jag inget tracking ID som funkar. Förutom det på tyska DHLs hemsida där det står att den ankommit till Sverige. Har skickat ett e-mail till posten angående det för att få ett nytt tracking ID. Får se om de svarar i morgon, annars ringer jag till dem och bråkar lite för att de inte svarar inom 24h som det står på deras hemsida =).

nice håll oss updaterade

Permalänk
Medlem

Hej
Jag är också rätt sugen på att köpa fårn DT. Kollar lite på Fire9060 datorn, fast med lite konfiguration.

INTEL Core 2 Duo Processor P8700
4 GB - 2 x 2048 MB Hochleistung - DDR3
ATI Mobility Radeon HD 4650
80 GB Intel SATA Solid State Drive

Jag kommer inte spela så mycket på den, hoppas jag iaf (=
Tänkte mer på framtiden, vill kunna ha den 3-4 år iaf, vad tror ni om det?
Samt någon som har erfarnhet med denna modellen, batteritid och smidighet osv.
Kostar drygt 12k ex. frakt.

Permalänk
Medlem

Fick ett brev idag av posten så nu har jag varit och hämtat det på närmaste postcenter. De fraktade den i tisdags och den var redan i Sverige på onsdagen, riktigt imponerande. Sedan tog det väl torsdag för posten och skicka den till mitt postcenter och brevet hem till mig som kom nu idag (fredag).

Nu ska man bara ladda batteriet, 24h brukar man rekommendera. Men blir väl bara tills det är fulladdat (grönt). Sedan blir det att fixa in Windows 7 RC med en bootbar CD. Men jag tror jag inte har några så då får man kila ner och köpa några =).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eul
Fick ett brev idag av posten så nu har jag varit och hämtat det på närmaste postcenter. De fraktade den i tisdags och den var redan i Sverige på onsdagen, riktigt imponerande. Sedan tog det väl torsdag för posten och skicka den till mitt postcenter och brevet hem till mig som kom nu idag (fredag).

Nu ska man bara ladda batteriet, 24h brukar man rekommendera. Men blir väl bara tills det är fulladdat (grönt). Sedan blir det att fixa in Windows 7 RC med en bootbar CD. Men jag tror jag inte har några så då får man kila ner och köpa några =).

låter riktigt nice! kom gärna med ett par till uppdateringar

Permalänk
Medlem

Har varit nere nu iallafall och köpt ett 4 GB USB minne (149:- Kingstone) för att använda till Windows 7 installationen. Det finns en massa bra guider hur man kan installera Windows 7 om man söker på google. CD funkar inte eftersom den inte har tillräckligt med lagringsutrymme så man måste köpa DVD i stället då. Men USB minne eller extern HD är nog ett bättre alternativ i stället då.

Blir nog att installera någon gång i kväll eller i morgon =). Måste bara fixa Windows 7 på USB minnet först. Batteriet är klarladdat också.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eul
Fick ett brev idag av posten så nu har jag varit och hämtat det på närmaste postcenter. De fraktade den i tisdags och den var redan i Sverige på onsdagen, riktigt imponerande. Sedan tog det väl torsdag för posten och skicka den till mitt postcenter och brevet hem till mig som kom nu idag (fredag).

Nu ska man bara ladda batteriet, 24h brukar man rekommendera. Men blir väl bara tills det är fulladdat (grönt). Sedan blir det att fixa in Windows 7 RC med en bootbar CD. Men jag tror jag inte har några så då får man kila ner och köpa några =).

okej fan va snabbt det kom ! .) riktigt imponerande !
Du får berätta om allt funkar som det ska osv:)

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eul
Har varit nere nu iallafall och köpt ett 4 GB USB minne (149:- Kingstone) för att använda till Windows 7 installationen. Det finns en massa bra guider hur man kan installera Windows 7 om man söker på google. CD funkar inte eftersom den inte har tillräckligt med lagringsutrymme så man måste köpa DVD i stället då. Men USB minne eller extern HD är nog ett bättre alternativ i stället då.

Blir nog att installera någon gång i kväll eller i morgon =). Måste bara fixa Windows 7 på USB minnet först. Batteriet är klarladdat också.

okej nice. du har inte någon länk till windows 7?.. skulle va fett att ha!

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk

Processor: Core2Duo P9700 2x2,80 GHz 6 MB Cache FSB 1066 MHz 25 Watt

Ram minne: 4096 MB DDR3 1066 MHz Kingston

Skärm :17 Inch WUXGA 1920x1200 Pix NonGlare

Chassi: silver Line

webcam: 2,0 megapixel

Grafik kort : NVIDIA GeForce GTX280M with 1024 MB GDDR3 RAM 256
Bit

Optical Drive: 8x DVD Burner Sony AD-7590S

wlan : 300 MBit 5100 Intel

Bluetooth: 2.0 EDR

hårddisk: 500 GB WD Blue Scorpio 5400 rpm

Är den tillräckligt bra för att kunna spela spel på den tror ni?..
Har gjort konfigureringen på "notebookguru.de", hur mkt kan en sån här dator kosta här i sverige ? ..
"notebookguru.de" kostar den "1.829,00€" ca: 19,500:- sek beroende på valutakursen så klart

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

Kan vi få lite bilder please!

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shqiptari
Processor: Core2Duo P9700 2x2,80 GHz 6 MB Cache FSB 1066 MHz 25 Watt

Ram minne: 4096 MB DDR3 1066 MHz Kingston

Skärm :17 Inch WUXGA 1920x1200 Pix NonGlare

Chassi: silver Line

webcam: 2,0 megapixel

Grafik kort : NVIDIA GeForce GTX280M with 1024 MB GDDR3 RAM 256
Bit

Optical Drive: 8x DVD Burner Sony AD-7590S

wlan : 300 MBit 5100 Intel

Bluetooth: 2.0 EDR

hårddisk: 500 GB WD Blue Scorpio 5400 rpm

Är den tillräckligt bra för att kunna spela spel på den tror ni?..
Har gjort konfigureringen på "notebookguru.de", hur mkt kan en sån här dator kosta här i sverige ? ..
"notebookguru.de" kostar den "1.829,00€" ca: 19,500:- sek beroende på valutakursen så klart

Finns inte i närheten så bra laptops i sverige så det går inte svara på och uppenbarligen är den tillräckligt bra för att spela på tror du vet att du inte behöver fråga det.

http://www.notebookcheck.net/Comparison-of-Graphic-Cards.130....

här kan du jämföra olika laptop grafikkort och se hur de presterar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Är den tillräckligt bra för att kunna spela spel på den tror ni?..

Du måste ju vara en komiker, först den roliga "råkade beställa" tråden, och nu detta.

Permalänk

En liten uppdatering om min beställning från notebookguru.de

Posten har lyckas slarva bort mitt paket på stockholms terminalen där de nu legat i 2dagar.

Ska bli spännande att se hur detta går. Annars verkar de ha funkat bra med leveransen från tyskland till sverige iallafall.

Mvh Daniel

Permalänk
Medlem

Man blev sjukt sugen på att uppgradera sin nx9420 nu !

Permalänk
Medlem

notebookguru.de är så otroligt billiga att jag inte vet vad jag skall tro.

En lite vassare dator än vad jag kollade på hos mycizmo.com (GuruFIRE med bättre processor, hdd och ram) kostar ink. moms o frakt 14'500:- hos notebookguru och ca 21'000:- hos Cizmo. Hur går detta ihop ? Bra feedback här i tråden dock, bäst man slår till innan dom går i konkurs ?

Permalänk

som sagt, tänk på att svenska konsumentköpslagen inte gäller om datorn är köpt i utlandet.

kan va viktigt att tänka på om något skulle hända, (vilket det ibland gör).

annars, visst lockar ett Nvidia GTX280M, men som sagt, är det värt om något skulle hända ???

hur är med det support och tangentbord ?????
(finns å,ä,ö. Dessutom finns Engelsk telefon-support eller måste man lära sig Tyska först )

Visa signatur

My Studio Xps 16 || Ati 3670 || P8700 2.53Ghz || RGBLED 1080p || 1066Mhz Ram || Tv-Tuner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evert grön
som sagt, tänk på att svenska konsumentköpslagen inte gäller om datorn är köpt i utlandet.

kan va viktigt att tänka på om något skulle hända, (vilket det ibland gör).

annars, visst lockar ett Nvidia GTX280M, men som sagt, är det värt om något skulle hända ???

hur är med det support och tangentbord ?????
(finns å,ä,ö. Dessutom finns Engelsk telefon-support eller måste man lära sig Tyska först )

Om du går in på hemsidan där du kan konfigurera datorn så ser du också att det finns val för vilket tangentbord du vill ha. Supporten har jag bara skrivit med, utifrån frågor om frakt o dyl, men då fungerade engelska utmärkt. Ang konsumentköplagen; Det är ju inte bara i Sverige vi har sådana lagar, sen kanske den inte är lika stark i Tyskland, det har jag ingen aning om, men helt utan rätt är du inte om något skulle gå på tok.

Permalänk
Medlem

Här kommer en miniuppdatering om min D-Tech. Jag har fortfarande semester (5 veckor i rad är sjukt mycket!) så har inte varit hemma så mycket och är därmed lite begränsad i testande och internetuppkoppling...

Datorn går dock som tåget! Har nu kört igenom Crysis och CoD WaW och grafiken är ju löjligt bra. Är normalt inte intresserad av spel som dessa, men har nu suttit fast regelbundet för att spela.
Jag har också testat Bluray och upplevelsen med full HD på min Samsung hemma är också mer än jag förväntade mig. Vilka detaljer!
Hittills har jag inte haft något problem med datorn utan allting bara fungerar så bra eller bättre än vad jag förväntat mig. Ångrar inte att jag köpte denna istället för någon HP eller Zepto här i Sverige.

Det finns ett par nackdelar att tänka på dock. Datorn blir ganska varm när man spelar och konstigt nog så blir den högra främre delen, den som man har höger hand vilande på, betydligt varmare än den vänstra. Kan upplevas lite störande. Dessutom så varvar ju fläktarna upp en del när man spelar så det kanske också upplevs störande. Jag har dock en gammal Dell Inspiron 5100 och den låter ju mer i viloläge än vad denna gör på maxvarv så jag upplever det inte som ett stort problem. Den sista nackdelen är ju batteritiden som är pinsamt kort om man pressar burken.

Det råder dock ingen tvekan om att jag rekommenderar den till er som vill ha bra prestanda och som vill ha en ersättare till den stationära burken.

Många oroar sig säkert för att köpa datorn i utlandet, och visst tar man en risk då inte Svenska konsumentköplagar gäller där. Samtidigt så gäller samma marknadsförutsättningar i andra länder som här, d.v.s. om man inte sköter sig så blir man inte långlivad. Jag har 2 års skriftlig garanti på datorn och förutsätter att det inte blir något problem om jag måste utnyttja den. Har som sagt köpt varor i andra länder tidigare utan problem och utan att ha blivit lurad.

Jag rekommenderar därför er som vill ha bra prestanda till bra pris att köpa hos Deviltech eller Notebookguru. Båda är ganska kända och har funnits några år på marknaden så det intygar att de är seriösa företag.

Permalänk
Medlem

angående konsumenträtt så googlade jag och hittade :

"Genom ett direktiv har konsumentköpreglerna i alla EU-länder (samt Norge och Island) harmoniserats. "

"De flesta EU-länder har i dagsläget en reklamationsfrist på 2 år. Undantagen är Finland (varans livslängd), Storbritannien (6 år), Irland (6 år) och Sverige (3 år)."

så det borde inte vara jätte stor skillnad att importera från eu land.

stod ganska bra på denna sida.
http://www.konsumenteuropa.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mmar2087
Här kommer en miniuppdatering om min D-Tech ...

Shit vad sugen jag är nu. Det var ett tag sen min gamla Inspiron började få tungt med spel och jag längtar efter något nytt.
Notebookguru får ta och vaska fram fler svenska tangentbord så man kan beställa.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Jag funderar också på att beställa en Devil 9000 DTX från DT.

Hur varm och hur mycket låter datorn när du idlar/ser på film?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyrox1
notebookguru.de är så otroligt billiga att jag inte vet vad jag skall tro.

En lite vassare dator än vad jag kollade på hos mycizmo.com (GuruFIRE med bättre processor, hdd och ram) kostar ink. moms o frakt 14'500:- hos notebookguru och ca 21'000:- hos Cizmo. Hur går detta ihop ? Bra feedback här i tråden dock, bäst man slår till innan dom går i konkurs ?

Anledningen är enkel: mycizmo är svinigt dyra, det är hela sanningen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knasp
Jag funderar också på att beställa en Devil 9000 DTX från DT.

Hur varm och hur mycket låter datorn när du idlar/ser på film?

Hej. Titta på denna länk så får du tekniska svar på dina frågor. På denna sida kan du ju också söka efter någon referensdator som du kanske känner till själv och jämföra värden. Hur man upplever det är ju så olika från person till person.

http://www.notebookcheck.net/Review-Deviltech-9000-DTX-Clevo-...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megol0
Anledningen är enkel: mycizmo är svinigt dyra, det är hela sanningen.

Där är dagens sanning. Men visst får du också deras logotype på datorn om du beställer från dem. På min står det inget om Deviltech...

Permalänk
Medlem

Jag ska köpa ny dator genom företaget och funderar på en smått konfigurerad Guru Fire från notebookguru.de, men undrar om momspåslaget är avdragsgill? Hur fungerar det egentligen i EU såhär och mellan företag?..

Visa signatur

"We should live so that when we come to die, even the undertaker will be sorry." - Mark Twain

Permalänk
Medlem

Michael:
hi
Max:
Hi
Anfrage angenommen von Michael. Derzeit im Raum: Max, Michael.
Michael:
hi
Max:
I'm thinking about ordering a Guru Ice computer
Michael:
okay
Max:
But I've heard you are currently out of Swedish keyboards?
Michael:
yes thats rigth
Max:
Any ideas when you'll get more?
Michael:
2-3 weeks
Max:
hmm okay
Michael:
but you could change it yourself
Michael:
we could ship the keyboards for free to you when we get them
Max:
Hmm, no extra charge for getting a swedish keyboard later then?
Max:
Ah, okay
Max:
How long will it take for me to get the computer if I order it today? (I live in sweden)
Michael:
i think one week with payment and shipping time
Max:
okay, one last question
Max:
is there any eSATA connections? most notebooks have one combined usb/eSATA connection, but can't find any information about that on the Guru Ice
Michael:
no sorry
Michael:
but you could get one with an expresscard
Max:
hmm, okay
Max:
Well, many thanks for your time!
Max:
By the way..
incl. UST 19%: 141,14 EUR
Sub-total: 884,00 EUR
There wont be any more cost increases or reductions, other than shipping. Right?
Michael:
yes only + 25 € for shipping
Max:
Great!
Michael:
you could ship w(o vat if you are a company with VAT No.
Max:
Okay, thanks!
Michael:
no problem!

Jäkligt bra live-support måste jag säga.
Ska beställa min Guru ICE nu!

Permalänk
Medlem

Processor:Core2Duo P8800 2x2,66 GHz 3 MB Cache FSB 1066 MHz 25 Watt
Memory:4096 MB DDR3 1333 MHz Kingston
Screen:15,6 Inch WXGA 1366x768 Pix Glare
Webcam:2.0 MegaPixel
Graphics Card:ATI Mobility Radeon HD 4650 with 512 MB GDDR3 RAM
Optical Drive:8x DVD Burner Sony AD-7590S
Wireless LAN:300 MBit 5100 Intel
Bluetooth:Bluetooth 2.0 EDR
Hard Drive:320 GB WD Black Scorpio 7200 rpm
Additional Module:without
Additional Power Supply:without
Mouse:without
Carry Case:15,4 Zoll Standart
Keyboard:Schweden / SWE
Operating System:without
Zero Dead Pixel Guarantee:without
Warranty:24 Month Premium Warranty PickUp & Return

Beställd!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Macz-ie
Processor:Core2Duo P8800 2x2,66 GHz 3 MB Cache FSB 1066 MHz 25 Watt
Memory:4096 MB DDR3 1333 MHz Kingston
Screen:15,6 Inch WXGA 1366x768 Pix Glare
Webcam:2.0 MegaPixel
Graphics Card:ATI Mobility Radeon HD 4650 with 512 MB GDDR3 RAM
Optical Drive:8x DVD Burner Sony AD-7590S
Wireless LAN:300 MBit 5100 Intel
Bluetooth:Bluetooth 2.0 EDR
Hard Drive:320 GB WD Black Scorpio 7200 rpm
Additional Module:without
Additional Power Supply:without
Mouse:without
Carry Case:15,4 Zoll Standart
Keyboard:Schweden / SWE
Operating System:without
Zero Dead Pixel Guarantee:without
Warranty:24 Month Premium Warranty PickUp & Return

Beställd!

Grattis!! Vad blev priset?

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870