Permalänk
Medlem

Bästa alkoholfria ölen?

Många gånger vill man ju ta en öl fast man kör bil den dagen eller av andra själ vill avstå alkoholen.

Jag har köpt lite olika sorter nu jag har tänkt att testa.
Första jag öppnade var Carlsberg Non-Alcoholic. I min mening så är den för söt, man känner sockersmaken.
Jag ger den betyg 2,5 av 5

Vilken alkoholfria öl tycker du bäst om?

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Spendrups och pripps lättöl är okej.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Carlsberg

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Avstängd

Vatten?

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Musikälskare

Drack Carlsberg när jag käkade piller, helt okej fast det är nått som saknas

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

skulle prova lite olika lättöl

Permalänk
Medlem

Finkelbraü eller vad de små bruna flaskorna från lidl heter.
Lätt godaste lättölen i min mening.

Permalänk
Medlem

Min far brukar importera Clausthaler från Tyskland och anser att den är god.

Enligt denna sida så ska den finnas i Sverige, har dock inte tänkt på det.
http://www.matdrycktips.se/tag/clausthaler/

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Ska det vara alkoholfritt så brukar det bli Clausthaler för min del. Kan inte säga så mycket konkret om den. Godare än Carlsberg i mitt tycke, den smakar öl helt enkelt.

Finns att köpa på ICA.

Permalänk
Medlem

När jag var i Prag senast köpte jag Budwar's öl för diabetiker (sa hon i kassan iaf)... 0,5% vol alkohol och i stort sett ingen sötma alls.

Det ölet var verkligen jättegott!!

Har inte sett det i Sverige dock... fanns bara på halvlitersglasflaska när jag köpte det...

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Vatten?

Har du lässvårigheter eller ?

Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lordnoxx
Finkelbraü eller vad de små bruna flaskorna från lidl heter.
Lätt godaste lättölen i min mening.

Dom är dock 2.8 så det räknas som alkoholdryck.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Dagens öl är JEVER, den kan jag rekomendera. Passar mig bra i smaken.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Vatten?

Ja, typ, det är ju näst intill gratis också så det är ju en fördel om man nu inte vill ha en riktig öl.

Permalänk

Visst kan man ha åsikter om hur och vida det är riktig öl eller ej om man tar bort alkoholen. Dock var det ju inte det som efterfrågades.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Provade Carlsberg alkoholfria idag...

fy f*n vad äcklig den var.

Blanda 1/4 vanlig lättöl med resten väldigt kolsyrat vatten och en gnutta socker ungefär.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk

Fanns någon på systemet, iaf tidigare, med ett tysktklingande namn som var rätt ok. Men kommer tyvärr inte ihåg namnet, lite mindre knubbig flaska har jag för mig.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk

Einbecker alcoholfir. är 10ggr godare än lättöl

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk
Medlem

Tyckte Carlsberg Non-Alcoholic var helt okej tills en polare sa att det smakade som diskmedel. Nu kan jag inte dricka den längre för nu tycker också jag att den smakar diskmedel :s

Permalänk
Medlem

carlsberg non alcoholic verkar tyvärr vara den bästa(med reservation att jag inte gått igenom de alkoholfria sorterna på några år).

Smakar inte som folks personliga öl-favorit men den smakar åtminstone öl till skillnad mot alla andra sorter jag testat.
Tror de destilerar ur alkoholen till skillnad mot typ lättöl och antagligen de andra alkoholfria sorterna, vilket antagligen förklarar varför de inte är speciellt billiga.

Skulle vara kul med fler ok sorter att välja mellan men eftersom de flesta antagligen mest dricker för alkoholens skull kanske inte marknaden är så stor.

Permalänk
Medlem

Clausthaler smakar då öl
Finns då på de Konsum jag brukar ahndla på, kostar ju i och för sig ungefär som starköl på systemet ~11:- flaskan.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk

Clausthaler utan tvekan. Kan inte förstå hur någon kan tycka Carlsbergs alkoholfria öl är god.
Sort guld däremot är mumma.

Visa signatur

i3 6100 | B150M-A REV. 3.1 | Corsair DDR4 8 GB | Crucial MX200 250GB + 2TB WD Green | Corsair CX430-M | Silverstone Milo ML04 | Windows 10 Pro

Ät mer lök.

Permalänk
Medlem

Har inhandlat jever fun, clausthaler och carlsberg, sket i norrlands guld eftersom jag hade svårt att få i mig den när jag provade för ett år sen eller när det nu var och det har aldrig hänt förut.

Jever fun har jag inte provat sen sent 90-tal om jag inte minns fel och den var inge vidare på den tiden som jag kommer i håg det. Men eftersom det var så länge sen så tänkte jag att jag tar med den också, kan ju ha ändrats en hel del etc.

Tänkte öppna alla 3 och prova lite fram och tillbaka så fort jag känner för att dricka 3. Blir troligvis rumstempererade.