Har du någon gång somnat under spelande?

Permalänk

Har du någon gång somnat under spelande?

Som rubriken lyder, har du somnat under en spel-period? Ger lite olika alternativ för olika scenarion...

Permalänk
Medlem

huvudet i tangentbordet blev det för mig. dock ett par öl inblandade i bilden också. polarna uppskattade inte det pipande ljudet när datorn sa ifrån haha

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

sitter bara uppe dygnet runt på lan och då är jag pigg så länge som alla spelar

Permalänk

aldrig under spel, men varje år på dh sover jag på tangentbordet,

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

jodå! somnade till några gånger när ja satt o spelade mario kart till wii för nått år sen. Var grymt trött kan ja lova!

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem

somna när jag gibba en match i company of heroes polarn undra vart jag tog vägen dagen efter

Visa signatur

https://hackernet.se - Wiki med inriktning open source och nätverk.

Permalänk
Medlem

Somnat flera gånger då jag rollspelat sent(tidigt) på natten(morgon), man vaknar upp 10 timmar senare i sängen, minns aldrig att man lagt sig ens

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

De gånger jag lirat GTA3/VC/SA på PS2 framför teven har det hänt att jag lirat så sent in på kvällen/natten att jag börjar köra in i stolpar och hus omedvedet. Rakt fram i princip, som att bilen blivit understyrd. Då vet jag att det är dags att stänga av!

Permalänk
Medlem

Somnade när en rumspolare till mig satt uppe och litade EQ, jag också som vanligt å lirade fast aldrig lika intensivt som honom. Han var alltid vaken längre än mig och lirade, så då bestämde jag mig att nu ska jag fan vara vaken minst lika länge som honom i en natt i alla fall.

Jo men visst, jag somnade dreglande vid min stol, sen när jag vaknade orkade jag knappt gå och lägga mig, så jäkla trött vad jag :D. Vad gjorde han då Jo han satt å spelade, han hade inte ens märkt att jag somnat

Roliga tider vad det i alla fall. Haha
Många många många timmar med total waste av tid när man tänker efter

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

på ett lan hos mig, efter första natten så spelade jag lite FF7 på pc och somnade medans battlegaugen laddade upp

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Har somnat 2gånger tror jag första gången var de när jag satt och lirade sims 1 någon sen kväll och vaknade upp några timmar senare med minna sims gubbar döda :/ andra gången på lan när jag blev tvingad att lira baldures gate 2 med en polare mitt i natten då han börjadeklaga på attjag sprang in i väggarna med jämna mellanrum och inte svara när han pratade utan snarkade istället ^^ då var man sjukt trött plus att man redan låg i sängen och gamade xbox

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Entusiast

Efter en lång natt med Baldurs Gate 2 online med en tjej jag brukade lira med ganska ofta ifrån USA. Så skulle hon ta en 5 minuters paus, vi hade spelat i oheliga mängder timmar jag var tröttare än jag någonsin varit...

Jag vaknade upp 5-6 timmar därpå av att jag var ganska stel överallt då jag hade somnat med huvudet rakt på tangentbordet självklart med ett meddelande som lyder 'jjjjjjjjjjjjjjjjjjjkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk..............' eller liknande, jag tar kudden som jag använde för extra ryggstöd, satte den på skrivbordet och somnade om igen.

Så jag kan skryta med att jag utan alkohol eller droger i blodet lyckades med bonusen.

@Tyran, vad är oddsen BG2!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Kommer bara ihåg en gång och det var när jag var kanske 6 år. Jag somnade framför Sim City (originalet till DOS, alltså) och när jag vaknade var min stad en fullständig katastrofzon.

Permalänk
Medlem

Jobbar 05-18. O när jag hade jobbat 2 eller 3 dar irad o sen kom hem o lirade WOW raids så brukade jag somna o autorunna in i väggar o så. Gick dock aldrig in i mobs eller nån boss. hehe. Spelade mage i 40 manna raids så gjorde inte så mycket. Guilden hade förståelse. haha. Men under bossfighterna så klara jag mig från att somna.
Jag somnade bara i korta intervaller. Satt bakåtlutad i stolen så huvet föll bakåt o inte på tangentbordet. ^^

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Hände en gång när jag och en polare lirade Halo Co-op, Vi körde en sån där Jeep. Jag styrde och han hade hand om vapnet, helt plötsligt gick körning inte så bra, rakt emot bergväggar osv :). Tillslut fatta han varför, jag hade somnat under körningen.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Känner mig bara less på spelet om jag är uppe så länge att jag börjar nicka till lite. Stänger av det och går å lägger mig, aldrig orkat varit uppe så länge att man däckar sittandes

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Kom hem efter lan så började jag spela wow när jag var skittrött klart jag somade då

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem

Efter en jävligt lång dag av farming och grinding i World of Warcraft sov jag till slut på tangentbordet. Vaknade nästa dag och kände att allt var blött, hade dräglat sönder bordet, tangentbordet och musen. Fick åka och köpa nytt :D.

Permalänk
Medlem

nej jag brukar inte somna så lätt, ända gången jag har somnat på det viset var när jag kollade på en film med min brorsa, jag var lite små trött, bruka inte vara nått problem, men så fick jag svårt att hålla ögonen uppe, det hade kanske gått 20-30 minuter i filmen och när jag öppnade ögonen igen så var det bara 10 minuter kvar

Visa signatur
Permalänk

Haha, gött att så många svarar. Kul att läsa dessa inlägg. Själv kan jag säga att jag endast har somnat under ett kort uppehåll då jag bestämmde mig för att hämta nåt att dricka. Minns bara att jag gick tillbaka till rummet sen vaknade jag i sängen:D

Permalänk
Medlem

Absolut! Visst fan har man det. I alla möjliga spel med. Själv eller på LAN, spelar ingen roll. Är jag för trött, ja då somnar jag.
Jag var lite småkänd i guildet i WoW för att somna under MC och BWL-raiden. Var lika skoj varje gång jag somnade och råkade hålla in "pil fram" på musen dvs autorun för mig och sprang...rakt in i smeten. Man vaknar när alla skriker på vent.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Nej, aldrig. Någon måtta med spelande får det vara!

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem

Har aldrig somnat. Inte ens efter dussin nattgibb, lan mm.
Men mina kompisar har gjort det på IO, då kom det en kille som var skit sur och säger "Hey, man får inte sova på nattgibb!!!"

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Jag somnade ifrån min gameboy advance sp när jag hade gym strid i pokemon ruby

Visa signatur

Extrem indiespel gamer

Permalänk
Medlem

har aldrig somnat framför datorn. dock har jag stängt av den, vänt mig om och somnat i stolen...

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Jag har nickat till massor av ggr när jag lirade DoD.

Lirade jävligt mkt fotbollsspel med en polare förut och då brukade det gå till gränsen när jag inte längre kunde se bollen, den liksom försvann när en spelare sköt/passade, väldigt mysko (och framförallt extremt svårt att spela när man inte vet var bollen tar vägen )

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Somnade på ett lan när vi spelade WC3.

Permalänk
Medlem

Drar igång WoW på natten efter krogen, går med i en grupp till Black Rock Depths (ja, det var ett tag sedan) och somnar mitt i en rörelse. Det slutade givetvis med att man springer in i nån grupp med dvärgmobs och alla mina medspelare dör.

Permalänk

Jag har en kusin som jag anser är helt sjuk, eller otrolig om man vill se det så. Han är den enda som har körkort i vårt gäng till och från Dreamhack i Jönköping / Göteborg men han spelar inte mindre för det. Det otroliga är att snubben klarar av att hålla sig vaken 48 timmar utan något tecken på trötthet och med samma motivation för gaming, när han väl behöver sova tar han såkallade "powernaps" på 20-30min och han vaknar alltid lika lätt varje gång. De sista dagarna blir det vanligtvis fler och fler "powernaps" men även att han somnar omedvetet på tagentbordet under spelande med oss andra.

Sista dagen under DH åker vi så tidigt vi kan komma iväg eftersom alla bara vill komma hem och sova, och han kör glatt hemmåt oavsätt hur trött han är. Det är lite läskigt att behöva sitta brevid och kolla att han inte somnar på motervägen, och resan går faaaa-haann inte rakt fram.

Permalänk

Måste vara nån kväll då jag har kommit hem efter en fest och satt mig för att slö surfa lite innan jag skulle lägga mig. Då har det hänt att jag somnat rakt uppochner i datorstolen.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560