Permalänk
Medlem

Syns inte bilden jag la in?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sosemon
Syns inte bilden jag la in?

Ja jävlar, missade bilden.

Men där nere till vänster har du ju minnesslotse.
Du verkar dessutom ha två stickor, dvs 2x512MB.

Såhär plockar du bort minnet, på din bild har du lings minnenas högra kortsida en sprint med en halvcirkel på toppen, bänd loss den försiktigt och minnet ska lossna, sen vinklar du minnet så att långsidan som är uppåt i bilden kommer mot dig. Dra ut och se vad det står. På samma sätt kan du dra bort minnet som sitter under.

På baksidan kommer det stå märke, typ, hastighet och storlek. Bara att leta upp samma typ (lika bra du byter ut båda) i lämplig storlek och hastighet och köra på.

Dock ett varningens ord, vet att vissa laptops får problem med 2x2GB-stickor och därför bara kan köras med 2GB eller 3GB.

Permalänk
Medlem

Tack!

Det var
512mb
2Rx16
PC2 - 5300S - 12 - A3

Det var väl det som stod, jag förstod dock inte så mycket hehe.

Okej men om du säger så om 2x2GB's stickor så köper jag ju 1st 2GB och 1st 1GB och sätter in och slänger de som sitter i nu istället.

Måste tillägga att dom har verkligen gjort luckorna på baksidan så dom sitter tight. Trodde jag skulle knäcka luckorna flera gånger både vid på och avtagning

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack!

Det var
512mb
2Rx16
PC2 - 5300S - 12 - A3

Det var väl det som stod, jag förstod dock inte så mycket hehe.

Okej men om du säger så om 2x2GB's stickor så köper jag ju 1st 2GB och 1st 1GB och sätter in och slänger de som sitter i nu istället.

Måste tillägga att dom har verkligen gjort luckorna på baksidan så dom sitter tight. Trodde jag skulle knäcka luckorna flera gånger både vid på och avtagning

SoDIMM DDR2 5300 är det som sitter i. Du kan välja att även köra med snabbare minnen om du känner för det, tex 6400 minnen. Kommer påverka väldigt lite prestandamässigt, men kanske finns där fördelar prismässigt.

Om du inte har ett 64bits OS (vet du inte om det så har du det inte med största sannolikhet), så kommer 3gb vara rätt bra.

Permalänk
Medlem

Okej, najs!

Då köper jag dessa minnena då om du inte misstycker

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=344664

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=444528

Dom var SJUKT mycket billigare än 5300 minnena så jag undrar, är dom lika bra?

Permalänk
Medlem

Jag hade ändå nog satsat på samma märke på minnena bara ifall jag hade köpt nytt, även om det blir en eller två tior dyrare.

Men annars ser det bra ut.

Permalänk

Håller med CSM101
Har man riktig otur funkar inte 2minnen av olika fabrikat ihop Jag har själv varit med om det

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Jaha, ojdå.

Alltså pengarna är absolut inte ett problem. Om jag ska ha sammanlagt 3GB, vad ska jag köpa för minnen? Men det kanske är såpass små skillnader mellan de olika minnena så att det inte gör någon skillnad sålänge det är SoDIMM DDR2 5300-eller mer?

Permalänk
Medlem

Jag skulle ha köpt 2+2GB med en gång (stöds av din dator enligt manualen). Speciellt om du ska funderar på W7 för då finns det ingen poäng att inte lägga 64-bitars.
Dessa 2 blir bra om du ska ha 2+1GB, annars 2 av den första. Inte lönt att köpa snabbare då du bara har stöd för 667Mhz-minnen.
Crusial 2GB PC5300, http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=325699
Crusial 1GB PC 5300, http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=317342

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Medlem

Okej. Men om vi säger så att jag inte ska ha W7 är det då bara onödigt med 4GB istället för 3GB?

Permalänk
Medlem
Citat:

Okej. Men om vi säger så att jag inte ska ha W7 är det då bara onödigt med 4GB istället för 3GB?

Funkar det så förlorar du absolut inget på det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Funkar det så förlorar du absolut inget på det.

Finns det någon anledning till att det inte skulle fungera trots att datorn stöder 2x2GB Annars är det väl bara att köra på med 2x2GB's minnena känns det som. Om det känns bra med de minnena till vista så kör jag vidare med vista annars testar jag W7

tack så mycket för all hjälp

Permalänk
Medlem
Citat:

Finns det någon anledning till att det inte skulle fungera trots att datorn stöder 2x2GB Annars är det väl bara att köra på med 2x2GB's minnena känns det som. Om det känns bra med de minnena till vista så kör jag vidare med vista annars testar jag W7

tack så mycket för all hjälp

Sen när behöver man en anledning för sina datorproblem?
Vissa saker leker bättre och sämre med varandra, man kan ha oflyt, något kan vara defekt etc etc.

Men skit i det där.

Köp 2x2GB och stoppa in i datorn. Jag lovar dig att du kommer märka skillnad utan att behöva göra något annat. Men Rensa även bort saker du inte behöver alternativt installera W7, så komme rdu få en niceig lappetoppe.:)

Permalänk
Medlem

Okej nice, då blir det 2x2GB, kommer säkert funka fint. Det kommer iaf funka!

Permalänk