Söker liten dator ca 13" med bra prestanda till bra pris.

Permalänk
Medlem

Söker liten dator ca 13" med bra prestanda till bra pris.

Jag är påväg att byta dator men vet inte vad jag ska köpa riktigt.
Just nu sitter jag med en Amilo 3650 sa med graphic booster och är eg. extremt nöjd med prestandan, grymt att spela med när man är hemma och så men eftersom jag praktiskt taget aldrig spelar längre och knappt är hemma överhuvudtaget utan oftast ute och flänger hit och dit så finner jag ingen anledning till att sitta med en graphic booster och så.

Det jag är ute efter är:

Något litet, helst i samma storlek som denna till skärmen dvs. 13".
Bra batteritid
Så slimmad, sval, tyst och lätt som möjligt men jag vill fortfarande ha prestanda arbetar mycket i photoshop och andra lättare mediaprogram, ska kunna spela film av olika slag utan problem, filmredegering är inte viktigt men fungerar det så är det ju ett plus!

Är alltså ute efter en väldigt mobil och tyst dator men fortfarande med prestanda. Jag har övervägt att testa macbook 13" eller macbook PRO 13" men har aldrig ägt eller testat en mac så är lite avvaktande än så länge men verkar passa mina behov annars.

Amilon är den första laptopen jag ägt så känner mig fortfarande lite vilse i djungeln bland alla datorer.

Budgeten är väl mellan 8 och 10 papp kanske, ev. nån tusing till om det behövs!

Tips?

Permalänk
Medlem

inga tips?

Permalänk
Medlem

Macbook Pro 13" är en grym dator, dock lite utanför din budget. Du ska inte vara rädd för Mac, operativet är väldigt bra och användarvänligt, men framförallt lätt. Dessutom kan du lägga in Windows om du vill vid sidan av OSX.

/K

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk

Jag är själv ute efter en likadan dator.

Acer Timeline 13.3 tum kan vara ett alternativ?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=461815

Den har VÄLDIGT bra batteritid, 8 timmar som faktiskt ska fungera enligt tester.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
Macbook Pro 13" är en grym dator, dock lite utanför din budget. Du ska inte vara rädd för Mac, operativet är väldigt bra och användarvänligt, men framförallt lätt. Dessutom kan du lägga in Windows om du vill vid sidan av OSX.

/K

Ja, är bra sugen på en macbook pro men som sagt, priset är rätt dyrt och vill man inte ha den absolut lägst speccade modellen så drar det iväg snabbt.
Studenter får ju dock lite rabatt på applestore

Refused : (lustigt lyssnar precis på dom) .
Jag får kolla upp den burken, 8 timmar batteritid låter klart bra, får titta hur resten av datorn är också

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| E8400 | P5Q-deluxe | HD4850 | Antec 300 | 4GB pc8500 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amroth
En ny HP: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=461036

Ja, den har jag vart och nosat på faktiskt i nån webshop.
Vet inte hur batteritiden är på den dock. 7 timmar som macbook pro är ju inget krav men 5 timmar+ vore ju trevligt

Permalänk

jag sitter på en DV3 också ( i sign) den är att rekommendera! men som sagt har den inte ett macbook batteri ^^ det är ca 4-5 timmar på denna (men jag tror iaf inte att macbook heller i verkligheten med lite apps klarar 7h).

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

sepemulle, fungerar det bra med en 13" skärm? Är lite rädd att det ska bli jobbigt att söka på internet, spela spel och behöva scrolla hela tiden.

Visa signatur

| E8400 | P5Q-deluxe | HD4850 | Antec 300 | 4GB pc8500 |

Permalänk

nej spel och internet fungerar det kanon för... det enda som jag märkte att den var lite för liten för var att redigera och jobba i PS CS4, men det har man ju extern skärm / stationär till

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Acer Aspire 3810t Timeline, sitter på den just nu, uppnådde ca 8-9 timmar i vista förinstallerat efter avinstallerat alla skitprogram, nu sitter jag i xp och med battery doubler (ett program som utökar batteritiden) så uppnår jag 10 timmar och 40 mins som max, dock har jag inte kalibrerat batteriet med programmet vilket kommer utöka batteri prestandan, har inte provat photoshop ännu men ska göra det så fort jag hunnit installera ^^ lite ovana att vänja sej vid större tangentbord (van vid 12" tc4200).

Har inte provat någon HD film ännu då jag inte direkt tittar på den kvalitén. Men är nöjd änsålänge!