SweClockers drop!
Permalänk

Klarar denna dator av WoW?

Hejsan, Sökte runt lite på internet, så hamnade jag här, såg att det fanns lite frågor om vilka bärbara som klarar vad, Men inte just om min dator som jag beställde igår.

Det ligger till såhär just nu, jag har beställt denna dator http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=482673 Och mina kompisar sa att den ska klara WoW (world of warcraft) relativt bra. Inte på högsta grafiken, men utan lagg och allt elände.

Jag är verkligen dålig på datorer, så om någon snäll person skulle kunna svara lite snabbt om vad ni tror så skulle det uppskattas, Har trotsallt inte betalat datorn än, har bara beställt.

Tack / Jens

Permalänk
Medlem

grafikkort är värdelöst

Permalänk

Du kommer kunna köra på medium med ganska bra fps, tror jag

Visa signatur

Dator 1: Amd 940 3.0 ghz / Gigabyte GA-MA790X-UD3P / 8gb 1333mhz / XFX 5770 1gb / Fractal Design Tesla 550w / Western Digital 500gb / Fractal Design Core 3000
Dator 2: Amd FX6300 3,5ghz / CM Hyper 212 EVO / ASUS M5A78L-M/USB3 / 8gb 1333mhz / Powercolor 6870 1gb / Corsair AX 750W / Samsung F3 500gb / A-Data SSD Pro 128gb / Fractal Desgin Arc Mini

Permalänk
Medlem

köpte den till min flickvän o den klarar wow galant !!! medium på inställningar så ligger den på runt 35-40 fps 12fps inne i stormwind på det e fullt med folk .. kör windows 7 ultimate x64
tänk på att ha den lite upphöjd i bakänden så den får luft annars sticker den snabbt upp i 85 grader, köpte en kylplatt med lite fläktar till denna ..

Permalänk
Medlem

Min dator är sämre på alla sätt, HD 3650, P4 3.0 och ett hopplock av 10år gamla minnen som går upp i 2.2gb. Jag har 50-60 fps när man bara är och levlar någonstans, 20 i arena. 1920x1080, view distance på halva och resten på lägsta som går. Ser bra ut ändå, it's all about resolution i wow.

Ett jävla fail om du inte kommer klara av att spela wow någorlunda laggfritt på den datorn.

Permalänk
Medlem

För det första så har du inte sämmre på alla sätt, hur kan du säga att HD 3650 stationära versionen är sämre än 4530?

Och nej, det är inte "all about resolution i wow", ser ju ut som skit och man ser inte långt med view distance på halva haha

Permalänk
Medlem

Kolla på asus laptop i stället..

Permalänk
Medlem

Wow är ju faktiskt inte så krävande, du kommer ju självklart lagga i dalaran men det gör ju rätt många, men när du är ute i världen ska det nog inte vara något problem, det handlar ju bara om lite inställningar.

Visa signatur

Hur lång en minut är beror på vilken sida av toalettdörren man står

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maqan
köpte den till min flickvän o den klarar wow galant !!! medium på inställningar så ligger den på runt 35-40 fps 12fps inne i stormwind på det e fullt med folk .. kör windows 7 ultimate x64
tänk på att ha den lite upphöjd i bakänden så den får luft annars sticker den snabbt upp i 85 grader, köpte en kylplatt med lite fläktar till denna ..

Om du har 12 fps i Stormwind, vad har du då i Dalaran? ~0?

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk

Vad tycks om den här då?

http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=2764947

Processor: AMD Athlon X2 QL-65 (2,1 GHz)
Minne: 4 GB (DDR2 max 8 GB)
Hårddisk: 320 GB (5400 rpm)
Grafik: ATI Radeon HD4650 1024MB (DDR3 )

Skärm: 15.6" High-Definition HP Brightview

Pris: 6990;-

Lämpar sig betydligt bättre för spel då den har ett mycket bättre grafikkort.

Radeon HD 4530 som sitter i den du har beställt får runt 3100 poäng i 3dMark 06, medan ATI Radeon HD4650 i siba datorn får omkring 6300. Vilket är en otrolig skillnad.

Jag hade kört på siba datorn, utan tvekan.

Permalänk
Avstängd

Samma dator finns fraktfritt på Computercity och dom har dne i lager också...