Vad heter denna på svenska?

Permalänk
Medlem

Vad heter denna på svenska?

Tja!

Har ett litet problem som någon kanske kan hjälpa mig med. Jag köpte en cf-adapter till ide och upptäckte när den kom hem att det var hon-kontakt. Det gick inte alls ihop med hon-kontakten på moderkortet.

Till problemet, jag har hittat den på engelska men vet inte vad den heter på svenska. 40 PIN IDC 3.5" IDE DRIVE CABLE GENDER CHANGER ADAPTOR

Någon som har koll på vad den heter på svenska?

Permalänk

Könsändrare? :DDD

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk

40 PIN 3.5" IDE könsbytare ^^

Permalänk
Medlem

Könbytare-adapter

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Hehe, så enkelt var det ja. Tack så mycket, om vi säger så här då. Är det någon som kan länka till var jag hittar den i Sverige?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sp1k3n
Könbytare-adapter

Nja. Könsbytaradapter.
Att säga könsbytare-adapter blir som de främlingsfientliga poliserna i malmö som sa "apa-jävlar" :P. Skamligt att inte ens anti-invandringsfolket kan svenska!

Permalänk
Medlem

Det är kanske billigast att köpa en ny adapter.http://www.dealextreme.com/search.dx/search.cf%20to%203,5
Då dom levererar fraktfritt. 20-30 kronor kostar rätt kort och levereras på ca en vecka.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

PATA-kontakten på moderkortet är väl endå en hane?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av F1D0
PATA-kontakten på moderkortet är väl endå en hane?

Ja, det har det alltid varit under de 15 - 20 år de har funnits och jag har använt dem, så då undrar man/jag hur denna TS-personens koppling ser ut?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rymdvanilj
Nja. Könsbytaradapter.
Att säga könsbytare-adapter blir som de främlingsfientliga poliserna i malmö som sa "apa-jävlar" :P. Skamligt att inte ens anti-invandringsfolket kan svenska!

Ska man va petnoga så heter det bara könbytare.
OBS! Det ska inte vara något "s" med.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

tror att det skulle kallas PATA, HANE-HANE?

Visa signatur

| NZXT H1 | Ryzen 5600X | ASUS RTX 3070 TUF GAMING OC | Kingston 32GB @ 3600MHz CL18 | A2000 1TB NVME |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sp1k3n
Ska man va petnoga så heter det bara könbytare.
OBS! Det ska inte vara något "s" med.

Pinsamt att jag lyckas skriva fel när jag rättar nån.