Wolfenstein (21/8) Vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Början av Wolfenstein var rejält segt men storyn blir mer och mer spännande. Dock känner jag att det är ett jävla bollande och springande fram och tillbaka mellan alla de olika gatorna vilket inte är så intressant (samma gata fler gånger om hela tiden).

Sen rent allmänt att kuta runt och leta efter Tomes och gold har blivit mer av min grej, går runt och bashar sönder lådor hela tiden osv. medans själva fienderna aldrig är utmanande.

Men oavsett så är Wolfenstein ett spännande spel alá Sci-fi! Vore sjukt intressant och läsa om Nazzzzisterna verkligen höll på med övernaturliga grejer och isåfall vad.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

sås, har spelar ca 40%, fick hem de igår.

Helt klart positivt överaskad. Många som sagt att de är både mediokert och att de suger, så hade låga förväntningar. Grafiken är bättre än förväntat(ljussättningen e faktiskt riktigt snygg), trodde grafiken skulle va rent av dålig, men är väl egentligen främst texturerna som på sina ställen kunnat va nårra gånger snyggare.

Innan man kommit igång, dvs i början, va jag tveksam. Styrningen kändes väl rättså mysko(dedär med musen snabbare horisontellt än vertikalt t.ex, spelar på PC), och aningen o exakt. Dehär me att springa runt i staden fram o tbk för att starta nya uppdrag kändes me lite skumt till en början.

Nu e jag inne i de hela iaf, och tycker de e riktigt kul! Storyn är väl inget man dras med i överdrivet mkt men, effekterna, veil-grejen, vapnen och farten gör det kalasskojj. På minuskontot hamnar framförallt de hackiga mellanscenerna(är de så för er me?), den mindre intressanta storyn, dörrar som stängs av sig sjävla(vafan liksom), samt att de inte känns riktigt Wolfenstein(skiljer ju sig markant från förra spelet)

Jag gillar det iaf, o tur de, för va ett jäkla pris de hade! Ska man sätta ihop en favoritlista över spel kommer det däremot inte precis högst upp i listan.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

någon som har kollat sin FPS o fått hela tiden 30-31 ovasett om du har på högsta eller minsta grafiken, sj har man det, äre nåt som blockerar FPS till att stiga ?

Visa signatur

OLD FASIONSHOW...
Gigabyte GA-MA790X-UD3P. AMD Phenom black edition 3.4Ghz,Corsair 2 GB 800MHZ, Asus 3870 512MB DDR4 851MHz/1143MEM, 2,7 TB. HD 4,7TB och en ful jävla burk!

Permalänk
Medlem

nej, men däremot känns det hackigt stundtals, även om Fraps säger att de går i över 40fps..

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Fan va drygt när man vill uppgradera sina vapen, ett jäkla springande dit.. kul när man är i slottet.. kan man inte uppgradera då ?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jäkligt störigt på de två banorna jag har spelat hittils. Pengar i sjön känns det som just nu, kanske ska ge det en andra chans?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

det blir klart roligare med tiden, så du kan ju ge de en chans till. I början är de väl rätt drygt faktiskt ja

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Helt ok lir att fördriva tiden med, i alla fall SP. MP har jag inte testat.

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt att jag inte lyckades stänga av mus-accelerationen.. kanske varit värt att testa men efter ca 10 sekunder i spelet var det antingen till att avinstallera eller kasta ut musen genom fönstret.. :/

Visa signatur

<| Phenom II X2 550 @ X4 3,4 Ghz | GA-MA790X-UD4 | 4 Gb OCZ Platinum DDR2 6400 @ 4-4-4-12 | XFX HD4850 1Gb | HAF 922 |>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fadiie
Lite tråkigt att jag inte lyckades stänga av mus-accelerationen.. kanske varit värt att testa men efter ca 10 sekunder i spelet var det antingen till att avinstallera eller kasta ut musen genom fönstret.. :/

Jag förstår om det känns fel att spela med accel om man spelar utan i alla andra spel, men förstår ej vitsen med att stänga av :/ Bättre precision?

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Har ej testat SP delen, eftersom "wolfenstein" serien inte bygger på SP (rtcw blev inte game of the year pga av singleplayern). MP delen suger riktigt hårt. En ofärdigt produkt som helt enkelt har fler buggar än föregångaren ET. De finns inte nån med ett GF 2xx kort som lyckats lira mappen "Tesla", men ingen patch syns ännu till. 17 000 spel sålt till pc hittills talar sitt tydliga språk.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Jag förstår om det känns fel att spela med accel om man spelar utan i alla andra spel, men förstår ej vitsen med att stänga av :/ Bättre precision?

Ja, väldigt mycket bättre precision, iaf för mig.. spelar vanligt vis med sjukt låg sense.. 40cm på musmattan är ca 100-120 grader i spelet..

När jag då helt plötsligt kan göra en 360 på 10 cm så står jag mest och snurrar..

Visa signatur

<| Phenom II X2 550 @ X4 3,4 Ghz | GA-MA790X-UD4 | 4 Gb OCZ Platinum DDR2 6400 @ 4-4-4-12 | XFX HD4850 1Gb | HAF 922 |>

Permalänk
Medlem

Älskar det här spelet, lagom lätt, mycket hjärndött. Peppra nazister och nazistzombies. Kan det bli bättre?

Lite bättre cut-scenes kanske inte hade skadat iofs. Men man kan inte få allt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker det var för slött och för likt cod. Hade väntat mig ett lite rappar spel och i takt med rtcw, är en fd. rtcw-spelare så.

Blev en besvikelse för mig iaf

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Har man bestämt sig för att inte gilla det, så är det klart det blir så.
Ang precisions-grejen har jag inte märkt av något sådant, har du nån sån där mus du kan ändra hastigheten på?

Linjärt? Pff.

Tycker inte det stinker konsol nånstans.

Jag hade definitivt inte bestämt mig för att inte gilla det. Jag såg tvärtom fram emot spelet ganska länge. Om man är van vid att spela konsollspel eller är väldigt van vid musacceleration är det möjligt att man inte "märker" det. Jag har en Razer Deathadder, så det är inte ett problem med musen, den funkar utmärkt i alla andra spel.

Om du läser i denna tråden är jag inte den enda som märker att musen beter sig helt åt skogen. Tyvärr tror jag att folk helt enkelt har vant sig vid och accepterat att styrningen i nya "PC"-spel är värdelös.

Jag kanske inte bör säga att det är linjärt när jag bara har spelat första banan, så det tar jag tillbaka.

Visst stinker det konsoll, även om du inte är tillräckligt kräsen för att märka det.

Permalänk
Medlem

Jag var ganska fast bestämd att jag inte skulle gilla spelet. Mest därför att jag tyckt illa om i stort sett allt Id varit involverade i sedan Doom 2. Märkligt nog tycker jag att Wolfenstein är rätt ok ändå. Visst, det är fyllt till bristningsgränsen med klichéer och trots att utvecklarna gjort vissa krystade ansträngningar för att dölja det så är spelet extremt linjärt. Man gör uppdragen i exakt den ordning man blir tillsagd. Personligen har jag ingenting alls emot linjära spel men jag tycker det är tramsigt att försöka dölja det med en handfull sidouppdrag och ett meningslöst uppgraderingssystem som enbart gör att man går omkring och oroar sig för att man inte ska ha råd med någon uppgradering som är avgörande för att ta kol på någon sädeles elak typ. Nåja, alltid roar det väl någon att leta i timmar efter de sista säckarna guld.

Men jag gillar som sagt spelet. Grafiken är helt ok, miljöerna är väldesignade och bossarna är lika skrattretande som i det gamla hederliga Wolf 3D. Och min 129 kronors OEM-mus funkar finfint i spelet förresten.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk

älskade de nya wolfenstein!
spelat igenom det 3 gånger,

först på normal, sen drog jag på svåraste, sen svåraste igen med alla fusk man låste upp efter att ha klarat spelet, bara "därför att"

sjukt bra spel!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Köpte det vid release dagen , hade bokat det, fick 2000 online points.
Sjukt kul spel.
Eftersom jag är ett stort ID Software fan så var jag bara tvungen att köpa detta spel på direkten!

Men nu väntar jag på Linux stödet utav detta spel, då Tech 4 motorn fungerar som bäst på Linux ^^
OpenGL stöd <3

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nollad
älskade de nya wolfenstein!
spelat igenom det 3 gånger,

Något tips för att klara "hopp- mongon"?

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

först nu när ja testat me handkontroll till PC-versionen inser ja vilken Värdelös portning de är. Musen känns tung som bly, och extremt oexakt i jämförelse. Det är fortfarande enklare med mus, de e ju snabbare och rappare, men ack så mkt tråkigare när hela spelkänslan körs i botten. Som ett helt annat spel med handkontroll.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk

Förvånad att en del klagar så mycket på musen, tyckte det var som i de flesta andra fps. Har en Razer Diamondback. Ett av få spel jag klarat på senare tid för övrigt, brukar tröttna efter första spelsessionen med ett nytt spel.

Permalänk
Medlem

Man märker direkt att dom försökte ta det bästa från RTCW men dom lyckades inte 100%..... Viliage banor i RTCW hade mycket bättre känsla.... Slottet i den nya Wolfenstein var inte heller nån höjdare och övriga uppdrag kändes inte som Wolfenstein utan ett vanlig krigs spel

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

tycker de va en del Call Of duty över de, med inslag av sci-fi såklart..kunde varit lite mera "wolftenstein", hur ja nu ska definera de

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om