Permalänk
Medlem

I7 860 , 5870 Cross

Tjoo.

Vad tror ni om detta.

http://www.prisjakt.nu/minsida.php?a=fripe&k=706217

+ 2 st 5870 ?

Permalänk
Avstängd

Kommer va fett, lägg till ett fulltower fett chassi, och en snygg kabeldragning så blir du kung.

Permalänk
Medlem

Hum... finns det något chassi med 10 st 120mm slot ? då jag har 10 noctua p12 liggandes?

Permalänk
Avstängd

Cooler MAster HAF 932, den har plats för 9 st 120 mm. Ett tips är ju att behålla orginalfläktarna

Permalänk
Medlem

haf 932 rekomenderar jag starkt

finns 9 färdiga fläkt platser!

man kan säkert modda in 2 st fläktar där man har cd/dvd brännaren (glömt va de heter)

Permalänk
Medlem

Nej, inget för mig.

Ser rangligt/rasligt ut.

Permalänk
Medlem

Har ett P182-SE , men det är ingen höjdare 1 fan in 2 ut.

Så kom gärna med förslag på ett fulltower.

Permalänk
Medlem

Btw Kommer man kunna köra 5870 i x8 pci-e slot utan att tappa prestanda.
tex 5870 x 3 x16 x8 x16 ? , eller 5870 x 2 x8 x8 ?

Permalänk
Medlem

Du kommer bara kunna köra 2 kort i x8/x8. Förutom om du har EVGA P55 classified 200 eller EVGA P55 FTW 200. för att de har ett extra chip på moderkortet vad jag har förstått. och det gäller nog bara SLI...

Men det kommer ju till ett pris. sen går de nog inte att köpa i sverige än vad jag vet.

Chassi. ta en titt på Cooler master 840 ATCs. kostar ju lite men verkar riktigt bra

Permalänk
Medlem

Köp en i7 920 istället, vettigare om man kör sli/crossfire. Skippa vattenkylningen förövrigt, ska man skaffa vattenkylning så skaffar man ordentlig, ingen vits annars.

Permalänk

Coolermaster Cosmos S har plats för 6 fläktar om du nu vill använda så många. Fler HDD-burar och du kan ha fler fläktar.

Permalänk
Medlem

fett men kör ett Corsair 800D chassi, kolla gallerier och forum varför... det finns hundra skäl att välja det framför dom andra råden du fått.
Det finns så mycket orsaker till att just det är hypat nu både som luftkylt och som vattenkylt chassi ! Bilder säger mer än tusen ord.
Det finns plats til 3 120 fläktar i taket eller en 360 radiator och sitter monterat 3 stk tysta effektiva 140 fläktar orginalt som fraktar kall luft... 4 hotswap platser til hårdiskar plus 5 till som sitter dolt, Tempzoner , snygg ordningsam kabeldragning är busenkel med alla genomförningar, du har sexigaste chassit på gatan utseendemässigt och det enklaste att bygga i och med stöd för alla Atx Extended ATX Micro ATX osv hela baksidan har en bred spalt för kablarnas dragning utan att du får bulor pga kabelhärvor du har en extra stor lucka bakom mobot så du busenkelt byter kylare på vilket som helst mobo nu och i framtiden. jag kunde skriva en bok om det chassit nu orkar jag inte mer .... bara köp det och skratta åt alla som inte köper det.

Permalänk
Medlem

Vill du ha ett fulltower så bör du skaffa ett Corsair Obsidian 800D. Då det är ett mycket rymligt chassi som tydligen ska ha riktigt bra lufttillförsel redan med dom fläktar som sitter i chassit från början.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Köp en i7 920 istället, vettigare om man kör sli/crossfire. Skippa vattenkylningen förövrigt, ska man skaffa vattenkylning så skaffar man ordentlig, ingen vits annars.

Nej tack ingen i7 920 för mig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av andnewman

Coolermaster Cosmos S har plats för 6 fläktar om du nu vill använda så många. Fler HDD-burar och du kan ha fler fläktar.

Japp det är nice har funderat på det .

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kuzul
Vill du ha ett fulltower så bör du skaffa ett Corsair Obsidian 800D. Då det är ett mycket rymligt chassi som tydligen ska ha riktigt bra lufttillförsel redan med dom fläktar som sitter i chassit från början.

Japp det är nice men ser ingen rolig mod med det..:D

Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
fett men kör ett Corsair 800D chassi, kolla gallerier och forum varför... det finns hundra skäl att välja det framför dom andra råden du fått.
Det finns så mycket orsaker till att just det är hypat nu både som luftkylt och som vattenkylt chassi ! Bilder säger mer än tusen ord.
Det finns plats til 3 120 fläktar i taket eller en 360 radiator och sitter monterat 3 stk tysta effektiva 140 fläktar orginalt som fraktar kall luft... 4 hotswap platser til hårdiskar plus 5 till som sitter dolt, Tempzoner , snygg ordningsam kabeldragning är busenkel med alla genomförningar, du har sexigaste chassit på gatan utseendemässigt och det enklaste att bygga i och med stöd för alla Atx Extended ATX Micro ATX osv hela baksidan har en bred spalt för kablarnas dragning utan att du får bulor pga kabelhärvor du har en extra stor lucka bakom mobot så du busenkelt byter kylare på vilket som helst mobo nu och i framtiden. jag kunde skriva en bok om det chassit nu orkar jag inte mer .... bara köp det och skratta åt alla som inte köper det.

Japp det är nice men ser ingen rolig mod med det..:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belmont
Du kommer bara kunna köra 2 kort i x8/x8. Förutom om du har EVGA P55 classified 200 eller EVGA P55 FTW 200. för att de har ett extra chip på moderkortet vad jag har förstått. och det gäller nog bara SLI...

Men det kommer ju till ett pris. sen går de nog inte att köpa i sverige än vad jag vet.

Chassi. ta en titt på Cooler master 840 ATCs. kostar ju lite men verkar riktigt bra

Asus P7P55 WS Supercomputer klarar av x16 x8 x8, 3 way cross eller 3 way sli, Funkar även med 2 st x2 i x16 x16 kort då den har Nvidia® nForce 200 Chipset.

Permalänk
Medlem

16x + 16x > 16x + 8x

no brainer?

Visa signatur

asd

Permalänk
Medlem

Re: I7 860 , 5870 Cross

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quzzi
Tjoo.

Vad tror ni om detta.

http://www.prisjakt.nu/minsida.php?a=fripe&k=706217

+ 2 st 5870 ?

Som redan nämnt, köp hellre en i7 920 och X58. Det kommer prestera bättre. PCI-E kontrollern sitter internt i 8xx processorerna och har stöd för max 16x eller 8+8x. 9xx och X58 har både dubbelt så snabb QPI buss och riktigt 16+16 stöd. Du har inga beskymmer med att överklocka 9xx hårt också iom att PCI-E kontrollern inte påverkas då den inte är intern i processorn som på 8xx.

Visa signatur

[ AMD 9800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Linux EndeavourOS ][ LG 34GN850 ]