Spel för vardagsrumsdator.

Permalänk
Medlem

Spel för vardagsrumsdator.

Jag har precis plockat ihop en HTPC-dator med lite gamla delar. Och har kopplat in 2 PS2-kontroller och installerat lite emulatorer och annat smått och gott.

Men har någon bra tips på PC-spel för datorn?
Lite party-spel, fighting, och dyl. helst som funkar bra med kontroller snarare än tangentbord och mus. Men alla tips är välkomna!

Visa signatur

<| Phenom II X2 550 @ X4 3,4 Ghz | GA-MA790X-UD4 | 4 Gb OCZ Platinum DDR2 6400 @ 4-4-4-12 | XFX HD4850 1Gb | HAF 922 |>

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fadiie
Jag har precis plockat ihop en HTPC-dator med lite gamla delar. Och har kopplat in 2 PS2-kontroller och installerat lite emulatorer och annat smått och gott.

Men har någon bra tips på PC-spel för datorn?
Lite party-spel, fighting, och dyl. helst som funkar bra med kontroller snarare än tangentbord och mus. Men alla tips är välkomna!

Vad för specs om man får fråga? Bara undrar vilken nivå spelen kan ligga på.

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Worms Armageddon om det ska vara Worms. Det har kommit patchar till det så sent som för ~1 år sedan!

Permalänk
Medlem

Specs:
Pentium D 830
GF 7800GTX
4 Gb DDRII

Worms är nice, måste fixas..
Trackmania Nations kom jag på själv.. fler?

Visa signatur

<| Phenom II X2 550 @ X4 3,4 Ghz | GA-MA790X-UD4 | 4 Gb OCZ Platinum DDR2 6400 @ 4-4-4-12 | XFX HD4850 1Gb | HAF 922 |>

Permalänk
Medlem

Soldat, SiN, Unreal Tournament 2004, Delta Force 1 och 2, Deus Ex. Det är vad jag kan komma på just nu

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Combat arms eu om du vill lira lite fps

http://combatarms.nexoneu.com/Promotion/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xyllian
Combat arms eu om du vill lira lite fps

http://combatarms.nexoneu.com/Promotion/

är det ett gratisspel?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
är det ett gratisspel?:)

Om du hade gått in på hemsidan, så skulle du få se en fin liten ruta där det står "FREE TO PLAY". Leta efter bevis, fråga sen om du fortfarande är osäker. Att folk inte lär sig ><

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

fler tips? framförallt handkontroller-vänliga!

Visa signatur

<| Phenom II X2 550 @ X4 3,4 Ghz | GA-MA790X-UD4 | 4 Gb OCZ Platinum DDR2 6400 @ 4-4-4-12 | XFX HD4850 1Gb | HAF 922 |>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Om du hade gått in på hemsidan, så skulle du få se en fin liten ruta där det står "FREE TO PLAY". Leta efter bevis, fråga sen om du fortfarande är osäker. Att folk inte lär sig ><

bara det jag hittade nånting, tror det var i spelet där det stod "refill" eller liknande, typ som om man behövde fylla på med pengar för att köpa vapen:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP